Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Witam, Co myślicie o sytuacji, która dotknęła mojego klienta. Log przedstawiam poniżej: i tak w kółko macieju od 5 września jak zacząłem monitorować serwer bo miesiąc wcześniej codziennie również po parę minut nie działał.Ja już kur**a nie wiem co mam myśleć - proszę o opinie w miarę obiektywne - co mam myśleć, co mam robić bo w tej chwili to opadnięty jestem z sił i mam pustkę w głowie. PS. Dotyczy to SKLEPU. SKLEPU. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) To co przedstawiłeś to test z zewnątrz - próba podłączenia do niego. Jak wygląda uptime serwera? Jak wygląda uptime serwisu (demona www/mysql etc. usług z których strona korzysta)? Co mówią logi? Jeśli sam nie możesz/umiesz odpowiedzieć na powyższe pytania poszukaj admina, który spojrzy na problem dla Ciebie. BTW. Może to problem z kartą sieciową/siecią w DC, gdzie masz serwer. Pytałeś support? Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez Gość (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość graczu Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Witam, Co myślicie o sytuacji, która dotknęła mojego klienta. Log przedstawiam poniżej: i tak w kółko macieju od 5 września jak zacząłem monitorować serwer bo miesiąc wcześniej codziennie również po parę minut nie działał. Ja już kur**a nie wiem co mam myśleć - proszę o opinie w miarę obiektywne - co mam myśleć, co mam robić bo w tej chwili to opadnięty jestem z sił i mam pustkę w głowie. PS. Dotyczy to SKLEPU. SKLEPU. Jakieś pady połączenia między miejscem sprawdzającym czy działa host a hostem? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) Mariaczi - admin jest ... w NetDC bo to dedyk zarządzalny. Nie - to nie są pady między serwerem sprawdzającym a hostem - ZA KAŻDYM RAZEM obsługa sklepu potwierdza mi, że nie działa dzwoniąc - a ja wtedy patrzę na UPTIME i pokrywa się to ze zgłoszeniami obsługi. Jeśli chodzi o dzisiejszy dzień - sklep już nie działa od GODZINY. Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez Kris83 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość graczu Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) Mariaczi - admin jest ... w NetDC bo to dedyk zarządzalny. Nie - to nie są pady między serwerem sprawdzającym a hostem - ZA KAŻDYM RAZEM obsługa sklepu potwierdza mi, że nie działa dzwoniąc - a ja wtedy patrzę na UPTIME i pokrywa się to ze zgłoszeniami obsługi. Jeśli chodzi o dzisiejszy dzień - sklep już nie działa od GODZINY. Jeżeli tak to wygląda, to zgłaszasz problem z maszyną i support powinien zrobić diagnostykę, sprawdź logi czy karta sieciowa nie pada, zapytaj się co robią że serwer wraca do życia, sprawdź uptime. Jeżeli potwierdzasz ze problem jest ze strony maszyny nie systemu i twojej broszki to piszesz o diagnostykę, karty sieciowej ( najlepiej wymiany jak nie zintegrowana ), diagnostykę pamięci ram, a dysk twardy sam możesz sprawdzić. No i jak uptime jest na maszynie i nie ma żadnych błędów na eth to wtedy niech sprawdzą switch, port switcha. Patrz najwięcej w logi. Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez graczu (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Ok dzięki, tylko tak to brzmi jakby takie rzeczy była norma. Dobra, traktuję to że w zakresie tego długotrwałego padu piszesz - a co z tymi codziennymi po ok 10 minut? Pisałem do admina oczywiście za każdym razem, chyba kilkanaście razy - to ciągle jakieś dziwne odpowiedzi. No teraz niby padła karta sieciowa. Klient tego nie rozumie - klient pamięta, że jak miał SaaS u dostawcy platformy e-commerce działało mu zawsze - a teraz nie działa - i reszty nie (z)rozumie. Napisałem żeby się dowiedzieć jak potraktować to - ok, podaliście mi rozwiązanie w odniesieniu do tych większych niedostępności.W takim razie pytam: jak mam podejść do tych codziennych? Od 2 miesięcy wymieniam się z mailami i ciągle to samo - co mam Z TYM zrobić? Pozostaje zmienić serwer czy co? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość mariaczi Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Te krótkie przerwy to właśnie może być karta sieciowa/switch/router/sam kabel czy też jakiś np. problem z routingiem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Masz zamiast serwera jakiegoś PCta i dziwisz się że słabo to znosi? Zamiast takiego adminowania gdzie ktoś zajrzy powie że działa i pójdzie po kawę i ciastko wynajmij admina z prawdziwego zdarzenia i niech zrobi jak należy porządek z serwerem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Ok, ma być wymieniona rzekomo karta czy też "cały serwer" - nie wiem czy tak nie powiedziano żeby dzwoniącego uspokoić - zobaczy się w takim razie co będzie po rzekomej wymianie. Ja też klepię usługi klientom i dla mnie oburzające jest takie podejście, że się czeka do poważnej awarii przez 2 miesiące i odpisuje się pierdoły gdy się zgłasza niedostępności zamiast WIEDZIEĆ to co piszesz mariaczi i sprawdzić. Jak mało im tam płacą lub jak mało dobrej woli trzeba mieć żeby tak podchodzić to ja ku**a nie wiem . Kamikadze, skąd wiesz że PCta? Nic mi nie wiadomo o tym. NetDC ma usługi zarządzalne i tylko takich serwerów szukałem - gdzie ja znajdę admina do dedyka i za ile? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość mariaczi Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 ...gdzie ja znajdę admina do dedyka i za ile? Zapraszam na PW Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Kamikadze, skąd wiesz że PCta? Nic mi nie wiadomo o tym. NetDC ma usługi zarządzalne i tylko takich serwerów szukałem - gdzie ja znajdę admina do dedyka i za ile? Procesor desktopowy, pamięć RAM bez ECC no i te dyski na sata II dobijają tę ofertę za nie małe pieniądze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 NetDC ma usługi zarządzalne i tylko takich serwerów szukałem - gdzie ja znajdę admina do dedyka i za ile? Takich ofert jest wiele, w zasadzie wszystkie firmy mają serwery zarządzane (różnica polega tylko na jakości i cenie), za to niewiele jest poważnych firm, więc raczej nie szukaj ofert na PW. Możesz się przejechać. Cena ogrywa też tu ważną rolę, więc najpierw sprawdź budżet, czy stać Ciebie na poważny serwer, bo wraz z ceną wzrasta także jakość. Ok, ma być wymieniona rzekomo karta czy też "cały serwer" - nie wiem czy tak nie powiedziano żeby dzwoniącego uspokoić - zobaczy się w takim razie co będzie po rzekomej wymianie. Kontaktowałeś się z supportem, sprawdzałeś uptime serwera, masz w ogóle jakiś poważny monitoring, czy tylko jeden na ping? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) MZone - napisałem na PW. Co do mojej sytuacji: dedyk ma dwa IP - po sklepie na IP. Wstał parę minut temu jeden ze sklepów ale drugi (na innym IP) leży - czyli rozumieć mam, że to nie problem sprzętowy a już konfiguracji raczej np. problem z routingiem?Tak kontaktowałem się - ponoć karta sieciowa. Mam monitoring poprzez UpTime Monitor tylko jednak jego wskazania pokrywają się z osobistym sprawdzeniem działania sklepu. Awarie się zdarzają, fakt...z tym, że tak jak napisałem w 1 akapicie - 1 IP działa. Awarie się zdarzają, fakt - jednak od 1,5 miesiąca codziennie były niedostępności po ok. 10 minut. Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez Kris83 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Procesor desktopowy, pamięć RAM bez ECC no i te dyski na sata II dobijają tę ofertę za nie małe pieniądze. Znalazłeś kulę i z niej wróżysz że potrafisz opisać konfigurację sprzętową po nazwie tematu? @kris83 - jakby problemu nie rozwiązali podaj na priv nr ticketa - zweryfikuję to i wyjaśnię tą kwestię. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kris83 0 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) Co do specyfikacji to mam tak: 4x 120GB SSD (RAID 1+0)100 MbitIntel Core i7 4790 3,60 GHz16 GB DDR III2 szt Ok tgx - dzięki za info. Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez Kris83 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Znalazłeś kulę i z niej wróżysz że potrafisz opisać konfigurację sprzętową po nazwie tematu? @kris83 - jakby problemu nie rozwiązali podaj na priv nr ticketa - zweryfikuję to i wyjaśnię tą kwestię. Przecież wasza oferta jest ogólnodostępna i można sobie sprawdzić tutaj - https://www.netdc.pl/serwery-dedykowane 3 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Przecież wasza oferta jest ogólnodostępna i można sobie sprawdzić tutaj - https://www.netdc.pl/serwery-dedykowane Jasne, ale piszesz tak pogardliwie o np sata2 (czego w ofercie nie ma ) czy desktopowych procesorach jakbyś miał uraz do tego rozwiązania, a zapominasz, że istnieje wiele firm, które przyjęły sobie ten model dostarczania usług (np Hetzner ). Dodatkowo piszesz "za nie małe pieniądze" - jeżeli kwota ~300 pln (oferta ze strony) za usługę dedykowaną o takich parametrach z panelem DA i wsparciem administracyjnym to dużo no to ja nie wiem do czego pijesz. 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Jasne, ale piszesz tak pogardliwie o np sata2 (czego w ofercie nie ma ) czy desktopowych procesorach jakbyś miał uraz do tego rozwiązania, a zapominasz, że istnieje wiele firm, które przyjęły sobie ten model dostarczania usług (np Hetzner ). Dodatkowo piszesz "za nie małe pieniądze" - jeżeli kwota ~300 pln (oferta ze strony) za usługę dedykowaną o takich parametrach z panelem DA i wsparciem administracyjnym to dużo no to ja nie wiem do czego pijesz. Może źle odczułeś że pogardliwie o tym napisałem, nie było to zamierzone. Sata II nie ma w ofercie? Znaczy że tutaj jest chochlik w ofercie? http://imgurl.pl/img/sata_57ea985c83b97.png A no i za 329zł macie ofertę root z tego co widzę. Czysta instalacja systemuSamodzielna administracja i konfiguracja usługi Ofertę z pełną administracją macie od 380zł miesięcznie co może wydawać się sporo. A co do hetznera to... Mówimy o rynku Polskim i Polskich firmach Nie chcę w żaden sposób hejtować ani wytykać wam błędów, ale skoro jest to forum dyskusyjne a mój profil jest prywatny to zawsze chętnie dyskutuję. P.S. te dyski SSD też montujecie na SATA II? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Vasthi 74 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Procesory desktopowe ma też Hosteam One mają swój powód i ktoś je celowo wybiera do pewnego rodzaju zastosowań. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Łukasz Ostrowski 593 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Ofertę z pełną administracją macie od 380zł miesięcznie co może wydawać się sporo. Dobrze zrozumiałem, że Twoim zdaniem dedyk z administracją i panelem DA za 380zł brutto miesięcznie to dużo? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
JakubC 43 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Nie do końca widzę w ogóle potrzeby czepiania się o sata II w przypadku serwerów z HDD.. ceny? Jest wolny rynek, każdy może strzelać ile mu się tylko zachce, serwery w PL ogólnie są bardzo tanie. @procki desktopowe: są różne platformy (jakieś microcloudy, blejdy itp) i o ile serwerownia nie robi problemu z wymianą serwera w razie kłopotu to nie widzę problemu. Dużo np graczy pragnie desktopowych procesorów w serwerach. W ogóle w całej mojej karierze w serwerowniach nigdy nie udało mi się znaleźć zepsuty procesor (desktopowy). Za to płyty główne które łykają procesory serwerowe już tak Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Dobrze zrozumiałem, że Twoim zdaniem dedyk z administracją i panelem DA za 380zł brutto miesięcznie to dużo? Zależy co taka administracja oferuje. Patrząc po pierwszym poście autora to moim zdaniem może być to dość dużo 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Zależy co taka administracja oferuje. Patrząc po pierwszym poście autora to moim zdaniem może być to dość dużo aj szukasz, kombinujesz jak tu uderzyć... Niestety czasami zdarza się czy to problem w komunikacji czy problem we właściwej diagnozie przyczyn, który powoduje, że nie wszystko udaje się rozwiązać "od ręki". Niemniej zawsze staramy się wyciągać wnioski tak by podobnych sytuacji było jak najmniej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 (edytowany) Zależy co taka administracja oferuje. Patrząc po pierwszym poście autora to moim zdaniem może być to dość dużo Misiu , nie przeginasz delikatnie czasem? Edytowano Wrzesień 27, 2016 przez SiXwishlist (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrys Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2016 Ale ten rynek zaczyna być smutny... Reprezentując jedną firmę robić publicznie jakieś chore przytyki drugiej @Kamikadze: jaki to ma cel ? ps. "Firma:HitMe.pl [profil prywatny]" to już lekko śmieszne, czym jest profil prywatny jeżeli w co drugim poście mamy ofertę firmową ? 3 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach