Skocz do zawartości
Rysiu512

[shared?] Elementarny monitoring

Polecane posty

Gość

tutaj potrzeba dostęp do powłoki

 

 

To też jest czasem do przeskoczenia, można wyciągać te dane przez php a skrypt monitorujący może je pobierać.

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.

 

w bashu można napisać skrypt sprawdzający dane informacje i uploadujący dane do mysql, później po stronie php odczyt danych informacji z bazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UP skrypt PHP może odczytać dane z komendy uptinme, ale wymaga to z kolei funkcji exec, shell_exec itd.. które na cienkich hostingach na pewno (IMHO) są wyłączone.

Co rozumiesz przez "cienkie hostingi" jeżeli mówimy o exec?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

 

Ludzie potrafią ci krzyczeć że dostają spam na SMS że np. przyszła odpowiedź na ticket czy wygenerowało proformę :)

Widocznie nie podchodzą do stron które prowadzą w sposób poważny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@TommyA - wrzucasz do jednego wora monitoring ruchu z powiadomieniem o awarii serwera.

Można bez porblemu napisac aplikację, która:

- będzie monitorować parametry serwera chociażby sam load ( uptinme) ale tutaj potrzeba dostęp do powłoki;

- oraz monitować "ruch" na stronie;

- i inne parametry

I wysyłać dane na wybrany kanał komunikacji e-mail, SMS

 

Wszystko kwestia budżetu. W droższych rozwiązaniach pewnie takie mechanizmy są dostępne...

 

Zauważyłem, że na forum dziwne pytania zadają głównie klienci i niskobudżetowi ;)

 

 

 

I widzisz, to jest moim zdaniem słabe myślenie :)

1. Wrzucam "do jednego wora" powiadomienia o awarii i monitoring ruchu, bo lubię elastyczne rozwiązania. Jest bardzo dużo zbieżnych punktów między jednym i drugim zagadnieniem (zwłaszcza że często awaria strony wynika ze zbyt dużego natężenia).

 

2. Odnośnie tego co pogrubiłem w cytacie - po co X klientów ma samodzielnie kombinować jak koń pod górkę, wymyślać jakieś systemy, zlecać coś informatykom i jeszcze bać się o zawodność rozwiązania, kiedy prościej by było, gdyby tę robotę dla wszystkich zrobił jeden czy drugi hosting.

 

Oczywiście tutaj zasadnym jest pytanie, ile osób byłoby chętnych na tego typu monitoring. To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.

 

Z całym szacunkiem dla tego hostingu, ale pierwsze o nim słyszę :huh:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Co do kosztów - ja nie twierdzę, że takie coś powinno być w hostingu za 50zł rocznie ;) Zresztą koszty chyba aż tak ogromne nie są, żeby wysłać temu klientowi np. 5 smsów miesięcznie, no chyba że cały system jest tutaj kosztowny i trudny do zaimplementowania.

 

Odnośnie ludzi, to nic nie stoi na przeszkodzie by takiemu klientowi dać wybór :) Podejrzewam też, że klienci zostawiający 300-500-1000zł rocznie są w stanie docenić takie awaryjne smsy dużo bardziej niż klienci zostawiający 50zł.

 

 

Chmury chmurami, ale takie rzeczy przydałyby się także na "normalnych" hostingach. Wiem, że jest DHosting (oni nawet fajną aplikację zrobili właśnie do monitorowania tego wszystkiego), ale chodzi mi tu o większą popularyzację tego typu praktyk.

 

Zresztą takie powiadamianie klienta ma też inną zaletę. Załóżmy, że dzień w dzień wykorzystujemy 30% mocy serwera, aż tu nagle pewnego dnia o 11:00 zużycie skoczyło do 80%, albo do 140%. Może to być przykładowo wynikiem tego, że gdzieś ktoś opublikował wpis na temat Twojej strony i takie powiadomienie o 11:05 jest o tyle cenne, że możesz zobaczyć szybko źródło wizyt i ewentualnie dołączyć do jakiejś tam dyskusji. Tak więc tego typu powiadomienia mogą mieć uniwersalne zastosowanie i dziwię się, że tak mało hostingów je oferuje.

 

Temat związany z wysyłaniem powiadomień w formie SMS myśle bardziej dotyczy usług biznesowych na platformach dedykowanych gdzie na bazie ustawionych wytycznych klient otrzymuje konkretne powiadomienia. Są do tego odpowiednie narzędzia które potrafią wykonać takie funkcje i nie jest to nowość.

 

 

I widzisz, to jest moim zdaniem słabe myślenie :)

1. Wrzucam "do jednego wora" powiadomienia o awarii i monitoring ruchu, bo lubię elastyczne rozwiązania. Jest bardzo dużo zbieżnych punktów między jednym i drugim zagadnieniem (zwłaszcza że często awaria strony wynika ze zbyt dużego natężenia).

 

2. Odnośnie tego co pogrubiłem w cytacie - po co X klientów ma samodzielnie kombinować jak koń pod górkę, wymyślać jakieś systemy, zlecać coś informatykom i jeszcze bać się o zawodność rozwiązania, kiedy prościej by było, gdyby tę robotę dla wszystkich zrobił jeden czy drugi hosting.

 

Oczywiście tutaj zasadnym jest pytanie, ile osób byłoby chętnych na tego typu monitoring. To już nie mnie oceniać, ale patrząc na to jaką popularność w ostatnich miesiącach zyskał DHosting śmiem twierdzić, że wszyscy są zaskoczeni że jest aż tak duże zapotrzebowanie na taką usługę.

 

To znaczy jaką usługę? Powiadomienia czy skalowanie zasobów? Po to jest skalowana usługa by tego typu skoki obciążenia odebrać. Teraz dochodzi polityka usługodawcy względem klienta czy ma on płacić dodatkowo za taki skok zasobów czy nie. Od 2014 roku mamy skalowane usługi i klient nie płaci za taki skok więc nie jest wymagane powiadomienie go o tym fakcie. Oczywiście może sam sprawdzić statystyki bo posiada takowe w panelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Z całym szacunkiem dla tego hostingu, ale pierwsze o nim słyszę :huh:

Jedna z większych firm w Polsce, pierwsza która wprowadziła skalowany hosting z gwarantowanymi zasobami pod nazwą Elastyczny Web Hosting. Nie bardzo rozumiem jak można o nich pierwszy raz słyszeć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedna z większych firm w Polsce, pierwsza która wprowadziła skalowany hosting z gwarantowanymi zasobami pod nazwą Elastyczny Web Hosting. Nie bardzo rozumiem jak można o nich pierwszy raz słyszeć...

Niestety nie pierwsza, tu jesteś w błędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×