Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
PeterRiley

Webd Padł

Polecane posty

Kolejna awaria jednego(?) z serwerów WEBD - strona lezy od co najmniej wczesnego popoludnia (10 godzin).

Ostatnio awarie sa nagminne, dotychczas jednak byly duzo krotsze. Dzisiaj to juz calkowite przegiecie. Jak dzwonilem po 16 nie potrafili powiedziec ile to potrwa. Czas na zmiane dostawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam u nich jedną stronkę która została zablokowana ;) A oto ich komunikat:

2006-07-27 - W dniu dzisiejszym awarii doznał serwer o adresie 83.149.77.147, w tej chwili pracujemy nad przywroceniem jego funkcjonalnosc jednak moze byc to proces bardzo czasochlonny

 

Przywrócenie backupów czasochłonne, ciekawe ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pracujemy nad przywroceniem jego funkcjonalnosc

Tak, to może być czasochłonne.

Pewnie aktualnie nie dysponują serwerem na który mogliby wgrać backupy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No lekko przegięli z tym że jest to proces b. czasochłonny bez podania szczegółów i przewidywanego czasu naprawy.

O wiele lepiej by wyglądało jak by napisali uczciwie Serwer uległ uszkodzeniu już pracujemy nad przywróceniem danych z backupu / kopiujemy dane na nowy dysk twardy... (zależnie co tam się stało)

Dobra serwerownia jest w stanie taką samą lub zbliżoną maszynę postawić w 2-3h z konfiguracją wstępną bo zawsze mają kilka maszyn złożonych częściowo lub czekających na zakup.

 

A nawet przy całkowitej awarii i podstawieniu nowego serwera w to miejsce można sprawę załatwić w 12h , pytanie jeszcze czy backupy trzymali w tej samej serwerowni czy w innej w innym kraju bo czas kopiowania backupu ma spore znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze swoja strone dostepna w subdomenie webd.pl, do bazy wchodze normalnie z poziomu panelu, ostatnie wpisy sa tuz sprzed godz. 14 kiedy nastapila awaria. Ale domeny nie sa podpiete.

Przy okazji - wyglada na to, ze wrzucili wreszcie php5 i mysql5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak to najlepszy uslugodawca w polsce w tej klasie cenowej. Czego sie spodziewacie za 4zl miesiecznie ?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tak czy siak to najlepszy uslugodawca w polsce w tej klasie cenowej. Czego sie spodziewacie za 4zl miesiecznie ?.

13 a nie 4. Ale czy to wazne - przerwa w dzialaniu przez dobe to i tak o wiele za dlugo niezaleznie od ceny.

 

EDIT: Baza danych ocalała, ale pliki pochodzą z backupu sprzed kilku dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrick
Widze swoja strone dostepna w subdomenie webd.pl, do bazy wchodze normalnie z poziomu panelu, ostatnie wpisy sa tuz sprzed godz. 14 kiedy nastapila awaria. Ale domeny nie sa podpiete.

Przy okazji - wyglada na to, ze wrzucili wreszcie php5 i mysql5.

 

moze poprostu instalowali soft i "z***ali" a nic z dysku nie zginelo ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomosci z panelu klientow WEBD:

 

2006-07-27 - W dniu dzisiejszym awarii doznał serwer o adresie 83.149.77.147, w tej chwili pracujemy nad przywroceniem jego funkcjonalnosc jednak moze byc to proces bardzo czasochlonny

 

2006-07-28 - Wczorajsza awaria serwera (uszkodzeniu uległy aż dwa spośród 6 dysków) spowodowała iż konta zostały przeniesione na nowsza maszyne. W zwi±zku z różnic± w konfiguracji - poprzednio php 4.4.2, mysql 4.1.x, obecnie php 5.1.4 mysql 5.0.x - moga pojawic sie problemy w funkcjonowaniu zainstalowanych skrypów np oscommerce. Prosimy osoby, które zauważyły błędne działanie kont o informacje, im bedzie ona bardziej szczegółowa a zarazem zwięzła tym łatwiej bedzie nam pomoc. Za zaistniala sytuacje PRZEPRASZAMY, Klienci, których dotyczyła awaria otrzymaja jedno-miesięczny gratisowy abonament.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w konfiguracji - poprzednio php 4.4.2, mysql 4.1.x, obecnie php 5.1.4 mysql 5.0.x - moga pojawic sie problemy w funkcjonowaniu zainstalowanych skrypów np oscommerce.

 

Mysle ze tego typu niezapowiedziane z dlugi wyprzedzeniem znaczne aktulizacje sa gorsze, anizeli przestoj w dzialaniu serwera nawet 2-3 dniowy. Zaden klient nie poniesie znacznych kosztow w przypadku takiego przestoju, jednak w przypadku naglej znaczacej zmiany konfgiuracji moze stracic nie tylko czas ale takze poniesc realne straty finansowe z powodu koniecznosci szybkiego dostosowania aplikacji do nowego srodowiska.

 

g.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie już to powoli wkurza, serwer ostatnio bardzo często zalicza pady a ftp ma dość często przestoje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Webd ma serwery w LeaseWeb, gdzie w weekendy brak supportu albo ceny za support są tak wysokie, że nie opłacałoby im się takich kosztów ponosić przy sprzedaży kont w takich śmiesznych cenach. Jeżeli ktoś decyduje się na serwer w LeaseWeb, czyli webd.pl czy livenet.pl to musi się z tym liczyć, że jak coś padnie w weekend to nie wstanie za szybko. Często czytam na Webhostingtalk.com o LeaseWeb - wypowiedzi się powtarzają - LeaseWeb ma tanie serwery, ale zero supportu w weekendy i dni wolne od pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, że jeżeli administracja wie co robi, a dyski są spięte w raid 3-5, to nie ma prawa się nic stać, bo przypadek, aby coś się spaliło, czy był problem z ramem, procesorem, płytą głowną są naprawdę bardzo, bardzo rzadkie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Webd ma serwery w LeaseWeb, gdzie w weekendy brak supportu albo ceny za support są tak wysokie, że nie opłacałoby im się takich kosztów ponosić przy sprzedaży kont w takich śmiesznych cenach. Jeżeli ktoś decyduje się na serwer w LeaseWeb, czyli webd.pl czy livenet.pl to musi się z tym liczyć, że jak coś padnie w weekend to nie wstanie za szybko. Często czytam na Webhostingtalk.com o LeaseWeb - wypowiedzi się powtarzają - LeaseWeb ma tanie serwery, ale zero supportu w weekendy i dni wolne od pracy.

 

Widzisz nie wszystko wiesz o WEBD i hostingu. Prawda jest, ze serwery WEBD stoja w LeaseWebie.

Nie mozna mierzyc kazdego ta sama miarka tymbardziej, ze prawdopobnie wiele narzekajacych osob/firm ma po 1-3 serwery a WEBD ma ich znacznie wiecej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

radh: Nie zmienia to tego, że niektóre datacenter LW są pozostawione w weekendy "samopas" bez żadnej obsady i nawet jeśli masz 858 serwerów to w 5 minut żadne remote hands się tam nie zmaterializują..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
WEBD ma ich znacznie wiecej...

Masz wykupiony wysoki SLA dla wszystkich serwerow? Jesli nie to gadasz po prostu glupoty.

 

Mi raz w sobote wymienili padniety dysk (bo akurat ktos byl w serwerowni, i chcialo mu sie to zrobic). Ale to nie znaczy, ze majac kilka serwerow (placilem miesiecznie LW ok. 1000ojro) mialem obsluge 24/7.

 

Mozesz miec i 100 serwerow - nie masz SLA wysokiego - mozesz na intwerwencje czekac po kilkanascie godzin. To jest proste jak slonce i jasne jak drut. I LW wcale sie z tym nie kryje.

 

pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz wykupiony wysoki SLA dla wszystkich serwerow? Jesli nie to gadasz po prostu glupoty.

 

Mi raz w sobote wymienili padniety dysk (bo akurat ktos byl w serwerowni, i chcialo mu sie to zrobic). Ale to nie znaczy, ze majac kilka serwerow (placilem miesiecznie LW ok. 1000ojro) mialem obsluge 24/7.

 

Mozesz miec i 100 serwerow - nie masz SLA wysokiego - mozesz na intwerwencje czekac po kilkanascie godzin. To jest proste jak slonce i jasne jak drut. I LW wcale sie z tym nie kryje.

 

pzdr.

 

Mysle, ze przy 100 serwerach 24/7 support masz wliczony w cenie, poza tym nie mowimy o SLA a o supporcie... Watpie by DC gwarantowalo wysoki SLA jesli sam zadzadzasz serwerami.

 

radh: Nie zmienia to tego, że niektóre datacenter LW są pozostawione w weekendy "samopas" bez żadnej obsady i nawet jeśli masz 858 serwerów to w 5 minut żadne remote hands się tam nie zmaterializują..

 

Trudno sie sprzeczac z tym bo nie jestem pracownikiem Leaseweb i nie wiem jak maja to zorganizowane. Z tego co wiem to maja 5 badz 6 roznych lokalizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Posiadamy zawsze przynajmniej jeden zapasowy serwer na ktory mozemy przeniesc konta klientow w przypadku tak powaznej awarii (uszkodzenie 2 z 6 dyskow zdarza sie niezwykle rzadko). I tak tez bylo tym razem. Obsluga Leaseweba w takich przypadkach nie jest nam do niczego potrzebna - remote access. Przy kosztach jakie ponosimy w tej firmie wykupiony support jest wystarczajaco dobry - telefon 24/7.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem WEBD jest pożądną firmą, sam mam na niej strone. Lecz co do szybkości backupow etc są troche wolni,lecz za taką cene nie spodziewam sie nic więcej ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×