Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
glassini

Problem z SPAM-em - VPS z Plesk Onyx

Polecane posty

Witam,

od pewnego czasu mamy problem z spamem, który w dniu dzisiejszym się mocno nasilił. Zaczęły do nas przychodzić wiadomości z adresu typu sales@ w naszej domenie. Domenę mamy w nazwie, serwer w webh, domena jest przekierowana rekordem A na nasz adres IP. Dzisiaj SPAM przychodził co 5 minut po 2-3 wiadomości z różnych adresów IP + email. Trochę pododawałem rekordów na czarne listy magicspam ściągniętego jako dodatek do Plesk Onyx, trochę pomogło, jednak dalej trafiają do nas wiadomości z zawirusowany załącznikami z adresów w naszych domenach. Może ktoś mi coś podpowie, jakaś rada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość MarekCPU

Dziwny problem bo przecież nie powinieneś przyjmować poczty z zewnętrznych serwerów smtp w których adres nadawcy jest w domenach skonfigurowanych jako lokalne. Włącz ponadto uwierzytelnianie użytkowników poczty wychodzącej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

od pewnego czasu mamy problem z spamem, który w dniu dzisiejszym się mocno nasilił. Zaczęły do nas przychodzić wiadomości z adresu typu sales@ w naszej domenie. Domenę mamy w nazwie, serwer w webh, domena jest przekierowana rekordem A na nasz adres IP. Dzisiaj SPAM przychodził co 5 minut po 2-3 wiadomości z różnych adresów IP + email. Trochę pododawałem rekordów na czarne listy magicspam ściągniętego jako dodatek do Plesk Onyx, trochę pomogło, jednak dalej trafiają do nas wiadomości z zawirusowany załącznikami z adresów w naszych domenach. Może ktoś mi coś podpowie, jakaś rada?

 

Musisz odpowiednio skonfigurować swój serwer pocztowy z poziomu Plesk. Możliwe, że wiadomości te są wysyłane z Twojego serwera w formie spamu. Warto dla pewności sprawdzić logi serwera - możesz też sprawdzić co masz w kolejce maili przez Plesk. Łap link do dokumentacji Pleska, będzie pomocne przy odpowiedniej konfiguracji. A jak będzie Ci ciężko to przemyśl zatrudnienie admina do tej sprawy.

 

https://docs.plesk.com/en-US/onyx/administrator-guide/mail/configuring-serverwide-mail-settings.59430/

 

https://docs.plesk.com/en-US/onyx/administrator-guide/mail/protection-from-outbound-spam.71349/

 

 

 

Dziwny problem bo przecież nie powinieneś przyjmować poczty z zewnętrznych serwerów smtp w których adres nadawcy jest w domenach skonfigurowanych jako lokalne. Włącz ponadto uwierzytelnianie użytkowników poczty wychodzącej.

 

Wybacz kolego, ale Twój post to bełkot. Patrząc na datę dołączenia do forum i jakość Twoich postów to przemyśl dwa razy zanim wyślesz swój post.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×