Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
nicram

Pytanie O Wydajność Serwera

Polecane posty

To mój pierwszy post na forum więc się przywitam,

 

Jestem zupełnym laikiem jeżeli chodzi o serwery dedykowane, trochę poszukałem na forum, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

 

Otóż noszę się z zamiarem zakupu serwera o mniej więcej takich parametrach:

 

2x Xeon 3.2 GHz

2 GB ECC

2x 250 GB SATA

 

Generalnie na razie robię to tylko pod jedną stronkę o następujących parametrach (i kilka mniejszych do pominięcia):

 

liczba unikalnych uż/odsłon strony/statystykowych "hitów": 5-10k dziennie/50-100k dziennie/600k dziennie

liczba odsłon strony "w porywach": 10k na godzinę

generowany transfer: 3GB dziennie

 

Co będzie na serwerze:

- forum IPB (rozmiar bazy 20GB/10k postów/1k userów/około 1/3 ruchu całości serwera)

- strona główna korzystająca z bazy danych (jedna odsłona strony generuje ok. 10 niezbyt złożonych zapytań sql/5GB baza danych/dość dobrze zoptymalizowana/pozostałe 2/3 ruchu)

 

Zależy mi, żeby stronka działała błyskawicznie i stabilnie bo jest częściowo na abonament itp, żeby serwer się nie zatykał jak miało to miejsce na dotychczasowych hostingach współdzielonych z których korzystałem.

 

Czy taka konfiguracja jest odpowiednia? Czy zadaję może idiotyczne pytanie bo dla jednej stronki taki serwer to będzie mielił powietrze? Czy potrzebuję jakiegoś klastra (to retoryczne)? :)

 

Jeżeli potrzeba jakichś innych danych chętnie udostępnię.

 

Dzięki za poświęcenie czasu.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość normanos

5-10k uu dziennie to niewiele więc sprzęt mocno na wyrost i z sporym zapasem :) ja mam P4 3.0 2GB ramu i 80 Sata i tych UU sporo więcej a i nawet jakieś "przemo" hostuje komuś po znajomości :) a loadzik w tej chwili 0.29 średni z dzisiaj 0.88 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach