Skocz do zawartości
Maciekkk123

Jak zabezpieczyć stronę firmy, żeby maile od jej klientów w 100% docierały?

Polecane posty

Witam, właśnie jestem przed zakupem mojego pierwszego hostingu.

Robię stronę dla swojej firmy a zajmować będę się głównie profesjonalnymi zleceniami,

usługami audio/muzyka do filmu i gier.
Mówiąc, krótko dopiero zaczynam i jeśli ktoś będzie zainteresowany biznesem ze mną a mail

z powodów technicznych do mnie nie dotrze, mogę stracić klienta, być może ofertę pracy życia, reputacje

czy pieniądze na rachunki..

W ostatnim miesiącu z dwa, trzy razy czytałem o wypadkach właśnie tego typu,

że komuś serwer poczty padł i razem z nim komunikacja a co gorsze maile nie dotarły do niego..

Czy kupując hosting, który oferuję jakiś x numer adresów pocztowych, domeny na strony

i miejsce na dzielonym serwerze można się przed takim scenariuszem 100% zabezpieczyć?

Z tego co się zorientowałem, hosting nad którym się zastanawiam 'HostingIreland'

(mieszkam w Irlandii) ma Cpanel i Webmail
o obydwu na razie tylko czytałem czy oglądałem demo widea..

Czy to o co się martwię jest związane z firmą hostingową czy to jest poza ich kontrolą, odpowiedzialnością?

Jeśli tak to gdzie, co i jak..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim trzeba by całkowicie zrezygnować z filtrowania spamu. W gmailu nieraz właściwy mail trafił mi do folderu 'spam', więc na pewno nie jest to w 100% pewne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie, ale te "domowe" gmail, yahoo nazwy/adresy odpadają, bo powiedzmy sobie szczerze wyglądają amatorsko a to mają być usługi dla profesjonalnych poważnych firm, które z amatorami nie będą chciały rozmawiać.. to musi być info@mojanazwa.ie czy info@mojanazwa.pl

 

Filtrowanie spamu wyłączyć, odnotowuje i czekam na dalsze sugestie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Podpinasz pod Gapps domenę i wtedy masz maila we własnej domenie ale jest to dalej poczta obsługiwana przez Google :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie jest tak, że ten gmail dla firm działa jako klient poczty?
tzn. najpierw mail musi trafić do cPanel/Webmail a potem jest przekierowany do gmail?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dosyć duży problem ze zrozumieniem co ja tak naprawdę dostaje od firmy hostingowej jeśli chodzi o maile tzn. wiem, że domenę pod stronę a ta też służy do zrobienia adresów mailowych...

Czy jak serwery firmy hostingowej będą miały awarię to wtedy moja domena/nazwy/adresy maili też nie będą działały?
Gdziekolwiek i z czymkolwiek? nawet gdybym nie, korzystał z tego wbudowanego w cPanel Webmaila?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Domenę masz w firmie A, serwer w firmie B. Pocztę masz podpiętą pod Google (odpowiednie wpisy, przekierowania, rekordy etc). Strony www masz podpięte pod serwer w firmie B. W przypadku kiedy padnie serwer w firmie B to nadal masz dostęp do poczty.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Domenę masz w firmie A, serwer w firmie B. Pocztę masz podpiętą pod Google (odpowiednie wpisy, przekierowania, rekordy etc). Strony www masz podpięte pod serwer w firmie B. W przypadku kiedy padnie serwer w firmie B to nadal masz dostęp do poczty.

 

a co się dzieję gdy w firmie A jest awaria?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeżeli ludzie będą pisać do Ciebie przez formularz kontaktowy na Twojej stronie to może zapisuj te rzeczy do bazy.

 

Jest wiele powodów tracenia się maili od klientów: np przenosiny / zły backup / brak opłaty hostingu ( tak zdarza się :) ) lub po prostu błędne ustawienie w kliencie pocztowym, który nie zostawiał maili na serwerze.

 

Gapps chyba najlepsze rozwiązanie, dodatkowo możesz wysyłać kopie na jakiś customserwer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, chyba najlepiej to pokazać na kogoś przykładzie.
Powiedzmy, że ta osoba ze screena przez pół roku wszystko ma ustawione poprawnie z dostawcą domeny, ale Firma A ta od domeny ma jakąś awarię, która skutkuje tym co na screenie.

 

IGXCIEj.png

(Umówmy się, że nie każdego klienci/pracodawcy po wysłaniu maila śledzą kogoś posty na facebook'u..)

Jak zabezpieczyć się przed taką sytuacją?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Tego typu awarie to niezwykła rzadkość. Nie słyszałem aby w przeciągu kilku ostatnich lat w którejś ze znanych z forum firm wystąpiła taka sytuacja. Pomijam przypadek 2be.pl bo sytuacja która miała tam miejsce to encyklopedyczny przykład jak NIE należy prowadzić firmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Życiowe szanse, także są niezwykle rzadkie.. :)

2. Urazić dumę czy wystawić na próbę przyjaźń wpływowego klienta
na którym nam bardzo zależy lub go stracić bo pomyśli, że się go zignorowało to nie jest coś, co ja traktuje lekko..

dlatego zależy mi na tym by się przed taką sytuacją odpowiednio zabezpieczyć..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Interesują Cie w Twoim przypadku trzy usługi:

 

- DNS

- WWW (strona)

- Poczta

 

Jeśli przykładowo:

1) DNS - trzy serwery w różnych lokalizacjach - mała szansa, że padną wszystkie

2) WWW - hosting który spełnia Twoje wymagania

3) Poczta - nie wiem czy jest na chwile obecną coś pewniejszego od GMaila nawet jeśli raz na jakiś czas wpadnie Ci coś w spam. Tego się nie da uniknąć - dlatego warto chociażby powierzchownie czasem SPAM przejrzeć.

 

W takim wariancie jak wyżej masz bardzo małą szansę na pad DNS, poczty (kiedy ostatnio gapps miało poważniejsze problemy?) i zależnie od jakości firmy którą wybierzesz powiedzmy małą szansę, że padnie Ci też strona.

 

Nie trzymaj wszystkiego w jednym miejscu, wyjdziesz na tym najlepiej. A jak jesteś takim mocniejszym paranoikiem to możesz rekordami MX i ich priorytetami ustawić poszczególne serwery pocztowe (np. gapps padnie, to możesz ustalić zapasowy serwer pocztowy np. na swoim hostingu WWW).

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, chyba najlepiej to pokazać na kogoś przykładzie.

Powiedzmy, że ta osoba ze screena przez pół roku wszystko ma ustawione poprawnie z dostawcą domeny, ale Firma A ta od domeny ma jakąś awarię, która skutkuje tym co na screenie.

 

(Umówmy się, że nie każdego klienci/pracodawcy po wysłaniu maila śledzą kogoś posty na facebook'u..)

 

Jak zabezpieczyć się przed taką sytuacją?

Powiem Ci z doświadczenia, że najczęstszą przyczyną jest to brak opłaty za hosting lub domenę. Przecież osoba ze screena nie pochwali się klientom, że gdzieś zgubiła pro formę za serwer. :)

 

W przypadku większych firm hostingowych szansa, że padnie primary i secondary DNS są naprawdę bardzo małe.

Kup domenę w dużej firmie, a do maila np. Gapps i jak najbardziej to wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@volt123

Akurat to gdzie masz domenę jest bez znaczenia, domena nie musi być w dużej firmie, domena może być u jakiegokolwiek rejestratora.

 

 

 

Jak już wspomnieli przedmówcy - istotne są DNSy, a dokładnie to, by były w różnych miejscach. Ja np. dla większości domen korzystam z darmowych freedns42.pl + buddyns.com, ryzyko, że padną wszystkie 4 używane przeze mnie od dwóch różnych dostawców i znajdujące się w 4 różnych miejscach na świecie praktycznie rzecz ujmując nie istnieje.

 

Oraz serwery poczty, jak ktoś ma obawy niech będzie ich kilka. Kilka serwerów od jednego dostawcy zapewnia Google, a jak ktoś chce może dołożyć sobie odpowiednie rekordy, by poczta obsługiwana była również i przez innych usługodawców w razie niedostępności serwerów GApps.

 

Nawet i stronę można umieścić na kilku serwerach jak ktoś chce i ma na to środki.

 

 

 

A co do pytania: "co ja tak naprawdę dostaje od firmy hostingowej".

Zazwyczaj (w przypadku różnych firm może być to trochę inaczej, ale z reguły): 2 osobne DNSy (w jednej lub dwóch lokalizacjach), miejsce na stronę oraz serwer pocztowy (z reguły jeden).

Ryzyko, że padnie ten jeden jest wymierne, dlatego doradza Ci się dla poczty operatorów takich jak Google, którzy pocztę obsługują poprzez wiele serwerów oraz - odnośnie DNS - należy upewnić się, że używane serwery znajdują się w różnych lokalizacjach, niech będzie ich 3 lub 4 (więcej to trochę przesada, ale jak ktoś chce...).

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za Pomoc i Mentorstwo :)

Wszystkie informacje ciekawe.. muszę wszystko przemyśleć
a nowe info krok po kroku obczaić i przetrawić..
od tych prostych rzeczy do bardziej zaawansowanych..

Jeśli moglibyście mi podać jeszcze stronę/podstronę na którą mam się udać w sprawie tego Gapps by więcej poczytać to byłoby świetnie, bo jak szukam "Gapps" to w wyszukiwarce google pokazują mi się strony związane z oprogramowaniem na androida.. (chyba nie o to Wam chodziło?)
Ja przez ostatnie 10 lat korzystałem z poczty yahoo a z google to tylko wyszukiwarka i youtube a reszta to dla mnie nowość.. także nie kojarzę nazewnictwa w ogóle..

Czy każda firma hostingowa obsłuży Gapps, czy musi spełniać jakieś wymogi?

Pamiętam, że jak sprawdzałem firmy hostingowe, to tylko jedna się chwaliła tym, że jest dostosowana do obsługi pakietu aplikacji google (nie wiem czy Gapps to jest właśnie to).

Edytowano przez Maciekkk123 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, poczytaj o MX, SPF, DKIM.

 

Ciekawy jestem czy już mam jakieś mgliste pojęcie o tych trzech.. to tak jakbym miał się pytać tych ludzi z firmy hostingowej o to, czy to mają..

Ja to z czasem znajdę, dobrze przerobie i zrozumiem...ale na razie choć tak..

 

SPF, DKIM - na szybko poszukałem i rozumuję to w ten sposób, że moje listy dzięki temu byłyby na białej liście "internetowej" i lądowały w kogoś inbox'ie a nie szły do spam folderu.. takie zabezpieczenie się.

 

MX - to coś jak nadanie priorytetu dla serwera poczty jednego lub kilku - w skrócie myślowym poczta mogłaby iść zamiast do Webmaila najpierw do Gmaila lub równolegle do Webmaila i Gmaila i każde miałoby ten sam priorytet i to nie byłby zwykły forward z jednego na drugi..

 

Nie wiem czy Wy używacie tego cPanelu, ale wygląda na to że on w najnowszej wersji ma w sobie wbudowane opcje edycji każdego z powyższych..

Choć nie wiadomo czy każda firma udostępnia te opcje na tańszym dzielonym hostingu czy dopiero na dedykowanym serwerze

- a może to z serwerem na strony nie jest związane a tylko z wykupem domeny a przy zakupie domeny zawsze takie opcje są dostępne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wiem czy ta firma hostingowa ma serwery DNS w różnych lokalizacjach, ale może mógłbym zrobić tak jak Piotr wspomniał i skorzystać równolegle z darmowych DNS jeśli jest taka opcja..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

GApps = Google Apps = a teraz pod zmienioną nazwą G Suite

google.com/apps = gsuite.google.com

Nie wspomniał nikt, że to rozwiązanie płatne, jak na warunki polskie całkiem całkiem przy większej ilości użytkowników. Kiedyś była wersja darmowa dostępna, kto ją zarejestrował to wciąż ma, ale nowych darmowych pakietów już nie oferują.

 

To "dopasowanie" hostingów do Google Apps to takie marketingowe hasło, oznacza zazwyczaj tyle, że wszystko możesz ustawić jednym kliknięciem. W praktyce zawsze, dla każdej domeny możesz z tego skorzystać, tyle że ustawiając wszelkie rekordy "ręcznie" (co nie jest trudne).

 

Rozdziel sobie usługi:

- nazwa domeny;

- serwery DNS;

- hosting na stronę;

- obsługa poczty.

Każdą z usług możesz mieć u innego dostawcy, lub wszystkie w jednym miejscu. Ba, poza nazwą domeny pozostałe mogą być jednocześnie u dwóch lub więcej usługodawców.

 

U rejestratora domeny wybierasz jakie DNSy mają obsługiwać Twoją domenę.

A na tych właśnie wybranych DNSach odpowiednimi rekordami wskazujesz, gdzie będzie strona, gdzie poczta itd.

 

Najłatwiej jest mieć wszystko w jednym miejscu (przynajmniej DNSy, hosting i pocztę), wtedy wszystko skonfigurowane jest dla Ciebie od razu automatycznie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć domenę u rejestratora R, DNSy w firmach D i N, stronę na hostingu H, pocztę w P i w razie czego również w H. Pytanie: ile chcesz na wszystko wydać lub czy znajdziesz wystarczająco (w Twojej ocenie) niezawodne tanie lub darmowe rozwiązania.

 

Moim zdaniem wystarczyłaby Ci domena u najtańszego rejestratora i jeden z najtańszych pakietów w dowolnie wybranym hostingu spośród tych mających dobrą opinię. Jeśli stać Cię na Google Apps / G Suite, to możesz wspomóc się ich pocztą dla zwiększenia pewności swojej poczty z 99,5-99,9% (w zależności od hostingu) na 99,99+% jaką daje Google. Jeśli nie stać Cię na Google Apps możesz rozważyć też pocztę od Zoho.com (mają podstawowy darmowy pakiet - 1 domena, 25 użytkowników), albo poprzestać na tej od - mającego opinię względnie niezawodnego - hostingu, czy to korzystając z niej zwyczajnie, czy to traktując ją tylko jako przekierowanie na zwykłą skrzynkę GMail czy Yahoo itp.

  • Upvote 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×