Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość Bartosz Gadzimski

Zmiany w rankingu webhostingtalk.pl/ranking/

Polecane posty

Gość Bartosz Gadzimski

Hej,

 

Jak część osób zauważyła ranking ostatnio nie jest spójny. Coś w kodzie musiała się pokićkać gdyż algorytm wydaje się być poprawny.

 

Obecna sytuacja w excelu wygląda tak:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1QAsNzAFpkBGBAe5q1eUjzMSZqmyeku6xLYC5oW_PsMU/edit#gid=1

 

 

Jutro Dawid będzie online to przejrzy co się dzieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Z całym szacunkiem ale ten ranking w ogóle nie jest ani spójny ani wiarygodny. O ile na początku jego istnienia można było wyciągać wnioski co do jakości/rzetelności/whatever danej firmy to dziś można wyciągnąć tylko jeden wniosek - nie wyciągać żadnych wniosków na bazie tego rankingu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

@Pokuć dlaczego twierdzisz, że ranking nie jest wiarygodny? Rozumiem, że firmy sfabrykowały kilkaset swoich opinii?

 

Co do widoczności dla moderatorów to powinni widzieć, sprawdzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Sugeruję wkońcu udostępnić moderatorom wgląd do pełnych adresów IP i masowego usuwania opinii, bo wielu kandydatów tam do tego jest.

 

I zrobić np. jedną opinię od tego samego użytkownika raz na pół roku albo 3mc. Czasami bywa tak że klient może zmienić zdanie bo coś... :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

 

@Pokuć dlaczego twierdzisz, że ranking nie jest wiarygodny? Rozumiem, że firmy sfabrykowały kilkaset swoich opinii?

Nabijanie opinii sobie (pozytywy) albo konkurencji (negatywy),

Zachęcanie klientów do pisania pozytywnych opinii - to się nazywa korupcja hostingowa,

Kasowanie - na pełnym chamie - niewygodnych dla siebie opinii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Generalnie opinie negatywne powinny być jak na allegro. Unieważnienie i jakaś notatka do tego. Oczywiście fake komentarze niech będą kasowane od razu przez moderatorów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Jeżeli nagle dana firma ma cała porcję spamu wychwalających pod niebiosa opinii to powinno być to na uwadze administracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miarodajność rankingu jest mniej więcej taka:

 

1. firma, która ma ~500 000 klientów ma 100 opinii, z czego 80 negatywnych... czyli 80% klientów jest niezadowolonych :)

2. firma, która ma ~4 000 klientów ma 200 opinii z czego 200 pozytywnych... czyli 0% klientów jest niezadowolonych :D

 

Coś dodać, ująć? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz

Jak część osób zauważyła ranking ostatnio nie jest spójny.

 

Hej,

 

Mi pasuje jak jest obecnie :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do widoczności dla moderatorów to powinni widzieć, sprawdzę.

Widzimy tylko pierwsze dwa oktety po których już można wiele wysnuć, a pozostałe dwa by tylko mogły potwierdzić.

 

Dziwnym trafem jest masa opinii z bardzo zbliżonych dat o bardzo zbliżonym IP. Także w słynnej "topówce" ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Błąd został poprawiony, uzupełniłem arkusz w google docs o top10 aby można było porównać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem ile firm zrobiło promocje 10% rabatu - ale daj opinie na wht-ranking ( to można uznać za fabrykowanie ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

To już do autorów opinii, którzy dają się ułaskawić firmom hostingowym. Tak jest za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I ten ostatni, który narzekał na to że jego opinia została usunięta i pójdzie do sądu też usunął opinię po kilku godzinach? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już do autorów opinii, którzy dają się ułaskawić firmom hostingowym. Tak jest za każdym razem.

Czyli droga po najmniejszej linii oporu. Jak kiedyś ktoś się spyta dlaczego ten ranking jest taki a nie inny, wkleimy Twój cytat :) Z twojego punktu widzenia czym więcej głosów tym lepiej, ale jakościowo to nie zawsze idzie w parze. Na tym cierpi reputacja, pytanie co ważniejsze i co daje większe profity.

 

Zresztą bądźmy szczerzy, zawsze jak głosuje tłum to wyniki bywają zaskakujące.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Jak macie znajomych w firmach hostingowych to niech Wam powiedzą jakie jest ratio ilość klientów do odchodzących czy tak bardziej pod ranking ilość zadowolonych do niezadowolonych.

 

Gdyby było tak jak nam się wydaje to żadna firma by nie przetrwała, a jest dokładnie na odwrót, firmy mają tysiące (dziesiątki tysięcy czy nawet setki tysięcy) zadowolonych klientów inaczej by ich nie było.

 

No i negatywne opinie są, a mogłyby być tylko pozytywne.

 

Jeśli uważacie, że prawdziwego niezadowolonego klienta przekona 10% rabatu na usługę to dajcie mi wszystkich takich :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz

Jeśli uważacie, że prawdziwego niezadowolonego klienta przekona 10% rabatu na usługę to dajcie mi wszystkich takich

:)

 

Raczej chodzi o to, że każdy nowy da pozytywną opinię żeby zyskać 10%. Już na samym starcie, kiedy jeszcze nie ma wyrobionej opinii o firmie ;) To jest problem.

 

Od momentu jak wprowadziliśmy e-fakturę to 99% klientów ją wybiera - bo dajemy przy niej dodatkowy miesiąc gratis. To mniej więcej to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak sobie strzeliłem z 10%, może to być 20%, 30%, a nawet 50% - skoro teraz firmy dają podobne rabaty na start ( łapiąc tylko klienta ).


Z takim podejściem to ten ranking może służyć jedynie jako opcja lansowania firm, które zapłacą więcej.


W regulaminie powinien pojawić się zapis, który mówiłby o tym, że nie można oferować nic w zamian za opinie w innym przypadku opinie mogą wylądować w koszu lub profil może zostać zablokowany na x czasu.


Może trochę zmienić mechanizm oceny? Może te opcje już są - ale wolę je wypisać:

- Wrzucić pytanie jak długo korzystasz z usług danej firmy jako wymagane i jeżeli nie przekracza załóżmy: 6 lub 12 miesięcy to tej opinii nie brać w ogólnym rankingu.

Dopiero po okresie 6 - 12 miesięcy (od startu ich usługi ) wysłać do nich maile z potwierdzeniem lub edycją opinii.


- Średnia ocena klientów to jedno - drugie to ocena ogólna WHT ( głos [1-5] * [siła głosu] ), gdzie siła głosu byłaby uwzględniana na zasadzie ilości opinii.


- Kolejna sprawa, że opinie starsze niż 2-3 lata nie odzwierciedla tego co jest teraz. Skoro 2 lata temu firma mogła mieć problemy, a dziś działa wyśmienicie lub na odwrót? Może też warto tą wagę jakoś uwzględnić? Ja szukam firmy tu i teraz z dobrymi opiniami, gdzie na tą chwilę działa dobrze - co mi po firmie, która przez 10 lat działała bez problemu, a przez ostatnie 4 miesiące pada? Są komentarze - trzeba je czytać, ale ranking powinien takie sprawy ułatwiać.



Jest to opinia osoby nie związanej z jakąkolwiek firmą hostingową ( właściciel / praca ) - jestem zwykłym klientem.

Edytowano przez GyniO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×