Duna 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Witam Po krotce opisze o co mi wogole chodzi. Idea Stworzenie profesionalnego systemu ostrzegania w wypadku wykrycia przez system niedostepnosci uslug na serwerze. Alarm wysylany na telefon komorkowy i maila. Stworzenie kilku pakietow uslugi dla klienta. W najdrozszym dostepna opcja powiadomienia na telefon stacjonarny. Sposob wykonania panelu klienta: - Klient, ktory wykupi usluge dostaje dostep do panelu. - Moze dodawac numery ip i uslugi jakie chce monitorowac. - Sam modyfikuje numer awaryjny, stacjonarny i komorkowy oraz adres mail. - System w wypadku wykrycia niedostepnosci uslugi wysyla wiadmosc ze szczegolowymi danymi. Czas, rodzaj uslugi, numer ip. - System rozdzielony na 2-3 serwery wiec ryzyko blednego alarmu zmniejszone do minimum. - Statystyki awarii w panelu. - Support systemu 24h. - Mozliwosc samodzielnego ustawienia czasu sprawdzania dostepnosci danej uslugi. - Mozliwosc wysylania wiadomosci alarmujacej na kilka telefonow komorkowych badz kilka maili. - Mozliwosc podjecia przez system proby restartowania uslugi, ktora ulegla awarii. Wymagalo by to zainstalowania specjalnego oprogramowania na serwerze klienta, ktore oczywiscie bylo by dostarczane przez nas. Oczywiscie rowniez dostepna opcja restartu calego serwera w wypadku wykrycia awarii np apacha. To tylko kilka opcji, ktore bede dostepne. Pytanie: Czy taka usluga ma prawo bytu na polskim rynku. To pytanie raczej kieruje do wlascicieli firm oraz do administratorow. Czy istnieje zapotrzebowanie na tego rodzaju usluge w polsce ?. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
hyhyhy 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Istnieją skrypty do monitorowania systemu i usług, więc wątpie, aby ktokolwiek zainteresował się płatną usługą tego typu. Pozdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysztofgda 46 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Witam Po krotce opisze o co mi wogole chodzi. Mozliwosc podjecia przez system proby restartowania uslugi, ktora ulegla awarii. Wymagalo by to zainstalowania specjalnego oprogramowania na serwerze klienta, ktore oczywiscie bylo by dostarczane przez nas. Oczywiscie rowniez dostepna opcja restartu calego serwera w wypadku wykrycia awarii np apacha. Pytanie: Czy taka usluga ma prawo bytu na polskim rynku. To pytanie raczej kieruje do wlascicieli firm oraz do administratorow. Czy istnieje zapotrzebowanie na tego rodzaju usluge w polsce ?. Rebootowanie serwerow to chyba dla windowsow jest dobre, a na tym malo kto w polsce hosting stawia. Powiem Ci tak: daj sobie spokoj Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Duna 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Rebootowanie serwerow to chyba dla windowsow jest dobre, a na tym malo kto w polsce hosting stawia. Powiem Ci tak: daj sobie spokoj Pozdrawiam Przepraszam, ze spytam ale co ma piernik do wiatraka ?. To by tylko przyklad. Uzytkownik mialby mozliwosc ustalania co ma zrobic system w wypadku okreslonej awarii. Zreszta widze, ze sam pomysl nie bardzo przypadl do gustu wiec nie bede w to dalej szedl. Dziwi mnie tylko postawa ludzi na tym forum. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
qwerty 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 powiedzialbym ze usluga skierowana do zlej grupy odbiorcow. ja mam juz gotowy system monitoringu dla klientow indywidualnych nie hostow serverow dedykowanych - narazie testy trwaja i budowany jest wyglad sajtu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tomasz.b 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Hi! Jak najbardziej jestem zainteresowany taka usluga, pod warunkiem cena jest dobra. W tej chwili posiadamy prawie 150 serwerow dedykowanych i mozna taka usluge standardowo dodac do naszej oferty do kazdego serwera. Reboot jest dobrym rozwiazaniem, jednak caly system musi byc bezpieczny. Jesli system jest w j. niemieckim to takie uslugi mozna oferowac na rynku niemieckim. Ponad 100.000 potencjalnych klientow. Warunek jest jeden usluga powinna byc cenowo bezkonkurencyjna. Oczywiscie jestesmy zainteresowani wspolpraca Z pozdrowieniami tomasz benert Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
P.C. 0 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Tomasz jakbyś dodał ten skrypt i jeszcze panel DA ........ :-)) Pozdrawiam Paweł Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krzysztofgda 46 Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Przepraszam, ze spytam ale co ma piernik do wiatraka ?. To by tylko przyklad. Uzytkownik mialby mozliwosc ustalania co ma zrobic system w wypadku okreslonej awarii. Zreszta widze, ze sam pomysl nie bardzo przypadl do gustu wiec nie bede w to dalej szedl. Dziwi mnie tylko postawa ludzi na tym forum. Pytales o opinie wiec odpisalem ... Napisanie takiego softu nie jest az tak skomplikowane, a ryzyko wpuszczenia tego na serwer jest duze. Wiec ja bym tego nie kupil. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Listopad 30, 2006 Takie systemy są dosyć popularne na świecie (na przykład wykorzystywany na forum w postaci mini rankingu hyperspin). Jakie ma zalety? Monitoruje z kilku niezależnych lokalizacji na tyle różnych, że wyklucza pomyłki. Co można by dodać dla dostawców? Informacja z jakich sieci serwer nie jest dostępny. Na przykład wszystko super, ale klienci neostrady nie mieli dostępu (serwer był "up"), tego mi brakuje w hyperspin. Oczywiście rodzi to problemy dla takiego systemu ale to już inny temat Pytanie "czy jest zapotrzebowanie?" - jeśli nie ma to jest parę możliwości według mnie to po prostu brak świadomości korzyści płynących ze stosowania takich systemów i tutaj jest pole do popisu (osobiście wystartowałbym z darmowym okresem próbnym ale stosunkowo długim) Pozdrawiam, Bartek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach