Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Wojt24

Dobry hosting za małe pieniądze. Czy to w ogole możliwe?

Polecane posty

Wiekszośc z Was co jakiś czas narzeka na hosting świadczony przez małe firmy w Polsce, podobne usługi z za oceanu lub Europy zachodniej. Dlaczego tak niewielu z Was korzysta z usług firm mających już wypracowany wizerunek w Polsce (top100.pl).

Czy trochę wyższa cena w Home.pl, czy KEI.pl to jedyny wyznacznik waszych decyzji?

Czy myślicie że 50zł miesięcznie to jest duża cena za opiekę adminisratorów 24h na dobę, bezawaryjność pracy, codzienne backupy i... spokojny sen :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniewaz nie do konca zachodzi korelacja miedzy pozycja na top100 a jakoscia. Jezeli juz ktos chce, przy wyborze hostingu, korzystac z top100 to niech sie patrzy na ilosc nowych domen w ciagu miesiaca, oraz jaki procent klientow odszedl.

 

Bezawaryjnosc (tak naprawde to nie ma czegos takiego, jest tylko wysoki uptime - ostatnio na przyklad wszystkie serwery home'a lezaly caly noc - a dokladniej to siec im padla) potrafia takze zagwarantowac male firmy lub firmy z serwerami poza Polska. Codzienne backupy rowniez. Opieke 24h na dobe rowniez.

 

Btw., taki ostatni przypadek:

robimy klientowi nowy serwis, ma od kilku lat konto na home, dziala dobrze, wiec nie widzi potrzeby zmieniac na nasze uslugi hostingowe. No nic, wrzucam nowa strone na serwer, do osobnego katalogu, i zabieram sie za zalozenie subdomeny kierujacej na ten katalog. I nie moge tego zrobic poniewaz nie ma takiej opcji w panelu! Dzwonie na infolinie, tam sie dowiaduje, ze gdyby domena byla przeniesiona do home'a, to moglbym to zrobic w panelu domeny, a tak to nie moge i Pan mi proponuje przeniesienie domeny z NASKu do nich. Subdomene oczywiscie dalo sie zalozyc, ale musial to zrobic konsultant.

Taka funkcja to jest rzecz podstawowa i jest ona prawie we wszystkich panelach - ale ten wielki home jakos tego nie ma.

 

Jak strace jakas domene u siebie, zawsze patrze sie pozniej, do jakiej firmy przeszedl klient - jeszcze nigdy nie zdazylo sie, ze poszedl do home,kei,netartu czy innych firm z czolowki top100. Za to mam kilku klientow z home'a, sisco, niedoszlego klienta alphanet ("bo maja gorsze transfery"), itd.

 

A jesli chodzi o cene - to te 600 zl home'a to nie jest minimalna kwota jaka jest potrzebna na zapewnie wysokiej jakosci uslug - duzy procent z tej kwoty idzie do dzialu marketingu - i sie nie dziwie czesci klientom, ze nie chca po prostu ze swoich pieniedzy finansowac tak duzej, ciaglej, kampanii reklamowej.

 

Odnosze wrazenie, ze jestes jakos zwiazany z KEI :) No ale moze masz tylko u nich konto :)

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście. Kiedys byłem w NetArcie, teraz mam serwer w KEI. Z usług Home.pl nie korzstałem, jednak słyszałem wiele opinii lepszych i gorszych.

 

Czytam często opinie na tym forum, w których użytkownicy narzekają na swojego providera, przy czym najczęściej są ta małe firmy z serwerami poza granicami, które najwyraźniej nie potrafią zapewnić swoim użytkownikom wysokiego standardu usług. (nie mówię tutaj o wszystkich).

Bardzo często opieka administratorów przez 24 na dobę wygląda tak, że administrator serwera spi z komórka pod poduszką :).

Jeżeli chodzi o awarie, sprawa jest taka, że duże firmy to najczęściej łącza do kilku operatorów oraz zapasowe części konieczne do usunięcia awarii sprzętowych. Więc ryzyko dłuższej awarii maleje.

 

Nie twierdzę, że mniejsze, czasem jednoosobowe firmy nie świadcza usług na wysokim poziomie, jednak sam widzisz jak wygląda to forum i jak często pojawiają sie posty odnośnie tych małych firm.

Być może jest troche osób, które nie powinny zajmować się hostingiem i to one psują zarówno opinie jak i rynek. Pytanie co w takim razie zrobić, żeby zwiekszyć zaufanie do mniejszych dostawców?

 

Nie jestem za dominacją dużych firm na rynku, jednak sam wiem, że zakładając konto klientowi na moim serwerze dużym atutem jest fakt, że jest to serwer w Data Center w Polsce u jednej z firm będącej w czołówce top100.pl

 

Co do home.pl wiem, że z funkcjonalnością u nich nie jest najlepiej, jednak tu wszystko zalezy od tego jakie ktoś ma zapotrzebopwanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo często opieka administratorów przez 24 na dobę wygląda tak, że administrator serwera spi z komórka pod poduszką :).

I telefon w Heyah :)

Zgadzam sie z Toba - to jest dosc czesto - ale nie zawsze.

Jeżeli chodzi o awarie, sprawa jest taka, że duże firmy to najczęściej łącza do kilku operatorów

Home, Kei, Netart tak.

Sisco juz na przyklad nie.

Poza tym pamietaj, ze wszystkie serwery poza polska sa stawiane naprawde w profesjonalnych serwerowniach - z wieloma laczami.

oraz zapasowe części konieczne do usunięcia awarii sprzętowych. Więc ryzyko dłuższej awarii maleje.

To samo sie tyczy serwera za $99.

Nie twierdzę, że mniejsze, czasem jednoosobowe firmy nie świadcza usług na wysokim poziomie,

Ha, a ja jednak twierdze, ze jednosobowa firma nie moze swiadczyc profesjonalnych uslug. Przeciez czlowiek czasami spi, nie mowiac juz o jakims wypadku itp.

jednak sam widzisz jak wygląda to forum i jak często pojawiają sie posty odnośnie tych małych firm.

Zgadza sie - nie twierdze, ze male firmy sa dobre a duze zle - i tu i tu jakosc moze byc wysoka jak i niska.

Pytanie co w takim razie zrobić, żeby zwiekszyć zaufanie do mniejszych dostawców?

Kiedys probowalem rozpoczac taka dyskusje, nie udalo sie :)

Moze to i dobrze, kazdy ma swoje sprawdzone sposoby i nie chce sie nimi dzielic :)

Nie jestem za dominacją dużych firm na rynku,

I zobacz jak ceny polecialy w dol u duzych przez wysyp malych firm. Przypominam, ze np. za 600 zl w home nie bylo MySQLa.

jednak sam wiem, że zakładając konto klientowi na moim serwerze dużym atutem jest fakt, że jest to serwer w Data Center w Polsce u jednej z firm będącej w czołówce top100.pl

DC (ze stykiem do TePsy ma plusy, zgadza sie), ale (analizujac przyklad KEI):

1. ile osob w Polsce jest w stanie wygenerowac z ok. 40Mbit ruchu zeby _skutecznie_ zapchac cale DC KEI? 100,200,300? IMHO zdecydowanie za duzo, zeby spac spokojnie...

2. z litosci :) nie przytocze tu wypowiedzi wlasciciela (wspolwlasciciela? glownego admina? nie wiem) KEI narzekajacego na jednego z dwoch glownych dostawcow lacz do ich DC, jak to on tnie ruch z TePsa, i gdyby nie lojalka to juz by dawno zrezygnowali.

 

Generalnie to nie ma idealnego operatora :) KEI tez ma swoje grzeszki na sumieniu :)

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najwiecej bajerow mozna miec za grosze. Ot tak ktos bierze serwer z cPanelem i rozdaje dostep do WHM na lewo i prawo - panele home i innych firm sie nie umywaja pod wzgledem funkcjonalnosci :)

 

Mowienie o sponsorowaniu dzialu marketingu home.pl... to samo jest praktycznie we wszystkich innych branzach, ale w przypadku hostingu akurat, wiemy nieco wiecej jak to wyglada, niz w innych branzach.

 

Duzo moglbym napisac, aczkolwiek mam wrazenie, ze nie musze tutaj nikogo uswiadamiac co do pewnych spraw zwiazanych z prowadzeniem firmy hostingowej, marketingiem, ksztaltowaniem ceny i funkcjonalnoscia uslug. Bardziej odbieram to co czytam, jako swego rodzaju propagande :)

 

Proponuje spojrzec na siebie, lub do szafy i zastanowic sie, dlaczego zaplacilismy tyle pieniedzy tylko za to, ze mamy znaczek, ktory wszyscy rozpoznaja. Dla mnie tylko pozazdroscic tym, ktorzy potrafili sprawic, ze koszulka z ich znaczkiem kosztuje 5 razy wiecej, niz koszulka bez tego znaczka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wojt24 napisał:

Jeżeli chodzi o awarie, sprawa jest taka, że duże firmy to najczęściej łącza do kilku operatorów

 

Ertcap napisał:

Home, Kei, Netart tak.

Sisco juz na przyklad nie.

 

To nie prawda. Home posiada tylko jedno łącze do GTS, podczas gdy SISCO korzysta z dwóch operatorów TK Telekom i GTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fobi
To nie prawda. Home posiada tylko jedno łącze do GTS, podczas gdy SISCO korzysta z dwóch operatorów TK Telekom i GTS.

 

 

To ja poprosze o jakies dowody. Home.pl korzysta z uslug data center firmy GTS, ktore to posiada wiele lacz.

 

home.pl posiada rowniez swoje wlasne lacze 155Mb/s od internet partners (gts), ktore wykorzystuje m.in dla serwerow dedykowanych.

 

Moze jestem w bledzie i dowiem sie czegos nowego :P

 

Pozdrawiam,

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To ja poprosze o jakies dowody. Home.pl korzysta z uslug data center firmy GTS, ktore to posiada wiele lacz.  

 

home.pl posiada rowniez swoje wlasne lacze 155Mb/s od internet partners (gts), ktore wykorzystuje m.in dla serwerow dedykowanych.

 

Moze jestem w bledzie i dowiem sie czegos nowego :P

 

Pozdrawiam,

Bartek

 

Za http://home.pl/company/backbone:

 

"Serwery home.pl utrzymywane są w największym polskim data center firmy GTS Polska, posiadającym niezależne łącza ATM o przepustowości 622 Mbit/s do największej sieci w Polsce - TPNET (sieć Telekomunikacji Polskiej SA), 155 Mbit/s do sieci NASK, POL34, ICM oraz 2*2.5 Gbit/s do węzłów międzynarodowej sieci SprintLink znajdujących się we Frankfurcie nad Menem i Pradze, oraz 2.5 Gbit/s do Wiednia z wykorzystaniem europejskiej sieci światłowodowej GTS VE."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
podczas gdy SISCO korzysta z dwóch operatorów TK Telekom i GTS.

Zeby moc obsluzyc wiele lacz to trzeba miec bgp odpalone.

Widze, ze sie juz go dorobiliscie (AS34360).

Ale jeszcze nie tak dawno go nie mieliscie - stad moje stwierdzenie, ze macie jedno lacze (bo strone glowna mieliscie na gts, a czesc klientow (przynajmniej tych co od Was przejalem :P ) mieliscie na tktelekomie).

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie reprezentuje SISCO. Nie wiem skąd takie powiązania.

 

13 217.153.56.146 (217.153.56.146) 40.015 ms 39.776 ms 39.795 ms

14 home.pl (212.85.96.1) 39.959 ms 39.794 ms 39.526 ms

 

route: 212.85.96.0/19

descr: home.pl network

origin: AS12824

mnt-by: HOMENET-MNT

source: RIPE # Filtered

 

http://www.fixedorbit.com/AS/12/AS12824.htm

 

Można łatwo zobaczyć, że home.pl posiada własny AS, ale sami routingiem nie zawiadują, tyko robi to za nich GTS. To że home.pl korzysta z data center GTS-u, które psoada wiele łącz nie oznacza, że sam home posiada wiele łącz. Co oznacaza że home jest zależny od GTS-u podczas gdy SISCO nie zależy tylko od jednego dostawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja w tej chwili korzystam z Hostingu w firmie NetART (nazwa.pl).

Nie narzekam - wiem przynajmniej za co place.

Jednak w najbliszym czasei otwierma portalik, gdzie ebde tez chcial sprzedawac konta pocztowe w sowich domenach i chyba zdecyduje sie na home.pl - z tego wzgledu ze maja porzadny program partnerski/dealerski oraz transfery lepsze niz w nazwa.pl

 

Jakies 3 tygodnie temu moja siec pozyskala nowe lacze 12 MBit - i zarowno w dzien jak i w nocy zrobilem test predkosci (cale 12 MBit / dla mnie) zarowno do swojego konta w anzwa.pl jak i do konta mojego znajomego w home.pl.

I tak:

- do/od nazwa.pl - osiagnalem transfer 700-800 KBajtow/s

- do/od home.pl - osiagnelm transfer ponad 1.5 MBajta/s (czyli cala przepustowosc mojego lacza).

 

 

Wiec jakies pisanie ze home.pl ma lacze tylko do jednego operatora jest dla mnie smieszne. Ma do DataCenter GTS - a oni maja lacza do wielu innych operatorow + 1 GBit lacze do WIXu (czyli kilkudziesiecu mneijszych operatorw/firm) - ponadto maja jeszcze jedno lacze do siedziby sowje firmy w Szczecinie - jest to lacze Warszawa-Szczecin 155 Mbit. Poczytajcie http://www.idg.pl/news/81127.html

Ponadto od znajomego pracownika firmy GTS dowiedzialem sie ze to jest prawda.

 

Widze ze tu wiele osob zazdrosci home.pl i proboja pisac glupoty.

Zrozumcie ze home.pl jest duzo firma (ma juz anprawde duza liczbe klientow) + ceny nie naleza co prawda do najnizszych i dzieki temu za sa DUZA FIRMA to stac ich na to zeby wynegocjowac z GTS umowe, dzieki ktorej maja rzeczywiste wpiecei "do Internetu" 1 GBit.

 

Ja ogolenie powiem tyle ze nigdy nie kupie hostingu po za granicami kraju (no moze w wyjatkowej sytauacji skorzystalbym z jakiegos hostingu w Europie), ale tylko jak Hosting bedzie swiadczyc firma z kraju w ktorym wykupuje, bo nie wydam pienidzy na Hosting w jakiejs polskiej firmie, ktra za paredziesiat Euro dzierzawi serwery gdzie nie wiadomo gdze, i w dodatku, z ktroa mozna sie skontaktowac prze maila lub GG no i nieraz przez telefon komorkowy.

 

Wydajac pienidze na obojetnie co trzeba sie nie tylko kierowac tym "gdzie taniej', tylko trzeba wiedziec cos o firmie, ile lat jest na rynku, dobrze tez oinie od osob korzytajacyh z uslug tej firmy.

Bo ja wiem ze kupujac hosting w nazwa.pl mam pewnosc ze ze kila dni/tygodni nie zniknie mi firma wraz z serweami i moimi danymi.

Zreszta tak samo jest z home.pl.

 

Mowicie ze nie chcecie aby ktos wydawal "wasze" pieniadze na kampanie reklamowe i inne duperele.

Ale dzieki temu firma ta wyrobila sobie marke - czego wy nigdy nie osiagniecie biorac pieniadze do swojej kieszeni, a nie wydajac nic na marketing.

Wydaja teraz duze pieniadze na to ale dzieki temu nadejda czasy ze juz beda mieli potezna liczbe klientow (zapewne zadowolonych), ktorzy po kilku latach nawet nie zmeinia firmy hostingowej chociaz na rynku pojaiwa sie oferty kilkukrotnie tansze.

 

Prawda jest taka dzisiaj nie ma nic za darmo !! Tym samym za pare zlotych nie ma co sie spodziewac nie wiadomo czego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mowicie ze nie chcecie aby ktos wydawal "wasze" pieniadze na kampanie reklamowe i inne duperele.

Ale dzieki temu firma ta wyrobila sobie marke - czego wy nigdy nie osiagniecie biorac pieniadze do swojej kieszeni, a nie wydajac nic na marketing.

 

Z racji tego, ze reklama to "moja" branza...

Stwierdzenia, ze jest drozej bo firma inwestuje w reklame sa tak naprawde pustoslowiem. Czy ktos z Was zastanawial sie, ile dorzuca sie do reklamy Coca Coli, kupujac puszke/butelke? Wydatki reklamowe polskich firm hostingowych sa przy tym naprawde minimalne i dosc dobrze targetowane (no - moze poza "szeptanka na pewnym forum ;-)

 

Kreowanie marki, ktore cytuje powyzej, to tak naprawde jedno z najwazniejszych zadan firm internetowych. Polska siec potrzebuje ich bardzo mocno - chocby po to, aby nie dac sie przy wejsciu pierwszej lepszej firmy z Niemiec czy WB.

 

Pozdrawiam

koniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo ja wiem ze kupujac hosting w nazwa.pl mam pewnosc ze ze kila dni/tygodni nie zniknie mi firma wraz z serweami i moimi danymi.

Zreszta tak samo jest z home.pl.

Każda legalnie działająca firma może legalnie i w każdej chwili zakończyć działalność. A przyczyny mogą być różne. Popatrz ile firm upadło w Polsce i na świecie. A w Polsce jedna kontrola skarbowa "załatwiła" już wiele Firm. I to nie tylko tak "małych" jak home i netart.

Z drugiej strony gdyby nie było konkurencji nowych firm i tych którzy maja serwery w Polsce i tych którzy mają serwery poza granicami kraju, polski rynek hostingowy stałby w miejscu. I byc może dalej byś kupował serwer w home.pl o pojemności 500 MB za cenę być może wyższą niż kupujesz dzisiaj największy pakiet. Polski rynek hostingowy jest bardzo malutki. W Polsce zarejestrowanych jest coś około 300 tys. domen (a mamy 150 końcówek w domenie .pl) Niemcy mają tylko domenę .de i ponad 8 milonów zarejestrowanych domen. I te domeny są gdzieś hostowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

home.pl kieruje swoje usługi do firm. Netart po czesci tez. Program Partnerski home wcale nie jest taki b. dobry. O wiele atrakcyjniejszy wydaje mi sie program futuro.

 

nalezy jednak pamietac o rzeszy prywatnych uzytkowników ktorzy zawsze beda szukac tanich hostingów i NIGDY sie nie naucza wybierac lepszej jakosci. tym sie karmi rynek :)

 

Dlatego jest caly czas miejsce dla firm oferujacych uslugi na realnie wysokim poziomie (takich jak easyisp.pl, 2be.pl, ncgroup.pl). Bo czym rozni sie uptime 99,999 od 99,998 ? Jesli dana firma zapewnia odpowiedni system backupów i bezpieczenstwo to ma szanse. Niestety jak dla mnie do tej grupy naleza tylko firmy ktore maja swoje serwery w Polsce. Na przykladzie webd wiemy dlaczego warto robic backupy na kasetki, zamykac w magnetycznie szczelnych szafkach i rozwozic po Polsce w celu zabezpieczenia przed kleska zywiolowa. A gdyby te datacenter w USA byly na terenie sejsmologicznie aktywnym ? :) lub zostały zalane przez powódź ? Tylko niech mi nikt nie pisze ze tak sie zdarzyc nie moze.

 

A firmy z Niemiec i tak nas wykupia predzej czy pozniej, tak jak IDEA przez ORANGE, TPSA udzialy France Telekom itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Fobi

pawelxx -> odgrzebales kotleta z poczatku czerwca, przy okazji robiac lekki OT. Co do home juz Ci pisalem na forum.optymalizacja.com i nie rozumiem dlaczego sie nimi tak podniecasz skoro nawet nie maja wlasnega as'a. Maja dobry marketing i tyle, korzystaja ze zwyklego data center wiec nie rozumiem czemu az taki zachwyt ich siecia.

 

Piszesz o transferze z home wyzszym niz netart, czy zdajesz sobie sprawe, ze to nie ma praktycznie zadnego znaczenia?

 

Piszesz, ze home to taka "DUZA" firma i dlatego mogla sobie wynegocjowac wpiecie 1Gbit/s do internetu. Ja nie mam firmy, a gwarantuje Ci, ze tez sobie moge takie cos normalnie, legalnie bez znajomosci wykupic (nie za setki tysiecy zlotych).

 

Albo jestes idealnym przykladem skutecznosci marketingu home.pl albo.... sami sobie dopowiedzcie :)

 

Pozdrawiam i milej nocy,

Bartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poniewaz nie do konca zachodzi korelacja miedzy pozycja na top100 a jakoscia. Jezeli juz ktos chce, przy wyborze hostingu, korzystac z top100 to niech sie patrzy na ilosc nowych domen w ciagu miesiaca, oraz jaki procent klientow odszedl.

 

Tez tak nie do konca mozna patrzec w ten sposob bo czolowka traci ogolnie okolo 20% - wedlug podsumowania rocznego, miesiecznie ok 500domen ale przeciez ranking nie uwzglednia np faktu, ze klient zrezygnowal z prowadzenia serwisu i nie przedluzyl domeny.

 

Wysłany Wto Wrz 06, 2005 9:00 pm:

 

Na przykladzie webd wiemy dlaczego warto robic backupy na kasetki, zamykac w magnetycznie szczelnych szafkach i rozwozic po Polsce w celu zabezpieczenia przed kleska zywiolowa. A gdyby te datacenter w USA byly na terenie sejsmologicznie aktywnym ? :) lub zostały zalane przez powódź ? Tylko niech mi nikt nie pisze ze tak sie zdarzyc nie moze.

 

Z kazdego nieprzewidzianego potkniecia trzeba wyciagnac wlasciwe wnioski. WEBD zmienilo system backupowania i obecnie podobna sytucja jest praktycznie niemozliwa. Lepiej sie uczyc na cudzych bledach niz swoich tak wiec jesli ktos robi backupy na tym samym serwerze to moze go spotkac niemila niespodzianka ktoregos poranka, niezaleznie czy bedzie to serwer w polskiej czy zachodniej serwerowni... :)

 

Wysłany Wto Wrz 06, 2005 9:09 pm:

 

Wiekszośc z Was co jakiś czas narzeka na hosting świadczony przez małe firmy w Polsce, podobne usługi z za oceanu lub Europy zachodniej.

 

To brzmi jakby serwery z Europy Zachodniej byly gorsze od polskich a tak na dobra sprawe to nawet ktorys z polskich liderow moglby postawic serwery poza granicami Poski. Tak na prawde nie problem gdzie stoi serwer tylko kto nim i jak zarzadza. Z tego co mi sie wydaje serwery pewnego operatora stoja w Wawie a sama firm jest na drugim koncu Polski. Pewnie maja adminow w Wawie ale nie zmenia to faktu, ze serwerami z powodzeniem mozna zarzadzac na odleglosc i w zasadzie nie m to juz znaczenia czy jest to Wawa, Frankfurt, Amsterdam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jest caly czas miejsce dla firm oferujacych uslugi na realnie wysokim poziomie (takich jak easyisp.pl, 2be.pl, ncgroup.pl). Bo czym rozni sie uptime 99,999 od 99,998 ? Jesli dana firma zapewnia odpowiedni system backupów i bezpieczenstwo to ma szanse.

 

Korzystałem z konta w 2be.pl i byłem z niego całkiem zadowolony. Ceny mają na średnim poziomie, ale przynajmniej wiedziałem za co płacę. Mają przyjazny panel klienta i backup day by day. Jak miałem problem to mogłem dzwonić nawet o 1 w nocy. Najważniejsze jednak, że GTS znajduje się w Polsce a nie za wielką wodą.

 

Co do małych firm... zdecydowanie odradzam. dawno, dawno temu wykupiłem w jednej z nich konto i nieźle się wykrzaczyłem.A kasa - na szczęście mała - zniknęła wraz z Sz.P. administratorem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×