Skocz do zawartości
bald

Rozmowa na temat nowej promocji Iq

Polecane posty

Uwielbiam śledzić dyskusje z Patrycją na tym forum... jak zawsze kończą się one na "oczywiście...", "dokładnie" itd. itp. Kobieto! O czym Ty w ogóle piszesz?! Firmy takie jak IQ.pl, nazwa.pl, home.pl czy choćby progreso.pl (i wiele innych które kierują swoją ofertę dla klientów biznesowych) to nie są firmy, które istnieją na rynku 2 czy 3 miesiące i znikają... Z moich doświadczeń i obserwacji wynika jednoznacznie, że klient biznesowy podejmując współpracę (wykupując konto, zamawiając projekt strony www, kupując domenę) wiąże się z taką firmą już na dobrych parę lat. Żadna poważna i szanująca się firma nie kupuje konta na pół roku, a później nie przynosi swoich danych (plików, baz danych, skrzynek pocztowych wraz z ich zawartością) do innego usługodawcy tylko dlatego, że ktoś inny da im coś za pare procent taniej, bo jak ktoś już wyżej napisał cena nie jest wyznacznikiem.

 

Studium przypadku? Jakakolwiek większa firma, sprzedająca cokolwiek (np. taka zajmująca się haftem na obrusach) która wysyła codziennie kilka samochodów z przedstawicielami handlowymi "w trasę", samochody z gps'em i towarem za kilkanaście tysięcy złotych, czy choćby nawet jakiś zakład cukierniczy działający na rynku okręgowym i jakakolwiek firma którą sobie wymyślisz i podstawisz do tego przykładu... czy sądzisz, że którejkolwiek z wymienionych przeze mnie firm będzie się chciało skakać z serwera na serwer bo zaoszczędzą 20/60/100 (wstaw jaką sumę) złotych ROCZNIE?! Litości... takie firmy w nosie mają to, czy kupią sobie konto w promocji za 50zł czy bez promocji za 300zł, bo wyznacznikiem dla nich jest jakość, a podana przeze mnie róznica cenowa jest dla tego typu klientów biznesowych po prostu śmieszna. Owszem, promocja stanowi doskonałą zachętę... ale NIKT normalnie myslący nie zmienia hostingu co pół roku żeby zaoszczędzić pare złotych. To są fakty stwierdzone na podstawie obserwacji klientów biznesowych z którymi zdarzyło mi się jak dotąd osobiście współpracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uwielbiam śledzić dyskusje z Patrycją na tym forum... jak zawsze kończą się one na "oczywiście...", "dokładnie" itd. itp. Kobieto! O czym Ty w ogóle piszesz?! Firmy takie jak IQ.pl, nazwa.pl, home.pl czy choćby progreso.pl (i wiele innych które kierują swoją ofertę dla klientów biznesowych) to nie są firmy, które istnieją na rynku 2 czy 3 miesiące i znikają... Z moich doświadczeń i obserwacji wynika jednoznacznie, że klient biznesowy podejmując współpracę (wykupując konto, zamawiając projekt strony www, kupując domenę) wiąże się z taką firmą już na dobrych parę lat. Żadna poważna i szanująca się firma nie kupuje konta na pół roku, a później nie przynosi swoich danych (plików, baz danych, skrzynek pocztowych wraz z ich zawartością) do innego usługodawcy tylko dlatego, że ktoś inny da im coś za pare procent taniej, bo jak ktoś już wyżej napisał cena nie jest wyznacznikiem.

A ja uwielbiam śledzić dyskusje ze Sponsim - choć czy to ma coś wspólengo z tym tematem?

 

Z moich doświadczeń wynika coś przeciwnego że właśnie klienci biznesowi nie wiążą się z firmą hostingową na dobrych parę lat. Widocznie jeszcze nie wiesz jak skąpi bywają przedsiębiorcy i że dla niektórych każda złotówka jest cenna. Natomiast wielcy potentaci najczęściej od razu każą postawić sobie dedyk bo taki mają kaprys.

 

Nie ręczyłabym za żadną firmę mówiąc że działa na rynku pare lat to pewnie podziała kolejnych parę. Były już takie firmy które wyrobiły sobie markę na rynku a potem zaczęły odstawiać fuszerkę. Ręczysz za Kei i Progreso? Ja nie podzielam niestety Twojego optymizmu zwłaszcza że od pewnego czasu obciążenie ich serwerów staje sie odczuwalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
B??dem jest pakowanie si? w umowy d?ugoterminowe chocia?by ze wzgl?du na dynamicznie zmieniaj?cy si? rynek. Wspomniane promocje tylko ?wiadcz? o owym dynamizmie. Co innego to wykupi? domen? na kilka lat i mie? spokój ale nie hosting. Wpakuje si? kto? w jak?? firm? na 2 lata a w miedzy czasie przejd? mu ko?o nosa lepsze atrakcyjniejsze ta?sze oferty.

Powazna firma nie bedzie przenosic swoich stron do innego dostawcy, tylko dlatego, ze moze tam zaoszczedzic 50 zl rocznie albo dlatego, ze dostanie 10 GB powierzchni, a nie 2 GB, skoro i tak wykorzystuje z tego 100 MB. Przeniesienie, wzdrozenie to znacznie wieksze koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnoszę dziwne wrażnie, iż @Baernash chodzi raczej o tych mikro i mini przedsiębiorców, natomiast reszta osób pisze o firmach typu spółki, korporacje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z moich doświadczeń wynika coś przeciwnego że właśnie klienci biznesowi nie wiążą się z firmą hostingową na dobrych parę lat. Widocznie jeszcze nie wiesz jak skąpi bywają przedsiębiorcy i że dla niektórych każda złotówka jest cenna. Natomiast wielcy potentaci najczęściej od razu każą postawić sobie dedyk bo taki mają kaprys.

 

To sa bledne zalozenia. W przypadku naszych klientow najwazniejsza jest jakosc uslug. Cena jest dopiero na drugim lub trzecim miejscu. Oczywiscie zdarzaja przypadki gdzie jest odwrotnie, ale to zdecydowana miejszosc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z moich doświadczeń wynika coś przeciwnego że właśnie klienci biznesowi nie wiążą się z firmą hostingową na dobrych parę lat. Widocznie jeszcze nie wiesz jak skąpi bywają przedsiębiorcy i że dla niektórych każda złotówka jest cenna. Natomiast wielcy potentaci najczęściej od razu każą postawić sobie dedyk bo taki mają kaprys.

 

 

jesli pod pojeciem "klienci biznesowi" kryja sie u ciebie osoby w stylu: "pan zenek z warzywniaka" czy tez "gosc od butow z lezaka nr 3" to musze sie z toba zgodzic w przeciwnym wypadku jestes w bledzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos

ale pierniczycie wszyscy po kolei... "poważna firma", "poważna firma".. rozumiem, że ja jestem niepoważny? Tylko czy w tym wątku z mojej strony padło gdziekolwiek stwierdzenie o _CENIE_?!!!?? NO OCZYWIŚCIE, że cena jest tu na dalszym planie, przecież głównie chodzi o dopasowanie usług. Byłem w home, jestem w progreso, będę w iq. Czy to jest zamiana "bo taniej"?

 

co do przenoszenia: jest to kłopotliwe w zależnosci od tego co sie hostuje. jedni mają więcej, inni mniej, jeszcze inni wizytówki. swego czasu miałem tak dużo serwisów na resellerze, że przejscie na dedyka było kilkutygodniowym problemem.

 

ps. czy ktoś tu ma kompleks "small biznesu"? :P

 

ps2. musicie wyluzować bo ostatnio na WHT każda dyskusja kończy się ogromną kłótnią i pyskówkami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ps2. musicie wyluzować bo ostatnio na WHT każda dyskusja kończy się ogromną kłótnią i pyskówkami...
Dlaczego?

Bo każdy usilnie broni swoich racji i nie przyjmuje do wiadomości, że to jednak ta druga osoba ma rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Odnoszę dziwne wrażnie, iż @Baernash chodzi raczej o tych mikro i mini przedsiębiorców, natomiast reszta osób pisze o firmach typu spółki, korporacje...

Tak, głównie o małych i mikro bo wszyscy "wielcy" od razu zażyczyli sobie dedyki (nie wiem, być może to był zbieg okoliczności ale miałam tylko takich klientów z "wielkich korporacji").

 

To sa bledne zalozenia. W przypadku naszych klientow najwazniejsza jest jakosc uslug. Cena jest dopiero na drugim lub trzecim miejscu. Oczywiscie zdarzaja przypadki gdzie jest odwrotnie, ale to zdecydowana miejszosc.

Jestem przekonana że wiekszość waszych klientów wybiera waszą firmę ze względu na dobrą opinię i wysoką jakość usług jaką możecie się poszczycić. Osobiście także ważniejsza jest dla mnie jakość niż cena, choć jeżeli za niższą cenę ktoś oferuje mi tak samo wysoką jakość to raczej wybieram tańszą ofertę. Niestety moi klienci mają do tego różne podejście. Często jest tak, że jeśli ktoś już wykosztuje się na stronę dla firmy to chce zaoszczedzić na hostingu i najchętniej kupiłby krzaka na Allegro. Są tacy którzy zaznaczają iż chcą wysokiej jakości usług w sprawdzonej firmie i deklarują że cena nie gra roli. Niestety od większości słyszy się "wysoka jakość w rozsądnej cene" - a prosze mi wierzyć że pojęcie "rozsądnej ceny" jest bardzo szerokie... :P

 

jesli pod pojeciem "klienci biznesowi" kryja sie u ciebie osoby w stylu: "pan zenek z warzywniaka" czy tez "gosc od butow z lezaka nr 3" to musze sie z toba zgodzic w przeciwnym wypadku jestes w bledzie

Przykro mi ale nigdy nie miałam przyjemności robic niczego ani dla "pana zenka z warzywniaka" ani "gościa od butów z leżaka nr 3" - takie "firmy" nie stawiają nawet wizytówek (nie u mnie przynajmniej). Nie neguj moich doświadczeń. To że trafiają Ci się klienci których lokujesz tylko na Kei i Progreso nie znaczy że inne firmy tez takich mają. Może jestem nieco bardziej elastyczna i nie upycham wszystkim tej samej usługi w tej samej firmie lecz dobieram ofertę specjalnie dla indywidualnych potrzeb?

 

ps2. musicie wyluzować bo ostatnio na WHT każda dyskusja kończy się ogromną kłótnią i pyskówkami...
Dlaczego?

Bo każdy usilnie broni swoich racji i nie przyjmuje do wiadomości, że to jednak ta druga osoba ma rację.

Problemem jest to że chyba właściwie wszyscy udzielający się w tych elukubratywnych dyskusjach mają własne firmy, są ludźmi biznesu, dominujacymi, z silnymi charakterami więc prędzej czy później apodyktyzm daje się we znaki. Tym bardziej że racja to pojęcie względne gdyż kazdy ma inny punkt widzenia, a dyskusja polega właście na wymianie poglądów (eurystyka to juz inna sprawa) :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Baernash.. ekhm.. eee... ale my.. nie toczymy dyskusji : P

 

A do tematu.. swego czasu kupiłem konto na Progreso na 3 lata z góry.. fakt, że nie za swoją kasę ; )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest w sumie stosunkowo prosta, iq.pl nastawione jest na klienta wymagającego, prawda jest taka, że nawet gdy firma ma samą wizytówkę, html + kilka zdjęć, w sumie z 10 mb i transfer miesięczny rzędu 100 mb, to i tak w większości wypadków postawi ją w home/iq etc. z prostego względu, w firmach zwykle nikt nie bawi się w dumanie.. 'a może jednak coś mniejszego, no fakt, że może czasem nie działać jak należy ale przynajmniej będzie taniej..' To typowe zachowanie przemków.

Co do nowej promocji iq.. nie bardzo mogę zrozumieć w czym tak naprawdę rzecz, wiadomo, że poważna i szanująca się firma nie zrobi hostingu z rozliczeniem miesięcznym/ pół rocznym - tylko rocznym. Ze względu chociażby na czas, nie wiem czy @Baernash zdajesz sobie sprawę z tego ile czasami potrafi trwać kwestia przedłużenia umowy z klientem, odpowiadanie na tickety w stylu 'Zapłaciłem, czy kasa już dotarła, czy fakturę otrzymam jeszcze w tym tygodniu bo mamy czwartek godzinę 15' itp.

Jak firma ma markę to się nie pieprzy, bo wie, że jak klient ma jej zaufać to zaufa na rok.

Co do samej promocji.. jasno jest napisane czarno na białym, że rozliczenie jest w cyklu rocznym i za ten rok zapłacisz tyle i tyle złotych, nie ma tam żadnych, gwiazdek/ drobnych druczków. A chwyt marketingowy z 6 zł za pierwsze pół roku ma po prostu przyciągnąć uwagę klienta, tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sprawa jest w sumie stosunkowo prosta, iq.pl nastawione jest na klienta wymagającego, prawda jest taka, że nawet gdy firma ma samą wizytówkę, html + kilka zdjęć, w sumie z 10 mb i transfer miesięczny rzędu 100 mb, to i tak w większości wypadków postawi ją w home/iq etc
Raczej zdecydowanie w home.pl jeżeli chodzi o Klienta zewnętrznego - dlaczego? otóż home.pl ma największą reklamę że tak powiem.
Jak firma ma markę to się nie pieprzy, bo wie, że jak klient ma jej zaufać to zaufa na rok.
Porządna firma nie bawi się w umowy miesięczne tylko zawiera umowy długoterminowe.. wyjątek stanowią firmy "warzywniaki"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przykro mi ale nigdy nie miałam przyjemności robic niczego ani dla "pana zenka z warzywniaka" ani "gościa od butów z leżaka nr 3" - takie "firmy" nie stawiają nawet wizytówek (nie u mnie przynajmniej). Nie neguj moich doświadczeń. To że trafiają Ci się klienci których lokujesz tylko na Kei i Progreso nie znaczy że inne firmy tez takich mają.

 

nie "pracuje" w tej branzy, po prostu mam wielu znajomych

 

 

Może jestem nieco bardziej elastyczna i nie upycham wszystkim tej samej usługi w tej samej firmie lecz dobieram ofertę specjalnie dla indywidualnych potrzeb?

 

co do tego czy jestes "elastyczna" czy tez nie, nie bede sie wypowiadal

ja widze to tak:

szukasz tanich okazji zeby cos "skubnac" przy okazji, korzystasz z niewiedzy klienta, ktoremu warto cos wcisnac na 3 miesiace lub na pol roku bo wiesz ze po tym czasie wroci "po pomoc" a wtedy ty znowu cos dorobisz

 

powazna firma zadba o klienta _kompleksowo_ i _dlugoterminowo_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiadomo, że poważna i szanująca się firma nie zrobi hostingu z rozliczeniem miesięcznym/ pół rocznym - tylko rocznym. Ze względu chociażby na czas, nie wiem czy @Baernash zdajesz sobie sprawę z tego ile czasami potrafi trwać kwestia przedłużenia umowy z klientem, odpowiadanie na tickety w stylu 'Zapłaciłem, czy kasa już dotarła, czy fakturę otrzymam jeszcze w tym tygodniu bo mamy czwartek godzinę 15' itp.

Jak firma ma markę to się nie pieprzy, bo wie, że jak klient ma jej zaufać to zaufa na rok.

Chyba mówimy o polskim rynku i poważnych i szanujących sie firmach pt Kei, Progreso itp bo niestety większość poważnych i szanujących się firm na innych rynkach (w tym działąjących na arenie międzynarodowej) oferuje szeroką gamę rozliczeń począwszy od 1 miesiąca po 5 lat (za to najczęściej nie oferują darmowych okresów testowych, więc elastyczne formy rozliczeń i oferowanie usług na okresy krótkoterminowe jest jak najbardziej wskazane). Powodem dla którego polskie firmy się w to nie bawią jest moim zdaniem zdaniem głównie chęć zysku. Po co marnować czas na papierkową robotę i księgowanie płatnosci co parę miesięcy skoro mozna to zrobić raz do roku? Z kolei nie oferuja usług na tak długie terminy jak 5 lat też z racji zysku, bo po co dziś dać klientowi 5 lat hostingu za 300zł rocznie skoro można przedłużać z nim umowy co rok i za kazdym razem z nową (wyższą) ceną. Stąd te "optymalne" roczne umowy.

 

Jeżeli klient ma zaufać firmie to musi najpierw sam przekonać się że firma godna jest zaufania, a czasem marka to nie wszystko.

 

nie "pracuje" w tej branzy, po prostu mam wielu znajomych

Skoro nie pracujesz w tej branży i są to tylko zasłyszane opinie typu "a Marcin powiedział że mu tata powiedział że mu sąsiadka z dołu powiedziała" to cóż... Ja nie tylko pracuje w tej branży ale i mam jeszcze więcej znajomych z tej branży - ich doświadczenia są różne, nie zawsze pokrywają się z moimi czego powodem może być chociażby inna mentalność klienta ze względu na "kraj i obyczaj".

 

ja widze to tak:

szukasz tanich okazji zeby cos "skubnac" przy okazji, korzystasz z niewiedzy klienta, ktoremu warto cos wcisnac na 3 miesiace lub na pol roku bo wiesz ze po tym czasie wroci "po pomoc" a wtedy ty znowu cos dorobisz

 

powazna firma zadba o klienta _kompleksowo_ i _dlugoterminowo_

Bardzo interesujące stwierdzenie. Ciekawe tylko jak można coś "skubnąć" skoro to klient płaci za hosting z własnej kieszeni a moim zadaniem jest tylko znaleźć coś co odpowiadałoby jego potrzebą i wymaganią (czy to cenowym czy jakościowym). Naciaganiem byłaby taktyka stosowana przez większośc osób z tej branży czyli upychanie każdego klienta do własnej firmy hostingowej lub na hosting znajomego lub innej firmie z którą się współpracuje i dostaje sie od tego prowizję czy też jakies punkty programu partnerskiego. A co do pomocy i opieki nad witryną to (nie wiem jak inni ale ja) oferują ję swoim klientą GRATIS, więc jeżeli sobie zażyczą np zmiany hostingu to tylko i wyłącznie jest to moją stratą czasu przenoszenie ich. Proszę więc nie insynuować :P

 

W moim mniemamiu "poważna firma" przedstawi klientowi mozliwości i wiążące się z nimi konsekwencje korzystania z różnych form hustingu, i pozwoli mu na swobodny wybór a nie zapewni "kompleksowe i długoterminowe" usługi w firmie z którą jest zaprzyjaźniona. Nie jest to może opłacalne biznesowo ale za to zyskuje się w zamian szacunek i zaufanie klientów a dla mnie jest to istotny czynnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos

Dla ciebie Adrian mogę być warzywniakiem, czemu nie. Byle ogóreczki małosolne były na stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A co do pomocy i opieki nad witryną to (nie wiem jak inni ale ja) oferują ję swoim klientą GRATIS, więc jeżeli sobie zażyczą np zmiany hostingu to tylko i wyłącznie jest to moją stratą czasu przenoszenie ich. Proszę więc nie insynuować :P

To albo masz za dużo wolnego czasu albo się nie umiesz cenić. Jakbym miał opiekować witrynami którymi zarządzam za darmo to byłaby to jakaś paranoja, bo ciekawe z czego bym się utrzymywał pomijając fakt - opiekujesz się np. 10 witrynami za darmo = nie masz czasu wolnego i zero korzyści. Chyba, że przez opiekę rozumiesz zaglądanie przez konto czy wszystko działa jak trzeba a nie kompleksowe zarządzanie i aktualizację.

 

Ale wracając do tematu. Jeśli firma hostingowa stawia na jakość musi mieć najlepsze serwery, łącza itd. prosta kalkulacja kosztów i wiemy już, że aby jakość usług nie spadała a serwery pracowały na zysk to muszą mieć stabilne obciążenie ilością kont a nie zmiana co miesiąc i od nowa. Poza tym niebagatelne znaczenie ma równomierne rozmieszczenie kont o różnym obciążeniu na poszczególne serwery i tu tak samo im dłużej dany klient znajduje się w firmie tym łatwiej przewidzieć wzrost i obciążenie a tym samym tak ulokować konto aby obciążenie ogólne maszyn miało równy rozkład i tym samym równą jakość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chyba mówimy o polskim rynku i poważnych i szanujących sie firmach pt Kei, Progreso itp bo niestety większość poważnych i szanujących się firm na innych rynkach (w tym działąjących na arenie międzynarodowej) oferuje szeroką gamę rozliczeń począwszy od 1 miesiąca po 5 lat (za to najczęściej nie oferują darmowych okresów testowych, więc elastyczne formy rozliczeń i oferowanie usług na okresy krótkoterminowe jest jak najbardziej wskazane). Powodem dla którego polskie firmy się w to nie bawią jest moim zdaniem zdaniem głównie chęć zysku. Po co marnować czas na papierkową robotę i księgowanie płatnosci co parę miesięcy skoro mozna to zrobić raz do roku? Z kolei nie oferuja usług na tak długie terminy jak 5 lat też z racji zysku, bo po co dziś dać klientowi 5 lat hostingu za 300zł rocznie skoro można przedłużać z nim umowy co rok i za kazdym razem z nową (wyższą) ceną. Stąd te "optymalne" roczne umowy.

 

Niestety, jesteś w błędzie, szczególnie w momencie gdy mówisz o hostingu 5 letnim. Nie wiem czy wzięłaś pod uwagę podstawową sprawę - mówimy o rynku IT, a to rynek dynamiczny. Stąd nasuwa się logiczny wniosek, że bynajmniej nie chodzi tu o zyski.

W ogóle moim skromnym zdaniem Twój tok myślenia poszedł w nieco złą stronę, uwierz mi, że nie jest to zbiorowa teoria firm home/ kei/ etc. dużego zysku poprzez oszczędzanie na księgowości i papierze pod faktury :P.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dyskusja raczej bezsensowna, oczywistym jest, że albo firma zna się w miare na hostingu i kupuje go góra na rok albo sie tym nie interesuje i kupuje na 2-5 lat

Co kto lubi ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@BOSS

 

Pod opieką nie miałam na myśli kompleksowych usług lecz tylko dbałość o zapewnienia stronie funkcjonalności i dostępności. Za aktualizacje i pełne zarządzanie się płaci, w przeciwnym razie byłaby to (jak słusznie określiłeś) paranoja. Jakieś 2 miesiące temu miałam okazję wykonać w ramach promocji (charytatywnie) portal muzyczny. Jak zawsze zaoferowałam pomoc w razie problemów, niestety ktoś zaczął to wykorzystywać i co tydzień zgłaszać sie z jakimiś kaprysami aby zmienić to i tamto albo dodać nowy skin, albo jakieś dodatki, potem znów aby jednak je usunąć albo aby naprawić stronę bo sam chciał w niej coś zmienić i ją zepsuł. Wczoraj powiedziałam dość i usunęłam swój podpis po tym jak zobaczyłam że strona znów została "zepsuta" - nie mam ochoty psuć sobie marki. Poza tym nie jest to przyjemne uczucie wiedzieć że straciło się na coś czas a ktoś nawet nie potrafił tego docenić.

 

Co do rozlokowania kont na poszczególnych serwerach to jak na razie nie jest to moim problemem, lecz problemem firm hostingowych (również tych oferujących "jedno-miesięczne" usługi). Gdy otworzę własną firmę hostingową wtedy być może zmienię swoje zapatrywania gdy odczuję jak to jest świadczyć usługi hostingowe na własnej skórze :P

 

uwierz mi, że nie jest to zbiorowa teoria firm home/ kei/ etc. dużego zysku poprzez oszczędzanie na księgowości i papierze pod faktury :P .

Z tymi fakturami nasunęło mi się skojarzenia po wspomnianym przez Ciebie czasochłonnym przedłużaniu umowy, bo w końcu sporządzanie, wystawianie, drukowanie i wysyłanie faktur wiąże się jednak z zatrudnieniem ludzi czyli kosztami :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chyba mówimy o polskim rynku i poważnych i szanujących sie firmach pt Kei, Progreso itp bo niestety większość poważnych i szanujących się firm na innych rynkach (w tym działąjących na arenie międzynarodowej) oferuje szeroką gamę rozliczeń począwszy od 1 miesiąca po 5 lat (za to najczęściej nie oferują darmowych okresów testowych, więc elastyczne formy rozliczeń i oferowanie usług na okresy krótkoterminowe jest jak najbardziej wskazane). Powodem dla którego polskie firmy się w to nie bawią jest moim zdaniem zdaniem głównie chęć zysku. Po co marnować czas na papierkową robotę i księgowanie płatnosci co parę miesięcy skoro mozna to zrobić raz do roku? Z kolei nie oferuja usług na tak długie terminy jak 5 lat też z racji zysku, bo po co dziś dać klientowi 5 lat hostingu za 300zł rocznie skoro można przedłużać z nim umowy co rok i za kazdym razem z nową (wyższą) ceną. Stąd te "optymalne" roczne umowy.

 

 

widze ze znasz sie na rynku hostingowym jak przyslowiowy "bocian na jajkach"

obejrzyj cenniki firm z ostatnich lat i sprobuj wyszukac jakies informacje o podwyzkach cen :P

 

 

Jeżeli klient ma zaufać firmie to musi najpierw sam przekonać się że firma godna jest zaufania, a czasem marka to nie wszystko.

 

do tego wrecz idealne sa bezplatne okresy testowe, po co placic za miesiac "w ciemno" skoro mozna przetestowac calkiem za darmo

 

Skoro nie pracujesz w tej branży i są to tylko zasłyszane opinie typu "a Marcin powiedział że mu tata powiedział że mu sąsiadka z dołu powiedziała" to cóż...

 

moje informacje sa z pierwszej reki, w odroznieniu od tego co ty reprezentujesz - wannabemastah poziom

 

Bardzo interesujące stwierdzenie. Ciekawe tylko jak można coś "skubnąć" skoro to klient płaci za hosting z własnej kieszeni a moim zadaniem jest tylko znaleźć coś co odpowiadałoby jego potrzebą i wymaganią (czy to cenowym czy jakościowym).

 

nie zawsze tak jest, czesto klient placi "hurtem za wszystko" bo po prostu sioe na tym nie zna i chce aby ktos za niego zalatwil wszystko, w takich przypadkach "sprzedajacy" ma duze pole do manewru

 

Naciaganiem byłaby taktyka stosowana przez większośc osób z tej branży czyli upychanie każdego klienta do własnej firmy hostingowej lub na hosting znajomego lub innej firmie z którą się współpracuje i dostaje sie od tego prowizję czy też jakies punkty programu partnerskiego. A co do pomocy i opieki nad witryną to (nie wiem jak inni ale ja) oferują ję swoim klientą GRATIS, więc jeżeli sobie zażyczą np zmiany hostingu to tylko i wyłącznie jest to moją stratą czasu przenoszenie ich. Proszę więc nie insynuować :P

 

widac ze jestes poczatkujaca, przy kilkudziesieciu klientach przy twoim podejsciu spedzasz 24/7 na robocie z ktorej nic bys nie miala (za wyjatkeim SZACUNKU i ZAUFANIA -lol- )

 

 

i jeszcze na zakonczenie prosba, zazwyczaj nie czepiam sie takich rzeczy (gdyz sam nie jestem idealny) ale ty chcesz uchodzic za elokwentna i "wygadana" - popracuj moze nad perelkami w stylu zamiany "om" na "ą" - to naprawde razi a jak widac nie jest to przypadkowa "literowka" tylko twoj normalny styl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
widze ze znasz sie na rynku hostingowym jak przyslowiowy "bocian na jajkach"

obejrzyj cenniki firm z ostatnich lat i sprobuj wyszukac jakies informacje o podwyzkach cen :P

Jeżeli chodzi o polski rynek hostingowy parę lat temu to istotnie moja wiedza jest ograniczona. Jeżeli natomiast były obniżki cen to chyba wyłącznie pt "promocja".

 

do tego wrecz idealne sa bezplatne okresy testowe, po co placic za miesiac "w ciemno" skoro mozna przetestowac calkiem za darmo

Chyba w polsce, ale nie za granicą gdzie nie bardzo chce się firmie zakładać konto za "free" - zamiast tego wolą pobrać niską opłatę nawet za ten jeden miesiąc. Ktoś mi kiedyś powiedział że "za darmo to mogę dostać ale w zęby" i jest to szczerą prawdą. Zawsze w darmowości kryje się jakiś haczyk.

 

moje informacje sa z pierwszej reki, w odroznieniu od tego co ty reprezentujesz - wannabemastah poziom

Poziom "wannabemastah"? Zawsze podkreślam iż wyrażam swoją opinię a nie jestem jednym jedynym słusznym wszechwiedzącym guru jak Ty. Czy gdziekolwiek stwierdziłam że tylko ja mam rację a wszyscy inni się mylą? Nie sądzę. Przynajmniej nigdy nie miałam takiej intencji aby moje wypowiedzi były odbierane w ten sposób, ponieważ tak po prostu nie myślę.

 

widac ze jestes poczatkujaca, przy kilkudziesieciu klientach przy twoim podejsciu spedzasz 24/7 na robocie z ktorej nic bys nie miala (za wyjatkeim SZACUNKU i ZAUFANIA -lol- )

Nie jestem początkująca ale po moim wieku widać iż nie jestem starym wycwanionym przedsiebiorcą z 20 letnim stażem. Możesz się z tego smiać tak długo jak długo masz ochotę ale bez szacunku i zaufania nie miałabym możliwości rozwoju firmy, a jak na razie moja firma rozwija sie sukcesywnie na rynku miedzynarodowym więc uważam że moje założenia są słuszne i sa gwarancja jej dalszego rozwoju.

 

i jeszcze na zakonczenie prosba, zazwyczaj nie czepiam sie takich rzeczy (gdyz sam nie jestem idealny) ale ty chcesz uchodzic za elokwentna i "wygadana" - popracuj moze nad perelkami w stylu zamiany "om" na "ą" - to naprawde razi a jak widac nie jest to przypadkowa "literowka" tylko twoj normalny styl

Czy jesteś jasnowidzem że wiesz za kogo chcę uchodzić? Proponuję zminić wróżke lub powróżyć z fusów. Może dowiesz się wtedy że jestem dyslektykiem i dysortografikiem więc nie popełnianie błedów bywa dla mnie problemem. Może też dowiesz się iż często piszę "ą" i "ę" zamiast zwykłego "a" i "e" ponieważ mam takie niefortunne przyzwyczajenie z powodu częstej konieczności korygowania błędów wynikajacych z obu wspomnianych dysfunkcji. Niestety dyslektyk dopiero po kilkunastu razach jest w stanie zauwazyć swoje błedy - stąd literówki. Jeżeli jednak uważasz je za celowe nic na to nie poradzę.

 

EOT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o polski rynek hostingowy parę lat temu to istotnie moja wiedza jest ograniczona. Jeżeli natomiast były obniżki cen to chyba wyłącznie pt "promocja".

 

nie mowie o promocjach

konkurencja wymusza ciagle obnizanie cen, i jesli nie zawsze jest to widoczne "do wczoraj 500zl od dzisiaj na zawsze 400zl"

to jest to wyraznie ukazane intensywnym zwiekszaniem parametrow przy nie zmienionej cenie

 

 

Chyba w polsce, ale nie za granicą gdzie nie bardzo chce się firmie zakładać konto za "free" - zamiast tego wolą pobrać niską opłatę nawet za ten jeden miesiąc. Ktoś mi kiedyś powiedział że "za darmo to mogę dostać ale w zęby" i jest to szczerą prawdą. Zawsze w darmowości kryje się jakiś haczyk.

 

 

darmowe nie zawsze oznacza"be"

 

 

Poziom "wannabemastah"? Zawsze podkreślam iż wyrażam swoją opinię a nie jestem jednym jedynym słusznym wszechwiedzącym guru jak Ty. Czy gdziekolwiek stwierdziłam że tylko ja mam rację a wszyscy inni się mylą? Nie sądzę. Przynajmniej nigdy nie miałam takiej intencji aby moje wypowiedzi były odbierane w ten sposób, ponieważ tak po prostu nie myślę.

Nie jestem początkująca ale po moim wieku widać iż nie jestem starym wycwanionym przedsiebiorcą z 20 letnim stażem. Możesz się z tego smiać tak długo jak długo masz ochotę ale bez szacunku i zaufania nie miałabym możliwości rozwoju firmy, a jak na razie moja firma rozwija sie sukcesywnie na rynku miedzynarodowym więc uważam że moje założenia są słuszne i sa gwarancja jej dalszego rozwoju.

 

 

czego ci zycze

nie mam zadnego powodu aby zyczyc ci zle, jesli uwazasz ze "twoja droga" jest jedynie sluszna - prosze bardzo

 

 

Czy jesteś jasnowidzem że wiesz za kogo chcę uchodzić? Proponuję zminić wróżke lub powróżyć z fusów. Może dowiesz się wtedy że jestem dyslektykiem i dysortografikiem więc nie popełnianie błedów bywa dla mnie problemem. Może też dowiesz się iż często piszę "ą" i "ę" zamiast zwykłego "a" i "e" ponieważ mam takie niefortunne przyzwyczajenie z powodu częstej konieczności korygowania błędów wynikajacych z obu wspomnianych dysfunkcji. Niestety dyslektyk dopiero po kilkunastu razach jest w stanie zauwazyć swoje błedy - stąd literówki. Jeżeli jednak uważasz je za celowe nic na to nie poradzę.

 

nie chodzi mi o zamiane ą-a, itp lecz om-ą

 

dziwnym trafem od kilku lat jest moda na rozne "dys"

latwiej jest powiedziec, jestem "dyscostam" i mam spokoj

 

moze dorzuc jeszcze do listy dyskalkulie, wtedy nie bedzie mozna sie nawet "przyczepic" do tego ze nie orientujesz sie w cenach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli firma hostingowa stawia na jakość musi mieć najlepsze serwery, łącza itd. prosta kalkulacja kosztów i wiemy już, że aby jakość usług nie spadała a serwery pracowały na zysk to muszą mieć stabilne obciążenie ilością kont a nie zmiana co miesiąc i od nowa. Poza tym niebagatelne znaczenie ma równomierne rozmieszczenie kont o różnym obciążeniu na poszczególne serwery i tu tak samo im dłużej dany klient znajduje się w firmie tym łatwiej przewidzieć wzrost i obciążenie a tym samym tak ulokować konto aby obciążenie ogólne maszyn miało równy rozkład i tym samym równą jakość.

Dokładnie tak, ale Patrycja w ogóle tego typu rzeczy nie bierze nawet pod uwagę, bo to "nie jej sprawa". Tymbardziej, że firma pokroju IQ.pl to nie jest jakaś pecetownia z "serwerami" gdzieś za wielką wodą, a sprzęt jakiego używają tani nie jest. Sam korzystam na codzień ze sprzętu marki Dell (od laptopa Latitude, przez PeCeta OptiPlex, aż do serwerów PowerEdge włącznie) i mam pojęcie jakie to koszty (choć kupuję sprzęt używany).

 

Gdy otworzę własną firmę hostingową wtedy być może zmienię swoje zapatrywania gdy odczuję jak to jest świadczyć usługi hostingowe na własnej skórze :P

Biorąc pod uwagę Twoje pojęcie na temat rynku hostingowego, klientów biznesowych i ich wymagań to bym na Twoim miejscu nawet nie próbował., dla dobra Twoich potencjalnych klientów.

 

Z tymi fakturami nasunęło mi się skojarzenia po wspomnianym przez Ciebie czasochłonnym przedłużaniu umowy, bo w końcu sporządzanie, wystawianie, drukowanie i wysyłanie faktur wiąże się jednak z zatrudnieniem ludzi czyli kosztami :P

Wyobrażasz sobie, że firma posiadająca tylu klientów co home.pl wystawia i wysyła fakturki swoim klientom co miesiąc?! Chyba codziennie widzielibyśmy na drogach samochody z napisem "Kurier home.pl" :P Jeszcze raz gratuluje roku myślenia.

 

Poziom "wannabemastah"? Zawsze podkreślam iż wyrażam swoją opinię a nie jestem jednym jedynym słusznym wszechwiedzącym guru jak Ty. Czy gdziekolwiek stwierdziłam że tylko ja mam rację a wszyscy inni się mylą? Nie sądzę. Przynajmniej nigdy nie miałam takiej intencji aby moje wypowiedzi były odbierane w ten sposób, ponieważ tak po prostu nie myślę.

Problem jednak polega na tym, że w tej dyskusji udzielili się nie tylko przedstawiciele firmy IQ.pl lecz również przedstawiciele innych firm hostingowych i potwierdzili moje słowa, że normalny klient nie skacze "z krzaczka na krzaczek" a Ty mimo wszystko uparcie (jak zawsze zresztą, obeserwując także inne tematy) uparcie stoisz przy swoim. Wiesz, o ile ja mogę się jeszcze w pewnych sprawach mylić, bo nie mam takiego doświadczenia w branży co iq.pl, home, progreso, czy insane.pl (też się wypowiedzieli) to jednak ich opinia jest już chyba warta coś więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wyobra?asz sobie, ?e firma posiadaj?ca tylu klientów co home.pl wystawia i wysy?a fakturki swoim klientom co miesi?c?! Chyba codziennie widzieliby?my na drogach samochody z napisem "Kurier home.pl" Jeszcze raz gratuluje roku my?lenia.

 

Allegro i tysiace innych firm wysylaja fakture co miesiac i z tego co wiem nie maja swoich 'kurierow' - nie jest to kwestia kosztów a polityki firmy, bo po to sie podpisuje umowy z poczta polska - wiec "argument nietrafiony"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×