Skocz do zawartości
Ios

[opinia] Prohost.pl

Polecane posty

Konto na Prohost mam od półtora roku, pięć niekomercyjnych stron, mały ruch, małe obciażenie więc żadnych zgrzytów. Niewykorzystanych punktów CPU nie zwracają, za przekroczenie blokada. Ostatnio zrobiłem konkurs... i zżarło mi punkty CPU w jeden dzień. Reakcja Prohost błyskawiczna czy może raczej automatyczna - ostrzeżenie i w moim przypadku po kilku godzinach zablokowanie serwerów. W tych sprawach są  restrykcyjni i bardzo szybcy, ponaglenia i blokady mają dopracowane. 

 

Postanowiłem więc sprawdzić czy w drugą stronę działa to równie błyskawicznie 

 

Zakupiłem dodatkowe punkty CPU po zbójeckiej cenie i czekam (gdyby przeliczyć po tej cenie najniższy pakiet hostingowy to otrzymamy 1pkt =1,20zł a więc 1,20zł x 62pkt miesięcznie x 12 miesięcy  = ponad 890zł rocznie jeśli dobrze liczę więc cena za każdy nadprogramowy punkt jest całkiem spora dlatego można oczekiwać, że usługa będzie adekwatna do ceny) No to czekam.  Jedną godzinę, drugą, trzecią... jeden dzień, drugi dzień... Pewnie gdybym zgłosił na helpdesku, to ktoś by to ruszył. Tylko tak się zastanawiam czy ja jestem chłopcem do bicia i wszystkiego muszę pilnować sam ? Ostatecznie usługa zamówiona i zapłacona ala jakoś tej szybkości już nie widać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Ciekawe czy tak samo to wygląda w wypadku transferu i miejsca.

Ja na szczęscie nie byłem zmuszony do wykupowania dodatkowych limitów.

 

Jedyne co dokupowałem to dedykowany adres IP. Chwilę czekania było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie punkty są rozliczone - nie ma żadnych do dodania. Jedyna możliwość to albo pomyłka gdzieś albo ponowne przekroczenie punktów. Ja myślę, że lepiej napisać na helpdesku zamiast pisać na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie punkty są rozliczone - nie ma żadnych do dodania. Jedyna możliwość to albo pomyłka gdzieś albo ponowne przekroczenie punktów. Ja myślę, że lepiej napisać na helpdesku zamiast pisać na forum.

 

Sam się zastanawiałem jak macie to zorganizowane i dlaczego tu się nie da zastosować automatyki i usprawnić.

 

1. Co do pomyłki - Dotpay przysłał info o pozytywnej weryfikacji:

 

Drogi użytkowniku!

Autoryzacja transakcji 11418-M1691 dla Prohost.pl na kwotę 12.2 PLN ma wynik POZYTYWNY

z Prohostu nic nie dotarło

2. Co do ponownego przekroczenia - zakładając, że tak było to nie mam nawet jak tego sprawdzić, bo zawieszenie konta uniemożliwia również dostęp do cPanelu, a tak jak pisałem żaden mail z Prohostu nie przyszedł.

 

 

 

Proponuję usprawnić jakoś system. Gdybym teraz był w długiej trasie, co czasem się zdarza to przez 2 tygodnie nikt by tego nie ruszył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dotpay jest automatycznie księgowany. Potwierdzenie z panela powinien Pan od nas dostać. Tak samo maile informujące o zawieszeniu konta czy kończących się punktach.

 

Nadal nie widzę żadnego zgłoszenia na helpdesku dotyczącego tego - przez forum Pan tego nie załatwi. Proszę się na helpdesku zgłosić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Za niecały miesiąc minie rok, od kiedy zaczęliśmy współpracę z firmą Prohost. Jest to więc czas, po którym jestem w stanie dość obiektywnie ocenić usługi prowadzone przez tego dostawcę. Przede wszystkim jakość działania serwerów, nie mam absolutnie nic do zarzucenia. Support błyskawicznie reaguje na wszelkie zgłoszenia 24h, więc poczucie bezpieczeństwa, że w każdej chwili można się zgłosić do nich z problemem, jest nie do przecenienia. Chat online oraz system ticketów to dobre, przyjemne i szybkie rozwiązanie. Podoba mi się możliwość kontrolowania w cPanelu procesów, dzięki czemu wiem, jak ruch na stronie oraz nowo instalowane skrypty odbijają się na obciążeniu CPU maszyny. Limity CPU to rozwiązanie sprawiedliwe i uczciwe, nikt nie wyrzuci mnie za nadmierne obciążenie serwera, bo sam kontroluję wszystko w panelu i w razie potrzeby, migruję na wyższy pakiet bądź dokupuję dodatkowe punkty CPU. Wszystko dzieje się automatycznie, a więc przekraczasz swój limit i dostajesz blokadę, dzięki czemu serwery działają nadzwyczaj sprawnie, bo nikt ich nie zarzyna. Świetnie rozwiązany jest system płatności, wpłaty za pośrednictwem allpay są realizowane i księgowane błyskawicznie. W przypadku przejścia na wyższy lub niższy pakiet, system automatycznie oblicza kwotę za pozostały okres i zależnie od opcji nalicza bądź zwraca określoną sumę.

 

Zamierzam przedłużyć umowę o kolejny rok, przechodząc na najwyższy pakiet hostingowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ależ mowa pochwalna hehe, powinni Cię opłacać:) Te limity to jednak trochę upierdliwa sprawa jest. W normalnych warunkach 5 stron które mam nie przekraczało nigdy limitu w najniższym pakiecie. Kiedy zrobiłem konkurs na jednej stronie, zaczeły się cuda i zamiast zajmować się konkursem zajmowałem się pilnowaniem cpu. Przejście na wyższy plan raczej bez sensu, bo konkurs właśnie się skończył, zresztą w moim przypadku za dodatkowe sto złotych mam następne konto u tego czy innego operatora na które mógłbym przerzucić część stron - plus taki, że nowe konto ma inne IP i można rozlokować linki między stronami. Także nie w kazdym przypadku przejście na wyższy pakiet ma sens.

 

Ciekawi mnie natomiast jak zliczane jest obciążenie. Wynika, że niby sumarycznie ale czasem kiedy patrzę na statystyki dzienne to jest malejące - np o 10 rano jest 3.5%, o godzinie 16 pokazuje 2%, a godzinie 24 jest 1.5% Spodziewałbym się raczej, że będzie rosło.

 

Mógłby ktoś wyjaśnić jak to działa i dlaczego spada choć generalnie rośnie ? Też tak macie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Też tak mam i również nie bardzo to rozumiem - obciążenie rozkłada się w czasie, czy jak?

Aktualnie to wygląda tak, że im więcej wejść... tym mniejsze obciążenie (więcej leci z cache?) :)

 

Zresztą, były już dywagacje na temat tych limitów i ich naliczania, wątpię, abyśmy się wszystkiego dowiedzieli :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś nie rozumie to pytać na bok. Wiele razy było mówione, że to średnie użycie. Jeśli większość użycia jest rano to rano średnia jest duża. Jeśli wieczorem użycie spada to średnia też spadnie. Prosta matematyka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Tzn. jeżeli w pierwszej minucie naliczanego dnia przez 30s wykona się skrypt, który wg. licznika z panelu będzie obciążał jako 50 jednostek, to biorąc tą pierwszą minutę pod uwagę, średnia dnia wyjdzie 25 jednostek?

Idąc takim tokiem rozumowania, pod koniec dnia, jeżeli nic więcej nie było robione to będzie:

50 / (24*60*2 [bo skrypt wykonywał się 30s]) = ~0,017 jednostki.

 

Jeżeli tak to jest liczone, to rzeczywiście ma sens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nadal nie rozumiem tego mechanizmu. W ciągu ostatnich dni przyszło kilka maili o przekroczeniu 80%. Później po przekroczeniu 100% konto działało jeszcze mimo, że zużyte było prawie 65 punktów z 62 dostępnych. Screen w załączniku. Dzisiaj dostałem maila o zablokowaniu konta i w tym samym momencie maila o przekroczeniu 80% zużycia. Nie chciałbym się czepiać ale działanie tego mechanizmu trudno byłoby wytłumaczyć np. w ulotce reklamowej skierowanej do klientów :) Czemu przyszedł mail o przekroczeniu 80% po tym jak dostałem informację o zawieszeniu konta też nie rozumiem. W sumie to wszystko to pierdoły, parę punktów w prawo czy lewo i jakieś maile po zawieszeniu nie mają większego znaczenia, chodzi tylko o przejrzystość, bo naprawdę trudno byłoby mi zachęcić kogoś znajomego tłumacząc o co kaman

post-11217-089633700 1290819478.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu tłumaczyć po przekroczeniu 80% punktów na miesiąc jest email wysyłany codziennie aby powiadomić użytkownika, że się punkty kończą. Po przekroczeniu 100% konto jest zawieszane (nie jest sprawdzane co minutę więc można przekroczyć ponad 100% do czasu następnego sprawdzenia). Proste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co tu tłumaczyć po przekroczeniu 80% punktów na miesiąc jest email wysyłany codziennie aby powiadomić użytkownika, że się punkty kończą. Po przekroczeniu 100% konto jest zawieszane (nie jest sprawdzane co minutę więc można przekroczyć ponad 100% do czasu następnego sprawdzenia). Proste.

 

 

 

Ja przekroczyłem 100% już 25 listopada na zamknięcie dnia, natomiast system odlączył mnie dopiero 27 listopada dlatego działanie "zliczania" mnie zastanowiło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Punkty są rozliczane co 24 godziny.

 

Przekroczyłeś limit na koniec 25 listopada czy początkiem 26 listopada? Obstawiam, że to drugie :lol: a więc blokada nastąpiła na przełomie 26/27.11

 

Czego tu nie rozumiesz? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

25 listopada zakończył się wynikiem 62.6952 i w tym miejscu zgodnie ze zdrowym rozsądkiem a także z tym co pokazał licznik powinien być koniec. Przez cały następny dzień konto działało a licznik nabijał dalej...63, 64... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Również i ja mam za sobą pierwszy rok współpracy z firmą prohost. Nadszedł czas na małe podsumowanie:

 

+ świetny support na live chatcie czy helpdesku można uzyskać pomoc naprawdę o dowolnej godzinie dnia i nocy

+ wysoki uptime, zdarzały się małe pady ale raczej były to resety serwera (których przez rok nie zauważyłem więcej niż 5), zdarzył się raz większy pad który trwał trochę dłużej, ale rekompensata jaką otrzymałem, wynagrodziła to w zupełności :lol:

+ prace na serwerach były planowane, przeprowadzane zawsze w nocy, byłem o nich powiadamiany co najmniej kilka dni przed

+ serwery dobrze pracują, raczej zawsze wszystko chodziło gładko i sprawnie

+ systemu punktów CPU pilnuje zasobów, dlatego nie było problemów z serwerem

 

- wysoki koszt dodatkowych punktów CPU

- jak dla mnie brakuje pakietów pośrednich między najwyższymi opcjami lub możliwości negocjacji pakietów

 

Właśnie z powodów obciążeń CPU musiałem zmienić firmę hostingową na GlowaNet, z czego jest bardzo zadowolony.

Gdyby nie limity CPU na pewno pozostałbym w Prohoście, jedna uznałam, że koszty jakie musiałbym ponosić przy wyższym pakiecie są zbyt wysokie jak na prowadzenie stronki w ramach hobby.

 

Podsumowując ofertę tej firmy, mogę w 100% polecić, tym którzy maja pieniądze oraz wymagają obsługi technicznej na najwyższym poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Jeszcze przed Sylwestrem "coś drgnęło" - zaktualizowano cPanel, dzięki czemu pojawiła się opcja zmianych chociażby tych podstawowych rekordów na domenie. W efekcie nie muszę już pisać za każdym razem gdy chcę dodać CNAME lub A. Naprawdę kapitalna sprawa, za co wielki plus.

 

Oczywiście nie byłbym sobą, gdybym nie ponarzekał ;)

Oprócz tego zmienił się również nieco styl interfejsu - choć RVSkin, to jest przyjemniejszy dla oka, zaś zakładki można przesuwać. No ale:

 

cpanel.th.png

 

Po pierwsze, są tylko 2 style (w kilku wariantach kolorystycznych), więc czy nie dało się tych zakładek wydłużyć? Wiem, czepiam się totalnych pierdół, ale to chwilka roboty (zrobiłem sobie w stylish), a obecnie wygląda... no jak coś niedokończonego.

Poza tym specjalnie pokazałem wybór rozdzielczości. Czy my mamy 2000 rok gdzie standardem jest 800x600 zaś niektóre komputery mają szalenie duże 1024x768? No nie bardzo... screeny robiłem na laptopie z szerokością 1280px, zaś u siebie (również lap) mam 1600px. Wysokość nie ma znaczenia. Przydałoby się procentowy wybór - poprzedni styl miał albo 100%, albo coś ok. 95-90, no i było naprawdę dobrze nawet na telewizorze :)

 

 

Druga rzecz, już nieco bardziej poważna. Powiedzmy że biorę hosting dla firmy i chcę założyć sklep korzystają z automatycznego instalatora (który przecież jest wymieniony w ofercie jako jej zaleta). Wchodzę tam, wybieram coś no i co widzę:

 

spanel2.th.png

 

Problem ten zgłaszałem już kiedyś, był rozwiązany, no ale "wrócił" (oczywiście same instalacje działają w 100% ok). Sam fantastico nie używam zbyt często, no ale jak to wygląda? Zachęcająco? :)

 

 

Dobra, narzekania koniec. W sprawie serwerów zmieniło się jedno w ostatnim czasie, albo tylko mi się wydaje: skrypty wykonują się jeszcze nieco szybciej. Nie wiem czy były jakieś zmiany w sprzęcie, chociaż przerwy nie odnotowałem od... nie pamiętam kiedy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Fantastico już poprawiony... tego się nie spodziewałem ;)

Duży plus za szybką reakcję, pomimo że nikt się nie wypowiadał i że nie opisałem tego w BOK.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

jedyne na co możecie liczyć w prohost`cie to na szybkie odpowiedzi mailowe, np. tego typu:

12-01-2011 12:23 - UŻYTKOWNIK

witam,

 

prosilbym sprawdzic dlaczego klienta mail nie zostal dostarczony do odbiorcy. Otrzymal ponizszego maila nastepnego dnia:

 

 

 

From: Mail Delivery System [mailto:Mailer-Daemon@pol.nameserverus2.com]

 

Sent: Wednesday, January 12, 2011 10:19 AM

 

To: xxx.xxx@x.pl

 

Subject: Warning: message 1PcDAf-0006qs-5e delayed 48 hours

 

 

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

A message that you sent has not yet been delivered to one or more

of its recipients after more than 48 hours on the queue on

pol.nameserverus2.com.

 

 

 

The message identifier is: 1PcDAf-0006qs-5e

 

The subject of the message is: RE: RE: LOGO

 

The date of the message is: Mon, 10 Jan 2011 09:32:04 +0100

 

 

 

The address to which the message has not yet been delivered is:

 

 

 

lulupen@lulupen.com

 

 

 

No action is required on your part. Delivery attempts will continue

for some time, and this warning may be repeated at intervals if the

message remains undelivered. Eventually the mail delivery software will

give up, and when that happens, the message will be returned to you.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odpowiedzi na Problem

 

 

 

2011-01-12 12:26 - SUPPORT DEPT - Ticket Closed

Serwer odbiorcy nie odpowiada. Email będzie przez kilka dni wysyłany - jeśli nie przejdzie to będzie zwrot.

 

12-01-2011 12:28 - UŻYTKOWNIK OTWORZYŁ PONOWNIE

z innego konta i innej domeny, chyba o2, maila dochodza

 

2011-01-12 12:29 - SUPPORT DEPT - Ticket Closed

Nasze serwery nie mogą się połączyć do tego serwera.

 

12-01-2011 12:33 - UŻYTKOWNIK OTWORZYŁ PONOWNIE

i co mam powiedziec klientowi, ze ma zmienic dostawce? czy zeby wysylal z prywatnego maila na o2 zamiast z firmowej domeny?

 

2011-01-12 12:37 - SUPPORT DEPT - Ticket Closed

Podałem Panu powód błędu - to co Pan powie klientowi to od Pana zależy.

 

16-01-2011 22:38 - UŻYTKOWNIK OTWORZYŁ PONOWNIE

w tej chwili to nie jest 1 czy 2 adresy, ale ponad 10 z tego typu błędami:

 

This message was created automatically by mail delivery software.

 

 

 

A message that you sent could not be delivered to one or more of its

 

recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 

 

 

creationmind@vip.163.com

 

 

 

rozumiem że wasz serwer jest dodany do listy serwerów spamujących w azji

 

2011-01-16 22:41 - SUPPORT DEPT

Jeśli to chiny to oni lubią blokować.

 

 

 

Nie jest to lista bo nie odpowiadają serwery. Jakby na firewallu zablokowane.

 

16-01-2011 22:43 - UŻYTKOWNIK OTWORZYŁ PONOWNIE

w takim razie wasz serwer jest blokowany na roznych serwerach nie tylko na jednym.

 

chyba to bedzie ciekawa informacja na forach hostingowych

 

2011-01-16 22:55 - SUPPORT DEPT

Jeśli blokuje jakiś isp chiński to logiczne, że tak.

nie można liczyć na rabaty przy przedłużaniu serwera resellerskiego

 

nie można liczyć na to, że rozwiązują problemy z serwerem - informują może o co dziesiątej awarii serwera i przerwie w dostępie do stron www i poczty klientów. O tym, że strony moich klientów, które są na serwerze prohost, dowiadywałem się często od Klientów lub znajomych, oczywiście żadnych rabatów zwrotó kosztów nie ma.

 

jeśli posiadacie klientów importowo exportowych, którzy mailują do azji, to NIE PRZENOŚCIE DO TEJ FIRMY TEGO KLIENTA. Ja mam teraz ten problem, że mojemu klientowi odrzuca wszystkie maila wysłane do chin i okolic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

Jakiś czas temu update cP, w styczniu wycofano ofertę dedykowanych IP (każde konto ma taki adres w standardzie obecnie z tego co mi powiedziano). Dzisiaj zauważyłem że ze strony firmy zniknęła oferta reseller, z google znalazłem link ale podstrona już i tak faktycznie nie istnieje.

 

Ciekawe czy będą jakieś zmiany na plus przy zawężeniu asortymentu świadczonych usług, czy to może objawy stopniowego zwijania się firmy (żeby nie było, to jest tylko domysł, mam tam konto z dla mnie ważnymi rzeczami i wolę obserwować co się dzieje niż potem zostać z ręką w nocniku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

IP znikają z internetu, więc znikają z oferty firmy.... czekamy na ipv6!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz

No niby tak, ale nadali na każde konto, również na te, które wykupionego dedykowanego IP wcześniej nie miały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie-jakość obsługi w BOK ciągle mnie zaskakuje:

 

Kontakt z Helpdesk z działem Hosting: Sales

 

Data Otwarcia: 22-03-2011 12:20

Nazwa Użytkownika: xxx

Imię: xxx xxx

Domena lub URL:

Temat: faktura

Typ: Hosting: Sales

Priorytet: Medium

Status: Open

 

22-03-2011 12:20 - UŻYTKOWNIK

Witam,

 

W związku z problemami z dostarczeniem wcześniejszych faktur w postaci papierowej, proszę o przesłanie faktury VAT do proformy Nr. xxx w postaci pliku pdf przed końcem miesiąca.

 

Dziękuję.

 

 

Odpowiedzi na Problem

2011-03-22 12:21 - SUPPORT DEPT

Ok.

 

24-03-2011 13:37 - UŻYTKOWNIK

Dziękuję. Podczas wysyłania poprzedniej faktury w pdf ze skrzynki admin@prohost, były problemy z jej dostarczeniem, dlatego pdf proszę przesłać na adres kontakt@xxx.net oraz jakub@xxx.net

 

2011-03-24 13:38 - SUPPORT DEPT

Ok.

 

01-04-2011 15:47 - UŻYTKOWNIK

Witam, Proszę o przesłanie tej faktury w miarę możliwości jeszcze dzisiaj.

 

2011-04-01 15:52 - SUPPORT DEPT

Nie wiem. Jak dostaniemy to prześlemy.

 

01-04-2011 16:06 - UŻYTKOWNIK

A czego Panowie nie wiedzą? Dokonałem zakupu, ponad 2 tygodnie temu, tydzień temu ponad prosiłem o plik pdf z fakturą przed końcem miesiąca, gdyż pojawiają się problemy z dostarczeniem wersji papierowych, na poprzednie tickety dostałem odpowiedzi 'ok', dziś jest 1. kwietnia, a pliku pdf nie otrzymałem.

 

2011-04-01 16:08 - SUPPORT DEPT

Jak dostaniemy faktury z biura to wyślemy Panu pdfa. My się fakturami nie zajmujemy.

 

Dział Hosting: Sales w prohost.pl fakturami się nie zajmuje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×