Skocz do zawartości

Polecane posty

Ładnie punktują. BTW ciekawe co zrobili za te 33k minus powiedzmy sprzęt no to niech jest 20k. Po stawkach rynkowych to jest 150-200h pracy. Do całości brakuje jeszcze dodatkowego komentarza od admistratora Adweb odnośnie zakresu obowiązków po redukcji zatrudnienia w dziale IT i wynagrodzenia (wystarczy info prawda/nieprawda). Wychodzi na to, że cały ten właściciel to niezły kłamczuch.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładnie punktują. BTW ciekawe co zrobili za te 33k minus powiedzmy sprzęt no to niech jest 20k. Po stawkach rynkowych to jest 150-200h pracy. Do całości brakuje jeszcze dodatkowego komentarza od admistratora Adweb odnośnie zakresu obowiązków po redukcji zatrudnienia w dziale IT i wynagrodzenia (wystarczy info prawda/nieprawda). Wychodzi na to, że cały ten właściciel to niezły kłamczuch.

 

Jakich wurwa stawkach rynkowych? Skończcie ze stawkami, normami etc rynkowymi. Między innymi admin poleciał bo przecież hurr durr stawki rynkowe. "nie dam Ci więcej kasy bo żyjesz w afryce a tu stawka rynkowa taka i taka".

 

 

Płaci się tyle ile jest się w stanie zapłacić za jakąś usługę. Skończmy z komunistycznymi zapędami typu "wszyscy równo". Woda na saharze będzie zawsze droższa od wody nad rozlewiskiem...

 

 

@Adweb "Historia o Bartusiu marketingowcu który zapragnął mieć własny hosting"

 

tyle :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość PatrykEm

Zgubiłem się. Czyli to jest ta firma, która wg Juszczyka jako ostatnia miała coś robić, której miał nie zapłacić, bo chciał sobie jeszcze ponegocjować a już po "awarii" nie mógł złapać z nią kontaktu i podejrzewał o usunięcie danych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakich wurwa stawkach rynkowych? Skończcie ze stawkami, normami etc rynkowymi. Między innymi admin poleciał bo przecież hurr durr stawki rynkowe. "nie dam Ci więcej kasy bo żyjesz w afryce a tu stawka rynkowa taka i taka".

 

 

Płaci się tyle ile jest się w stanie zapłacić za jakąś usługę. Skończmy z komunistycznymi zapędami typu "wszyscy równo". Woda na saharze będzie zawsze droższa od wody nad rozlewiskiem...

 

 

@Adweb "Historia o Bartusiu marketingowcu który zapragnął mieć własny hosting"

 

tyle :P

 

Coś się tak wzburzył tą stawką rynkową? Mówisz jakby to pojęcie nie istniało, a przecież istnieje i reguluje ją podaż i popyt i jest powszechnie stosowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgubiłem się. Czyli to jest ta firma, która wg Juszczyka jako ostatnia miała coś robić, której miał nie zapłacić, bo chciał sobie jeszcze ponegocjować a już po "awarii" nie mógł złapać z nią kontaktu i podejrzewał o usunięcie danych?

 

Tak to ta sama, na niebezpieczniku tez o tym pisali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już niezła telenowela się zrobiła... Ale prawda jest taka, że jeśli chce się poszukać winnych, to trzeba zacząć od spojrzenia w lustro.

Nie mówię tu o robieniu backupu X razy dziennie. Ale jeśli ma się biznes sklepowy, z którego się żyje, to wypada przynajmniej raz w tygodniu zgrać sobie dane z serwera. A przynajmniej samą bazę. W przypadku fuckupu stracimy zamówienia z ostatnich kilku dni. Absolutnie nie usprawiedliwia to firmy, z której dane zniknęły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość PatrykEm

Mnie dziwi, że taka sprawa nie odbija się większym echem w mediach, ludzie uwielbiają takie historie a dziennikarze łatwiej dokopią się do konkretniejszych danych. Nawet Niebezpiecznik nie kontynuuje tematu (krakowska solidarność? ostatnia aktualizacja to 7 marca). Dlaczego nikt np nie pytał o tę sprawę T-Mobile? Na pewno nie zdradzą żadnych szczegółowych informacji, ale można by było chyba dowiedzieć się chociaż czy istnieje możliwość, że te serwery zostały wyczyszczone przez samo T-Mobile po tym jak nie otrzymali płatności (głównego admina nie było, może zajmował się wcześniej również pilnowaniem takich rzeczy?). Adwebowcy nie skasowali na pewno, przecież to byłby totalny idiotyzm, nie wygląda też na to, żeby skasował to ktoś z zewnątrz, do awarii z kolei by się przyznali, bo to przecież tylko maszyny, więc...

Mam wrażenie, że sprawa ucichnie, wypłaci kilku osobom jakieś odszkodowania i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Temat nie jest zupełnie "sexy" dla prasy czy telewizji, już nawet chmura nie jest, a co dopiero zwykły hosting. No i siła rażenia bardzo mała (1500 kont). Jakby to się stało home.pl to byś miał wozy transmisyjne pod siedzibą pewnie ustawione :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość PatrykEm

Tematyka sama w sobie nie jest, skala też, masz rację, ale w tej historii jest wszystko, czego potrzeba, żeby zrobić z tego całkiem spory, poboczny do głównych wiadomości, medialny spektakl i zaciekawić publiczność. Kłamstwa, intrygi, tajemnice i totalny narcyz na czele firmy, który od razu stałby się negatywnym bohaterem i ludzie sprawdzaliby z ciekawością czy już dostał w końcu po tyłku jak należy : ))) tematy polityczne teraz są na topie, ale taki tvn24 ma chyba jakieś poboczne produkcje z różnych własnych "dziennikarskich śledztw", inne telewizje pewnie też. Nie żebym węszył spisek, ot, panu J. się po prostu upiekło (chociaż Niebezpiecznik mnie trochę zmartwił, zwykle pisali chociaż o tym, żeby ludzie zadbali o swoje hasła, tutaj przecież też było podejrzenie, że dane wyciekły przed usunięciem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie dużo myślałem ostatnio o problemach z 2be.pl. Nie dotyczą mnie bezpośrednio ale może warto zainteresować się zabezpieczeniem strony. Nie chcę zakładać osobnego tematu. Coś słyszałem o backup w chmurze. Ktoś podpowie jakie są opcje z tym związane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie dużo myślałem ostatnio o problemach z 2be.pl. Nie dotyczą mnie bezpośrednio ale może warto zainteresować się zabezpieczeniem strony. Nie chcę zakładać osobnego tematu. Coś słyszałem o backup w chmurze. Ktoś podpowie jakie są opcje z tym związane?

Wystarczy kupić drugie konto hostingowe / FTP i ustawić zdalne backupy na ten serwer (o ile hosting oferuje taką opcję). To tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś zaproponować jakiegoś konkretnego usługodawcę(ów). Może być na priv.pl

Wybierz sobie sam coś dopasowanego do Twojej kieszeni, tak naprawdę na backupowy serwer każdy hosting się nada, nie musi mieć on uptime 99.9%.

Nie ulegaj natomiast namowom firm żeby kupić u nich, bądź rozsądny i sam wybieraj, ew z polecenia użytkowników.

 

Od siebie polecę ten hosting, jest pewny i sprawdzony, prowadzi go szanowana osoba a administrują wykwalifikowani ludzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bullshit, wielokrotnie było mówione, że BJ uważał pracę admina za siedzenie przed komputerem i udawanie, że się coś robi - nie zdawał sobie sprawy z powagi sytuacji.

O tym właśnie piszę. Dlatego BJ nie potrzebuje admina, tylko tak naprawdę managera IT z kompetencjami z zakresu administracji i programowania, który zarządzałby częścią hostingową firmy i współpracował ze zdalnymi adminami (powinno być ich przynajmniej dwóch). A tak naprawdę najlepszym rozwiązaniem byłoby założenie osobnej spółki zajmującej się hostingiem i uczynienie takiej osoby wspólnikiem.

 

Moim zdaniem osoba nietechniczna nie jest w stanie sensownie zarządzać adminami. A już na pewno nie zdalnymi. W jaki sposób ma ich rekrutować, kontrolować, wyznaczać im cele?

 

To też doprowadziło prawdopodobnie do odejścia starego admina, bo jak już zaznaczyłem wcześniej nie wierzę, że jakiś błahy powód zdecydował o rozstaniu się z firmą w której siedziało się dobre 10+ lat, tym bardziej że płaca nie była zła.

Tego tak naprawdę nie wiemy, ludzie mają różne motywacje do zmiany pracy.

 

Przeczytaj oświadczenie byłego admina dokładnie, podjął on wiele "prób" poprawy sytuacji - poprosił o wyższe wynagrodzenie, był pod telefonem, nawet zaproponował pracę zdalną. Gdyby BJ zgodził się na jakikolwiek wariant, albo nie traktował starego zaufanego pracownika jako "przyjdą inni" to prawdopodobnie do żadnego incydentu by nie doszło. Zresztą ja go nigdy o nic nie podejrzewałem - to się nie klei.

Tego też nie wiemy, moim zdaniem obie wersje mają pewne luki. Ale nie chcę o tym pisać, bo myślę, że byłoby to już zbyt daleko idące dywagowanie. Ja to widzę jako jakiś rodzaj konfliktu czy wzajemnego niezrozumienia pomiędzy tymi dwiema osobami. BJ jako osoba nietechniczna nie potrafił pewnie ocenić, z czym wiąże się takie nagłe odejście kluczowego administratora (który de facto był tam także właśnie managerem IT) i przeszacował swoje możliwości, potem -- z tego co czytamy -- wiele rzeczy poszło nie tak, aż w końcu zdarzyła się cała katastrofa. Edytowano przez T (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek1991

Mnie zastanawia ile jeszcze jest takich firm z rankingu WHT, które mają podobne podejście jak bohater tego wątku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia ile jeszcze jest takich firm z rankingu WHT, które mają podobne podejście jak bohater tego wątku...

 

Po tym incydencie? Nawet jeśli jakieś były, to bardzo szybciutko powinny zmienić swoje nastawienie po tym co tu się wydarzyło. A jeśli nie, to już niedługo telenowela powróci z sezonem drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem - dość duże, aczkolwiek nie 100%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanse - na co?

Wygranie sprawy? Spore.

Odzyskanie danych hostingowych? Bliskie zeru.

 

Materialną rekompensatę? Obstawiam, że znikome... bo nie będzie z czego jej wypłacić. Niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski

Pamiętajcie, że zawsze uwzględniane są poniesione koszty. To nie USA, że płacisz 50zł/rok i dostaniesz 100mln odszkodowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Czy ktoś w ogóle zakłada że firma się podniesie po tej porażce? Jak dla mnie losy są policzone, smród zostanie taki ze wszystko z czym jest BJ związany zanotuje klęskę... Adweb na pewno umrze choć właściciel dumnie jak zawsze i pełen pychy upiera się że to tylko odsetek działalności. No ale kto powierzy jakiekolwiek dane firmie która dopuściła się tak skandalicznego postępowania z danymi klientów? Ja bym jej psa nie powierzył do pilnowania, bo by im uciekł...

Edytowano przez Gość (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś w ogóle zakłada że firma się podniesie po tej porażce? Jak dla mnie losy są policzone, smród zostanie taki ze wszystko z czym jest BJ związany zanotuje klęskę... Adweb na pewno umrze choć właściciel dumnie jak zawsze i pełen pychy upiera się że to tylko odsetek działalności. No ale kto powierzy jakiekolwiek dane firmie która dopuściła się tak skandalicznego postępowania z danymi klientów? Ja bym jej psa nie powierzył...

 

Osoby które nie czytają opinii ani nic się nie orientują się na 100% znajdą, ale wątpię żeby było to wystarczające do utrzymania działalności gospodarczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×