vendor990 0 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Sprawdziłem dwie domeny, były dostepne więc je od razu wykupiłem/opłaciłem, ustawiłem przekierowanie. Następnego dnia otrzymałem od rejestratora informację, że niemożliwa jest rejestracja moich domen i pieniadze zostaną mi zwrócone. Otrzymałem maila w którym m.in. "Obecnie, każda domena polska może być zarezerwowana (z jednoczesną blokadą zamówienia u pozostałych rejestratorów), tylko na okres 14 dni. Po tym czasie domena przez okres 90 dni przechodzi w status book blocked, w którym istnieje możliwość zamówienia jej u pozostałych rejestratorów." natomiast powód braku mozliwości rejestracji moich domen podano mi "W przypadku domen, które zostały przez Państwa zamówione rejestracja nie była możliwa właśnie ze względu na wcześniejsze jej zarejestrowanie u innego Rejestratora" I teraz nie za bardzo wiem co sie stało? Rozumiem, że ktoś zarezerwował/zarejestrował owe domeny wczesniej. Jednakże Firma-Rejestrator miała owe domeny dostępne w swojej ofercie, pozwoliła mi je zarejestrować, opłacić. Wiec jak to bylo mozliwe? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hoste.pl 8 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Warto dopytać dokładnie rejestratora. Ale prawdopodobnie wybrane przez Pana domeny w czasie zgłaszania/opłacania znajdowały się już w statusie "book blocked". Do czasu wpłynięcia należności na konto i próby rejestracji ktoś inny w innej firmie mógł je zarejestrować. Rezerwacja obejmuje tylko domeny "wolne". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
marekxbx 71 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Nadmienię też, że domeny polskie, które posiadały już raz rezerwację nie mogą zostać zarezerwowane ponownie przed kolejną rejestracją. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Trochę do dupy tłumaczenie , skoro są dostępne w panelu rejestratora to znaczy że można je zarejestrować. Nie rozumiem tego! To co klient kupuje 10 domen a my mu piszemy sorry! były ale się zmyły? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chmuri 89 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Trochę do dupy tłumaczenie , skoro są dostępne w panelu rejestratora to znaczy że można je zarejestrować. Nie rozumiem tego! To co klient kupuje 10 domen a my mu piszemy sorry! były ale się zmyły? Jak będziesz mieć taką sytuacje to się zobaczysz jak masz zareagować. Co z tego że masz api podpięte skonfigurowane. Zawsze możesz mieć taką sytuacje że jest coś dostępne a nie jest. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Zalecam zawsze sprawdzanie stanu domeny poprzez 'whois'. Postaram się wyjaśnić jak najprościej dla każdego początkującego co się stało: Domeny *.pl dostępne do rejestracji mogą mieć status dwojakiego rodzaju. Albo są zupełnie wolne, i wtedy 'whois' zwraca informację, że brak jest informacji o domenie, albo mają status "BOOK_BLOCKED", 'whois' poinformuje, że domena jest "po usunięciu z kolejki, dostępna do rejestracji / after release from the queue, available for registration". Gdy jest całkowicie wolna, wówczas możemy rejestrować ją wszędzie bez obaw i uiszczać opłatę bez większego pośpiechu, bo już w chwili złożenia zamówienia zostanie ona dla nas zarezerwowana na okres 14 dni. Jeśli jednak przez ten okres 14 dni byśmy jej nie opłacili, to na następne 90 dni znajdzie się właśnie w tym drugim stanie. Będzie możliwa jej rejestracja (przez każdą, dowolną osobę), ale nie będzie w chwili złożenia zamówienia rezerwowana. I zapewne z domenami w tym drugim stanie miałeś tu do czynienia. Złożone zostało zamówienie w chwili, gdy domeny były dostępne do rejestracji, ale płatność została zaksięgowana przez usługodawcę już za późno, już po tym, gdy ktoś inny u tego lub jakiegokolwiek innego rejestratora zdążył zapłacić szybciej. W przypadku domen w stanie "BOOK_BLOCKED" polecam wybierać rejestratorów, u których istnieje tzw. "skarbonka / portfel". Najpierw wpłacam pieniądze. Gdy już zostaną zaksięgowane w firmie, dopiero wtedy składam zamówienie, płatność z wewnętrznego "portfela / skarbonki" następuje automatycznie i błyskawicznie. Nigdy nie sprawdzam dostępności domen korzystając z formularzy u rejestratorów, w szczególności nie u tych, którzy jednocześnie zajmują się też handlem domenami. Kiedyś, kiedyś, kiedyś miałem nieprzyjemne doświadczenie z tym związane, wyglądało to tak, jakby rejestrator dane o odpytywanych domenach przekazywał handlarzowi domen. Nie wiem czy tak faktycznie było, ale ta idealna zbieżność w czasie była zastanawiająca... 4 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 skoro są dostępne w panelu rejestratora to znaczy że można je zarejestrować Można je zarejestrować na chwilę sprawdzenia stanu. I to zasadniczo jest prawda. Nigdzie nie ma gwarancji, że za parenaście sekund się dostępność nie zmieni. Jak każdej limitowanej rzeczy - czy to domeny, czy telewizora w MediaMarkt, czy książki w empiku. Piotr GRD bardzo dobrze opisał stan BOOK_BLOCKED dla domen .pl Gdy jest całkowicie wolna, wówczas możemy rejestrować ją wszędzie bez obaw i uiszczać opłatę bez większego pośpiechu, bo już w chwili złożenia zamówienia zostanie ona dla nas zarezerwowana na okres 14 dni. Doprecyzowując nieco jeden niuans - rezerwacja domeny nie jest pod żadnym pozorem automatyczna i obligatoryjna! To, że większość (praktycznie wszyscy znani mi rejestratorzy domen) robią to z automatu po przyjęciu zamówienia od klienta (i statystyki NASK w sumie potwierdzają, że odsetek rejestracji domeny wolnej z pominięciem rezerwacji jest bardzo ale to bardzo niski), to nie oznacza, że jakiś nietypowy, nie znający polskich realiów registrar, nie będzie traktował tej domeny jak każdej innej - czyli na zasadzie rejestracji FIFO Ale to tak na marginesie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 i akurat to się stało w przypadku dwóch domen? Rozumiem opóźnienia które wynikają z samej transakcji i API. Jest jednak jedno ale opierając się o schemat że środki są umieszczone na kredycie i pozostaje samo API które potrzebuje kilka sekund. Ekstremalnie sytuacja ma prawo się wydarzyć ale przy dwóch domenach jednocześnie dla tego samego użytkownika? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Tak. Wystarczy chociażby, że klient, który wcześniej zlecił ich rezerwacje (i ta rezerwacja mu wygasła) je hurtem opłacił. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Domeny zostały wcześniej zarezerwowane to jakim sposobem były dostępne przy zamówieniu? Qrcze! może jestem po prostu stary i tępy ale albo coś jest albo czegoś nie ma. Odbiegając od tematu idę na plac wybieram auto , płace za nie a na drugi dzień się dowiaduję...sorry ale kto inny wczoraj 20 minut temu je zakupił! To po jaką cholerę jest dostępne na sprzedaż?! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 (edytowany) - Składa ktoś zamówienie, domena jest rezerwowana na 14 dni. Przez 14 dni nie zapłacił, więc zmienia się stan na "book_blocked". - Następnie inna osoba składa zamówienie, domena jest w "book_blocked", więc dostępna, ale NIE rezerwowana. - Zanim ta druga osoba zapłaciła (zanim zastał zaksięgowany przelew), zreflektowała się osoba pierwsza i zapłaciła prędzej. To jest scenariusz przedstawiony przez kafiego. Oczywiście równie dobrze może to być jakaś zupełnie nowa trzecia osoba. Edytowano Luty 11, 2016 przez Piotr GRD (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 Jakim więc sposobem ktoś kto nie zapłacił przez 14 ma prawo zapłacić po 14 dniach i tym sposobem doprowadzić do sytuacji że zupełnie nowy klient ,który bezzwłocznie opłacił ją (produkt/dzierżawa) traci do niej prawo? Zupełnie tego nie rozumiem ktoś kto coś zamawia i ma że tak to ujmę w dupie - opłacenie na czas powinien dostać również po dupie. Na zasadzie robisz sobie podchody to już nic u nas nie kupisz i to załatwi sprawę przedszkolnych wywodów. Z niesmakiem staram się przyjąć to do wiadomości zważywszy na fakt że sami chcemy wprowadzić domeny PL więc badamy każdy scenariusz. Fakt faktem na początek będzie tylko transfer do nas bo cena odnowienia będzie mega niska ale sytuacje opisane wyżej odrobinę mnie przerażają jak dojdzie również sprawa rejestracji. Gdzieś albo się pogubiłem i po prostu nie rozumiem albo coś jest nie halo w samym sposobie negocjacji dotyczącej blokady domen i możliwości ich rejestracji w innej firmie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 (edytowany) Jeśli dzieje się to u jednego rejestratora, to faktycznie nieładnie. Ale jeśli u dwóch zupełnie różnych rejestratorów, to jeden nie wie nic o poczynaniach drugiego przecież. To tak jak chociażby *.com lub *.net - ten zarejestruje, kto wcześniej zapłaci. I rzecz właśnie w tym, że bardzo często to "bezzwłoczne" opłacenie nie jest bezzwłoczne, bo nawet przy szybkich płatnościach może to być kilka/kilkanaście minut, do tego czas reakcji wewnętrznego systemu u rejestratora od zaksięgowania wpłaty do uruchomienia próby rejestracji, a czasem wręcz u niektórych ręczne księgowanie wpłat (zapłacisz wieczorem, a zaksięgują dopiero rano w dniu następnym). Ten problem dotyka wyłącznie stanu "book_blocked". Po pierwsze nie każdy rejestrator umożliwia rejestrację domen w takim stanie. Możesz zdecydować, że nie będziesz obsługiwał rejestracji domen "book_blocked" i problem Cię nie dotknie. Po drugie kiedyś stan ten trwał 5 dni, więc takie sytuacje jak powyższa zdarzały się rzadko, jednak w ubiegłym roku NASK wydłużył to do 90 dni, więc zdarzać się będzie częściej. A czemu wydłużył?... Głównie z powodu nadużywania rezerwacji. Niejednokrotnie widywałem domeny rezerwowane i rezerwowane i rezerwowane w kółko i w kółko (z tą 5-dniową przerwą) i w tym samym czasie pojawiały się ogłoszenia sprzedaży takiej domeny ("handlarze" próbowali zarobić nic nie inwestując). Teraz ten proceder został znacznie ukrócony (choć nadal widuję domeny rezerwowane w kółko i w kółko, tyle że z 90-dniową przerwą). Edytowano Luty 11, 2016 przez Piotr GRD (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kafi 2425 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 (edytowany) Jeśli dzieje się to u jednego rejestratora, to faktycznie nieładnie. A dlaczego nieładnie? Jakim więc sposobem ktoś kto nie zapłacił przez 14 ma prawo zapłacić po 14 dniach Ano takim, że po 14 dniach rezerwacji każdy ma równe szanse na zarejestrowanie domeny. Czy to zapominalski oferent rezerwacji, czy też osoba trzecia. W stanie book_blocked obowiązuje zasada kto-pierwszy-ten-lepszy. I tyle Edytowano Luty 11, 2016 przez kafi (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Luty 11, 2016 A dlaczego nieładnie? Ano takim, że po 14 dniach rezerwacji każdy ma równe szanse na zarejestrowanie domeny. Czy to zapominalski oferent rezerwacji, czy też osoba trzecia. W stanie book_blocked obowiązuje zasada kto-pierwszy-ten-lepszy. I tyle Nie mam więcej pytań Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach