diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 (edytowany) Witam, poszukuję wydajnego vps pod serwery gry Left 4 Dead 2 do 200zl. Do tej pory posiadałem vpsy na Linehost i Aruba (odpada ze względu na lokalizację). Jednak żaden z tych serwerów nie spełniał moich wymagań jeśli chodzi o stabilność Tickrate. Linehost był po prostu fatalny (2x266,3gb ram KVM) czasami zdarzyło mu się osiągnąc 100tr na parę sekund kiedy byłem sam na serwerze (1 serwer stał na tym vps), a aruba jak już wspomniałem odpada ze względu na lokalizację - Tickrate był znacznie stabliniejszy. Na chwilę obecną posiadam Vps na Tiktalik opcja 16unit (1 unit to około 1000mhz i 1gb ponoć gwarantowanego ramu) i także jest lipa, cieżko żeby ten serwer utrzymał tickrate na poziomie 100. I teraz po poszukiwaniach cel padł na hitme w wirtualizacje Xen kvm i mam teraz do Was pytanie czy jest sens to brać czy znowu się zawiodę, a może jesteście w stanie polecić coś innego ? O dedyku raczej nie ma mowy, bo nie chcę pałacić po 300zl + za 2-3 servery gry która została wydana bodajże w 2008 roku i nie otrzymuje już updatów takich jak np Cs:go który praktycznie ciągle zmienia wymagania Edytowano Wrzesień 14, 2016 przez diceboy (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
behemoth 230 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 W tym budżecie spokojnie masz fizyczną maszynę: https://www.soyoustart.com/pl/oferty/e3-ssd-3.xml Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 W tym budżecie spokojnie masz fizyczną maszynę: https://www.soyoustart.com/pl/oferty/e3-ssd-3.xml Ale mi zależy na lokalizacji PL Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
marekxbx 71 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Przekazałem na PW informacje odnośnie oferty oraz możliwości testu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarosław Szmańda 42 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 https://webh.pl/serwery-vps-kvm Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 (edytowany) Na chwilę obecną posiadam Vps na Tiktalik opcja 16unit (1 unit to około 1000mhz i 1gb ponoć gwarantowanego ramu) i także jest lipa, cieżko żeby ten serwer utrzymał tickrate na poziomie 100. Masz dla siebie 8 rdzeni z procesora L5640 i 16GB gwarantowanego ram (nie da się oversellować ram na XEN), po prostu pojedynczy rdzeń jest za słaby na twoje wymagania i nie ma sensu uruchamiania tak duzego serwera. prawdopodobnie 4u, które ma 2 całe rdzenie by miało taką samą wydajność w tym zastosowaniu. Próbowałeś może na instancjach PRO? Tam są procesory o dużo większej wydajności per rdzeń. Wg mnie powinieneś spróbować 2u PRO i zobaczysz gigantyczną różnicę. Pisz na PW, postaram się ci to jakoś zrabatować. Krzysiek Tiktalik.com Edytowano Wrzesień 14, 2016 przez Kszysiu (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Masz dla siebie 8 rdzeni z procesora L5640 i 16GB gwarantowanego ram (nie da się oversellować ram na XEN), po prostu pojedynczy rdzeń jest za słaby na twoje wymagania i nie ma sensu uruchamiania tak duzego serwera. prawdopodobnie 4u, które ma 2 całe rdzenie by miało taką samą wydajność w tym zastosowaniu. Próbowałeś może na instancjach PRO? Tam są procesory o dużo większej wydajności per rdzeń. Wg mnie powinieneś spróbować 2u PRO i zobaczysz gigantyczną różnicę. Pisz na PW, postaram się ci to jakoś zrabatować. Krzysiek Tiktalik.com Nie mam na celu nic negatywnego, ale serwer "Left 4 Dead 2" (jedynki też) wymaga 8 slotów Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Nie mam na celu nic negatywnego, ale serwer "Left 4 Dead 2" (jedynki też) wymaga 8 slotów Nie widzę związku pomiędzy treścią tematu a ilością slotów w grze;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Nie widzę związku pomiędzy treścią tematu a ilością slotów w grze;) Czyli jest mi przykro Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Nie mam na celu nic negatywnego, ale serwer "Left 4 Dead 2" (jedynki też) wymaga 8 slotów Wydaje mi się, że źle zrozumiałeś kolegę i nie miał on na myśli slotów tylko elementów oferty tiktalik'a. Zobacz czy to da radę: https://webh.pl/serwery-vps-kvm Możesz na miesiąc przetestować z kodem STARTKVM Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 (edytowany) Być może źle, ale ja stawiając na swoim lapku serwer l4d2 na jakimś śmiesznym łączu netii max 20mb[z torrenta mam max 1mb down, up to komedia] mam tickrate 100, moi znajomi mają tickrate 100 - każdy ma. No i jeszcze mogę oglądać film i seedować torrenty Edytowano Wrzesień 14, 2016 przez diceboy (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MatX_ 3 Zgłoś post Napisano Wrzesień 14, 2016 Być może źle, ale ja stawiając na swoim lapku serwer l4d2 na jakimś śmiesznym łączu netii max 20mb[z torrenta mam max 1mb down, up to komedia] mam tickrate 100, moi znajomi mają tickrate 100 - każdy ma. No i jeszcze mogę oglądać film i seedować torrenty Pewnie dlatego, że source, czyli silnik gry preferuje silny pojedynczy rdzeń a nie 16 wątków z których te 14 prawdopodobnie w ogóle nie jest wykorzystywane. Tłumaczenie, że na lapku działa dobrze nie oznacza winy po stronie serwera; po prostu źle dobrałeś usługę pod swoje zastosowanie. A w to hostowanie serwera gry, seedowanie i oglądnie filmów w tym samym czasie na ADSL <1 Mbps UL(!) bez strat czy skokow pingu nie uwierze Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2016 Ale na żadnym hostingu nie ma napisane - pod server valve , bo wszystko raczej zakłada uniwersalność - To jest jasne,ale są ludzie tacy jak ja. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MatX_ 3 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2016 Takim ludziom jak Ty polecam zainteresowanie się hostingiem dedykowanym pod takie zastosowania typu pukawka, gdzie wszystko jest zoptymalizowane pod serwer gier, maszyny, zabezpieczenia Anty-DDoS itd. Tam nie musisz się martwić, że wybierzesz nieodpowiedni wydajnościowo serwer. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Westbam 64 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2016 Dla 8 slotów również bym się nie bawił w VPSy tylko od razu zamówił serwer gry... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
diceboy 1 Zgłoś post Napisano Wrzesień 15, 2016 (edytowany) Ale ja nie chce tych hostingów, pukawke miałem przez 6 miesięcy i przez te 6 miesięcy serwer crashował, nie potrafili nic zrobić , żeby gra na configu jaki chce działała poprawnie. Z kolei inne hostingi wyłączały mi serwer za zmiane Tickrate , a nikt nie miał w ofercie czegoś z Tr ponad 30 ! Czyli zostały mi tylko vps Edytowano Wrzesień 15, 2016 przez diceboy (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
LANcaster (kotkowicz.pl) 52 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2016 16GB gwarantowanego ram (nie da się oversellować ram na XEN) Polemizowałbym. Od 3.3 (a to chyba był 2008 rok) Xen wspiera memory overcommiting. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
vjdj 4 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2016 Nawet była dyskusja na ten temat nie dawno. http://www.webhostingtalk.pl/topic/54530-vps-i-swap-zmulanie/page-2?hl=xen&do=findComment&comment=467894 I w powyższym temacie pada link: https://blog.xenproject.org/2008/08/27/xen-33-feature-memory-overcommit/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pan Kot 1535 Zgłoś post Napisano Wrzesień 18, 2016 Oczywiście, że XEN to wspiera, osoby które twierdzą inaczej albo nie mają pojęcia o czym mówią, albo usilnie nie chcą w to uwierzyć. Jeśli firma będzie chciała robić oversell na XENie to to zrobi. Nawet na KVM jest to możliwe, więc twierdzenie "nie da się oversellować na XEN" z ust pracownika firmy świadczy wyłącznie o poziomie administratorów w tej firmie, i niczym więcej. 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
devon 50 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 Bo marketingowo to fajnie wygląda - przyjęło się że openvz to tani sposób gdzie można stosować overselling a XEN, KVM to pewnego rodzaju "premium". Rzeczywistość jest kompletnie inna Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 Pytanie czy testowaliście to w praktyce, czy tylko przeczytaliście artykuł i "tak wam się wydaje"? Xen balloning z przytoczonego nie ma nic wspólnego z oversellingiem pamięci rodem z OpenVZ lub KVM, które po prostu zrzucają do swapu kiedy brakuje ramu. Balloning polega na tym, że proces wewnątrz maszyny wirtualnej jest w stanie zaalokować pamięć i powiedzieć hypervisorowi, że "tą pamięć możesz użyć gdzie indziej" - Widać to np na "free", które pokazuje wtedy mniejszą ilość pamięci niż powinno lub pokazuje np. że 400/500 RAM jest zajęte kiedy powinno być max 100/500 bo chodzi tylko apache. W skrócie. Jeśli ktoś ballonuje VM'kę jest to widoczne tu: /proc/xen/balloon W tym pliku są informację na temat tego ile pamięci zostało "wybalonowane" z instancji Jeśli plik nie występuje, to prawdopodobnie moduł balloningu nawet nie został uruchomiony w kernelu i nie ma opcji aby "wyciągnąć" z instancji żadnej pamięci. Pozdrawiam "znafców"! Szkoda, że po moim komentarzu w poprzednim temacie również się przymknęliście i straciliście argumenty Standard w internecie. "Nie znam się ale się wypowiem". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pan Kot 1535 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 (edytowany) Pytanie czy testowaliście to w praktyce, czy tylko przeczytaliście artykuł i "tak wam się wydaje"? Testowałem w praktyce, razem z moimi własnymi łatkami, które usprawniają overcommitting jeszcze bardziej, plus dobierają config adekwatnie pod cel, np. poprzez aktywne używanie KSM. Działało to dużo lepiej i wydajniej od OpenVZ, nawet pod dużym obciążeniem, dzięki czemu przekonałem się do KVMa i ruszyłem ze starego jak świat OpenVZ. Razem z tym kilkanaście dedyków po kilkadziesiąt GB pamięci każdy, które administruję i jestem odpowiedzialny właśnie za kernela + rzeczy nisko-poziomowe. Nie wiem czy mam Ci screenshota z terminala wysłać żeby Ci pokazać jakim jesteś "znafcą" czy oszczędzić wstydu, że idziesz w zaparte twierdząc, że wszystkie moje serwery sobie ubzdurałem, a KVM czy XEN nigdy nie pozwolą na overcommitting. Może powinienem otworzyć własny hosting z VPSami na Xen/KVM skoro to taka zakazana wiedza . Wypełniłbym niszę, którą mi kreujesz wmawiając ludziom, że nie może być oversellingu. Edytowano Wrzesień 19, 2016 przez Archi (zobacz historię edycji) 2 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 dzięki czemu przekonałem się do KVMa a KVM czy XEN nigdy nie pozwolą na overcommitting. Może powinienem otworzyć własny hosting z VPSami na Xen/KVM skoro to taka zakazana wiedza . Może nauczysz się czytać i zrozumiesz, że cały czas wypowiadam się o XEN'ie i o tym, że XEN w "niejawny" (czytaj nie widoczny dla użytkownika) sposób nie pozwala na overcommit pamięci i przestaniesz mi cały czas wciskać, że XEN pozwala, bo przeczytałeś jeden artykuł i na codzień korzystasz z KVM w którym się da. Chyba, że znasz jakiś inny sposób na overcommit pamięci w XENIE niż balloning, którego dodatkowo nie widać z poziomu DomU (jakbyś nie wiedział "DomU" to wirtualka w XENie - piszę, żebyś znów przypadkiem nie pomylił XEN'a z KVMem) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 Krzysiu oferujecie cos więcej jak 16GB ramu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Wrzesień 19, 2016 W ofercie oficjalnie nie mamy, ale te maszynki mają trochę więcej ramu Zależy co potrzebujesz:) Możesz pisać na PW Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach