Skocz do zawartości

Polecane posty

Mimo wszystko jest to niepokojące, nie znalazłem nigdzie zapisu jakie są to "normy współdzielonego hostingu".

Obawiam się, że takiej normy nie da się ustalić, choćby przez to, że każdy klient wykorzystuje inaczej swoje zasoby. Gdyby mieli ogłosić, że każdy "znormalizowany" klient może mieć max: forum z xx wiadomościami + yy użytkownikami + zz unikalnych odsłon dziennie oraz galerię na nn obrazków i ew. cms z ii artykułami to wielu po prostu by ich olało na starcie. Czyli klasyczny strzał w stopę.

Tak długo jak się rozrastasz nie dobijając serwera to dają Ci spokój, nawet jeśli twoje konto dzieli się zasobami po równo z pozostałymi 99 użytkownikami ;)

Jednakże w momencie gdy połapią się wreszcie kto generuje obciążenie - reagują brutalnie i bez sentymentów.

 

Swoją drogą - sposób i czas w jakim do tego dochodzili w naszym przypadku jest godzien osobnej historii; wymianę korespondencji z adminami zachowałem sobie i czytuję na poprawę humoru i dla popasania ego :)

 

Czy stracili twarz i czy strzelą sobie tym samobója.

Nie sądzę.

Jest to największa i dla mało zaawansowanego technicznie klienta doskonała firma.

Do klikania jest mało (por. alpha.pl), panel względnie czytelny (por. oxy.pl). Miejsca sporo, transfer dla stronki wizytówki starczyłby na lata, a nie na rok, a 1000 zł rocznie to nie jest jakiś dramat (dla firm).

Tak jak napisał graff - jeśli wszystko działa, dzieje się "samo" to taki klient nie zrezygnuje zbyt łatwo.

Natomiast home.pl chętnie pozbędzie się klienta, który płaci tyle samo, ale przez generowane obciążenie wymagałby dodatkowych inwestycji w serwer(-y).

 

Tak jak zauważył baldhorse - na miejsce "masowców" wpuszczą drobnicę, zbiorą za abonamenty n-więcej kasy i wszystko będzie działać - rachunek w banku rośnie, koszty na inwestycję nie muszą nagle rosnąć (ponad zaplanowany rozwój).

Z drugiej strony - serwisy, które generują duże obciążenia (rzędu kilkudziesięciu tysięcy odsłon nieunikalnych dziennie) są zazwyczaj w stanie zarobić na siebie, choćby przez reklamy. A to otwiera drogę do całkiem innej rzeczywistości :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przykladowe zapytanie z ktorym jest klopot

SELECT u.user_id FROM (phpbb_users u, phpbb_read_history r) WHERE u.user_id = r.user_id AND u.user_lastvisit < 1161094020 AND u.user_id <> -1 AND u.user_level = 0 AND u.user_id <> 609 GROUP by r.user_id;

dane tabel

tabela read_history: 
KEY user_id (user_id), 

tabela  users: 
PRIMARY KEY (user_id), 
KEY user_level (user_level), 
KEY user_lastvisit (user_lastvisit),

co jest nie tak?

W jednym zapytaniu dla jednej tabeli mysql uzywa jednego indexu. Wiec powinien byc jeden index oparty na trzech kolumnach: (user_id, user_level, user_lastvisit).

 

skoro na jednym hostingu forum dziala ok i nie zamula serwera to dlaczego proste zapytania potrafia sie generowac na home.pl po 4 sekundy?

Zapewne inaczej skonfigurowany cache w mysql - ot i cala tajemnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany do koniecznosci wykorzystania indexu kompozytowego w tym wypadku. Taki index jest pomocny gdy sie wykonuje operacje poszukiwania tylko po danej kombinacji pol (najczesciej sortowanie po tych polach i to w tej samej kolejnosci). Tu mamy user_id wykorzystywane tak do joina jak i do okreslenia wartosci.

 

Oczywiscie mozna tu optymalizowac pojedyncze zapytanie, na przyklad zastowac JOINa zamiast linku w WHERE, uzyc u.user_id NOT IN (-1, 609) zamiast osobnych warunkow. Ale to ciagle nie powinno miec znaczenia przy stosunkowo malych bazach danych (czyli takich ktorych ilosc rekordow nie przekracza milionow).

Z drugiej strony zapytania SQL sa czesto skladane jakims algorytmem i ich postac jest wymuszona przez logike aplikacji. Oczywiscie wszystko mozna napisac tylko czasem nie jest warto poswiecac czasu jesli docelowy zysk bedzie pomijalny. wszystko to kwestia zbilansowania kosztow i zyskow. 20 lat temu sie wszystko pisalo tak aby jak najbardziej optymalizowac programy pod wzgledem zyzycia pamieci i zwiekszenia predkosci. Liczylo sie nawet cykle procesora. Za to pozniejsza analiza kodu czy debuging to byl kosmos. teraz sie pisze w jezykach wysokiego poziomu (Java, C#) bo czas jest drozszy niz H/W. Inna sprawa, ze ja piszac w PHP od poczatku obiektowo (na tyle na ile sie da) z 5 lat temu spotkalem sie z opinia ze to jest fajne i w ogole, ale obciaza zbyt serwery. No ale widzialem tez kod php inline'owany do htmla. Podobno wydajne, ale wspolczuje komus szukac w tym bledow, poprawiac etc. Co ciekawe takiego "brzydkiego" programowania uczy wiele szybkich kursow publikowanych w inecie - choc nie jestem przekonany czy celowo. raczej z nieswiadomosci istnienia OP. ale to juz tak OT sie zrobilo.

 

Jedno co bym sprawdzil to czy tabela phpbb_read_history ma index po user_id - ale na pewno ma.

EDIT: Wlasnie doczytalem ze ma ;)

 

Co do wypowiedzi P. Holdena odnosnie "kaszy" mysqla to calkowita racja. Odczulem to na wlasnej skorze gdy wybierajac dane z tabeli o zawartosci ok 4mln rekordow (z JOINem do slownika) trwalo to ponad minute. Po zwiekszeniu buforow InnoDB to samo zapytanie wykonywalo sie w ulamek wrecz sekundy. Tak wiec wniosek jest taki ze podstawa to poprawnie skonfigurowany silnik bazy danych. bez tego zostanie on zabity nie tyle przez pojedyncze zapytanie ale przez wiele zapytan na raz. nastapi eskalacja obciazenia i potem wychodza kwiatki, ze komus prosty SQL sie wykonuje 10 sek, gdzie w normalnych warunkach na tej samej maszynie (np. pol godziny pozniej) juz tylko 0,01 sek.

 

Tyle ze jestem zdania ze firma przed wyslaniem upomnienia do klienta powinna sprawdzic ile tak naprawde takie zapytanie sie wykonuje. Niestety mam wrazenie ze korzystaja oni z logow gdzie maja zapisany SQL i czas wykonania, a nie biora pod uwage ze ten czas to pochodna ogolnego obciazenia maszyny. Niestety takie praktyki stosuja tez inne firmy hostingowe, i nie daja sobie wmowic ze nie maja racji.

 

Szczesliwego Nowego Roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doczekałem się i ja, dziś otrzymałem maila od home, wypowiedzieli mi umowę.

Generalnie jestem rozczarowany, bo jak już pokazywałem we wcześniejszych postach, optymalizacja o którą poprosiło home, została z mojej strony wykonana w 100% rzetelnie, a gdy pojawiały się jeszcze problemy z 503 napisałem do administracji, gdzie wyraźnie odpowiedziano mi, że w chwili obecnej mój serwis powinien funkcjonować już sprawnie.

Reasumując - moja strona generuje około 15 Gb miesięcznego transferu około 200 unikalnych odwiedzin dziennie i 2000 stron, to sklep oparty o zoptymalizowaną wersje oscommerce mający 3000 produktów w bazie.

Czyli generalnie, w moim mniemaniu, mojej witrynie daleko jeszcze do serwera dedykowanego, powiem więcej, jest ona modelowym przykładem strony na serwer współdzielony, jednak jak się okazuje, nie w przypadku Home.pl. Liczyłem, że przenosząc się do nich będę miał spokój przynajmniej z kwestią serwera, jak się okazało niestety, spotkały mnie większe problemy, dodam że przeniosłem się z blink.pl tylko dlatego że nie było tam możliwości odpalenia mod_rewrite, jednak w wypadku Blink, nie miałem żadnych kłopotów.

 

A kiedy rozmawiałem około 1,5 miesiąca temu przez Bok, z home, i zadałem pytanie, czy istnieje możliwość zaprzestania świadczenia usługi w moim wypadku, "Nie, nie to tylko działania mające na celu zmobilizować duże serwisy do optymalizacji, jeszcze w wypadku Pana strony, która nie zużywa tak wiele transferu"

Na pytanie czy mogę spać spokojnie odpowiedziano mi, że jak najbardziej.

 

Dostałem 21 dni czasu, aż wygaśnie umowa, i zwrot pieniędzy za niewykorzystane miesiące - chociaż tyle.

 

Na szczęście nowy hosting już załatwiony ;)

 

Lecz jak na początku byłem w stanie uwierzyć że Home.pl to faktycznie najlepszy hosting w Polsce, tak teraz na własnej skórze przekonałem się, że nie. A odbudowanie reputacji u klientów będzie ich zapewne wiele kosztować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

..sonin, a pochwalisz się gdzie się przenosisz? ;)

i podaj adres sklepu, tak z ciekawości?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z naszej strony temat współpracy z home.pl został definitywnie zakończony.

Migracja na nowy serwer zakończona, pomachaliśmy sobie na do widzenia.

 

Muszę dodać, że na zakończenie admini zachowali się bardzo fajnie.

Poprosiłem ich o zrzuty baz danych wykonane z shella (wykonywane inaczej miały potem problemy z importem polskich znaków) oraz o przygotowanie spakowanej kopii całego katalogu FTP (niby robiłem backup, ale na wszelki wypadek...). Wszystko dostałem raz-dwa, bez problemów.

Podziękowaliśmy sobie za współpracę i na tym koniec.

 

Teraz będę czytał ten wątek śledząc z zaciekawieniem perypetie innych kolegów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się pochwalę :)

 

Zaufałem eFuturo, przy czym tym razem już na osobnych warunkach jakie sam sobie z nimi ustaliłem, na serwerze jestem ja i 5 stronek w htmlu, generujących niewielki ruch, zaproponowali przystępną cenę za takie rozwiązanie. Porozglądałem się wśród opinii klientów i okazuje się że praktycznie wszystkie są pozytywne.

Dlatego postanowiłem zlekceważyć głosy jakiś starych mędrców na forach, którzy nie wypróbowali a jęczeli, że admini są w stosunkowo młodym wieku.. Jak dla mnie to tylko plus - młody wiek, większy zapał i większe ambicje, działalność handlowa zarejestrowana, wielu zadowolonych klientów, to jest najważniejsze.

 

A w kwestii moich serwisów zapraszam na Wiklinski.com :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, że się pochwalę :)

 

Zaufałem eFuturo, przy czym tym razem już na osobnych warunkach jakie sam sobie z nimi ustaliłem ...

 

Brzmi znajomo, jak reklama podpsek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

vilgefortz - nie ma w tym żadnej reklamy, odpowiadam tylko na pytanie Sponsi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poniżej kopia odpowiedzi, którą zamieścilem na pl.comp.www.

 

--

Witam.

Z racji że temat wywołał burzliwą dyskusję a praktycznie wszystkie posty przedstawiają racje jedynie jednej strony, pozwoliłem sobie napisać kilka słów jak całość wygląda z drugiej strony (home.pl).

 

Akcja cytuję "zrywania umów z powodu obciążenia konta" realizowana jest od listopada i w chwili obecnej dotyczy tylko 80 kont (na 32 tysiące serwerów obsługiwanych przez home.pl - czyli sprawa dotyczy 0.25% Klientów którzy u nas maja serwer). Rozpoczeła się selekcją prawie 300 kont o bardzo dużej zajętości CPU i wysłaniem slow-log'ów mysql z prośbą o optymalizację. Większość z tych użytkowników zrobiła użytek z podsyłanych logów - po miesiącu widać było efekty i sprawa dla nich się zakończyła. Niestety w pozostałych 80 przypadkach, analiza po miesięcznym okresie optymalizacji wykazała brak lub minimalną poprawę i tych użytkowników dotyczy aktualne postępowanie.

 

Ogólnie są to konta generujące baaaardzo duże obciążenie (technicznie: zajętość CPU >= 25%, często grubo ponad 50% na serwerach 2 procesorowych). Obciążenie jest nie współmierne do usługi jaką ci Klienci wykupili (zwykły hosting współdzielony, bez żadnych gwarancji dostępnej dużej mocy serwera charakterystycznych dla bardziej wyrafinowanych form hostingu zaawansowanego typu VPS czy serwerów dedykowanych). Aby działanie tych kont nie wpływało na normalnych Klientów, większość z nich od jakiegoś czasu znajduje się na wydzielonej puli serwerów, gdzie są utrzymane po 1-2-3 konta per fizyczny serwer. Jest to pula przeznaczona dla serwerów dedykowanych (jako firma mamy na szczęście dość spore zapasy hardware) i taką formę ma aktualnie hosting dla tych kont (mimo że wykupiona usługa przez tych Klientów jest całkowicie inna)..

 

Tytułowe "zerwania umowy" jest to tak naprawdę informacja, którą wysłaliśmy w listopadzie o tym że obciążenie generowane przez tych Klientów znacząco odbiega od norm usługi, którą zakupili. Przedstawiliśmy Klientom 4 warianty dalszej współpracy (efektywna optymalizacja, hosting dedykowany, serwery dedykowane lub zerwanie umowy z zwróceniem niewykorzystanego abonamentu). Większość Klientów skorzystała w przeciągu miesiąca oczekiwania przez nas z 3 pierwszych wariantów (co wymagało albo pracy przy optymalizacji albo zaakceptowania droższej usługi, adekwatnej do tego co świadczymy).

 

Została jednak grupa wspomnianych 80 kont, przy których ani nie nastąpiła efektywna optymalizacja ani Klient nie zdecydował sie na jakąś formę hostingu zaawansowanego - i ta grupa właśnie otrzymała (albo lada chwila otrzyma - bo akcja jest rozciągnięta w czasie) rozwiązanie umowy razem z faktura korygującą na niewykorzystany okres (lub w przypadku kont o niskiej ważności informację że nie będzie możliwe przedłużenie aktualnego abonamentu).

 

Wszystkie w/w konta jeszcze funkcjonują, cały czas dbamy aby prawidłowo działały (z odpowiednią wydajnością) utrzymując je jako hosting dedykowany (z odpowiednimi parametrami) mimo że ci Klienci nie są zainteresowani zakupieniem takiej usługi. Udzieliliśmy długiego okresu wypowiedzi (3 tygodnie) + pełne wsparcie techniczne w przypadku gdy Klienci ci zdecydują sie przejść do innych webhosterów) + możliwość zostania u nas, jeżeli zmienią zdanie.

 

Mamy świadomość że akcja może być różnie odbierana. Wolimy jednak jasno postawić sprawę (Pana/Pani konto nie nadaje się do utrzymania w ramach usługi X tak aby prawidłowo działało) niż nakładać na tych użytkowników jakieś limity (cpu, pamięć, ilość procesów/pasma dziennie/zapytań sql - ogólnie przymulić konto i udawać przy reklamacjach że to nie nasza wina a jedynie obciążenia Państwa serwisu) co jest dość typowym zachowaniem w branży webhostingowej w przypadku "trudnych" Klientów.

 

Cała dyskusja (lament użytkowników że home.pl jest beee, bo nie chce dalej utrzymywać ich serwisów na usłudze, która dla nich nie jest przeznaczona + pomijanie faktów że były przedstawione alternatywne propozycje a zerwanie umowy jest z pełnym zwrotem nie wykorzystanego abonamentu) pokazuje trochę fakt że specjalnie ci użytkownicy nie mają gdzie przejść (w tej samej półce cenowej) i o tym doskonale wiedzą. home.pl było długo ostoją dla serwisów generujących duże obciążenie (dla dobra Klientów już od kilku lat przerzucaliśmy takie konta na osobne serwery specjalnie nic nie mówiąc - jednak z racji że ostatnio problem jest masowy i ciężko jest finansować coraz większą grupę Klientów z abonamentów innych Klientów) postanowiliśmy przekazywać problem dużej zajętości na właścicieli kont.

 

Jeszcze kilka uwag co do wypowiedzi różnych osób na tym forum:

- nie prawdą jest że zatkaliśmy sie nowymi Klientami/promocjami - każdy fizyczny serwer ma określoną maksymalną ilość Klientów (adresów IP), które ma obsłużyć po czym rejestracja na nim jest zamykana. Wiec nowi Klienci idą na nowe/kolejne serwery,

- z roku na rok rośnie też ilość serwerów, ich średnia moc a zarazem maleje ilość kont per serwer),

- w 2006 zakupiliśmy samych serwerów za ponad 3 miliony zł i ilość (udział tych serwerów) znacząco przekracza ilość nowych Klientów,

- cała akcja nie dotyczy/nie wynika z generowanego ruchu - na szczęście ceny łącz w Polsce spadły ostatnio dość znacząco (my z racji swojej wielkości w chwili obecnej wymieniamy też za darmo ruch z wszystkimi dużymi ISP/sieciami w Polsce z wyjątkiem samej TP). Zresztą wśród tych 32 tysięcy serwerów u nas jest znacząco więcej Klientów, którzy nie mieszczą się w limitach ruchu (często mają/dokupują go kilka-kilkanaście razy więcej niż mamy w normalnej ofercie - i mimo tego nie sprawiają nam problemu).

 

--

pozdrawiam

Stefan Jurczyk

home.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przedstawiliśmy Klientom 4 warianty dalszej współpracy (efektywna optymalizacja, hosting dedykowany, serwery dedykowane lub zerwanie umowy z zwróceniem niewykorzystanego abonamentu). Większość Klientów skorzystała w przeciągu miesiąca oczekiwania przez nas z 3 pierwszych wariantów (co wymagało albo pracy przy optymalizacji albo zaakceptowania droższej usługi, adekwatnej do tego co świadczymy).

 

Przy całym zrozumieniu dla Pana argumentacji muszę tylko powiedzieć, że my dostaliśmy jedną propozycję - dedyk.

Logi i zapytania wskazywane nam przed tym okresem przez administratorów wskazywały albo nie na nasze bazy danych (sic!) albo nie wymagały optymalizacji (z kilku powodów).

Nie chcę dyskutować z tym, czy nasz serwis generował zbyt duże obciążenie - zakładam, że tak.

 

Chciałbym tylko podkreślić, że zalecana optymalizacja nie była poparta analizą sprawianych przez nas problemów, a jedynie pojedynczym mailem generowanym z szablonu, co wobec braku precyzyjnej pomocy ze strony właścicieli logów powodowało, iż szukanie przyczyn było macaniem na ślepo.

 

Jak rozumiem tym samym staliśmy się klientem, który nie podjął się optymalizacji i należało zrezygnować ze współpracy z nim.

 

Nie chciałbym być źle zrozumiany. Nie mamy do home.pl pretensji, że nam nie pomogli, a koniec końców zakończyli z nami współpracę.

Sami zdawaliśmy sobie już od dłuższego czasu sprawę, że musimy się wyprowadzać, co też uczyniliśmy - jak sądzę ku zadowoleniu obydwu stron :)

Chciałbym jednak zaznaczyć, że nie we wszystkich przypadkach było tak słodko i elegancko jak był Pan łaskaw napisać w powyższej wypowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przy całym zrozumieniu dla Pana argumentacji muszę tylko powiedzieć, że my dostaliśmy jedną propozycję - dedyk.

 

Poniżej fragment pierwszego emaila/listu poleconego (akcja optymalizacja MySQL):

W związku z powyższym, w trosce o komfort użytkowania usługi, jak

również ochronę zasobów innych użytkowników, zmuszeni jesteśmy do

zaproponowania następujących rozwiązań dla Państwa serwisu WWW:

 

1. Optymalizacja serwisu - w szczególności zapytań do baz SQL.

 

Równolegle do tej wiadomości, wysyłamy Państwu przetworzony wynik

analizy zapytań SQL z okresu ostatnich dwóch tygodni. Zawiera on:

- zapytania, które w ogóle nie korzystają z indeksów (w efekcie przy

każdym wykonaniu zapytania muszą przeskanować wszystkie dane w tabeli

zwiększając znacząco obciążenie serwera),

- zapytania, których czas wykonania jest dłuższy niż 3 sekundy

(znacząco spowalniając i blokując Państwa serwis WWW).

 

W mailu zawierającym zapytania SQL znajdą Państwo także szersze informacje na

temat możliwości optymalizacji.

 

2. Hosting dedykowany - czyli wydzierżawienie pod potrzeby utrzymania

Państwa serwisu osobnego fizycznego serwera z dotychczasowym

oprogramowaniem (panele administracyjne, webmail itp.). W ramach

takiego serwera jest utrzymywany wyłącznie Państwa serwis i cała moc

obliczeniowa jest do wykorzystania przez Państwa serwisy. Koszt

świadczenia usługi to 1000 zł + VAT miesięcznie (w tym 100 GB ruchu

miesięcznie). W przypadku zainteresowania usługą prosimy o kontakt z naszym Biurem

Obsługi Klienta (http://home.pl/help'>http://home.pl/help).

 

3. Serwer dedykowany - wydzierżawienie pod potrzeby Państwa serwisu

osobnego fizycznego serwera, którym samodzielnie Państwo administrują

(uzyskują Państwo uprawnienia użytkownika root). Nasza oferta w tym

zakresie dostępna jest na stronie http://home.pl/dedykowane W przypadku

zainteresowania usługą prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta

(http://home.pl/help).

 

A poniżej fragment finalnego emaila/listu poleconego (rozwiązanie umowy, Klienci którym kończył się abonament dostali bardzo podobną wersje):

 

Zwracamy jednocześnie Państwa uwagę na naszą ofertę, skierowaną do

Klientów wymagających usług o większych zasobach:

 

1. Hosting dedykowany - czyli wydzierżawienie pod potrzeby utrzymania

Państwa serwisu osobnego fizycznego serwera z dotychczasowym

oprogramowaniem (panele administracyjne, webmail itp.). W ramach

takiego serwera jest utrzymywany wyłącznie Państwa serwis i cała moc

obliczeniowa jest do wykorzystania przez Państwa serwisy. Koszt

świadczenia usługi to 1000 zł + VAT miesięcznie (w tym 100 GB ruchu

miesięcznie).

 

2. Serwer dedykowany - wydzierżawienie pod potrzeby Państwa serwisu

osobnego fizycznego serwera, którym samodzielnie Państwo administrują

(uzyskują Państwo uprawnienia użytkownika root). Nasza oferta w tym

zakresie dostępna jest na stronie http://home.pl/dedykowane

 

Logi i zapytania wskazywane nam przed tym okresem przez administratorów wskazywały albo nie na nasze bazy danych (sic!) albo nie wymagały optymalizacji (z kilku powodów).

 

Mogłbyś rozwinąć - dlaczego nie wskazywały na wasze bazy (???) lub nie wymagały optymalizacji. Dodam ze były wygenerowane na bazie tego co sam MySQL uznał za nieoptymalne (zawartość mysql-slow-loga)..

 

Chciałbym tylko podkreślić, że zalecana optymalizacja nie była poparta analizą sprawianych przez nas problemów, a jedynie pojedynczym mailem generowanym z szablonu, co wobec braku precyzyjnej pomocy ze strony właścicieli logów powodowało, iż szukanie przyczyn było macaniem na ślepo.

 

Przy dość sporej ilości kont cieżko było nam się wgryzać w to co dokładnie robią Klienci i co należy zrobić w ich serwisach aby było OK. Tym bardziej że optymalizacja serwisu 1 Klienta, to jest jednak dzień pracy dobrego znawcy MySQL a koszt takiej pracy często przekracza opłacony przez Klienta abonament..

 

Dlatego jedynie powtarzaliśmy co kilka dni statystyki (aby Klienci widzieli czy zmiany dają efekt) i staraliśmy się jak najlepiej odpowiadać na pytania (o ile nie były one na poziomie to co ja mam zrobić w serwisie???).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku na pewno nie było słodko i miło, steven byłbym Ci wdzięczny jeżeli przeczytasz moje poprzednie posty w tym topicu i odniesiesz się do nich, w razie czego służę również nazwą konta.

Będę szczery, ciężko mi uwierzyć, że z moim skromnym serwisem znalazłem się w Top 80 zapychaczy, na 32 tysiące serwerów...

Powiedz mi jeszcze, jak możliwe jest, że wasz administrator pisze do mnie, iż wszystko będzie ok, bo dokonał kilku 'przełomowych i odkrywczych' modyfikacji, po których serwis miał działać sprawniej, a ja niespełna miesiąc później dostaje od Was list pożegnalny ?

 

Po prostu pokaż mi w czym konkretnie jest problem w moim wypadku ?!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W moim przypadku na pewno nie było słodko i miło, steven byłbym Ci wdzięczny jeżeli przeczytasz moje poprzednie posty w tym topicu i odniesiesz się do nich, w razie czego służę również nazwą konta.

Będę szczery, ciężko mi uwierzyć, że z moim skromnym serwisem znalazłem się w Top 80 zapychaczy, na 32 tysiące serwerów...

Powiedz mi jeszcze, jak możliwe jest, że wasz administrator pisze do mnie, iż wszystko będzie ok, bo dokonał kilku 'przełomowych i odkrywczych' modyfikacji, po których serwis miał działać sprawniej, a ja niespełna miesiąc później dostaje od Was list pożegnalny ?

 

Po prostu pokaż mi w czym konkretnie jest problem w moim wypadku ?!

 

Cieżko mi odpowiadać jak wyglądała treść indywidualnych rozmów z adminami (nie ja byłem jej stroną). Zwracam uwagę jedynie że nie każdy administrator ma identyczną wiedzę i umiejętności (chłopaki starali się jak potrafili aby pomóc Klientom, my w przeciągu tego okresu przekazaliśmy im sporo wiedzy na temat poruszanych tematów) oraz mogła dotyczyć tematu samej optymalizacji MYSQL (bo na tym opierała sie pierwotna akcja) a nie zasobożerności danego serwisu (co tak naprawde nie można zaanalizować w 5 minut).

 

Wypowiadam się na temat ogólnej procedury, w miejscach która ją sam realizowałem (wybór problematycznych kont, treść poszczególnych listów poleconych i email, zaoferowanie palety dostępnych opcji dla Klientów, przeprowadzone globalne analizy wykorzystania zasobów przez konta, podsyłane statystyki mysql-slow-loga, wyznaczenia metod dalszego postępowania).

 

Temat jest cieżki i wzbudza wiele emocji. W wielu przypadkach sposób pojmowania sprawy przez strony jest znacząco różny. My ze swej strony w realizacje całego projektu włożyliśmy bardzo dużo serca i zasobów (sprzęt do przetrzymania problematycznych kont, duże przygotowania i wielka praca logistyczna, setki godzin pracy adminów wokól tych kont/odpowiadania na emaile/analizowanie problemów serwisów Klientów)..

 

Równie dobrze mogliśmy na samym początku wysłać zdawkowy email o terminacji świadczonej usługi do wszystkie kont i dać termin 48 godzin na wyniesienie się bez wdawania w dyskusje/analizy/statystyki etc (w Polsce już było kilka tego typu akcji robionych przez innych webhosterów).

 

Podejrzewam że ilość krytyki była by podobna, ale niewiele byśmy się przy tym napracowali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Równie dobrze mogliśmy na samym początku wysłać zdawkowy email o terminacji świadczonej usługi do wszystkie kont i dać termin 48 godzin na wyniesienie się bez wdawania w dyskusje/analizy/statystyki etc (w Polsce już było kilka tego typu akcji robionych przez innych webhosterów).

 

Podejrzewam że ilość krytyki była by podobna, ale niewiele byśmy się przy tym napracowali.

 

Ja podejrzewam, że ilość krytyki byłaby nie współmierna a samo home od razu straciłoby opinie 'najlepszego hostingu w Polsce'

 

Wcale nie neguje że w akcje włożyliście dużo serca, nie chce generalizować, mówię o swoim konkretnym przypadku. Piszesz, że kupujecie sobie rocznie serwerki za 3 mln złotych a mnie przeciętnemu userowi nie potraficie wskazać problemu. Zobacz jak to wygląda z mojej strony:

 

Dostaje od Was maila z prośbą o optymalizacje MySql - optymalizuje; Zero efektu.

Piszę do Was, że wszystko zostało zoptymalizowane i pytam co jeszcze mam zrobić; Co dostaję w zamian - maila z informacją o rzeczach które dawno już były zrobione, i zapewnieniem, że teraz powinno być ok.

Po czym ni stąd ni z owąt 'Wypad z serwera'

 

Generalnie potraktowaliście mnie zupełnie nie profesjonalnie, zbyliście byle mailem, pomimo, że zrobiłem to o co prosiliście, w moim wypadku te Wasze setki godzin na nic kompletnie się nie zdały.

 

Jestem kompletnie rozczarowany.

 

80 kont na 32 tysiące i Wy nie potraficie sobie poradzić z byle kurduplem jakim jest mój serwis...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Czy zauwazyliscie ze kazdy watek dotyczacy home.pl ciagnie sie niczym brazylijski serial ? Co jest w tej firmie, ze budzi tyle emocji ?

Przypadek eliminowania zasobozernych klientow nie jest niczym nowym ani szczegolnie niehumanitarnym. Robi to kazdy uslugodawca.

Przeklenstwo home.pl polega na tym, ze cokolwiek oni nie robia to budzi to szeroki odzew zarowno negatywny jak i pozytywny. Czy to robia reklame z pudzianem czy z diabelkiem czy wlasnie wciskaja dedyki duzym serwisom.

Z tego co wyczytalem to nikt nie zostal wyrzucony z serwera i nikomu z dnia na dzien nie wylaczono konta. Akcja ta ciagnie sie zdecydowanie za dlugo zeby wygladalo to na "wyrzucanie klientow" inaczej skonczyla by sie ona w 5 dni.

 

Ciekawe czy ktos zauwazyl w netarcie zapis z rozdz. VII pkt.6 (http://nazwa.pl/regulamin.php?m=h&s=host)

 

# NetArt ma prawo ograniczyć dostęp do usługi serwera do wartości 200% średniego dziennego transferu, jeżeli dzienny transfer przekroczy wartość 200% średniego dziennego transferu.

Średni dzienny transfer obliczany jest jako iloraz limitu transferu określonego w specyfikacji usługi wraz z pakietami rozszerzającymi do ilości dni okresu abonamentowego usługi serwera.

 

Ciekawe czy dostep ograniczony jest calkowicie czy na jakas chwile. Wyobrazcie sobie kampanie na onecie podczas ktorej przekroczyliscie 200% sredniego dziennego transferu i zostaliscie zgodnie z regulaminem odcieci.

 

A co mamy w kei.pl ?

Na stronie http://www.kei.pl/?stronka=onas/wiedza artykul "Kiedy pakiet hostingowy staje się niewystarczający dla prężnie działającej firmy?"

 

Podejrzewam ze takie przyklady mozna mnozyc. Podsumowujac mozna stwierdzic, ze wszyscy operatorzy robia to samo a wciaz mowi sie glosno o home :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lub w przypadku kont o niskiej ważności informację że nie będzie możliwe przedłużenie aktualnego abonamentu
To zabrzmiało grożenie. Chyba jakiś błąd składniowy, chyba że naprawdę macie konta niskiej ważności

 

- w 2006 zakupiliśmy samych serwerów za ponad 3 miliony zł i ilość (udział tych serwerów) znacząco przekracza ilość nowych Klientów,
To chyba znaczy ze kupujecie serwery na zapas i to spory. Jesteście faktycznie pionierami rynku.

 

Ale ogólnie problem jest bardzo zrozumiały. I wiadomo, że nikt nie będzie dopłacał do interesu. Ktoś kto ma "smoka" musi sobie kupić jaskinie do jego parkowania. Proste jak metr sznurka w kieszeni. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poniżej fragment pierwszego emaila/listu poleconego (akcja optymalizacja MySQL):

Nie przypominam sobie, abyśmy dostali list polecony. Również mail przyszedł do nas jako forward ze strony firmy GREGMAR, której to przekazano informację o rezygnacji z hostowania naszego serwisu.

 

Mogłbyś rozwinąć - dlaczego nie wskazywały na wasze bazy (???) lub nie wymagały optymalizacji. Dodam ze były wygenerowane na bazie tego co sam MySQL uznał za nieoptymalne (zawartość mysql-slow-loga)..

Nie nasze bazy - w dostarczonych logach wykazywano zapytania na bazach vBulletina, z którego nie korzystamy.

Nie wymagały optymalizacji - wykazano tablicę z kilkunastoma rekordami, bez indeksów. Załapała się do slow-loga, bo miała pecha - akurat coś przymuliło i zapytanie na niej zamiast milisekund weszło w sekundy.

W dość obszernym mailu wyjaśniałem administratorom dlaczego zakładanie indeksów na takiej tablicy byłoby szkodliwe (bo i tak byłby full-scan ze względu na ilość rekordów, a tablica była ostro aktualizowana - więc indeks również by był)

 

Przy dość sporej ilości kont cieżko było nam się wgryzać w to co dokładnie robią Klienci i co należy zrobić w ich serwisach aby było OK. Tym bardziej że optymalizacja serwisu 1 Klienta, to jest jednak dzień pracy dobrego znawcy MySQL a koszt takiej pracy często przekracza opłacony przez Klienta abonament..

Jeśli mieliście zidentyfikowanych "psujów" to monitoring tych konkretnych kont faktycznie był takim problemem?

Ok, nie chcę się w to wgryzać - założę, że tak.

 

Dlatego jedynie powtarzaliśmy co kilka dni statystyki (aby Klienci widzieli czy zmiany dają efekt) i staraliśmy się jak najlepiej odpowiadać na pytania (o ile nie były one na poziomie to co ja mam zrobić w serwisie???).

Takich pytań nie zadawałem - po pierwszym mailu samodzielnie poszperałem, poprawiłem co mogłem.

Niestety nie można było stwierdzić jednoznacznie poprawy, sądzę, że z powodów, o których sam wspomniałeś - za dużo kont, nie było jak monitorować.

 

 

Jeszcze raz jak mantrę przypomnę, że sprawa ta nie wzbudza emocji z mojej strony.

Dostaliśmy wypowiedzenie, którego jedynie przyspieszyło decyzję o wyprowadzce.

Dano nam 3 miesiące (faktycznie to miesiąc, ale to z naszej winy - limit transferu nam się kurczył ostro ;-) ).

Jest OK, rozstaliśmy się z sympatią, zwłaszcza po miłym akcencie na zakończenie jakim było przygotowanie na moją prośbę dumpów baz danych, które naprawdę mi pomogły.

Po prostu w naszym przypadku nie było ani listów, akcja optymalizacja wyglądała dość zabawnie (mam maile zachowane), a gdyby nie firma GREGMAR to nawet maili byśmy nie dostali.

Ta uwaga ma na celu skłonienie Cię do sprawdzenia czy nie było więcej takich przypadków, przez które ktoś mógłby poczuć się pokrzywdzony.

 

Ot, tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie przypominam sobie, abyśmy dostali list polecony. Również mail przyszedł do nas jako forward ze strony firmy GREGMAR, której to przekazano informację o rezygnacji z hostowania naszego serwisu.

Nie nasze bazy - w dostarczonych logach wykazywano zapytania na bazach vBulletina, z którego nie korzystamy.

 

A ty jesteś Klientem pośrednika - sprawa sie wyjaśniła.

Zgodnie z umową z pośrednikami, my nie kontaktujemy się bezpośrednio z Klientami pośredników (nie wysyłamy im newsleterów, informacji technicznych etc) - wszystko idzie do/przez pośrednika...

 

Nie wymagały optymalizacji - wykazano tablicę z kilkunastoma rekordami, bez indeksów. Załapała się do slow-loga, bo miała pecha - akurat coś przymuliło i zapytanie na niej zamiast milisekund weszło w sekundy.

W dość obszernym mailu wyjaśniałem administratorom dlaczego zakładanie indeksów na takiej tablicy byłoby szkodliwe (bo i tak byłby full-scan ze względu na ilość rekordów, a tablica była ostro aktualizowana - więc indeks również by był)

 

OK.. Ale napewno były też inne zapytania. Pozatym obciążenie serwisu (końcowy parametr) to nie tylko MYSQL - u wiekszości Klientów to główny problem, ale nie koniecznie u wszystkich..

 

Jest OK, rozstaliśmy się z sympatią, zwłaszcza po miłym akcencie na zakończenie jakim było przygotowanie na moją prośbę dumpów baz danych, które naprawdę mi pomogły.

 

No i super :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tytułowe "zerwania umowy" jest to tak naprawdę informacja, którą wysłaliśmy w listopadzie o tym że obciążenie generowane przez tych Klientów znacząco odbiega od norm usługi, którą zakupili.

Pytam z czystej ciekawości - czy gdzieś te normy były/są jasno opisane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A ty jesteś Klientem pośrednika - sprawa sie wyjaśniła.

Zgodnie z umową z pośrednikami, my nie kontaktujemy się bezpośrednio z Klientami pośredników (nie wysyłamy im newsleterów, informacji technicznych etc) - wszystko idzie do/przez pośrednika...

 

Z całym szacunkiem Steven...

Korzystam z infrastruktury home.pl

Kontaktuję się z BOK home.pl

Współpracuję z adminami home.pl w czasie akcji optymalizacja, którzy bezpośrednio do nas wysyłali logi i porady.

Decyzję o nieprzedłużaniu hostingu podejmuje home.pl

 

Bez agresji, ale.. co mnie jako klienta obchodzi umowa pomiędzy Wami, a firmą GREGMAR, skoro i Wy i ja wiemy, że decyzję podjęło home.pl ze względu na obciążenia generowane przez nasz serwis.

Ergo - zwalanie winy za jakość komunikacji klient-hosting na pośrednika nie brzmi dobrze.

Ale to tylko uwaga "techniczna" :)

 

 

OK.. Ale napewno były też inne zapytania. Pozatym obciążenie serwisu (końcowy parametr) to nie tylko MYSQL - u wiekszości Klientów to główny problem, ale nie koniecznie u wszystkich..

Pewno były, choć z tego co prześledziłem (a z ręką na sercu - przeryłem wszystko) nie było tam czegoś szalonego. Błędy znalazłem na poziomie indeksów - i tam poprawiłem.

A to, że korzystałem z PHP - no cóż, mój grzech :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z całym szacunkiem Steven...

Korzystam z infrastruktury home.pl

Kontaktuję się z BOK home.pl

Współpracuję z adminami home.pl w czasie akcji optymalizacja, którzy bezpośrednio do nas wysyłali logi i porady.

Decyzję o nieprzedłużaniu hostingu podejmuje home.pl

 

Jesteś Klientem pośrednika i z nim zawarłeś umowe (on jest dla ciebie stroną w umowie). Technicznie my cie obsługujemy, ale to jest element umowy home<>pośrednik.

 

My mamy pewne zakazy w stosunku do Klientów pośredników (jest to na życzenie pośredników), z których mogły wyniknąć pewnę problemy w równym potraktowaniu ciebie z innymi. I za to przepraszam, bo rzeczywiście problem mogł być też po naszej stronie (nie jestem w stanie wypowiedzieć się czy wszystkie z generowanych przez nas informacji, które dotyczyły twojego konta zostały wysłane do pośrednika - czy my coś zgubiliśmy czy może pośrednik).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jesteś Klientem pośrednika i z nim zawarłeś umowe (on jest dla ciebie stroną w umowie). Technicznie my cie obsługujemy, ale to jest element umowy home<>pośrednik.

 

Rozumiem, chodziło mi tylko o to, że formalności formalnościami, a rzeczywistość jaka jest wszyscy wiemy - jakoś tak się dziwnie poczułem przez moment :)

 

My mamy pewne zakazy w stosunku do Klientów pośredników (jest to na życzenie pośredników), z których mogły wyniknąć pewnę problemy w równym potraktowaniu ciebie z innymi. (...) (nie jestem w stanie wypowiedzieć się czy wszystkie z generowanych przez nas informacji, które dotyczyły twojego konta zostały wysłane do pośrednika - czy my coś zgubiliśmy czy może pośrednik).

 

Koniec końców efekt jest taki jak i dla Waszych bezpośrednich klientów. Nie jestem zainteresowany dociekaniem detali (już :) ), ale zwróćcie na to proszę uwagę przy następnych "pożegnaniach".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy zauwazyliscie ze kazdy watek dotyczacy home.pl ciagnie sie niczym brazylijski serial ?

 

Wątek o AVX.pl jest dłuższy :)

(a ja mam "szczęście" gościć na obu serwerach).

 

latet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×