Skocz do zawartości
Nibiru

Problem z rejestratorem domeny w nazwa.pl

Polecane posty

Witajcie,

sprowadza mnie tutaj sytuacja z tym, że najpierw rejestrator/firma pośrednicząca nie wysłał mi "wkrótce" danych do przelewu za domenę. Potem miałam awarię łącza uniemożliwiającą mi dokonanie przelewu w ostatniej chwili jak też odbioru e-maili przez ostatnie 14 dni do wygaśnięcia domeny. Niedawno (około 10 dni temu) zaczął się okres wygasania domeny. Domeny nie podaję jakiej to dotyczy - jest to domena "globalna". Po odzyskaniu połączenia internetowego próbowałam się zalogować do panelu nazwa.pl - bezskutecznie. W czasie ostatniego roku - bez powiadomienia mnie i bez wysłania mi zmian regulaminu wprowadzili "kody jednorazowe". Po wysłaniu im listu drogą tradycyjną raczyli odblokować mi dostęp, tak abym mogła otrzymać ten kod i się zalogować. To co mnie tam zastało:

  • zaktualizowali mój mail do kontaktu jako "osoba kontaktowa"
  • nie zaktualizowali mojego maila abonenta,
  • nie zaktualizowali e-maila związanego z domeną (podanego ICANN-owi).

Najpierw nazwa.pl kazała mi przejść drogę pobrania kodów AuthInfo, tam w szczegółach domeny zastała mnie pusta lista domen, dla których można pobrać kody. Kliknęłam pobierz kody - bezskutecznie - system zgłosił błąd. Powiadomiłam o tym firmę nazwa.pl mailowo, po czym kazali mi czekać, wielokrotnie "zgłoszenie czekało na weryfikację", w końcu "trafiło do odpowiedniego działu". Odezwali się, że muszę pisać na e-mail info@netart-registrar.com w celu pobrania tam kodów. Swoje czynności uznali za zakończone.

Netart Registrar (mieszczący się pod tym samym adresem pocztowym!!!) kazał mi się skontaktować z firmą nazwa.pl (przecież tam już pisałam...) i zaktualizować tam adres e-mail i wrócić do nich po kody AuthInfo/AuthCode do domeny.

Napisałam do Nazwa.pl, że Netart Registrar odpowiedział, że to oni są obowiązani poprawić moje dane w panelu (które zablokowano mi do edycji!!! - brak przycisku aktualizacji danych, a zgodnie z RODO chyba zawsze mam prawo zaktualizować swoje dane?). Na pytania o status sprawy przestali odpowiadać. Obecnie żądanie wysłałam do obu firm (zarówno nazwa.pl sp z o.o. jak również netart-registrar sp. z o.o.) drogą pisemną o:

  • aktualizację danych osobowych w zakresie maila we wszystkich zbiorach danych, w tym dane o abonencie wskazanej z nazwy domeny,
  • wydanie AuthInfo drogą pocztową - kody ważne 30 dni - skojarzone ze wskazanym z nazwy nowym adresem e-mail,
  • udzielenie odpowiedzi w formie pisemnej.

 

Co mogę zrobić w sytuacji, gdy nazwa.pl odsyła mnie do netart registrar w celu uzyskania kodów authInfo i sama przez zaniechanie odmawia mi aktualizacji adresu e-mail, który potrzebny jest do wydania kodów authInfo - netart registrar twierdzi, że przyjmuje jedynie żądania wysłane z e-maila przypisanego do domeny (ten jest nadal niezaktualizowany mimo najszczerszych chęci i prób jego aktualizacji), zaś nazwa.pl sp. z o.o. milczy w sprawie zaktualizowania adresu e-mail?

Czuję się jakbym padła ofiarą zaplanowanego cybersquattingu (jeżeli tego problemu nie rozwiążę - ktoś podkupi mi domenę) - nie mogę założyć opcji na domenę, bowiem jest to domena globalna, nie mogę zaktualizować adresu e-mail mimo pisania listów tradycyjnych do firmy nazwa.pl. Od Rejestratora dostaję odmowę bowiem żądanie nie jest wysłane z adresu e-mail, który ma on przekazany przez nazwa.pl (niezaktualizowany).

Tutaj wyjaśnię, że e-mail kontaktowy leżał wewnątrz tej wygasłej domeny i z tego powodu stał się nieaktualny. To już któryś z kolei dzień, kiedy próbuję się skontaktować z nazwa.pl i nie otrzymuję wiadomości z odpowiedzią. Nie odpowiadają też na pytania ile czasu muszę czekać na rozwiązanie problemu. 

Z cen i sposobu obsługi przez nazwa.pl jestem skrajnie niezadowolona. Chcę domenę przenieść do innego rejestratora, następnie ją odnowić i opłacić na zadany okres czasu. O firmie w związku z tym, że maksymalnie utrudnia mi odzyskanie domeny mam bardzo złą opinię. Opinia ta jest umotywowana tym, że nie dostaję nawet prawidłowych instrukcji do wykonania, które zadziałają. Czuję się wprowadzana w błąd.

Proszę Was o pomoc, co z tym fantem zrobić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie problem z rejestratorem tylko z brakiem odnowienia domeny w terminie.

reszta to pokłosie braku dostępu do internetu i pośrednika, z którego korzystasz. jak domena wygasła to nie zmienisz danych abonenta bo w domenach globalnych zmiana abonenta = cesja. skontaktuj się z nazwą, wyjaśnij temat, ale z opisanego przypadku wynika, że najpierw trzeba odnowić domenę. i od tego trzeba zacząć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ opisany tutaj przypadek jest dość charakterystyczny, w nazwa.pl odnaleźliśmy zgłoszenie, które związane jest z tą sytuacją.

Możemy potwierdzić, że obszerne wyjaśnienia, związane z kwestią, jaka jest tu przedstawiona, zostały przesłane przez nas do abonenta domeny w odpowiedzi na kilka zgłoszeń e-mailowych, jakie na przestrzeni ostatnich dni zostały zainicjowane w tej sprawie.

Podstawowym problemem w opisanej sytuacji jest brak opłacenia domeny globalnej w terminie, a co za tym idzie, brak możliwości późniejszej (po wygaśnięciu domeny) zmiany danych abonenta domeny. Zmiana danych abonenta domeny, w tym zamian adresu e-mail przypisanego do domeny, w przypadku domen globalnych rządzi się innymi procedurami, niż w przypadku domen polskich czy domeny europejskiej. Tutaj regulatorem i "nadzorcą" jest ICANN, podmiot amerykański, którego akredytację na rejestrację domen posiada spółka NetArt Registrar Sp. z o.o.

W przypadku domen globalnych, aby zmienić adres email, trzeba de facto zrobić cesję praw do domeny. Ale do cesji domena musi być aktywna, nie można przeprowadzić jej na wygasłej domenie. Dlatego, skoro z winy firmy, która pośredniczyła między abonentem domeny a nazwa.pl / NetArt Registrar Sp. z o.o., domena nie została odnowiona w terminie, w pierwszej kolejności należy dokonać opłaty za domenę, aby ją wznowić, a dopiero po wznowieniu, będzie możliwe wykonanie cesji domeny. Cesja jest tutaj dość szerokim określeniem, ale tak jak zostało to wspomniane, dla domen globalnych, zmiana adresu e-mail abonenta jest właśnie przeprowadzana przez procedurę cesji.

Wszystkie te wyjaśnienia były przez nas wysłane do abonenta domeny e-mailowo. Prosimy o uważne zapoznanie się z korespondencją i w przypadku jakichkolwiek pytań - zachęcamy do kontaktu albo poprzez e-mail kontakt@nazwa.pl albo poprzez infolinię 801 33 22 33 / 22 454 48 10.

Odnośnie dwuetapowej autoryzacji dostępu do Panelu Klienta, taka zmiana została wprowadzona przez nas z początkiem października 2020 r., informowaliśmy o niej e-mailowo wszystkich abonentów usług, zachęcając do aktualizacji swoich adresów e-mail w Panelu Klienta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, nospa napisał:

to nie problem z rejestratorem tylko z brakiem odnowienia domeny w terminie.

reszta to pokłosie braku dostępu do internetu i pośrednika, z którego korzystasz. jak domena wygasła to nie zmienisz danych abonenta bo w domenach globalnych zmiana abonenta = cesja. skontaktuj się z nazwą, wyjaśnij temat, ale z opisanego przypadku wynika, że najpierw trzeba odnowić domenę. i od tego trzeba zacząć.

Tyle, że cesja to jest zmiana abonenta i jak da się przeczytać na stronach nazwa.pl trzeba przysłać "dokumenty" (bliżej nieokreślone) starego i nowego abonenta. Skoro PESEL, imię i nazwisko pozostają niezmienione nie da się przesłać danych starego i danych nowego abonenta domeny (abonent jest jeden, a nie dwóch). Nie jestem w stanie przesłać żadnych dokumentów potwierdzających zmianę adresu e-mail, więc jest to proces najmniej nieprzepisowy. Dodatkowo musiałabym postępować wbrew instrukcji przeprowadzenia cesji, co oznacza złamanie regulaminu, umożliwia pełnoprawne odrzucenie mojego wniosku i naraża mnie na podejrzenie o jakieś machloje.

Zaś co do korespondencji nazwa.pl i "charakterystycznych spraw", właściwsze jest udzielanie szczegółowych i kompletnych informacji na e-mailu klienta nie zaś na forum. Udzielanie instrukcji:

  • które nie zadziałają,
  • odsyłanie do netart-registrar, gdy ten nie może nic zrobić (bo e-mail pozostaje niezaktualizowany),
  • w końcu pisanie o cesji, gdy nie ma zmiany abonenta, a potrzebna jest tylko aktualizacja E-MAILA nie jest cesją;

jest zwykłym wprowadzaniem w błąd i graniem na czas. Dodatkowo odpowiedź e-mailowa którą otrzymałam zdecydowanie nie była tak klarowna jak powyższa, mimo, że i tutaj są braki.

Cesja to jest przekazanie domeny innej organizacji / firmie lub innej osobie fizycznej - taka jest definicja "cesji domeny".

BTW. W przeszłości kilka razy aktualizowałam zarówno e-mail (na niewygasłej domenie) jak też adres zamieszkania i nigdy nie spotkałam się z takimi cyrkami, adresy, e-maile ulegały zmianie w panelu po góra 1 dniu lub prawie natychmiastowo.

Mile byłoby widziane gdyby nazwa.pl raczyła przestać przetwarzać zbędne dane biometryczne takie jak głos. Gdy dzwonią do mnie lub się do nich dzwoni można jedynie usłyszeć imię nazwisko osoby, która dzwoni / do której się dzwoni i informację, że rozmowa jest nagrywana. NIE MAM OBOWIĄZKU NA PODSTAWIE ŻADNEGO PRAWA DAWAĆ SIĘ NAGRYWAĆ I WYRAŻAĆ WYMUSZONEJ ZGODY NA TO. Pozostaje więc wyłączyć telefon i nie dzwonić tam, kontaktując się tylko przez adres e-mail i pisemnie.

Obecnie już wiem, że nie należy rejestrować domeny w firmach, gdzie nie ma obsługi bezpośredniej (takiej jak tutaj - netart - rejestruje, nazwa.pl odpowiada za obsługę klienta), bowiem potem nie wiadomo nawet gdzie i jakie wnioski pisać. Mam dość takiej współpracy i wolę obsługę całościową w jednej osobie prawnej i kontakt bezpośredni z rejestratorem - panel obsługi domeny, zmiana danych, fizyczny rejestrator w jednej osobie prawnej.

Błędem było więc założenie tej domeny kiedykolwiek w nazwa.pl, bo odpowiedzialność się przez to rozmywa i rejestrator pozostanie niewinny w sytuacji, gdy nazwa.pl przestanie całkowicie odpowiadać na maile. Niejedna z dotychczas otrzymanych wiadomości sprawia wrażenie jakby moje zapytanie w ogóle nie było przeczytane i na wiele zapytań wciąż nie mam odpowiedzi, chociażby o termin (datę i godzinę wygaśnięcia domeny, które to pytanie było zadane pierwszy raz kilka dni temu).

Przypomnę jeszcze, że istnieje coś takiego jak RODO, zaś "Privacy Shield" wyleciała w powietrze - firmy europejskie mają więc obowiązek zapewnić ochronę danych (w tym aktualizację danych osobowych) zgodnie z RODO i wnioskami o aktualizację - nawet gdy część firm zależnych, gdzie dane są przekazywane - są poza EU.

Cytat

Odnośnie dwuetapowej autoryzacji dostępu do Panelu Klienta, taka zmiana została wprowadzona przez nas z początkiem października 2020 r., informowaliśmy o niej e-mailowo wszystkich abonentów usług, zachęcając do aktualizacji swoich adresów e-mail w Panelu Klienta.

Ja przykładowo takiego maila nie dostałam, mimo, że w tym okresie zarówno serwer jak i domena były opłacone, a e-mail był aktualny. Nie jestem w stanie znaleźć takiej wiadomości u siebie na skrzynce nawet z inną datą w zakresie 2020 roku.

Nie zamierzam płacić blisko 300 złotych (290 z hakiem) firmie nazwa.pl za odnowienie domeny tylko po to aby móc przenieść ją do innego operatora (dalsza współpraca z taką jakością komunikacji bowiem nie wchodzi w grę - jak wspomniałam szukam rejestratora, który bezpośrednio wystawia panel do zarządzania domeną).

Czy istnieje możliwość zapłacenia samego odnowienia domeny bez jej przedłużania i opłacenie przedłużenia u innego rejestratora? Jak postępować celem zmiany samego adresu e-mail?

Edytowano przez Nibiru (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cesja domeny to zmiana polegająca na przeniesieniu praw własności domeny pomiędzy dwoma różnymi podmiotami. Poprzez cesję domeny rozumie się także przeniesienie praw własności, np. z osoby fizycznej na firmę, np. jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowaną na tą samą osobę.

https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/cesja-domeny-jak-zmienic-abonenta-domeny

Cytat

Cesja praw do domeny

Czym jest cesja domeny i kiedy jest konieczna?

Osoba lub podmiot upoważniony do zarządzania nazwą określonej domeny internetowej to jej Abonent. Cesja domeny to procedura pozwalająca na przeniesienie tych praw do zarządzania domeną na kogoś innego.

https://archive.is/tAcMC

Cytat

Cesja domeny jest mechanizmem zmiany właściciela domeny.

https://www.domena.pl/pomoc/domeny/co-to-jest-cesja-domeny

Cytat

Co to jest cesja?

Zgodnie z definicją prawną cesja to przeniesienie wierzytelności z majątku pierwotnego wierzyciela (zbywającego) do majątku osoby trzeciej (nabywcy) na podstawie umowy zawartej między tymi osobami. Mimo iż potocznie używa się określenia cesja domeny, to nie jest najbardziej trafny zwrot, ponieważ nie dokonujemy przeniesienia (całej) domeny na drugi podmiot, a jedynie przenosimy prawo do używania domeny. W konsekwencji bardziej adekwatnym i poprawnym sformułowaniem jest po prostu „zmiana abonenta domeny internetowej”. Przez niektóre osoby może to być uznane za czepianie się szczegółów, jednakże należy pamiętać, że stosowanie prawa wymaga od nas odpowiedniego definiowania poszczególnych instytucji i używania pojęć najbardziej adekwatnych  w danym przypadku.

https://dailyweb.pl/okiem-prawwwnika-6-cesja-domeny-czy-prawo-wlasciwie-na-nia-pozwala/

Tak więc każdy widzi jak pomocna i prawidłowa była powyższa odpowiedź cloudmana z nazwa.pl. Zmiana samego adresu e-mail nie jest cesją domeny, przynajmniej według definicji zamieszczonej nawet na stronie nazwa.pl, która została zarchiwizowana powyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W kwestii domen globalnych obowiązuje regulamin ICANN.

Zmiana danych abonenta domeny globalnej w regulaminie ICANN jest opisana w tym dokumencie https://www.icann.org/resources/pages/ownership-2013-05-03-en, ale dokument odsyła nas w trzecim akapicie do Transfer Policy https://www.icann.org/resources/pages/transfer-policy-2016-06-01-en, gdzie mamy:

Availability of Change of Registrant

2. A Registrar must deny a Change of Registrant request under the following circumstances:

2.1 The domain name registration agreement has expired, and the Registered Name Holder no longer has the right to renew or transfer the domain name to another registrar, as provided for in Section 2.2.5 of the Expired Registration Recovery Policy;

a wyżej są definicje, jako co kwalifikuje się zmiana maila:

II Inter-Registrant Transfer (Change of Registrant)

    Definitions

        This policy uses the following terms:

            1.1 "Change of Registrant" means a Material Change to any of the following:

                1.1.1 Prior Registrant name

                1.1.2 Prior Registrant organization

                1.1.3 Prior Registrant email address

                1.1.4 Administrative Contact email address, if there is no Prior Registrant email address.

            1.2 "Designated Agent" means an individual or entity that the Prior Registrant or New Registrant explicitly authorizes to approve a Change of Registrant on its behalf.

            1.3 "Material Change" means a change which is not a typographical correction. The following will be considered material changes:

                1.3.1 A change to the Registered Name Holder's name or organization that does not appear to be merely a typographical correction;

                1.3.2 Any change to the Registered Name Holder's name or organization that is accompanied by a change of address or phone number;

                1.3.3 Any change to the Registered Name Holder's email address.

Korzystając z domen globalnych należy precyzyjnie posługiwać się informacjami i regulaminami, które dotyczą tych właśnie domen.

Jeżeli chce się zmienić dane abonenta domeny globalnej, realizuje się to w przypadku domen globalnych przez cesję domeny (wewnętrzną). Aby taką cesję wykonać, domena musi posiadać status domeny aktywnej. Nie da się wykonać tego na domenie wygasłej. 

Proszę nie wprowadzać w błąd czytelników tego tematu, gdyż na stronie nazwa.pl, w Centrum Pomocy, dokładnie jest opisane zagadnienie cesji i przy okazji też zmiany adresu e-mail w domenie globalnej:

https://www.nazwa.pl/pomoc/baza-wiedzy/cesja-praw-do-domeny/ :

Cytat

Wykonanie cesji konieczne jest w przypadku:

  • sprzedaży lub przekazania domeny innej osobie lub firmie;
  • zmiany nr. NIP lub REGON firmy będącej Abonentem;
  • w przypadku domeny globalnej (.com, .net, .org, .biz, .info), zmiany adresu e‑mail Abonenta lub zmiany nazwy firmy/imienia i nazwiska Abonenta;
  • w przypadku domeny europejskiej .eu, zmiany Obywatelstwa Abonenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×