Skocz do zawartości
gb

Jakie jest Wasze zdanie na temat takiej reklamy ?

Polecane posty

Jedna z firm hostingowych udostępniła na swojej stronie publicznie reklamującej usługę hostingową następującą ilustrację:

 

 

https://dhosting.pl/assets/gfx/img/backgrounds/bg_konkurencja.svg

 

(forum nie pozwala na zamieszczenie obrazków w formacie SVG)

 

W mojej opinii jest to czyn nieuczciwej konkurencji i działanie bardzo naganne.

 

Jakie jest Wasze zdanie na temat takiej formy reklamy ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii jest to czyn nieuczciwej konkurencji i działanie bardzo naganne.

 

https://dhosting.pl/konkurencja.html - przecież jest cała tabelka ;)

 

Wszystko zweryfikuje rynek - podobnie robi wiele firm. Polska chmura oktawave pisze otwarcie o tym że jest szybsza od amazona, azure. Jeżeli rzeczywiście wg. specyfikacji i testów są szybsi to używają formy obrazkowej do opisania tego.

 

Działanie naganne to tak jak w przypadku home i nazwa sprzedawanie usług za grosze tylko po to aby w następnych latach odbić cenowo sobie różnicę. To właśnie te 2 firmy stosują najmocniejszą politykę cen dumpingowch, ukrytych kosztów więc uważam że porównanie jest bardzo trafne. Nie raz organizują promocje gdzie sprzedają usługi za grosze tylko aby odbić w następnym roku. Oczywiście nic nie neguje. Home jeżeli chodzi o marketing trzeba przyznać jest liderem - łapią klientów dużo na promocje co niestety nie idzie w parze z jakością. Dhosting prowadzi politykę w swoim "planie". Rynek zweryfikuje obietnice Tak działa wolny rynek - każdy prowadzi marketing jak chce ;)

Edytowano przez devon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te dwie literki kojarzą mi się zupełnie z czym innym, z takim brzydkim określeniem. Często używanym jak ktoś jedzie nieprzepisowo zajeżdża drogę , wymusza itd ;)

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... przecież jest cała tabelka ;)

 

Wszystko zweryfikuje rynek - podobnie robi wiele firm.

 

Czy uważasz że ze względu że "jest cała tabelka" oraz że "podobnie robi wiele firm" nie stanowi to działania niezgodnego z obowiązującym prawem ? Należy pamiętać, że należy spełnić łącznie liczne wymagania aby reklama porównawcza nie stanowiła czynu nieuczciwej konkurencji. Według Ciebie reklama porównawcza w tym wykonaniu je spełnia ?

 

 

Tak działa wolny rynek - każdy prowadzi marketing jak chce ;)

 

Zawsze rozumiałem, że wolny rynek i prowadzone w nich działania marketingowe powinny mieścić się w ramach obowiązującego prawa dla danego rynku. Jednak warto poznać Twoje zdanie, rozumiem że dopuszczasz dowolność w działaniach marketingowych nawet jeśli są to czyny nieuczciwej konkurencji w rozumieniu prawa ?

 

Polska chmura oktawave pisze otwarcie o tym że jest szybsza od amazona, azure. Jeżeli rzeczywiście wg. specyfikacji i testów są szybsi to używają formy obrazkowej do opisania tego.

 

Chętnie się z tymi twierdzeniami zapoznam, mógłbyś dostarczyć odpowiednie linki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy uważasz że ze względu że "jest cała tabelka" oraz że "podobnie robi wiele firm" nie stanowi to działania niezgodnego z obowiązującym prawem ? Należy pamiętać, że należy spełnić łącznie liczne wymagania aby reklama porównawcza nie stanowiła czynu nieuczciwej konkurencji. Według Ciebie reklama porównawcza w tym wykonaniu je spełnia ?

Moim zdaniem jak najbardziej spełnia. Nie wprowadza w błąd, pokazuje dane które można zweryfikować. Obrazek przedstawia wyłącznie podsumowanie tej tabelki moim zdaniem. Tak personalnie patrząc na opinie home i nazwy na rynku to dość łagodnie to wyrazili ;)

 

Zawsze rozumiałem, że wolny rynek i prowadzone w nich działania marketingowe powinny mieścić się w ramach obowiązującego prawa dla danego rynku. Jednak warto poznać Twoje zdanie, rozumiem że dopuszczasz dowolność w działaniach marketingowych nawet jeśli są to czyny nieuczciwej konkurencji w rozumieniu prawa ?

W jaki sposób są to czyny nieuczciwej konkurencji w rozumieniu prawa? Nie uważam że wykorzystuje w nieuczciwy sposób renomy znaku towarowego przedstawia tylko porównanie jako graficzny zapis tabelki z tej strony.

 

Te dwie literki kojarzą mi się zupełnie z czym innym, z takim brzydkim określeniem. Często używanym jak ktoś jedzie nieprzepisowo zajeżdża drogę , wymusza itd ;)

W sumie trochę racja :D trochę wyszło uj ;)

 

Chętnie się z tymi twierdzeniami zapoznam, mógłbyś dostarczyć odpowiednie linki ?

https://lmgtfy.com/?q=oktawave+szybsi+od+amazona - teraz już nawet nie znajdę wszystkich linków ale z tego co pamiętam też używali podobnych "zagrywek" twierdząc że są najszybsi na rynku wymieniając konkurencje po nazwach - szczególnie w social media.

 

Jeżeli tak jest to nie wiedzę problemu - tak jak wspomniałem na końcu rynek zweryfikuje wszystko sam przez klientów ;)

Edytowano przez devon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Moim zdaniem jak najbardziej spełnia.

 

Mamy zatem inne zdanie w tej kwestii i różnimy się w odbiorze. Według mnie takie przedstawienie graficzne dyskredytuje konkurenta. Zgadzam się jednak z tym, że jak zawsze rynek weryfikuje :)

 

Jakiego zdania są inni ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiego zdania są inni ?

 

Nie tak dawno nazywałeś vps-a dedykiem i też było ok, więc tu podobne przewinienie ;)

 

Generalnie jak ktoś się mało zna to łyknie wszystko, ale jak ktoś poczyta to i zauważy że za te 200 zł/rok to nie ma braku limitów i max 64GB RAM, tylko 1 GHz cpu i 1 GB ram....

 

Każdy koloryzuje na swoją stronę - oni widzą swój target w klientach home/nazwa stąd pewnie taka grafa.

Dla mnie to conajmniej dziwne, ale co ja się tam znam na marketingu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Jakiego zdania są inni ?

 

Nieuczciwą konkurencję masz wtedy, kiedy podajesz informacje sprzeczne z rzeczywistością, naciągane lub innego rodzaju spreparowane, nie mające pokrycia.

 

W tym przypadku DH ładnie tabelką na dole strony (https://dhosting.pl/konkurencja.html) pokazuje i wyjaśnia różnice oraz skróty myślowe zawarte wyżej, toteż nie uważam tego za jakąkolwiek nieuczciwą konkurencję, a co najwyżej za niesmaczne ale w pełni legalne do niej podejście. Tak naprawdę dużo się to nie różni od zwykłego porównania typu "w home.pl jest X, u nas jest X + 10". Kwestia grafiki porównawczej to kwestia konceptu, wg. mnie jest to identyczne do tego, jakby DH narysowało wykres i zawarło kropkę o te kilka centymetrów bardziej w prawo od kropki home. Oczywiście można się tutaj doszukiwać agresywności i zagrań nieco poniżej pasa, ale nieuczciwej konkurencji raczej się tutaj nie doszukasz, chyba że któraś z firm udowodni, że jest inaczej niż przedstawia to DH, ale to już jest raczej do sprawy sądowej aniżeli do opinii publicznej.

 

Edit: BTW, nie można też jasno stwierdzić, że DH uwypukla tylko swoje zalety, a nie widzi wad - masz np. opcję VPS czy serwera dedykowanego gdzie jasno jest pokazane, że DH takiej opcji nie ma w ofercie.

Edytowano przez Archi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro mają taką reklamę na stronie to jest to najpewniej zgodne z prawem. Wymienieni na bank obserwują swoich konkurentów a ponieważ to giganty mogliby ostro zaszkodzić reklamodawcy takiego dzieła. Więcej więc by stracili na odszkodowania niż by zyskali klientów. Nie sądzę by nie upewnili się u radcy czy prawnika że taka reklama nie godzi w wizerunek tamtych firm.

 

Co do odczuć czy takie "zagrywki" są ok... póki nie kłamią, nie oczerniają bezpodstawnie to w moim odczuciu są ok. Jeśli potrafią udowodnić że są "szybsi" niż tamte firmy to czemu mieliby nie reklamować się w ten sposób? Prawie każda branża ma takie perełki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Nieuczciwą konkurencję masz wtedy, kiedy podajesz informacje sprzeczne z rzeczywistością, naciągane lub innego rodzaju spreparowane, nie mające pokrycia.

 

Nieuczciwa konkurencja jest w przypadku kiedy stanowi ona czyn niezgodny z prawem w szczególności w zakresie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Ustawa jasno mówi że w przypadku reklamy porównawczej wymagane jest aby uznać że nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami musi spełnić łącznie kilka przesłanek między innymi nie dyskredykować konkurenta.

 

W przypadku tabeli porównuje ona jedynie usługi konkurentów rynkowych, oczywiście można dyskutować czy informacje tam zawarte są obiektywne, czy porównują istotne i charakterystyczne cechy tych usług, jednak moje pytanie o Wasze zdanie nie dotyczyło tabeli.

 

W moim odczuciu graficzna reprezentacja dyskredytuje konkurenta, co nie jest dopuszczalne. Oczywiście pozostawiam poza dyskusją kwestię czy konkurenci sami nie dyskredytują się poprzez swoją ofertę, jednak to nie dotyczy tej kwestii.

 

Co do odczuć czy takie "zagrywki" są ok... póki nie kłamią, nie oczerniają bezpodstawnie to w moim odczuciu są ok.

 

Ustawa pozwala na reklamę porównawczą poprzez obiektywne porównanie istotnych cech usług, jednak nie dopuszcza dyskredytowania (nazwałeś to "oczernianiem") bez znaczenia czy bezpodstawnie. Należy także zauważyć że grafika dotyczy podmiotów jako firm, a nie konkretnych usług.

 

Skoro mają taką reklamę na stronie to jest to najpewniej zgodne z prawem.

 

Bardzo ciekawe spojrzenie i bardzo odważne wyciąganie wniosków. W branży hostingu nawet wśród podmiotów dobrze rozpoznawalnych na rynku widać brak świadomości i wiedzy w zakresie działania reklamowego zgodnego z prawem. Dla przykładu wystarczy spojrzeć na pierwsze strony kilku dużych podmiotów gdzie ceny są podawane jako ceny netto, często nawet bez zaznaczenia, że są to ceny netto. Natomiast zgodnie z ustawą o informowaniu o cenach z 2014 roku jasno można przeczytać:

 

"W cenie uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy, jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi) podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług lub podatkiem akcyzowym. Przez cenę rozumie się również stawkę taryfową."

 

W szczególności w przypadku kierowania usług do konsumentów jest bardzo szerokie orzecznictwo mówiące o tym, że konsument nie powinien mieć konieczności obliczania ceny (kwestia często podawania że cena to netto bez podania wartości brutto) i powinna mu ona być zaprezentowana jako cena ostateczna do zapłaty.

 

Zatem podawanie ceny w innej wartości aniżeli zawierającej podatek vat oraz akcyzę stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy ponieważ jest ona sprzeczna z przepisami prawa które są jednoznaczne w tym zakresie.

 

Jednak po dotychczasowych wypowiedziach mam wrażenie, że przepisy prawa to jedno, życie to drugie i ogólnie występuje przyzwolenie na tego typu działania, co jest dla mnie przyznam niezmiernie zadziwiające :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jednak moje pytanie o Wasze zdanie nie dotyczyło tabeli.

Cała strona oferty jest tutaj najważniejsza bo inaczej jest to tylko wyrwana grafika z kontekstu.

 

Reklama nie jest sprzeczna z dobrymi obyczajami więc nie łamie prawa. Jak to określiłeś "graficzna reprezentacja dyskredytuje konkurenta" - moim zdaniem tak nie jest. Myślę że przesadzasz i starasz się tworzyć niepotrzebną aferę.

 

Reklama porównawcza ma mieć cechy które można zweryfikować, są prawdziwe - to jest najważniejsze.

 

Przedstawienie w formie samochodów jako "wynik" tej tabeli nie jest niczym złym. Obrazki są zabawne ale moim zdaniem nie ośmieszają konkurencji. Każdy ma prawo tworzyć podobne kampanie.

 

Przecież podają ceny brutto ... po co temat o cenach brutto? Jeżeli jakieś inne firmy łamią to napisz do nich jeżeli nie szkoda ci czasu, to ich problem.

 

Trochę zbyt dosłownie traktujesz przepisy prawa, nikt nie zrobił tutaj nic złego. Ktoś tutaj wspomniał że ty też nazywałeś VPS dedykiem ... skoro tak wszystko prawnie rozważasz.

 

Poza tematem sama ustawa praktycznie z 1993 roku do obecnych standardów rynkowych średnio pasuje.

 

Moim zdaniem dhosting wprowadził naprawdę ciekawą ofertę na rynek. Po pewnym czasie rynek zweryfikuje czy jest to dobre rozwiązanie. Jeżeli ktoś ma ciekawsze możliwości to nikt mu nie broni przekonywać do swojej usługi. Mamy wolny rynek i tego typu porównania są jak najbardziej normalne i dozwolone. Nie są obraźliwe, nie dyskredytują.

 

Może to nie nasz rynek. Przypomina mi się seria starych reklam "Mac vs PC":

Nikt nie "narzekał" na taką formę reklamy :). Dziś po tylu latach są nowe reklamy Microsoftu które dosłownie ośmieszają Apple i nikt nie ma z tym problemu. Ponieważ przedstawiają prawdziwe rezultaty. Zawsze właśnie to ten aspekt będzie najważniejszy. Nie potrzebnie starasz się doszukiwać problemów które nie istnieją zamiast zrozumieć obecny rynek.

Edytowano przez devon (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to określiłeś "graficzna reprezentacja dyskredytuje konkurenta" - moim zdaniem tak nie jest.

 

Już wcześniej ustaliliśmy że mamy różne zdania w odbiorze, zatem nasza ocena jest różna.

 

Poza tematem sama ustawa praktycznie z 1993 roku do obecnych standardów rynkowych średnio pasuje.

 

To jest kwestia dyskusyjna czy do obecnych standardów rynkowych średnio pasuje, jednak bez dyskusyjne jest że ustawa jest obowiązującym prawem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

64 GB pamięci RAM :ph34r:

Oczywiście "max".

 

Nie jestem prawnikiem ale raczej takie kwiatki się zdarzają <- co już zauważyli moi poprzednicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gb - bez wątpienia jesteś osobą, dla której prawo to prawo i już koniec kropka.

Moim zdaniem ważniejszy - w każdym aspekcie ludzkiego życia - powinien być zdrowy rozsądek.

 

Co mnie boli w obecnych czasach, to nadmierne rozbudowywanie prawa właśnie, próby ujęcia praktycznie każdego aspektu ludzkiego życia w zapisanym paragrafie lub przynajmniej w unijnej/krajowej/międzynarodowej/jakiejkolwiek innej normie/regulacji/wytycznej. Czy ktoś przed kilkudziesięciu laty regulował jakiej wielkości butelki z napojami wolno sprzedawać? Albo jakie produkty mogą znaleźć się w sklepiku szkolnym? Czy też, że każdy wyprodukowany samochód ma mieć obowiązkowo czujnik ciśnienia w oponach (jakby ręczny ciśnieniomierz nie mógł już spełniać swojego zadania)? Nie wspominając już o sprawach bardziej kontrowersyjnych, jak np. wchodzenie prawa ludziom do łóżka... Prawo się rozbudowuje, rozbudowuje i rozbudowuje, czasem ma to swoje uzasadnienie, ale czasem to sztuka dla sztuki, bo politykom lub urzędnikom tak do głowy przyszło. Rozbudowuje się nadmiernie moim zdaniem. A potem pojawiają się osoby, dla których staje się ono ważniejsze od zwyczajnego ludzkiego zdrowego rozsądku...

 

  • Upvote 4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

rachman: Co do odczuć czy takie "zagrywki" są ok... póki nie kłamią, nie oczerniają bezpodstawnie to w moim odczuciu są ok.

 

gb: Ustawa pozwala na reklamę porównawczą poprzez obiektywne porównanie istotnych cech usług, jednak nie dopuszcza dyskredytowania (nazwałeś to "oczernianiem") bez znaczenia czy bezpodstawnie. Należy także zauważyć że grafika dotyczy podmiotów jako firm, a nie konkretnych usług.

 

 

Kolega chyba nie zauważył że pisałem: "Co do odczuć...". Więc takie są moje odczucia i nic tego nie zmieni. Takie jest moje skromne zdanie i nikomu go nie narzucam. Pytałeś o zdanie innych to wyraziłem swoje. Kwestia prawna to inna kwestia - nie czuję się na tyle obeznany w kwestiach prawa (które tutaj nie jest jednoznaczne i pozostawia jednak pole do interpretacji co bywa sporną sprawą) by pisać że to zgodne czy nie zgodne z prawem. Odczucia mam takowe i je opisałem ustosunkowując się do Twojego pytania - nie wiem więc po co strofowanie jakimiś prawami które nie mają znaczeniu w przypadku czyichś odczuć... ;) Nigdzie nie stwierdziłem że jestem prawnikiem - dodatkowo zaznaczając że w tym momencie opisuję wyłącznie swój odbiór w stosunku do reklamy :)

 

 

Skoro mają taką reklamę na stronie to jest to najpewniej zgodne z prawem.

 

Bardzo ciekawe spojrzenie i bardzo odważne wyciąganie wniosków.

 

Czy odważne? Raczej racjonalne - nie moja broszka czy ktoś przestrzega prawa, czy jest zapobiegawczy i radził się z prawnikami czy nie. Zakładać mogę że są raczej poważną firmą i się radzili a czy to robili... Wniosek to żaden - bo napisałem "najpewniej" a nie że "w związku z tym". Sprawdzili temat to ok, nie to ich problem. Zdanie moje poznałeś no i myślałem ze o to Ci chodziło a nie o dochodzenie kto ma rację bliżej zgodną z prawem? Takie dylematy raczej na forum prawnym byś prędzej rozstrzygnął :)

 

Jak zauważyłeś prawo prawem - a my prawnikami nie jesteśmy.

Zdanie każdy może mieć różne - nawet gdyby prawo było jednoznaczne to przecież jesteśmy ludźmi i możemy w swej ocenie je popierać lub negować. W dyskusji można to robić bezkarnie a w użyciu - różnie bywa ;)

 

Rozdzieliłbym tu poznawanie zdania innych od kwestii prawnych. Prawna wersja jest zawsze tylko jedna lub jeśli jest możliwość interpretacji może być ich więcej - dyskusja wtedy nie ma sensu bo decyzję podejmuje wtedy sąd wydając wyrok i można sobie gdybać tylko ;) Co do kwestii różnych ocen tej reklamy przez forumowiczów to podejrzewam że ile osób tyle zdań mniej lub bardziej podobnych ;) Każdy ma swoje przeżycia, swoją moralność, swoją osobowość - gdybyśmy nie różnili się w kwestii takich tematów byłoby nudno ;) a prawo byłoby niepotrzebne ;)

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez rachman (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość wladcapierscieni

Jak dla mnie nic złego w tej reklamie nie ma. Godzi w dobre imiona tych firm? Nie. Mówi nie prawdę? Z opisu ofert wynika, że nie.

Nie jest to również jakiś odosobniony przypadek. Konkurencyjne firmy przecież na każdym kroku w mniej lub bardziej bezpośredni sposób uwypuklają swoje zalety oraz wady konkurentów. Nie ma w tym nic dziwnego i nikogo to już nie rusza. 20, 30 lat temu reklamy tego typu mogły szokować ale teraz, nie ma w niej niczego nadzwyczajnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×