strefapc 69 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 takie ceny są i będą i bardzo dobrze, konkurencja jest zdrowa dla rynku O czym ty mówisz? Konkurencja polegająca na obniżaniu cen i z tym ma iść jakość? To jest chora konkurencja, która panuje jedynie w naszym kraju. (tanio i dobrze) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 takie ceny są i będą i bardzo dobrze, konkurencja jest zdrowa dla rynku Konkurencja jest zdrowa. I oczywiście jak najbardziej powinna być na rynku. Tylko, że w niektórych przypadkach to konkurowanie między firmami (a większości przypadków jednej/kilku względem reszty) zamienia się w patologie i prostytuowanie się. Wieszajcie na mnie psy, ale tak to wygląda. Kolejne niestety, to takie, że nie tylko w dziedzinach hostingu są takie tendencje. Np w ISP również. Ceny za internety są w niektórych przypadkach śmiesznie niskie. Za chwile sie pewnie ktoś odezwie, że jak komuś sie opłaca, to ma niskie ceny. G.. za przeproszeniem sie opłaca Zaznaczam, że żyjemy w takim pięknym kraju jakim jest Polska. Więc żeby na czymś zjechać z ceny, to trzeba na czymś innym zaoszczędzić, albo na ludziach do obsługi grajdołka, albo na infrastrukturze, albo w przypadku ISP na łączach, albo jeszcze na innych czynnikach. Nie generalizuje wszystkich. Można zjechać z ceny przy efekcie jakiejś skali (z głową). Zakładając, że 90 na 100 klientów nie zawróci nam głowy przez rok. Ale pozostałe 10 klientów będzie zawracać 3 razy w tygodniu. A takiego klienta trzeba obsłużyć, trzeba mu poświęcić czas, wiedze, zasoby. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 O czym ty mówisz? Konkurencja polegająca na obniżaniu cen i z tym ma iść jakość? To jest chora konkurencja, która panuje jedynie w naszym kraju. (tanio i dobrze) konkurencja polegająca na: - dawaniu unikalnych funkcji, których inni nie dają lub dają w wyższej cenie (linuxpl+ssh) - sprawnym suporcie (linuxpl, sax) lub braku suportu przy niskiej cenie (hopsi) - unikalnych zasad rozliczania (zenbox) - daniu użytkownikowi wyboru za co chce płacić (podobnie jak z ubezpieczeniami) 1. swobodnym dobieranie rozmiaru lub wielu pakietów rozmiarowych 2. hosting+obsługa awaii serwera, hosting+pomoc 24h/48h, hosting+pomoc 1h 3. kopia zapasowa lub bez (gbzl) Konkurencja jest zdrowa. I oczywiście jak najbardziej powinna być na rynku. Tylko, że w niektórych przypadkach to konkurowanie między firmami (a większości przypadków jednej/kilku względem reszty) zamienia się w patologie i prostytuowanie się. Wieszajcie na mnie psy, ale tak to wygląda. tobie chodzi zapewne o nie dumpingowanie tak czy siak po moim doświadczeniach z hostingiem widzę że cena nic nie mówi o jakości - wysoka (progreso, pady pseudo antyddosa), - średnia (bizneshost, kilkunastominutowe pady, niestabilny ping), - niska (siksłsz, ciągłe pady bardzo prostej strony i niezaradność suportu przy naprawie zwalanie winy na zabezpieczenia serwera) Zaznaczam, że żyjemy w takim pięknym kraju jakim jest Polska. rozp... przez nowy rząd PIS co widać po walutach Więc żeby na czymś zjechać z ceny, to trzeba na czymś innym zaoszczędzić, albo na ludziach... stopniowanie suportu jest bardzo dobrym elementem by zaoszczędzić czas zaawansowanego/drogiego serwisanta (takie odsyłanie do kolejnego stopnia widziałem w hitme) 1. proste pytania o ceny, rozmiary, funkcje 2. naprawa bazy danych, DNS, przywracanie plików z archiwum 3. problemy dotyczące całego serwera, wielu użytkowników, problemy sprzętowe Nie generalizuje wszystkich. Można zjechać z ceny przy efekcie jakiejś skali (z głową). Zakładając, że 90 na 100 klientów nie zawróci nam głowy przez rok. Ale pozostałe 10 klientów będzie zawracać 3 razy w tygodniu. A takiego klienta trzeba obsłużyć, trzeba mu poświęcić czas, wiedze, zasoby. współczynnik jednoczesności wykorzystywany jest wszędzie , oczywistość ale można też dać wybór userowi za co chce płacić 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
robson345 53 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 rozp... przez nowy rząd PIS co widać po walutach Źe co? O czym ty bredzisz? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 (edytowany) konkurencja polegająca na: - dawaniu unikalnych funkcji, których inni nie dają lub dają w wyższej cenie (linuxpl+ssh) - sprawnym suporcie (linuxpl, sax) lub braku suportu przy niskiej cenie (hopsi) - unikalnych zasad rozliczania (zenbox) - daniu użytkownikowi wyboru za co chce płacić (podobnie jak z ubezpieczeniami) Konkurencja oczywiście musi być, jest na każdym rynku, w UK, Polsce czy nawet Afganistanie. Tak jak Miłosz napisał wszystko jest dobrze do czasu aż zacznie się balansowanie poprzez zniżanie kosztów do minimum i tym samym zwiększanie dodatkowych usług z danym produktem. To co dla klienta wydaje się za darmo lub za niską cenę nigdy nie będzie bez kosztów, niekoniecznie oczywiście zapłaconych przez klienta. Po to są tworzone pakiety, by klient miał możliwość progresywnego wyboru produktu bez znacznego obciążenia dla jego kieszeni, niestety często pojawia się walka o klienta, więc daje mu się dodatkowe funkcje/opcje/gratisy w tej samej cenie i to powoduje już "psucie" rynku. Klient "łapany" na promocję (bo która firma ich nie ma, ma każda) równoważy za i przeciw temu co dostaje w cenie. Często jednak wiele rzeczy dzieje się to już w tle, gdzie dana usługa niby z gratisami jest "skrojona" regulaminem. Nie ma nic za darmo Panowie, życie to nie zabawa, każda firma ma zarabiać i utrzymać się na rynku i szuka niszy w swojej ofercie. 1. swobodnym dobieranie rozmiaru lub wielu pakietów rozmiarowych Nie wszystko da się zrobić w ten sposób, jak wyobrażasz sobie np administrację serwerów, rozliczanie co minutę? 2. hosting+obsługa awaii serwera, hosting+pomoc 24h/48h, hosting+pomoc 1h No niestety, chcesz miec full wybas, skórę i komórę, nie ma za darmo. Nikt nie będzie siedział przy monitoringu i patrzył na zielone ikonki kiedy zrobią się czerwone za 5 złotych miesięcznie i potem biegiem do szafy czy budzić szefa bo Pan kowalski źle ustawił .htacces i robi alarm. Dedykowany administrator kosztuje, firma musi zapłacić takiej osobie i to dużo więcej, więc taka usługa jest już dla bardziej poważnych klientów. 3. kopia zapasowa lub bez (gbzl) Każda firma ma jakiś backup, nawet Oni. Te kopie mogą być niedostępne dla klienta bo płacisz np za najniższy pakiet, są jednak dostępne dla administratora i są do jego pełnej dyspozycji w przypadku awarii serwera. Tworzenie i utrzymywanie kopii zapasowych to dość kosztowne rozwiązanie, każda firma ma swój sposób/software na przygotowanie kopii, ale ta czynność potrzebuje dużo czasu i miejsca, a szafy w DC nie są za darmo. stopniowanie suportu jest bardzo dobrym elementem by zaoszczędzić czas zaawansowanego/drogiego serwisanta (takie odsyłanie do kolejnego stopnia widziałem w hitme) 1. proste pytania o ceny, rozmiary, funkcje 2. naprawa bazy danych, DNS, przywracanie plików z archiwum 3. problemy dotyczące całego serwera, wielu użytkowników, problemy sprzętowe Wiele firm stosuje takie rozwiązanie, zgłoszenia są segregowane i dzielone na odpowiednie etapy potem przydzielone do odpowiedniego administratora, problem powstaje kiedy klient chce mieć od razu rozwiązanie i odpowiedź bo przecież ma serwer za 50 złotych rocznie z VAT. rozp... przez nowy rząd PIS co widać po walutach Bez polityki się nie obejdzie Dla niektórych dramat, dla innych niezła kasa, to jest biznes, wystarczy wiedzieć co robić w takich sytuacjach i jak duże ryzyko możemy dać sobie. Edytowano Styczeń 17, 2016 przez www.mzone.uk (zobacz historię edycji) 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Filip Nowacki Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 Ehh kori... brakowało mi Twoich postów Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Suspect121 53 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 Mamy wolny runek, on najlepiej weryfikuje konkurencyjność firm. Klient też nie zawsze z tymi samymi oczekiwaniami. Dla jednego pad na godzinę to nic wielkiego, dla drugiego tragedia. Ten pierwszy ma płacić więcej żeby ten drugi był zadowolony? Nie musi, właśnie dlatego mamy tak szeroki wybór usług pod względem ceny. Ceny każdej firmy zweryfikuje rynek. Za wysokie ceny spowodują, że klienci wybiorą innych. Ceny tak zaniżone, że nie jest się w stanie sprostać oczekiwaniom klienta spowodują ten sam efekt. Wygrani na rynku są Ci którzy znajdą się między ceną zaniżoną a tą zawyżoną czyli po prostu Ci z ceną w sam raz dla przeciętnego klienta. Podsumowując, nie ma co płakać nad bezlitosnymi zasadami rynku Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gligamesh 2 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 konkurencja polegająca na: - dawaniu unikalnych funkcji, których inni nie dają lub dają w wyższej cenie (linuxpl+ssh) - sprawnym suporcie (linuxpl, sax) lub braku suportu przy niskiej cenie (hopsi) - unikalnych zasad rozliczania (zenbox) - daniu użytkownikowi wyboru za co chce płacić (podobnie jak z ubezpieczeniami) Konkurencja jak sama nazwa mówi polega na konkurowaniu a jedynym celem jest korzyść (np finansowa). nie wysiliłeś się, podajesz cechy które można spotkać u wielu usługodawców a nawet "unikalny" system rozliczenia nie jest taki unikalny, dalej występują limity jak u wszystkich. wolny rynek w ogólnym pojęciu według mnie nie istnieje, tak samo walka cenowa nie zawsze ma sens. Ktoś kto szuka usługi za 5 zł no nie czarujmy się ale jest klientem idealnym tylko dla gimnazjalisty w okresie wakacyjnym. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 17, 2016 @mzone >> 1. swobodnym dobieranie rozmiaru lub wielu pakietów rozmiarowych>Nie wszystko da się zrobić w ten sposób, jak wyobrażasz sobie np administrację serwerów, rozliczanie co minutę? jeżeli da się zrobić 3 pakiety to da się zrobić 10 >>2. hosting+obsługa awaii serwera, hosting+pomoc 24h/48h, hosting+pomoc 1h>No niestety, chcesz miec full wybas, skórę i komórę, nie ma za darmo... dlatego fajnie by bylo mieć mozliwosc wyboru jednej z tych 3 opcji Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bjN 30 Zgłoś post Napisano Styczeń 18, 2016 Piszesz, o skórze i komórze nie za darmo, Ty chcesz wszystko za półdarmo. Zobacz swój temat w Prośbach 15zł/rok Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pan Kot 1535 Zgłoś post Napisano Styczeń 18, 2016 Czasem się zastanawiam czy wam nie szkoda czasu na wchodzenie w dyskusje z tym gościem . 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Westbam 64 Zgłoś post Napisano Styczeń 18, 2016 Ale czym wy się ludzie przejmujecie - kto może zejść z ceny i zaoszczędzić gdzie indziej to lepiej dla niego. Jeśli wraz ze zmniejszeniem ceny zmieni się jakość czas to wszystko zweryfikuje i osoby które szukają dobrej usługi nie kupią szajstwa (chyba że gimbazy szukające byle taniej i byle by było). Firmy które są godne polecenia za godną stawkę pozostaną... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 18, 2016 (edytowany) Piszesz, o skórze i komórze nie za darmo, Ty chcesz wszystko za półdarmo. Zobacz swój temat w Prośbach 15zł/rok ależ nie, ale jeżeli za niższą cenę mogę mieć to samo, to czemu nie? Firmy które są godne polecenia za godną stawkę pozostaną... czyli proponowane przeze mnie pakiety ustalą się same ale na różnych hostingach, efekt? firma skupii mniej klientow, oddając ich innym, np.1. hosting+obsługa awarii serwera (gbzl) 2. hosting+pomoc 24h/48h (możliwe że slaskdatacenter ze względu na cenę, ale moze są szybsi) 3. hosting+pomoc 1h (linuxpl) a przecież taki system mogłby zostać wprowadzony przez jedną firmę trzeba jasno powiedzieć że w cenie duży koszt to właśnie człowiek maile userów automatycznie przekierowane do folderków: - hosting unmanaged bez kopii bezpieczeństwa (ci którym zależy na dobrym hostingu, ale szukają taniej usługi i z większością problemów sobie poradzą sami lub popytają na necie)- hosting slow suport (ci którzy mają stronę, forum, reklamę, ale dzien nie działania usługi nie sprawi im problemów)- hosting fast suport (ci którym konieczna jest wysoka sprawność, strona zarabia kupe kasy więc nie może mieć przerw, bo to straty) - hosting premium suport (ci którym konieczna jest bardzo wysoka sprawność, z podstawowymi problemami sobie nie radzą, strona zarabia kupe i każda sekunda to duże straty) Edytowano Styczeń 18, 2016 przez kori (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Styczeń 18, 2016 W przypadku jeżeli jaka firma jest do wszystkiego - tak jak piszesz powyżej o pakietach - to jest do niczego. Rynek w .pl już dawno ukształtował się w sposób który ty chcesz narzucić jednej firmie. Tak się nie da, są firmy które oferują "hosting unmanaged" i których klientami są tacy dziwni ludzie jak Ty i są firmy które oferują "hosting premium support" gdzie klientami jest cała reszta normalnych ludzi. Różnica polega na tym że poprzez cenę masz szybszy lub wolniejszy czas oczekiwania na odpowiedź czy priorytet zgłoszenia. Kategorie pośrednie to wymysł Twojej dziwnej logiki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gligamesh 2 Zgłoś post Napisano Styczeń 19, 2016 (edytowany) im gorszy support w ogólnym rozumowaniu (czyli większa awaryjność) tym Ci najmniej płacący i mający najbardziej bezsensowne strony o natężeniu 10 wizyt dżinnie zawsze "tracą miliony" na każde 5 minut nie chodzenia strony. Każdy taki niezadowolony klient po utraceniu miliardów prędzej czy później buduje opinie, niestety negatywną. Z resztą... nawet w tym wątku mam lidera w "marudzeniu" i "płaceniu", lepiej mieć wyższą cenę i unikać takich "wszystkowiedzących" egzemplarzy. Edytowano Styczeń 19, 2016 przez Gligamesh (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Styczeń 19, 2016 Ja proponuje zamknąć ten wątek, Kori chyba tylko chce zaistnieć na forum, rozmowa z nim nie ma najmniejszego sensu, tym bardziej, że nie jest w ogóle obeznany w temacie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 19, 2016 jestem tylko użytkownikiem który szuka kompromisu, cena/jakość na tę chwilę wyznacznikiem tego jest linuxpl w cenie 50zła czy da się taniej? w wolnych chwilach sobie testuję i informuję na tym forum Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Styczeń 19, 2016 Kori, To co Ty byś chciał to inna sprawa, to co rynek oferuje to druga. Jak Ciebie stać na ręcznie robionego Porshe w złotym kolorze i silnikiem od Syrenki i meblami zrobionymi w Swarzedzu to będziesz go miał. Nawet przywiozą Co go pod dom z butelka szampana w środku i zapasowym olejem do dwusuwów. Nikt Ci nie sprzeda takiego Porshe z klocków lego byś sobie sam dokładał po 5 złotych kolejnego klocka bo tak Ci się podoba, to są prawa rynku stare jak świat. Na świecie było milion myślicieli, którzy by tak chcieli jak Ty i nikt nie otrzymał tego co chciał. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 19, 2016 usługodawca jak będzie chciał będzie górą odpowiednio dostosowując ceny i wariantyklient będzie zadowolony bo trochę taniej bez zbytków, dla hostingodawcy mniej roboty czy zasobówklient odczuje braki, weźmie dodatkowe opcje i dopłaci 2xwięcej ...wilk syty ty zrozumiałeś mój tok myślenia, dziękuję za uwagę ja zrozumiałem że taki model jest niewygodny dla ciebie i niemożliwy do wprowadzeniadobra zablokujcie temat do pisania ;p Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Styczeń 20, 2016 No przecież każda firma ma dostosowaną cenę jak i pakiety według swoich obliczeń, rynku i kilku innych składników ceny. Przecież ceny są różne bo każda firma ma inny sprzęt, innych pracowników, licencje itp. O ile dobrze rozumiem to chcesz ujednolicić cenniki tak? Żeby każda firma miała hosting z DA do 50zł / rok i supportem 24/7? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
EvoBattle 33 Zgłoś post Napisano Styczeń 20, 2016 (edytowany) Pozwólcie, że wtrącę swoje małe trzy grosze. W kwestii jakości supportu na rynku, nie stwierdziłbym, że to kwestia ceny (może odrobinkę). Posunąłbym się nieco dalej. Stwierdziłbym, że jakość supportu zaczyna maleć wraz z wzrostem firmy. Im większa firma, tym częściej widzimy szablonowe odpowiedzi, auto-msg, które mają za zadanie stworzyć iluzję szybkiego response. Oczywiście mamy wtedy stado Advisorów odbierających telefony, piszących na live chatach i czujemy się optymalnie wyposażeni w support. Niemniej, każdy z nas wie, że to właśnie to stado Advisorów nie jest w stanie precyzyjnie odpowiadać na pytania, a jedynie posługiwać się określonymi wariantami. Są w stanie przedstawić nam ofertę widoczną również na stronie, bądź dać 10% zniżki kodem, który również jest na stronie etc. Oczywiście zdarzają się wyjątki od reguły. Przyznam, że to moje subiektywne zdanie i jak najbardziej mogę być w błędzie. Aczkolwiek coś takiego zauważyłem w ciągu ostatnich kilku lat. Im większa firma, tym mniejsza szansa, że uzyskam precyzyjną odpowiedź w rozsądnym czasie, a większa na to, że ponownie przeczytam ofertę z którejś z podstron ubraną w synonimy/inne słowa. A w razie coś, to livechaty i telefony zawsze przyjemnie nas odsyłają do wysłania maila. Oczywiście wszystko to jest pewnego rodzaju standardem niezależnym od kraju. Wszędzie jest tak samo, różnice są widoczne jedynie w symbolach przy cyferkach. Edytowano Styczeń 20, 2016 przez EvoBattle (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Westbam 64 Zgłoś post Napisano Styczeń 20, 2016 Ale wiecie że ten temat zmierza donikąd? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
EvoBattle 33 Zgłoś post Napisano Styczeń 20, 2016 Ale wiecie że ten temat zmierza donikąd? Właśnie posty takie jak szanownego Pana doprowadzają tematy donikąd. Napisałby Pan coś konstruktywnego, wniósł coś żywego do tematu, a być może dałoby się rozciągnąć tą dyskusję na dość zdrowe łamy. Każdy wie do czego zmierzają tematy i nie potrzeba tutaj wróżbitów, a solidnych jak Mercedes rozmówców. Pozdrawiam. 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
JakubC 43 Zgłoś post Napisano Styczeń 21, 2016 (edytowany) usługodawca jak będzie chciał będzie górą odpowiednio dostosowując ceny i warianty klient będzie zadowolony bo trochę taniej bez zbytków, dla hostingodawcy mniej roboty czy zasobów klient odczuje braki, weźmie dodatkowe opcje i dopłaci 2xwięcej ...wilk syty ty zrozumiałeś mój tok myślenia, dziękuję za uwagę ja zrozumiałem że taki model jest niewygodny dla ciebie i niemożliwy do wprowadzenia dobra zablokujcie temat do pisania ;p Mam wrażenie, że jesteś z tych użytkowników którzy najwięcej krzyczą a płacą 50 zł / rok, (albo wcale nie płacą - taka sytuacja: wybuchła usługa, Najbardziej ujadający klient - okazało się, że przez błąd w systemie nie fakturowany już długi czas ;-) ) To samo, czepianie się cen netto - widać, że chyba nie kupowałeś sprzętu / usług jako firma. Nie każdy też chce mieć użytkowników tego typu. Prawda jest taka, że im więcej klient płaci tym mniej roszczeniowy jest, z doświadczenia wiem, że jak jest ogromny klient i coś faktycznie wybuchnie to odpowiedź klienta jest "dobra, fajnie, że widzicie problem, działajcie szybko" a taki klient 50 zł / rok - "TRACĘ MILIONY PRZEZ WAS, BIZNES NIE DZIALA JUZ 15 MINUT to dla mojej firmy 20K straty", na drugim etapie zaczynają się straszenia urzędem skarbowym, rzecznikiem praw konsumenta albo przez telefon groźbami typu "dojadę (do) Ciebie" ;-) Są firmy które po prostu nie chcą klientów niskobudżetowych (wymagających więcej atencji) skutecznie "nie dostosowując" się do potrzeb klientów. Jeżeli chodzi o jakość supportu to powiem tak - kwestia podejścia, ovh się rozwija a zawsze miało gdzieś klientów (mimo, że się chwalą ile to ludzi mają zatrudnionych w biurze obsługi a mimo to tickety potrafią wisieć godzinami bez nawet szablonowej odpowiedzi) . Firemki w Polsce też się rozwijają, tam gdzie korzystam pośrednio lub bezpośrednio zawsze odpowiedź jest szybka. Jednakże dalej są firmy które składają się z jednej osoby (chwalą się, że mają własne DC) po których widać, że są zawalone robotą, ale taka Polska mentalność, że nie zatrudni kogoś nowego (przeważnie za grosze na start) bo nie. Edytowano Styczeń 21, 2016 przez JakubC (zobacz historię edycji) 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kori 29 Zgłoś post Napisano Styczeń 21, 2016 (edytowany) Mam wrażenie, że jesteś z tych użytkowników którzy najwięcej krzyczą a płacą 50 zł / rok, (albo wcale nie płacą - taka sytuacja: wybuchła usługa, Najbardziej ujadający klient - okazało się, że przez błąd w systemie nie fakturowany już długi czas ;-) ) niestety za wszystko płacę, a dłuższa awaria (więcej niż godzina) to przełączenie stron na zapasowy hosting na cloudflare (częste gdy umieściłem stronę gbzl) To samo, czepianie się cen netto - widać, że chyba nie kupowałeś sprzętu / usług jako firma. Nie każdy też chce mieć użytkowników tego typu. nie tyle czepiam się cen netto ile braku jednolitości cen, że jeden podaje netto a drugi brutto firmy będą mieć dokładnie taki sam problem patrzy na jedną stronę jest cena netto patrzy na drugą brutto, no i ten sam problem i kalkulator do ręki Prawda jest taka, że im więcej klient płaci tym mniej roszczeniowy jest, z doświadczenia wiem, że jak jest ogromny klient i coś faktycznie wybuchnie to odpowiedź klienta jest "dobra, fajnie, że widzicie problem, działajcie szybko" a taki klient 50 zł / rok - "TRACĘ MILIONY PRZEZ WAS, BIZNES NIE DZIALA JUZ 15 MINUT to dla mojej firmy 20K straty", na drugim etapie zaczynają się straszenia urzędem skarbowym, rzecznikiem praw konsumenta albo przez telefon groźbami typu "dojadę (do) Ciebie" ;-) ja tylko UKE i UOKIK? no cóż: - orange 2x (znikająca kasa, samowolnie włączona płatna usługa na kilkudziesięciu kartach) - gadugadu 1x (znikająca kasa, przeterminowane bezterminowe środki) - 1x hosting (bo się czepiał i groził mi policją...) Jeżeli chodzi o jakość supportu to powiem tak - kwestia podejścia, ovh się rozwija a zawsze miało gdzieś klientów (mimo, że się chwalą ile to ludzi mają zatrudnionych w biurze obsługi a mimo to tickety potrafią wisieć godzinami bez nawet szablonowej odpowiedzi) . Firemki w Polsce też się rozwijają, tam gdzie korzystam pośrednio lub bezpośrednio zawsze odpowiedź jest szybka. Jednakże dalej są firmy które składają się z jednej osoby (chwalą się, że mają własne DC) po których widać, że są zawalone robotą, ale taka Polska mentalność, że nie zatrudni kogoś nowego (przeważnie za grosze na start) bo nie. ovh nie traktuję poważnie jako usługa dla endusera, bardziej przyrównuję do hetznera niech tam dostawcy stawiają: hostingi, vpsy, itd, ale hosting bezpośrednio tam raczej nie, bo ta usługa potrzebuje lepszej obsługi a w moich oczach cały czas liderem kompletnych i tanich usług ze sprawnym suportem pozostaje absolutnie nie do pobicia l i n u x p l Edytowano Styczeń 21, 2016 przez kori (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach