Skocz do zawartości
Redzio

Maile ws. współpracy

Polecane posty

Hej, może założyłem banalny temat ale chciałbym się od was dowiedzieć jakie wy stosujecie metody i jak konstruujecie swoje maile ws. współpracy.

 

Po moich postach możecie poznać iż prowadzę forum rowerowe, bardzo chciałbym współpracować z większą ilością sklepów tudzież blogerów. Podpowiedzcie co taki mail powinien zawierać? mam na forum spory slider w który mogę ładować np. różne promocje ze sklepów partnerskich itp.

 

Czy mam pisać do sklepów/blogerów z Łodzi i okolic? czy może posunąć się ciut dalej i próbować nawiązywać współpracę ze sklepami z różnych części Polski? Jakie jest wasze zdanie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Według mnie z punktu widzenia właściciela sklepu to takie nachalne namawianie na współpracę raczej mi się źle kojarzy.. Sam wiele raz kiedyś otrzymywałem wiele propozycji współpracy z forami, blogerami etc i nie skorzystałem z żadnej z ofert. Zwróć uwagę, że "dobre" fora / blogi same przyciągają zainteresowanych gdzie wówczas łatwiej zaproponować współpracę dlatego lepiej skup się na zwiększaniu liczby realnych użytkowników / wypowiedzi. Prowadziłem przez kilka lat jedyne forum w pewnej branży i na początku myślałem tak jak Ty czyli szukałem reklamodawców i po kilku miesiącach dałem sobie spokój i do samego końca forum nie byłem później zainteresowany żadną formą współpracy reklamy co "zmusiło" zainteresowanych do prowadzenia dyskusji - dla mnie tak było nawet lepiej, bo forum się rozwijało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ja pozyskiwałem co prawda partnerów kilka lat temu, ale zawsze szło to drogą mailową. Czasami niektórzy prosili później o numer telefonu aby obgadać wszystkie szczegóły.

 

Jeżeli są to jakieś lokalne sklepy, możesz się przejść i poprosić o kontakt do osoby decyzyjnej w celu zaproponowania warunków współpracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w sumie to @gutek ma rację. Lepiej skupić się na wartościowej treści i wówczas reszta sama się rozbuja. W wygląd forum już raczej nie muszę ingerować bo wydaje mi się że jest ok.

 

Powiedzcie mi jedną rzecz.... zakładając że szukacie współpracujących sklepów/for/blogów wchodząc na daną witrynę na co zwracacie uwagę co decyduje u was że akurat z tą firmą/forum/blogiem/sklepem będziecie chcieli współpracować? oprócz treści.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Na pewno innowacyjność. Coś nowego niż oblatane fora, których jest masa w internecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

według mnie mimo wszystko treść, bo znam fora / blogi gdzie czas dla kodu / layoutu zatrzymał się kilka lat temu ale wartościowy content stale przybywa:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wśród sieci afiliacyjnych poszukać możesz coś do reklamowania. Bez proszenia się o współpracę się obejdzie ;)

 

Ja zwracam uwagę na "schludność" - ma wyglądać i działać co trzeba. Jak ktoś nie dba o stronę to i współpracę nie wiadomo czy zadba...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej, może założyłem banalny temat ale chciałbym się od was dowiedzieć jakie wy stosujecie metody i jak konstruujecie swoje maile ws. współpracy.

 

Po moich postach możecie poznać iż prowadzę forum rowerowe, bardzo chciałbym współpracować z większą ilością sklepów tudzież blogerów. Podpowiedzcie co taki mail powinien zawierać? mam na forum spory slider w który mogę ładować np. różne promocje ze sklepów partnerskich itp.

 

Czy mam pisać do sklepów/blogerów z Łodzi i okolic? czy może posunąć się ciut dalej i próbować nawiązywać współpracę ze sklepami z różnych części Polski? Jakie jest wasze zdanie.

 

 

 

Siedzę po obu stronach barykady i zarówno wysyłałam maile związane z współpracą, jak i otrzymywałam takie. O tego typu mailach można pisać wiele i wiele błędów wytknąć, ale to co jest najważniejsze:

- przestaw się - osoba, do której się zwracasz musi wiedzieć po co tak właściwie do niej piszesz i z jakiej choinki spadłeś,

- przedstaw swoją propozycję - co proponujesz i czego oczekujesz, jakie będą korzyści dla Ciebie i jakie dla osoby, z którą chcesz współpracować - przede wszystkim z naciskiem na nią, bo to Ty się do niej zgłaszasz,

- zostaw pole do działania - nie lubię maili, które zamykają moją kreatywność - tutaj odnoszę się głównie do tej części, w której wspominałeś o blogerach. Bo co jeżeli mam genialny pomysł, ale autor maila tak przedstawił swoją wizję, że widzę, że nie ma opcji, żeby cokolwiek ugrać i stworzyć rzeczywiście coś, co przyniesie fajny skutek? W końcu to ja najlepiej znam społeczność, którą wokół siebie zgromadziłam ;)

 

Bo takich kwiatków miałam wiele, ale mój ulubiony:

"Dzień dobry, reprezentuję firmę XYZ, czy jest możliwość opublikowania wpisu sponsorowanego na Pani stronie? W zamiar oferuję małą świeczkę i dwa woski."

 

Jak bloger ma się poczuć, kiedy w zamian za wpis sponsorowany, który ze swojej własnej definicji jest wpisem, za który dostaje się pieniążki, ma dostać UWAGA -> MAŁĄ świeczkę i woski, do których nawet nie miałam sprzętu, żeby roztopić. No tak... bo przecież blogera nie stać, żeby kupić sobie wosk za 5zł ;)

 

Dlatego pamiętaj o szacunku do drugiej osoby i otwartości a jestem pewna, że uda Ci się coś fajnego zrobić i fajne kontakty nawiązać - bo, żeby nie było, barter też nie jest zły, jeżeli się do siebie człowieka przekona i odpowiednio się do tego podejdzie ;)

 

A co do tego do kogo się zgłaszać to już zależy od profilu działalności, tego na jakie rynki chcesz trafić, jaki jest Twój target, co chcesz osiągnąć i jakimi środkami dysponujesz. Bo to nie problem znaleźć osobę z drugiego końca Polski, która nawet za free machnie Ci taką reklamę, że głowa mała, ale w sumie z niej nie skorzystasz, bo na dobrą sprawę Twoje produkty trafiają jedynie na rynek regionalny. Przemyśl strategię, zastanów się co i w jaki sposób chcesz osiągnąć - jeżeli masz z tym problem poszukaj kogoś kto zajmie się tym wszystkim od znalezienia kontaktów, poprowadzenia mediów przez współprace i wszelkie działań marketingowe, czy digital marketingowe - i działaj!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×