Prohost 345 Zgłoś post Napisano Grudzień 7, 2009 będę chciał dojść, jaka jest przyczyna takiego obciążenia CPU generowanego przez nasz serwis. Pomogę Ci, shoutbox + przemo. Serwery chodzą szybko właśnie dlatego, że nie pozwalamy ich zajeżdżać za kilka zł. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz Zgłoś post Napisano Grudzień 7, 2009 Nie powiedziałbym, że modów jest "kilka"... Taki spider-friendly bez poprawek centuriona potrafi nieźle zamulić. Shoutbox to jedno, a tam jest jeszcze mod od rozkrzyczanych... Wiem że takie pierdoły potrafią nieźle obciążać, bo optymalizowałem pewne spore forum na przemo postawione. Generowało się prawie 15s na dedyku, a po kilku zmianach już 0,15s Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 7, 2009 lukasamd, ale w check_files nie ma co patrzeć, gdyż połowę modów mam wyłączoną, w wolnym czasie mam zamiar powywalać zbędne kody Spider Friendly oczywiście w wersji mniej obciążającej. Podejrzewam, że autoodświeżanie shoutboxa może generować spore obciążenie CPU. Ostatnio wyłączyłem kompresję gzip, gdyż jest to jeden z czynników wpływających na procesor. Chętnie posłuchałbym rad dot. zoptymalizowania tego skryptu, nie chcę niepotrzebnie wywalać wszystkich dodatków. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prohost 345 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Wyłączysz shoutboxa to dużo spadnie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Na poprzednim hoście płaciliśmy rocznie 90 zł brutto i nie było żadnych problemów. Zestawiając to ze zdaniem, które pojawiło się kilka linijek wyżej: Zdecydowaliśmy się zmienić serwer, ponieważ poziom usług oferowany przez wcześniejszą firmę nas nie zadowalał. widać wyraźnie, że ta poprzednia firma jakoś mało wam odpowiadała, że chcecie się wynieść do innej Myślę, że za 300 zł bylibyśmy w stanie znaleźć przyzwoity serwer u innego dostawcy. IMO to żaden przyzwoity dostawca nie pozwoli sobie na zajeżdżanie całego serwera poprzez jeden skrypt, tylko albo jakoś zlimituje zasoby, albo kulturalnie pożegna się z tobą, sugerując ci wzięcie VPSa Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 widać wyraźnie, że ta poprzednia firma jakoś mało wam odpowiadała, że chcecie się wynieść do innej Pisałem, że nie było problemów w sensie że przez cały okres współpracy z tamtą firmą nie usłyszałem słowa, żeby przemo im przeszkadzał. A zdecydowaliśmy się przenieść ponieważ pomoc techniczna dość długo reagowała, do tego zdarzały się momenty dłuższego czasu ładowania strony IMO to żaden przyzwoity dostawca nie pozwoli sobie na zajeżdżanie całego serwera poprzez jeden skrypt, tylko albo jakoś zlimituje zasoby, albo kulturalnie pożegna się z tobą, sugerując ci wzięcie VPSa Już po pierwszym poście dostałem dwie propozycję utrzymania skryptu na serwerze. Wszystko zależy też od podejścia, niestety panuje taka mentalność, że lepiej na serwerze upchnąć jak najwięcej mało wymagających stron, wtedy faktycznie jeden większy skrypt może zamulić cały serwer. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prohost 345 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Już po pierwszym poście dostałem dwie propozycję utrzymania skryptu na serwerze. Wszystko zależy też od podejścia, niestety panuje taka mentalność, że lepiej na serwerze upchnąć jak najwięcej mało wymagających stron, wtedy faktycznie jeden większy skrypt może zamulić cały serwer. Jeden zrobi wszystko dla paru zł, drugi się zastanowi czy mu się opłaca. U nas serwery obsługują strony które są często "reklamowane" w tv i nie ma problemu (jest duży zapas mocy) ale Ci klienci płacą za moc którą zużyją. Jeśli nie masz zamiaru płacić odpowiednio za to jak obciążasz serwery to nasza oferta nie jest dla Ciebie i musisz poszukać hosta któremu wszystko jedno lub który nie ma możliwości monitorowania obciążenia. Trzeba być mocno zdesperowanym aby hostować przemo z shoutboxem w tej cenie. Twoje statystyki php jasno pokazują, że shoutbox jest problemem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Napisałem do supportu przema, postaram się zoptymalizować co tylko dam radę. Zobaczę efekty i po paru dniach zdecyduję, co robić dalej. BTW Okres testowy konta to 2 tygodnie, co muszę zrobić, gdybym zdecydował się zrezygnować z hostingu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prohost 345 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Nic. Konto zostanie skasowane. Jak masz pytania to kontaktuj się na czacie albo helpdesku. Ja jak jestem na forum to mogę odpowiedzieć ale częściej mnie nie ma więc nie ma dużego sensu tu zadawać pytania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomasz Fiedoruk 98 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 ... do tego zdarzały się momenty dłuższego czasu ładowania strony ... Właśnie dlatego, że pozwalają u siebie na przema przez co zamulają serwery Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Przemo samo w sobie nie jest złe - w wielu wypadkach działa szybciej niż np. myBB (wszystko zależy od konfiguracji serwera - na prohost lepiej mybb akurat nie odpalać - ale to nie wina hostu, tylko nieco dziwnego skryptu, wszędzie działa inaczej). Winni są administratorzy, którzy włączają wszystko co się da, a na dodatek dorzucają całą masę modów... no i w efekcie robi się przyjęte od dawna określenie choinki. Jedyne co naprawdę może mocno obciąża w Przemo, a czego nie da się konkretnie wyłączyć, to mechanizm nieprzeczytanych postów z ich naliczaniem - jest to bardzo wygodne i do niedawna phpBB by Przemo miało na to monopol. Niestety dane te pobierane są w bzdurnych sytuacjach, a poza tym baza jest zapychana tyjącą w zastraszającym tempie tabelą read_history. Obecnie jest jednak coś takiego dostępne również w phpBB 3.0.6 a działa znaaaaaaacznie szybciej i nie zapycha bazy - wygodnie i szybko, nic tylko migrować na nowszy no i lepszy skrypt . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Elektronik 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Nie masz co optymalizować, u Ciebie faktycznie musi to być wina SB - widać że często są tam nowe wpisy. Ja w prohoście mam swoje forum na przemie (trochę większe) www.dioda.com.pl (zawsze jest z >20 on-line), i z dziennie jakieś 1500-2000 uni i sporadycznie przekraczam 3%. Ale w porównaniu do Twojego forum nikt u nas tak często nie pisze w SB Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Ukryłem Shoutboxa dla gości, wydłużyłem czas autoodświeżania z 25 na 50 sekund, skróciłem czas przechowywania wiadomości z 30 do 10 dni a także ilość wyświetlanych z 200 na 80. Zmieniłem również zakres maksymalnej ilości nieczytanych postów na użytkownika oraz ilość dni, przez którą skrypt przetrzymuje nieczytane posty. Zastanawiam się nad usunięciem moda Rozkrzyczani, który wyświetla ranking piszących w SB Zobaczymy, jaki efekt przyniosą te zmiany Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 Wszystko zależy też od podejścia Dokładnie wszystko zależy od podejścia. Czy zupełnie nie wtrącać się w politykę obciążeniową klientów z podejściem -niech-się-wszyscy-biją-o-zasoby, ale wtedy widzisz coś w rodzaju zdarzały się momenty dłuższego czasu ładowania strony Drugie podejście to takie, że płacisz za gwarantowane dla siebie zasoby, a wtedy już dokładnie się pilnuje jakości i albo ustawia limity %, albo też nie limitowanie, tylko obserwowanie, a po stwierdzeniu rażących, długotrwałych przekroczeń kulturalne pożegnanie się z klientem niestety panuje taka mentalność, że lepiej na serwerze upchnąć jak najwięcej mało wymagających stron, wtedy faktycznie jeden większy skrypt może zamulić cały serwer. Mentalność to panuje wśród klientów, którzy myślą, że za grosze* dostaną do dyspozycji całą moc obliczeniową serwera, do tego każda minuta niedostępności to 20postów na WHT w dziale host-is-down, bo ci klienci tracą miliony przez to. * nie oszukujmy się, że nawet 300zł/rok to nie jest duża kwota, jeśli porównamy ją do dzierżawy dedyka, kosztów prądu, łącza, części biurokracyjnej, i podobnych rzeczy. PS: Co do shoutboxa - to jeśli on jest taki niezbędny, to może... zainteresuj się zewnętrznym serwisem dostarczającym usługi shoutboxowe Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 8, 2009 PS: Co do shoutboxa - to jeśli on jest taki niezbędny, to może... zainteresuj się zewnętrznym serwisem dostarczającym usługi shoutboxowe A mógłbyś podać jakieś namiary, nawet PW ? Z góry dzieki Szczerze mówiąc nie słyszałem o takich serwisach. Wracając do optymalizacji, na liście procesów w cpanel widzę bardzo znaczny spadek chwilowego zużycia CPU, wydaje mi się że nawet 2 - 3 krotny. Na dalszą ocenę muszę poczekać co najmniej 2 dni ale już w tej chwili jestem dobrej myśli. Nie ukrywam, że chciałbym pozostać na serwerze prohost Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 10, 2009 2009-Dec-09: 2.1972% cpu 2009-Dec-10: 2.8024% cpu Dodam, że 10 grudnia czyli dzisiaj w czwartek mamy statystycznie największy ruch w związku z audycją. Jest różnica 2009-Dec-07: 6.8699% cpu Chyba jednak zostaniemy w prohost Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 18, 2009 Po dwóch tygodniach korzystania z hostingu nie mogę powiedzieć złego słowa o serwerze, dzięki ustalonym limitom CPU nikt nie zamula serwera i każdy ma sprawiedliwy przydział, przez co strony ładują się błyskawicznie. Odczyt zużycia dostępnego limitu CPU w cpanel jest bardzo czytelny. Jeżeli chciałbym się do czegoś przyczepić to: - Oferta - Testuj przez 14 dni gratis W mojej opinii nie powinno się nazywać 14 dni gratis, skoro jest odejmowane od całej puli 365 dni, czyli defacto i tak płacimy za ten okres. Pierwsze skojarzenie, gratis to gratis nie wiem jak to wygląda w ofertach innych firm. Do tego termin płatności za usługę upływa dokładnie po 14-dniowym okresie testowym, dobrze że sprawdziłem i zdążyłem jeszcze dzisiaj opłacić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Chlorofil 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2009 Sprowokowany wpisem jednego z użytkowników w innym wątku, że dobrych opinii to się nikomu nie chce zamieszczać, postanowiłem się wypowiedzieć na temat usługi hostingu w Prohoście. Z dostawcą kontakt mam ograniczony z tego powodu, że od marca 2009 - kiedy zacząłem faktycznie korzystać z opłacanego od jakiegoś czasu wcześniej hostingu - aż do dziś wszystko działa należy. Być może taki właśnie jest standard na rynku, ale w porównaniu z poprzednim dostawcą jest to poziom z zupełnie innej bajki: szybko ładujące się strony, stale działający serwer bazy danych, pełna automatyka w cpanelu czy wystawianych faktur i płatności. Tego poprzednio nie miałem u poprzednika przy kosztach ledwie ok. 15-20 niższych. Taka przyjemna obsługa przydaje się zwłaszcza, gdy jest się zajętym pracą i nie ma czasu na dodatkowe czynności z posiadanymi hobbystycznie serwisami (na opartymi na Joomli i PHPBB3). Bardzo podobają mi się dostarczane e-mailowo informacje o sporadycznie zdarzających się, przeszłych, kilkuminutowych awariach czy przerwach w działaniu usług. To dość profesjonalne, bo pewnie bym ich wcale nie zauważył, więc miło, że Prohost uczciwie o nich informuje. Mistrzostwem jest czat, bo siedząc sobie wycieńczony po całym dniu pracy przed Internetem nie muszę szukać, gdzie położyłem słuchawkę telefonu, tylko go włączam, zadaję pytanie i mam szybką odpowiedź. To do czego mogłem się przyczepić do nagły - początkowo - tryb wprowadzenia dokładnego rygoru nieprzekraczania limitu wprowadzenia procesora w październiku. Jak sobie sprawdziłem, moje dwa serwisy przekraczały bowiem średni miesięczny limit wykorzystania średnio o 0,1-0,2 pkt. proc. Przejście na wyższy po to, by konto nie było blokowane przez ostatnie dni miesiące wydawało się nieopłacalne. Na szczęście po pewnym czasie Prohost podwyższył limity dwukrotnie oraz jest możliwość dokupowanie dodatkowego zużycia, więc jest OK. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość kucziapa Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 A ja napiszę taką ciekawostkę w cpanelu zabrali opcje backupu i teraz gdy chcę przenieść dane od nich a mam ich ok 750mb każą mi ściągać je z FTP a mam łącze 512kb/s no jeszcze ze ściągnięciem dał bym jakoś radem ale uploadem na inny serwer już NIE !! gdyż upload wynosi 16kb/s !!! a tu fragment rozmowy z nimi 29-12-2009 19:08 - UŻYTKOWNIK Witam A czy mogą Państwo zrobić backup plików które mam na koncie i wrzucić je na FTP chodzi tylko o sam backup plików z katalogu public_html nic więcej, proszę aby nazwa backupu była public_html 2009-12-29 19:10 - SUPPORT DEPT Nie. Proszę ściągnąć pliki przez ftp. 30-12-2009 09:24 - UŻYTKOWNIK Można wiedzieć co jest tego przyczyną ?? mam łącze 512kb/s i ściągnąć 700mb i potem wgrać na inny serwer jest do dla mnie wręcz nie możliwe do zrobienia. Czyli mam rozumieć, że nic z tego nie będzie tak 2009-12-30 09:26 - SUPPORT DEPT Nie udostępniamy takich paczek NIE POLECAM NIKOMU GDYŻ NAWET NIE MOŻNA ZROBIĆ BACKUPU SWOICH PLIKÓW !! P.S jest ktoś może kto dysponuje szybkim łączem i wgrał by mi pliki na inny serwer mogę coś zapłacić Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 Przecież jak masz cPanel, to masz w nim manager plików i sam możesz wszystkie pliki spakować jako backup... Nie dość że 1 plik, to jeszcze mniej zajmuje dzięki kompresji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość kucziapa Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 Przecież jak masz cPanel, to masz w nim manager plików i sam możesz wszystkie pliki spakować jako backup... Nie dość że 1 plik, to jeszcze mniej zajmuje dzięki kompresji. Faktycznie dzięki bardzo myślałem, że nie można zrobić z cpanelu bo ostatnio usuwali tą opcje a szanowna obsługa nie mogła powiedzieć, że w ten sposób można zrobić backup... dzięki lukas Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Prohost 345 Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 Faktycznie dzięki bardzo myślałem, że nie można zrobić z cpanelu bo ostatnio usuwali tą opcje a szanowna obsługa nie mogła powiedzieć, że w ten sposób można zrobić backup... dzięki lukas 1. Konta odtwarzamy automatycznie. 2. Nasza umowa wygasła jakiś czas temu i nikt nie będzie wykonywał prac za które nikt nie zapłacił. Jeśli jest prośba w czasie abonamentu to często admin poświęca swój czas i udostępnia dane z backupu ręcznie. 3. Konto używał Pan za darmo przez rok więc głupio takie rzeczy pisać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość kucziapa Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 1. Konta odtwarzamy automatycznie. 2. Nasza umowa wygasła jakiś czas temu i nikt nie będzie wykonywał prac za które nikt nie zapłacił. Jeśli jest prośba w czasie abonamentu to często admin poświęca swój czas i udostępnia dane z backupu ręcznie. 3. Konto używał Pan za darmo przez rok więc głupio takie rzeczy pisać. Tak zgadza się i byłem przez ten okres zadowolony jednak gdy chcę się przenieść to można to potraktować jako "utrudnienie" bo jest tam trochę plików. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Łukasz Tkacz Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2009 2. [...] Jeśli jest prośba w czasie abonamentu to często admin poświęca swój czas i udostępnia dane z backupu ręcznie. Potwierdzam, już nie raz uratowali mi cztery litery, gdy coś poszło się... z mojej a nie ich winy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Joy17 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 2, 2010 Niestety, od kilku dni zauważyłem dość znaczny wzrost zużycia limitu CPU... co ciekawe, dzieje się to przy stosunkowo zmniejszonym ruchu na stronie i całkowicie wyłączonym shoutboxie, który jak wynikało ze wskazań w cpanel, wykorzystywał najwięcej zasobów procesora. W ostatnim miesiącu, pomimo sporego ruchu i dość intensywnego wykorzystywania shoutboxa, mieściliśmy się w limicie 3% (średnio 2,5%). Przez ostatnie 2 dni dochodzi do 4% przy wyłączonym shoutboxie. Jestem przerażony, bo w żaden sposób nie potrafię określić przyczyny tego zjawiska. Nie instalowaliśmy w tym czasie żadnych dodatkowych skryptów. Pomoc techniczna na chacie nie jest mi w stanie pomóc, gdyż stwierdzają, że widzą to samo, co ja w cpanel. Tak nie powinno być, nie przy tym ruchu. Strona notuje przeciętnie 2500 - 3000 odświeżeń dziennie, co daje ok 700 unikalnych wizyt (wg statystyk awstats i wyświetleń adsense). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach