belwarg 0 Zgłoś post Napisano Marzec 27, 2017 (edytowany) Witam, Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Dwa serwery, dwie domeny. domena1.pl, serwer na Debianie z DirectAdminem (exim, dovecot, roundcube) domena2.pl, serwer na Debianie z VestaCP (exim, dovecot, roundcube) Firma zmienia nazwę i przy okazji maile - ze starych w formacie adres@domena1.pl na adres@domena2.pl Na drugim serwerze zostały utworzone bliźniacze skrzynki, wszystkie wiadomości zostały przeniesione z pierwszego serwera. Druga domena ma ustawione MX, SPF, DKIM. Maile wysyłane testowo (zarówno przez roundcube jak i przez klienta poczty typu Thunderbird czy Outlook) dostają 10/10 w MailTesterze. Na pierwszym serwerze, w panelu DirectAdmin (CMD_EMAIL_FORWARDER )zostały ustawione przekierowania 1:1 np. adres@domena1.pl -> adres@domena2.pl I te przekierowania generalnie działają gdy wysyłam maila np. z jakiejś losowej skrzynki na WP, Gmailu czy zewnętrznej domenie. Gdy wysyłam maile między skrzynkami w @domena2.pl dochodzą bez problemu np. z test@domena2.pl na adres@domena2.pl Problem pojawia się gdy wyślę maila z adresu w @domena2.pl na adres w @domena1.pl (który jest przekierowany na swój odpowiednik w @domena2.pl) - wtedy dostaję zwrotkę. Mail wychodzi ze skrzynki test@domena2.pl, trafia na skrzynkę adres@domena1.pl ale nie zostaje przekierowany na adres@domena2.pl - zamiast tego przychodzi zwrotka z błędem 550. This message was created automatically by mail delivery software. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed: adres@domena2.pl (ultimately generated from adres@domena1.pl) host mail.domena2.pl [2.222.22.222] SMTP error from remote mail server after RCPT TO:<adres@domena2.pl>: 550 smtp auth requried Reporting-MTA: dns; node1.domena1.pl Action: failed Final-Recipient: rfc822;adres@domena2.pl Status: 5.0.0 Remote-MTA: dns; mail.domena2.pl Diagnostic-Code: smtp; 550 smtp auth requried W której konfiguracji szukać błędu? Na pierwszym czy na drugim serwerze? Edytowano Marzec 27, 2017 przez belwarg (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
nnd_newbie 10 Zgłoś post Napisano Marzec 27, 2017 (edytowany) Obstawiam, ze to dlatego, że nadawcą jest @domena2.pl więc serwer obsługujący @domena2.pl dostaje pocztę z "zewnątrz" z domeną nadawcy którą tylko on sam powinien obsługiwać. Ale jak to rozwiązać to nie wiem. Myślę, ze szukałbym rozwiązania na serwerze domena2.pl EDIT. A myślałeś żeby dodać obsługę domeny domena1.pl na serwerze domena2.pl jako aliasy? To w ogóle nie trzeba by było robić żadnych przekierowań. Edytowano Marzec 27, 2017 przez nnd_newbie (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
belwarg 0 Zgłoś post Napisano Marzec 27, 2017 EDIT. A myślałeś żeby dodać obsługę domeny domena1.pl na serwerze domena2.pl jako aliasy? To w ogóle nie trzeba by było robić żadnych przekierowań. Takie rozwiązanie niestety odpada - skrzynek w domenie1 jest kilkaset, tylko kilkadziesiąt z nich jest przekierowanych na domenę2, reszta musi zostać na swoim miejscu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tb3.pl 11 Zgłoś post Napisano Marzec 27, 2017 A czy w SPF na serwerze2 dla domeny2 dodałeś ip domeny1? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
belwarg 0 Zgłoś post Napisano Marzec 28, 2017 A czy w SPF na serwerze2 dla domeny2 dodałeś ip domeny1? Nie, dzisiaj dorzuciłem, mam nadzieję że to rozwiąże problem. Na serwerze1 nie ma skonfigurowanego SRS, nie zauważyłem tego wcześniej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach