3 godziny temu, nazwa.pl napisał:Zachęcamy raz jeszcze do przeniesienia domen do nazwa.pl - dzięki temu będziecie mogli Państwo korzystać bezpłatnie ze wszystkich zalet, które daje DNS Anycast, a jest to przede wszystkim znaczne przyspieszenie ładowania się stron WWW oraz ochrona przed atakami cyberprzestępców, takimi jak DDoS.
Szanowni Państwo,
z całym szacunkiem... zachęta wyglądać powinna zdecydowanie inaczej. Gdy nie skorzystam z Państwa oferty, będę musiał Wam płacić 100 zł netto rocznie za każdą domenę (a jest ich trochę), której nie zarejestrowałem u Was. To w praktyce oznacza ultimatum, a nie zachętę. Jak to wygląda z mojej strony? Kilka dni temu otrzymałem od Państwa fakturki za DNS Anycast, a dopiero dzisiaj na swojej stronie, w swojej oficjalnej ofercie informujecie mnie (i cały świat) o tym, że w Nazwa.pl muszę sie liczyć z takimi opłatami. W załączonej grafice dwie wersje fragmentu Państwa oferty hostingu... W zasadzie można to pozostawić bez komentarza. Widać wyraźnie, jak traktujecie swoich kontrahentów. Można odnieść wrażenie, że nie jesteśmy Klientami, a więźniami. Proszę sobie wyobrazić taką sytuację... Klient ma wiele domen zarejestrowanych poza Nazwa.pl Jako że ma ich trochę, uzyskał u swojego rejestratora rabat na opłaty odnowieniowe tychże domen. Tylko część z tych domen podpiętych jest do hostingu Nazwa.pl Transferując część tych domen do Was, klient traci rabat na odnowienia całej reszty domen u swojego obecnego rejestratora (ich ilość spadła do poziomu, przy którym nie można liczyć na rabat). Mam nadzieję, że wystarczająco jasno opisałem sytuację.
W specyfikacji hostingu ewidentnie wprowadzaliście Klientów w błąd nie informując ich o dodatkowych opłatach, czy inaczej - o tym, że DNS Anycast jest darmowe tylko pod pewnym, istotnym warunkiem (patrz: grafika). Wiele osób utrzymuje na swoich domenach pocztę. Na te adresy nadchodza faktury elektroniczne od operatorów telefonii komórkowej, korespondencja bankowa itp. Zdajecie sobie Państwo sprawę z wagi problemu? Obawiam sie, że jednak nie. Konta pocztowe przestaną działać. Faktury nie dojdą na czas. Może to zaowocowac wieloma roszczeniami pod Waszym adresem. Ja rozumiem, ze w biznesie goni się za pieniądzem. Ale istnieje jeszcze coś takiego, jak etyka w biznesie, reputacja, czy po prostu zwyczajna przyzwoitość. W zaistniałej sytuacji staliście się łatwym celem dla UOKiK, a skutki Waszych nieprzemyślanych działań mogą sie za Wami ciągnąć jeszcze bardzo długo.
Na zakończenie zadam Państwu tylko jedno pytanie:
Czy dopuszczacie możliwość odstąpienia od nowych opłat, tj, opłat za DNS Anycast dla domen zarejestrowanych poza Nazwa.pl (których to opłat nigdy do tej pory nie pobieraliście)?