mg_Peter 0 Zgłoś post Napisano Listopad 12, 2006 ok ok. nic nie napiszę odnośnie "sensowności kłócenia się z home.pl w jakiejkolwiek formie (oficjalnej czy nieoficjalnej)" Natomiast strona na wspomnianym adresie http://212.85.96.95/ nie powinna tak działać. Jeśli serwer / ich oprogramowanie widzi, że dla tej domeny nie ma jeszcze serwisu i wyświetla przygotowaną na taką ewentualność informację, to na pewno nie daje to żadnego prawa na przekierowanie na własną stronę główną. Jeśli przekierowanie następuje (po tych 8 s.), znaczy, że ktoś umyślnie wpisał to w kod strony... czyli miał o tym wiedzę, nie było to działanie niezamierzone Q.E.D. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr Mikołajski 0 Zgłoś post Napisano Listopad 12, 2006 @sg- to nie te firmy które "ot tak sobie" dają pół roku gratis abonamentu za awarie... Masz rację. Masz również rację, jeśli chodzi zapisy regulaminowe. Sęk w tym, że życie czasem odbiega od regulaminu i może być warto odpuścić sobie tych kilkaset złotych, bo straty w wizerunku będą szły dużo dalej... PS. duże firmy typu home.pl, nazwa.pl tak szybko nie zszargają sobie opini przez tego typu awarie. Jeśli mówisz o pojedynczej awarii, to oczywiście nie. Jeśli jednak zbierzesz do kupy szereg różnych historii, to sytuacja może zacząć wyglądać inaczej. Jedna mrówka nie zabije słonia, ale odpowiednio duża liczba mrówek wreszcie tego słonia zagryzie... A zakończenia całej sprawy jestem wielce ciekaw. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zin 0 Zgłoś post Napisano Listopad 12, 2006 Przecież ma rację. Wizja rezygnacji z półrocznych przychodów z powodu godzinnej awarii brzmi jak mało śmieszny żart. Nie mówimy tu o awarii tylko o jej skutkach w tym wątku, po drugie chyba jasne, że mówie tylko o tych Klientach, którzy mają powody być niezadowoleni i wyrażają to tak jak Saint. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Saint 0 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2006 Odnosnie tematu to czy taktrudno byylo zrobic home.pl to w taki sposob jak kei.pl: 4) Czy moi Klienci mogą samodzielnie zmieniać strony o błędach dla własnych domen? Tak. Dużą część ustawień apache można nadpisać poprzez użycie .htaccess. Klient musi sobie stworzyć taki w public_html i tam wpisać: ErrorDocument 400 http://klient.domena.pl/blad/400.shtml ErrorDocument 401 http://klient.domena.pl/blad/401.shtml ErrorDocument 403 http://klient.domena.pl/blad/403.shtml ErrorDocument 404 http://klient.domena.pl/blad/404.shtml ErrorDocument 405 http://klient.domena.pl/blad/405.shtml ErrorDocument 406 http://klient.domena.pl/blad/406.shtml ErrorDocument 408 http://klient.domena.pl/blad/408.shtml ErrorDocument 410 http://klient.domena.pl/blad/410.shtml ErrorDocument 411 http://klient.domena.pl/blad/411.shtml ErrorDocument 414 http://klient.domena.pl/blad/414.shtml ErrorDocument 500 http://klient.domena.pl/blad/500.shtml ErrorDocument 503 http://klient.domena.pl/blad/503.shtml Oczywiście adresy plików są dowolne, nie wszystkie kody błędów trzeba ustawiać, będą działać w takim przypadku te dla całego serwera. UWAGA: Powyższych plików nie należy umieszczać w podkatalogu errordocs ponieważ jest on automatycznie mapowany na główny w /home/conf/errordocs. Przykładowo może to być np. katalog public_html/blad i w tym przypadku adres strony będzie wyglądał tak: ErrorDocument 404 http://domenadodatkowa.pl/blad/404.shtml To na prawde nie jest takie trudne do zrobienia, ale trudniejszym okazala sie zmiana dns w domenach na serwery den konkurencyjnej firmy. Zwyczajnie nie mialem ochoty korzystac z panelu home.pl gdzie trzeba bylo sie logowac do kazdej domeny aby zmienic jej serwery i nie dosc , ze jest to pracochlonne to jeszcze zajmuje duzo czasu z punktu widzenia administratora jest to 5 minut roboty jednak problem okazl sie nie do przeskoczenia dla obslugi home.pl i odpisano mi ponieksad abym zrobil sobie to sam wiec robie to i wpisuje dnsy z palca dla kazdej domeny. Home.pl nr.1 w Polsce ... zwlaszcza w podejsciu do klienta . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2006 Odnosnie tematu to czy taktrudno byylo zrobic home.pl to w taki sposob jak kei.pl:To na prawde nie jest takie trudne do zrobienia, ale trudniejszym okazala sie zmiana dns w domenach na serwery den konkurencyjnej firmy. Zwyczajnie nie mialem ochoty korzystac z panelu home.pl gdzie trzeba bylo sie logowac do kazdej domeny aby zmienic jej serwery i nie dosc , ze jest to pracochlonne to jeszcze zajmuje duzo czasu z punktu widzenia administratora jest to 5 minut roboty jednak problem okazl sie nie do przeskoczenia dla obslugi home.pl i odpisano mi ponieksad abym zrobil sobie to sam wiec robie to i wpisuje dnsy z palca dla kazdej domeny. Home.pl nr.1 w Polsce ... zwlaszcza w podejsciu do klienta . Nie wiem czy Cię dobrze zrozumiałem -- prosiłeś BOK home.pl o zrobienie tego, co możesz zrobić sam w panelu, czy tak? Swoją drogą ciekawe rzeczy opowiadasz, bo ja mam dostęp do wszystkich swoich domen w home.pl (zostało mi ich tam jeszcze trochę) z poziomu jednego panelu, do którego loguje się raz. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Saint 0 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2006 Poprosilem o to zebym nie musial sie logowac do 30 domen, kazdej z osobna i zmieniac dnsow. To co zajmie mi pol godziny, komus innemu zajmie kilka minut. To nie moja wina, ze home.pl tak beznadziejnie skonstrulowalo swoj panel zeby przypadkiem swoim klienta nie ulatwiac zycia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
T 6 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2006 Poprosilem o to zebym nie musial sie logowac do 30 domen, kazdej z osobna i zmieniac dnsow. Dlaczego ja nie muszę, skoro Ty "musisz"? To co zajmie mi pol gondziny komus innemu zajmie kilka minut. Zaoferowałeś, że zapłacisz za tę dodatkową usługę? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ertcap 0 Zgłoś post Napisano Listopad 14, 2006 Odnosnie tematu to czy taktrudno byylo zrobic home.pl to w taki sposob jak kei.pl: Czy Ty nie rozumiesz, ze najprawdopodobniej posypala sie wtedy _CALA_ konfiguracja serwera www i serwer nie wiedzial, ze utrzymuje w ogole jakies domeny wiec tym bardziej nie byl wstanie wyswietlic stron bledow zdefiniowanych przez klientow? Jednak z drugiej strony, to nie jest problem, zeby jako glowna strone serwera ustawic prosta biala strone (czy cos tego rodzaju) a nie robic reklame swojej firmy. pzdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
itaka 0 Zgłoś post Napisano Listopad 15, 2006 czesc, z ciekawością przeczytałem większość postów i temat na tyle mnie zaciekawił, że postanowiłem odpowiedzieć. to tyle tytułem wstępu. do sprawy. wg mojej oceny nie ma szans na wygranie sprawy, z wielu powodów, z którym najmniej istotnym jest to, że home.pl to duża firma i ma gdzieś małych, i że sądy są złe. Podstawową przeszkodą w wygraniu takiej sprawy jest to, że nie ma podstaw do jakichkolwiek roszczeń (pomijając sytuację opisaną na końcu). Będąc właścicielem domen kierujesz je na wybrany przez siebie dns, w którym to z kolei zdefiniowane jest przypisanie do konkretnego serwera. Kierując domenę na wybrany przez siebie dns zgadzasz się na sposób jego działania. Czyli między innymi na to, że w przypadku problemów z serwerem wyświetli jakąś stronę informacyjną/reklamową cokolwiek. Będąc właścicielem domen możesz skierować domeny na inny niż home.pl dns, taki "anonimowy", który w przypadku błedów przekierowań, czy innych, wyświetli informację tylko o tym, że jest serwerem dns o określonych ipekach. Nie znam dokładnie konfiguracji serwerów home.pl ale myślę, że powyższe rozwiązanie jest w home.pl możliwe (jest możliwe u wielu mniejszych dostawców hostingowych). Nawet jeśli nie ma w regulaminie punktów opisujących sposób działanie serwera dns w sytuacji awaryjnej lub sytuacji, gdy na serwer skierowana jest domena bez dalszego przypisania jej do konkretnej usługi dalej nie jest to podstawą do roszczeń ponieważ inforamcja ta jest publiczna i ogólnodostępna. I co najważniejsze, jest możliwość innej konfiguracji domen, zatem wybór użytkownika jest tu zgodą na takie działanie home.pl Osobiście uważam, że lepiej jeśli wywietli się strona błędu, brak strony itp niż reklama innej firmy. Dlatego tak konfiguruje domeny swoich userów, żeby nie wyświetlały się strony reklamowe firm hostingowych, z których korzystam (najwyżej moja ). Nie w każdej jednak firmie taka konfiguracja jest wygodnie dostępna. Przy okazji warto zwrócić uwagę na to, ze taka praktyka (home.pl) ma drugie tło. Zwykłe monitorowanie usługi po domenie nie pokaże błędów dostępności - dla dość dużej grupy użytkowników serwerów przerwa w świadczeniu usługi wogóle nie zostanie odnotowana. Zresztą jaka przerwa - przecież serwer odpowiada . Podsumowując. Zgoda na taką praktykę to delegowanie domeny na dns, niezgoda - wybranie innego niż home.pl. Jedyną szansę widzę w sytacji, gdy wybór dns home.pl to przymus i nie ma żadnej możliwości konfiguracji usług w taki sposób, zeby reklamy się nie wyświetlały (co wydaje mi się nieprawdopodobne), i domeny nie były obsługiwane przez dns home.pl. Serwer jest usługą komercyjną i wykorzystanie domen (bez zgody) użytkowników do reklamy swoich usług jest delikatnie mówiąc nadużyciem. pozdrowienia Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Tomick 29 Zgłoś post Napisano Listopad 16, 2006 @itaka: Mylisz się! Ty wychodzisz z założenia, że to serwer DNS wyświetla błędy, a to jest nie prawda. Serwer DNS jedynie przeprowadza translację adresu prostego do zapamiętania na adres IP. I ten etap w Home.pl był przeprowadzany dobrze. Problem był z serwerem www, który "zgubił" całą swoją konfigurację i nie wiedział, że domena X.pl jest na danym serwerze, dlatego wyświetlał błąd zdefiniowany przez firmę, którego klient nie mógł: a) zmienić (ponieważ leciał z domyślnego virtualhostu, a nie z konta użytkownika) usunąć i o to się rozchodzi. Swoją drogą zauważyłem, że np. w iq.pl było zjawisko wildcardowania domen... tzn. jeżeli pod domena.pl jest strona to się ładuje i jest ql. Ale jeżeli pod np. krzysio-blog.domena.pl nie ma odwołania to już leci na stronę iq.pl. Tzn. tak jest nadal, ale w domyślnej konfiguracji domeny ustalany jest wildcard * na domeną klienta- co jest plusem Sam klient musi usunąć tego wildcarda aby przekierowania szły na iq.pl Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kunghan 0 Zgłoś post Napisano Listopad 21, 2006 Saint: Powiem tylko jedno jezeli uwazasz ze wygrasz to ok masz do tego pelne prawo. Nie uzywaj jednak w przykladah domen ktorych nie ma bo: wpisujac np: rozwscieczony.saint.pl tez otrzymasz podobny komunikat jest to komunikat bledu przegladarki a nie serwera ktory nie mogl odnalezc pliku czy tez informacji potrzebnych do wyswietlenia strony. Ok podczas awarii powinna wyswietlic sie strona z napisem AWARIA itp itd ale wez pod uwage ze byc moze taka sytuacja nie zostala do konca przewidziana ( badz serwer z konkretnymi "stronami bledow" rowniez sie posypal, i domyslnie zaczal dzialac badz dzialala regula w przypadku awarii strony home.pl ). Po drugie ja pewnego czasu meczylem sie z operatorem siei komorkowej i w efekcie starc stwierdzilem ze lepiej bedzie zmienic operatora nizeli dalej narazac sie na koszty zwiazane z postepowaniami( niestety przegrane) Wydaje mi sie ze tak naprawde nie jestes w stanie odpowiedziec jakim zlozonym mechanizmem sa uslugi hostingowe i tak naprawde jakich nakladow potrzebuja. Proponuje ci wykupic dedyka i samemu pobawic sie w wymyslanie wszystkich roznych sytuacji/kombinacji/odwolan/stron_bledow zwiazanych z awaria nie jednego a na pewno kilkuset ( jak nie wiecej) powiazanych ze soba serwerow ( ciekawe by to bylo). Po trzece home.pl z tego co pamietam utrzymywany jest w GTS-ie byc moze problem nie byl zwiazany konkretnie z ich serwerami tylko ogolnie z datacenter GTS-em???? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
beliq 442 Zgłoś post Napisano Listopad 21, 2006 Po trzece home.pl z tego co pamietam utrzymywany jest w GTS-ie byc moze problem nie byl zwiazany konkretnie z ich serwerami tylko ogolnie z datacenter GTS-em???? Gdyby problem leżał po stronie Data Center, żadne strony na home.pl nie byłyby w ogóle widoczne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
WereWolf 0 Zgłoś post Napisano Listopad 22, 2006 wpisujac np: rozwscieczony.saint.pl tez otrzymasz podobny komunikat jest to komunikat bledu przegladarki a nie serwera ktory nie mogl odnalezc pliku czy tez informacji potrzebnych do wyswietlenia strony. Ok podczas awarii powinna wyswietlic sie strona z napisem AWARIA itp itd ale wez pod uwage ze byc moze taka sytuacja nie zostala do konca przewidziana ( badz serwer z konkretnymi "stronami bledow" rowniez sie posypal, i domyslnie zaczal dzialac badz dzialala regula w przypadku awarii strony home.pl ). nie pisałem nic w tym temacie, bo też uważałem, że takie wykłócanie się jest bez sensu itp... ale faktycznie, ktoś musiał ustawić taką stronę błędów, na pewno awaria nie była celowa, co do tego pewnie nie ma wątpliwości... ale od strony technicznej, gdyby posypały się regułki odnośnie stron błędów, to najprawdopodobniej wyświetliła by się domyślna strona błędu apacha, na której nie ma żadnych dodatkowych informacji, jest po prostu wyświetlenie błedu 404 + ewentualnie adres serwera na dole w tym przypadku wyświetliła się ustawiona przez kogoś strona 404 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
p 3 Zgłoś post Napisano Listopad 22, 2006 ale od strony technicznej, gdyby posypały się regułki odnośnie stron błędów, to najprawdopodobniej wyświetliła by się domyślna strona błędu apacha, na której nie ma żadnych dodatkowych informacji, jest po prostu wyświetlenie błedu 404 + ewentualnie adres serwera na dolew tym przypadku wyświetliła się ustawiona przez kogoś strona 404 Home.pl nie korzysta z Apache tylko z autorskiego serwera, wiec takie domysly sa nie na miejscu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
solo 0 Zgłoś post Napisano Listopad 22, 2006 Imho caly temat sprowadza sie nie gdzie byl blad, kto zawinil ale o 8 sekundowy meta refresh na stronie informacyjnej home.pl, ze "dana domena obslugiwana jest przez serwery home" i potem bum przekierowanie na home.pl . o ta 1 linkijke htmla. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
WereWolf 0 Zgłoś post Napisano Listopad 23, 2006 Home.pl nie korzysta z Apache tylko z autorskiego serwera, wiec takie domysly sa nie na miejscu. autorskiego serwera WWW? w takim razie o tym nie wiedziałem... myślałem, że tylko autorski panel administracyjny... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kunghan 0 Zgłoś post Napisano Listopad 25, 2006 Gdyby problem leżał po stronie Data Center,żadne strony na home.pl nie byłyby w ogóle widoczne. I tak i nie. Wiekszosc serwerow moze i tak. Uwazam jednak ze taka firma jest na tyle ostrozna by co niektore rzeczy jak info na temat klientow + ogolny konfig (pliki stref do domen itd itp) trzymac na swoich wlasnych serwerach. Zawsze jest to dodatkowe zabezpieczenie przed takimi sytuacjami( przykladowo wszystkie dane z takiego DC zostaly utracone byc moze niemozliwe ale...). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MasterNETpl 100 Zgłoś post Napisano Listopad 25, 2006 @kunghan ale co do czego Ty w ogólę tu piszesz ? To home.pl nie ma własnych serwerów? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
beliq 442 Zgłoś post Napisano Listopad 25, 2006 I tak i nie. Wiekszosc serwerow moze i tak. Uwazam jednak ze taka firma jest na tyle ostrozna by co niektore rzeczy jak info na temat klientow + ogolny konfig (pliki stref do domen itd itp) trzymac na swoich wlasnych serwerach. Zawsze jest to dodatkowe zabezpieczenie przed takimi sytuacjami( przykladowo wszystkie dane z takiego DC zostaly utracone byc moze niemozliwe ale...). Home.pl korzysta tylko z własnych maszyn. Mieszczą się w 1 DC. Dokładniej: GTS, Warszawa-Piaseczno o ile mnie pamięc nie myli. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
p 3 Zgłoś post Napisano Listopad 26, 2006 Dokładniej: GTS, Warszawa-Piaseczno o ile mnie pamięc nie myli. GTS Energis Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
anglik 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 3, 2007 W związku z awarią serwerów home.pl w dniu 25 października na moich domenach przez ponad godzinę (chodz home.pl twierdzi, że było to 25 min.) wyświetlały się informacje, które w zasadzie mogły być reklamą po czym po kilku sekundach domeny zostały przekierowane do strony głównej home.pl. Stwierdziłem, że jest to naruszenie moich praw i umieszczenie tego typu „reklam” oraz przekierowania było bezprawne w związku z czym wystawiłem rachunek firmie home.pl za dzierżawę powierzchni reklamowej po 200 złotych za każdą domenę jaką obłożyli bezprawnie swoimi „reklamami” jako że domen mam 30 łatwo wykalkulować, że rachunek opiewał na łączną kwotę 6000 złotych. W odpowiedzi przysłano mi lakoniczny tekst jakoby moje roszczenia nie miały podstaw. W rozmowie na czasie z pracownikiem home.pl otrzymałem informacje, że rzeczywiście sytuacja opisana wyżej miała miejsce, ale była ona spowodowana awaria serwerów. Rozumiejąc to w sposób logiczny powodem wstawienia reklam home.pl i przekierowania moich domen (jestem pewny, że nie tylko moich) była awaria serwerów co jest kompletnym absurdem. Jako, że dostałem zwrot rachunku, a i zarówno treść pisma jak i z rozmowy z konsultantem na czacie wynikało, że sytuacja miała miejsce wysłałem kolejne pismo wyprowadzając z błędu Pana Krystiana Stypułę dyrektora działu obsługi klienta gdyż w moim żądaniu zapłaty nie było mowy o zadośćuczynieniu za awarie jaka miała miejsce, ale za opłatę za bezprawne wstawienie „reklam” i przekierowaniu moich domen na stronę home.pl. Napisałam także że w regulaminie świadczenia usług przez firmę home.pl nie doszukałem się punktów których home.pl rezerwowało by sobie prawo do publikowania reklam i przekierowywania domen swoich klientów do swoich stron w trakcie trwania awarii. Zamierzam nie odpuszczać dochodzenia swoich praw gdyż ignorancja i poczucie bezkarności tej firmy przekroczyło wszelkie granice. I jak sie to wszystko teraz toczy? Walczysz dalej? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
qqlka 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 5, 2007 Heh dzisiejszego dnia mnie spotkalo tosamo, napisalem do tych zlodzieji, zobaczymy co powiedza... jak narazie to maja potezna reklame za darmo skurw** Witam,Pisze drugi raz w sprawie domeny. Sprawa od strony technicznej wyglada nastepujaco: Domena byla na Panstwa DNS'ach z przekierowaniem na IP mojego serwera. Zostala wydelegowana na zewnetrzne serwery DNS. Do czasu az nie nastapi propagacja czyli mniej wiecej 30 godzin, powinno pozostac przekierowanie po IP do mojego serwera w Panstwa systemie. Zostalo to celowo usuniete i efektem jest 30 godzinna reklama home.pl na moim serwisie oraz niedostepnosc mojej witryny. Serwis miesiecznie wedlug PBI Gemius posiada ponad 50.000 unikalnych odwiedzajacych oraz 16 milionow wyswietlen. Domagam sie odszkodowania z tytulu bledu Panstwa systemu informatycznego i reklamowania swoich uslug bez mojej zgody na mojej domenie. Probowalem sprawe rozwiazac po ludzku, prosilem konsultanta o usuniecie bledu/celowej reklamy, pisalem e-maile ale Panstwa konsulant ma zerowa wiedze o sprawach technicznych z ta sprawa zwiazanych. Czekam na decyzje i dzieki niej bede mogl rozpoczac dalsze dzialania odnosnie tej sprawy. Pozdrawiam Jak niewyplaca mi odszkodowania to im zrobie taka reklame u siebie, ze 120.000 uzytkownikow juz tam nigdy nic niekupi, malo tego, specjalna grupa zajmie sie promocja ich uslug w sieci ... hamstwem na hamstwo ale bede przynamniej spal spokojnie gdy sie sprawy wyrownaja. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Sierpień 6, 2007 qqlka dobrze, że ich nie mówisz nic na tych złodziei.. uff.. myślę, że to jest wręcz chamstwo.. ale na szczęście zachowujesz umiar i tak ich nie określasz.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sug83 14 Zgłoś post Napisano Sierpień 6, 2007 Oleją sprawę nie łudźmy się że u nich się coś zmieni. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
qqlka 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 6, 2007 Ta, olali a wiec przeszedlem juz do planu B robie im taka opinie na jaka zasluguja, ze zaplaca za ta reklame i tak i tak straconymi klientami. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach