Skocz do zawartości
  • 0

Pytanie

Ostatnio zobaczyłem bardzo dobrą cenowo ofertę z Aruba Cloud. Za podstawowy układ tylko 4 PLN na mies. Ktoś testował może to rozwiązanie? Polecacie?

Udostępnij ten post


Link to postu

463 odpowiedzi na to pytanie

Polecane posty

  • 0

To jest potwierdzone info? Mam przynajmniej jedną stronę firmową na ich serwerze i już słyszałem że klient tej osoby mówił "napewno wysłałem maila"... W sensie kompletnie je "olewa" bez wrzucania do spamu itp???

 

Wprawdzie temat nie dotyczy linuxpl.com ale potwierdzam że to ma miejsce. Przy ilości klientów jakich posiadamy i innych serwerów do którym mamy dostęp poczta do nich jest regularnie odbita co widać po logach jako : connect to mail.przykładowadomena.pl[85.10.207.71] Connection timed out

: connect to mail.przykładowadomena.pl[78.46.105.102] Connection timed out

itd...

Zazwyczaj staramy się powiadomić klientów o takiej sytuacji o ile mamy czas a czy oni sami coś z tym robią nie mam pojęcia ale wiem jedno że sporo poczty nie trafia tam gdzie powinno.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Korzystam na co dzień z poczty, która stoi na vps aruby i nigdy nie miałem problemów z wysyłaniem/otrzymywaniem wiadomości. Udało mi się też założyć konto na linuxpl.com i dostałem maila powitalnego. Możliwe, że dotknięta jest tylko pewna grupa adresów IP.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

To nie wprowadzają zatem w błąd na stronie bo jest flaga Niemiec na stronie pod ofertą za 4zł?

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

To nie wprowadzają zatem w błąd na stronie bo jest flaga Niemiec na stronie pod ofertą za 4zł?

 

Cena mówi "OD 4zł", a nie "za 4zł", a jak klikniesz na więcej to jest gwiazdeczka, a w gwiazdeczce: "Cena 4 zł+VAT miesięcznie obowiązuje jedynie dla usług aktywowanych w następujących data centers: DC1/IT1, DC2/IT2 oraz DC3/CZ1. Dla nowych usług aktywowanych w data center DC4/FR1, DC5/DE1 oraz DC6/UK1 obowiązywać będzie cena 21 zł+VAT za miesiąc."

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Wczoraj wreszcie dostałem voucher i dzisiaj już testuję VPS. Jak na razie wszystko działa OK i oby tak dalej.

 

Pewnie administratorzy ArubaCloud czytają ten wątek, więc dziękuje im za Voucher.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

U mnie też voucher doszedł dość szybko (następny dzień po rejestracji).

W sumie dość interesujący mają panel w Arubie.

Bywa jednak dość mało intuicyjny...

 

Wczoraj wykorzystałem voucher.

Dzisiaj postanowiłem doładować konto o kolejne 4 zł netto...

Po przelewie przekierowało mnie do jakiegoś kompletnie innego panelu :unsure: (w sensie mój jako klienta ale był na stronie FORPSI a nie Aruby).

Dodatkowo wybrałem, że kasę chcę wydać na inną usługę.

Po przelewie założyło mi nowe konto w Aruba (dostęp do nowego konta) - a przecież tam się logowałem przy początku opłaty na stare.

I takim oto sposobem mam dwa konta Aruba i po jednym serwerze na konto.

 

Kurcze trochę zamieszania...

Zobaczymy jak serwery będą działać ale cudów nie oczekuję.

Może Aruba nie wybuchnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Opiszę mój przypadek z aruba cloud. Zamówiłem serwer za 5zł. Zainstalowałem Debiana, wszystko działało ładnie, ale stwierdziłem że system jest za stary, więc zainstalowałem Ubuntu Server 16.04. Zaktualizowałem go. Zobaczyłem, że ludzie dobijają się po ssh, zatem przeniosłem ssh na wyższy port, zablokowałem logowanie hasłem oraz skonfigurowałem iptables w taki sposób, że domyślnie robił INPUT DROP poza SSH. Zaktualizowałem system przez apt-get dist upgrade. Następnie postawiłem strongswana i skonfigurowałem sobie VPN. Serwer przestał działać. Okazało się, że karta sieciowa została wyłączona w panelu. Włączyłem ją więc z powrotem, ale "Cloud administrator" ciągle mi ją wyłączał.

 

przechata.png

 

Napisałem i zadzwoniłem do helpdesku, żeby coś z tym zrobili. Odpowiedź (czytać od dołu cytatu):

 

 

tak takie zmiany sa widoczne w logach oraz prócz tego komunikatu pojawia sie tez ModifyNetworkAdapterSmartVMWare ? Obecnie czyli od północy serwer powinien działać prawidłowo.

Proszę o potwierdzenie

Pozdrawiam,

---
Aruba Cloud
AlphaNet Sp. z o.o. http://www.arubacloud.pl
e-mail: admin@forpsi.pl
tel.: +48 32 441 63 46


________________________________
Od: marcinkocur
Wyślij: Cz, 31 sie 2017 23:34:23 +0200
Do: Aruba Cloud
Temat: Wyłączanie karty sieciowej

Dzień dobry,

dlaczego w moich logach non stop widnieje:

DisconnectNetworkAdapterSmartVMWare Zakończone zabawka, 80.211.197.32 Cloud Administrator


Sam sobie tej karty nie wyłączam. Nie mogę przez to korzystać z usługi.



 

 

Witam


Serwer jest podłączony do sieci oraz nie zarejstrowalismy zadnych problemówz infrastrukturą.

Prosimy zatem o sprawdzenie konfiguracji serwera oraz jego logów , Połączenie z zdalnym sewerem jest możliwe po przez konsole odzyskiwania.,

Pozdrawiam,

---
Aruba Cloud
AlphaNet Sp. z o.o. http://www.arubacloud.pl
e-mail: admin@forpsi.pl
tel.: +48 32 441 63 46


________________________________
Od: marcinkocur
Wyślij: N, 27 sie 2017 19:04:19 +0200
Do: Aruba Cloud
Temat: Brak możliwości połączenia po SSH

Dzień dobry,

zamówiłem serwer testowy za 4zł, uruchomiłem tam najpierw Debiana, potem Ubuntu, pokonfigurowałem parę rzeczy, wszystko działało. Nagle ni z gruszki, ni z pietruszki:


DisconnectNetworkAdapterSmartVMWare Zakończone zabawka, 80.211.197.32 Cloud Administrator


Przeinstalowałem system, podłączyłem kartę sieciową i nadal nie działa:


[mk@linux ~]$ ssh -vvv

OpenSSH_7.5p1, OpenSSL 1.1.0f 25 May 2017

debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config

debug2: resolving "80.211.197.32" port 22

debug2: ssh_connect_direct: needpriv 0

debug1: Connecting to 80.211.197.32 [80.211.197.32] port 22.

debug1: connect to address 80.211.197.32 port 22: Connection timed out

ssh: connect to host 80.211.197.32 port 22: Connection timed out


Czuję się lekko podirytowany...


 

 

No niestety, obsługa nie zrobiła nic, a problem istniał nadal. Zainicjowałem ponownie serwer. Skonfigurowałem go od nowa znowu z takimi samymi parametrami. Wkrótce otrzymałem maila:

 

 

 

Otrzymaliśmy informację, że z Państwa serwera DC3_FPL-120488_zabawka_57632 był przeprowadzony atak gateway spoof. Prosimy sprawdzić serwer pod kątem bezpieczeństwa i podjąć stosowne kroki w celu wyeliminowania zagrożenia. Do serwera można zalogować się poprzez konsolę odzyskiwania dostępną w panelu zarządzania.
http://kb.arubacloud.pl/pl/computing/konsola-odzyskiwania/laczenie-i-uzywanie-konsoli-odzyskiwania.aspx (Jeśli w konsoli będzie czarny ekran to proszę wcisnąć kilka razy F5, powinno zaskoczyć).

Jednocześnie przypominamy, że wykorzystywanie infrastruktury Aruba niezgodnie z prawem oraz do celów niezgodnych z naszym regulaminem jest zabronione: https://www.arubacloud.pl/documents/tc-files/pl/4_regulaminkorzystaniazuslug.aspx

DC3_FPL-120488_zabawka_57632
FPL-120488 1 1024 *ON* 6 *No* 244 parcheggio parcheggio
00:50:56:A5:70:83 00:50:56:A5:57:33 00:50:56:A5:80:88 20 0 0 0
80.211.197.1
80.211.197.10

[...]

 

 

 

Odpisałem im:

 

 

 

Dzień dobry,
może dlatego Cloud Adninistrator ciągle wyłącza mi kartę sieciową?
DisconnectNetworkAdapterSmartVMWare << to mam ciągle w logach i co
chwila muszę podnosić interfejs przez panel.

Przyznam szczerze, że nie rozumiem skąd wynikają te problemy. Mam ssh
wyniesione na inny port, zablokowane logowanie z hasłem, iptables w
łańcuchu INPUT na drop, aktualny system.

Jedyne co tam mam dziwnego to instalacja strongswana (VPN). Czyżby to
mogło powodować te problemy?


Wyłączyłem strongswana i dalej jest to samo.

 

 

Okazali się być bardzo pomocni:

 

 

Jeśli na serwerze niema ważnych danych proponuje zainicjować go jeszcze raz

 

 

Zalogowałem się przez ssh i sprawdziłem kto jest zalogowany, sprawdziłem logi, sprawdziłem jeszcze raz firewall, sprawdziłem listę usług w systemctl, sprawdziłem listę procesów, wyłączyłem też prawdopodobnie usługę, z której panel aruby komunikuje się z moim serwerem, ale włączyłem ją z powrotem. Mimo to panel przestał mieć możliwość wysyłania jakichkolwiek poleceń do mojej maszyny. Nie mogłem jej stamtąd wyłączyć, zresetować ani ponownie zainstalować systemu:

 

przechdwd.png

 

Zwróciłem się więc o pomoc do obsługi.

 

 

Niestety nie ma możliwości ponownego zainicjowania. Panel przestał
odpowiadać i nie działa żadne z poleceń. Maszyna jest wyłączona, a panel
twierdzi, że działa.

 

 

Odpowiedź:

 

 

W zakładce zarządzanie odnajdzie Pan rubrykę karta sieciowa

Ethernet0 Odłączony 80.211.197.32 00:50:56:a5:70:83 .:

Czy problem został rozwiązany i serwer jest zabezpieczony ?

 

 

No niestety ta opcja nie działa prawie od początku, ciągle odłącza mi kartę sieciową, o czym pisałem na górze.

 

 

Nie ma możliwości podpięcia karty sieciowej. Nic w panelu nie działa.

 

 

Aruba zamiast mi pomóc stwierdziła dalsze naruszenia regulaminu, mimo że od co najmniej kilku dni mój VPS nie miał kontaktu za światem, bo miał wyłączony adapter:

 

 

 

Witam

Pomimo wcześniejszej informacji o atakach przeprowadzanych z Pana serwera oraz braku właściwej reakcji - zmuszeni jesteśmy wypowiedzieć Panu umowę na serwer w trybie natychmiastowym zgodnie z regulaminem na podstawie pkt 12.1, gdyż zostały naruszony regulamin korzystania z usług.

Pozdrawiam,

---
Aruba Cloud
AlphaNet Sp. z o.o. http://www.arubacloud.pl
e-mail: admin@forpsi.pl
tel.: +48 32 441 63 46

 

 

 

Zalogowałem się do panelu. Oczywiście serwer jest tam nadal, nawet ponoć włączony, choć wyłączyłem go z konsoli VMware'a.

 

Nie mówię, że jestem super specem od Linuksa, może faktycznie zaniedbałem jakąś kwestię bezpieczeństwa, ale jak widać chęć pomocy ze strony obsługi zerowa i ciągłe wmawianie, że mój serwer robi jakieś ataki, choć co minutę miał wyłączaną kartę sieciową. W żadnym miejscu nie przyznali też, że to oni tę kartę wyłączają i dlaczego.

 

Proszę zobaczyć, że 28/08 automat wyłączał mi kartę sieciową co minutę. Dzisiaj jest 7 września i wreszcie zdecydowali się mi wypowiedzieć umowę, bo mój serwer rzekomo coś tam atakował z wyłączoną kartą sieciową. Tak naprawdę wypowiedzieli mi umowę, bo nie chciało im się zrobić czegokolwiek, choćby usunięcia i utworzenia mojego serwera na nowo. Nie polecam!

 

Dodam do tego, że ilekroć dzwoniłem do helpdesku rozmowa była na zasadzie, że my nic nie możemy, nie mamy dostępu, oni w serwerowni tak odpisują i my nic nie możemy, proszę napisać maila.

Edytowano przez mkkot (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Prawda jest taka, że co tutaj wymagać supportu per telefon za VPS, który kosztuje 5 zł?

Co tutaj ogólnie wymagać supportu?

Myślę, że gdybyś miał takich VPS'ów 100 to wtedy już inna sprawa.

 

Support niestety kosztuje.

Można się domyślić ile mają takich VPS po 5 zł na jednej matce no nie?

Sam mam VPS także w innej firmie i tam potrafią mi odpisać nawet o 24:00 w nocy.

Ale płacę za niego więcej niż 5 zł...

 

Mam dwa VPS w Aruba.

Jak na to co wymagam (a wymagam niewiele) to jest ok.

 

Czechy uptime na poziomie ~98.687% (ostatnie 7 dni) (był jeden dłuższy down z mojej winy ale i kilka krótkich, przejściowych problemów z siecią - brak restartów ze strony Aruby)

Włochy uptime 100% (ostatnie 7 dni).

 

W Czechach łącze w granicach ~700 KB/s.

We Włoszech nie testowałem za dokładnie.

 

Nie będę chwalić ale nie będę też narzekać -> mam za krótko.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Ja już 30 dni testuję VPS za 5 zł i powiem szczerze, że jest całkiem spoko. Trzeba dostosować aplikacje do oferowanych zasobów serwera i wtedy wszystko działa jak należy.

 

Nie ma idealnych firm hostingowych i Aruba tez taka nie jest ale nie wymagajmy cudów. Wszystko w ramach rozsądku.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0
Gość Kamikadze

Właśnie na tym całym Aruba.it nie można mieć innego hasła niż takie co napisałem :/ sprawdzałem też przez "change password" ten sam formularz. Konto na tej stronie pozwala na wgląd w dane klienta, opłaty, i bezpośrednie zalogowanie do panelu Clouda bez podawania hasła dlatego też wymagalbym lepszej polityki co do haseł

 

Ja i tak się w tym panelu gubię bo jeden do sterowania vm, drugi panel do płatności.

 

Myślałem że ustalenie hasła do serwera VPS :) Bo po stronie systemu sobie zmienisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

No ja tylko chciałem mieć włączoną kartę sieciową. Wiecie, coś bez czego usługa nie działa. Nawet jeśli zapłaciłem 5zł, to usługa nie była tego warta.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Ja już 30 dni testuję VPS za 5 zł i powiem szczerze, że jest całkiem spoko. Trzeba dostosować aplikacje do oferowanych zasobów serwera i wtedy wszystko działa jak należy.

 

Tak trzeba zrobić na każdym hostingu (serwerze) na tym za 5 zł i 500 zł.

 

Chyba nie mają w warunkach usługi zakazu postawienia serwera proxy na VPS tak jak w OVH ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Witam Panowie,

Mam pytanie. Czy ten serwer nadaje się, żeby postawić serwer DNS Slave? Obecnie mam w kupioną taką usługę w WEBH ale oni nie oferują DNSSEC. Na serwerze chciałbym zainstalować virtualmin/webmin i praktycznie tylko uruchomić DNS.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Miło nam poinformować, że od dzisiaj jesteśmy także "fizycznie" w Polsce. Nasze nowe DC jest w Warszawie i mamy specjalną ofertę na start. Na początek wasze ulubione VPSy ;)

 

Zapraszamy na stronę!

 

Pozdrawiamy

 

Zespół ArubaCloud

Edytowano przez Aruba Cloud (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

DC Atman jakby ktoś nie wiedział .

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×