kpalik 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2023 (edytowany) Dzień dobry wszystkim. Przychodzę do mądrzejszych po poradę. Mam klienta, któremu ogarniam tematy związane WordPress, hostingiem, aktualizacje, backupy itd. Jego strona stoi pod adresem - przykładowo - dupa.pl Klient ma też sklep na jednej z wiodących polskich platform ecommerce, który jest w subdomenie sklep.dupa.pl. Średnio raz na miesiąc dostaje on od nich maile dotyczące konieczności skierowania całej strefy DNS na ich nameserwery. Maile są w tonie "zróbcie to bo inaczej nie odpowiadamy za ewentualne awarie". Podobno dzięki temu są w stanie zapewnić lepszą odp[owrność na awarie. A jak już mają awarię to się tłumaczą, że "gdybyśmy wykonali tę zmianę DNS to by nas ona nie dotknęła". Na prośbę klienta zacząłem dopytywać się o techniczne uzasadnienie takiego żądania z ich strony oraz o to dlaczego koniecznie potrzebują mieć na swoich NSach całą strefę - co wg mnie jest lekką przesadą i rodzi pytania związane choćby z przetwarzaniem (meta)danych (ich serwery będą miały w logach requesty rozwiązania nazw do wszystkich subdomen, rekordów MX i tak dalej). Odpowiedzi od wsparcia technicznego są wymijające i szczątkowe. Czy w Waszej opinii takie żądanie ma realne podstawy techniczne? Jaki mechanizm zapewnienia wysokiej dostępności/wydajności może wchodzić w grę? Bo dla mnie to wygląda na lekkie przegięcie lub próbę wyłudzenia metadanychlub pójście na łatwiznę, ale nie jestem super ekspertem jeśli chodzi o DNSy i różne mechanizmy stosowane na tego typu platformach. Edytowano Wrzesień 19, 2023 przez kpalik update (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach