Skocz do zawartości
Herer

Hosting i zarządzanie danymi

Polecane posty

Witajcie!

 

to mój pierwszy post. Mam kilkuosobowy zespół. Dokumentacja na której wspólnie pracujemy ulokowana jest na dropbox. Naczytałem się trochę o bezpieczeństwie na db i myślę o zmianach. Zależy mi też aby nie ponosić kosztów np. 12euro za jednego użytkownika miesięcznie. Trochę za dużo.

Hosting mam obecnie w zenbox. Tam jest domena, poczta i ostatnio pewien informatyk zainstalował tam aplikację do zarządzania dokumentacją- pydio. I teraz wykaz problemów:

1. Pydio pomimo instalacji aplikacji desktop nie jest aktywne. Nie wiem, czy jakaś zapora windows go blokuje ale nie mogę go uruchomić i tym samym przesłać tam wszystkie pliki.

2. Poczta na zenbox jest ograniczona do 5GB. Ostatnio było 2GB i zaraz się skończyła.

3. Chciałbym bezpiecznie i stabilnie przechowywać dane na serwerze- póki co na zenbox jest zainstalowany program pydio ale nie mogę z niego korzystać. Słyszałem o alternatywach typu owncloud, mega. Nie wiem co są warte. Jako laik rozumiem, że na serwerze np. w zenbox mogę zainstalować( pewnie muszę poprosić o to firmę h.) aplikację typu pydio, owncloud. Nie potrafię tego zrobić

4. Czy warto trzymać www na nazwa.pl i oddzielnie domenę na np. zenbox ? Podobno nazwa jest przynajmniej stabilna. Ale skoro domenę trzymam na zenbox to jest nadal zależność: stabilność www na nazwa.pl vs. stabilność domeny w zenbox?

5. Co hosting powinien dodatkowo oferować w ramach bezpieczeństwa? słyszę o SSL, DNS. Wiem tylko, że SSL to szyfrowanie ale czy każdy to oferuje? Dlaczego niezmienne IP jest ważne? Trochę jestem w tym zagubionu

6. Proszę o pomoc w wyborze hostigu- słyszałem również o firmie arvixe.

 

Nie znam się i nie wiem co jest konieczne i co wybrać. Proszę o pomoc!

Edytowano przez Herer (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

to mój pierwszy post. Mam kilkuosobowy zespół. Dokumentacja na której wspólnie pracujemy ulokowana jest na dropbox. Naczytałem się trochę o bezpieczeństwie na db i myślę o zmianach. Zależy mi też aby nie ponosić kosztów np. 12euro za jednego użytkownika miesięcznie. Trochę za dużo.

Hosting mam obecnie w zenbox. Tam jest domena, poczta i ostatnio pewien informatyk zainstalował tam aplikację do zarządzania dokumentacją- pydio. I teraz wykaz problemów:

3. Chciałbym bezpiecznie i stabilnie przechowywać dane na serwerze- póki co na zenbox jest zainstalowany program pydio ale nie mogę z niego korzystać. Słyszałem o alternatywach typu owncloud, mega. Nie wiem co są warte. Jako laik rozumiem, że na serwerze np. w zenbox mogę zainstalować( pewnie muszę poprosić o to firmę h.) aplikację typu pydio, owncloud. Nie potrafię tego zrobić

 

Napisałeś że wspólnie pracujecie nad zestawem danych ale nie napisałeś nic o powierzchni którą potrzebujesz i drobna informacja o jej formie to trochę za mało. Pewne schematy odnośnie pracy grupowej są do wdrożenia ale nie wszystkie będą działały dla wszystkich bo każdy ma swój podziała by osiągnąć zamierzony cel. Idąc dalej alternatyw jest wiele ale czy wszystkie będą się nadawały wiesz tylko ty.

Jak chcesz przedyskutować to w oparciu o konkrety adres email masz w profilu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to za dokumentacja? Co chcesz z nią robić?

 

Pydio to zwykły manager plików. Może lepsze będzie wiki?

 

Albo w ogóle Google Apps? Od razu rozwiązuje problem współdzielenia plików, edycji dokumentów online i poczty za €4/użytkownika.

Edytowano przez blfr (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dokumentacja to zwykłe pliki-formularze, dokumenty, wszystko pisane w Office ( word, excell), pdf.

Być może zwykłe pydio mi wystarczy. Nie mam żadnych skomplikowanych dokumentów, po prostu zależy mi na współdzieleniu i szybkiej synchronizacji. Użytkowników obecnie też jest tylko kilku.

A co to jest to wiki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja to jest właśnie problem ponieważ elementarny brak wiedzy w tym zakresie może powodować błahe problemy lecz automatycznie trudne do rozwiązania dla klienta końcowego. Czysto teoretycznie pisząc są usługi oparte o standard DAV , są również aplikacje które ten standard wspierają. Dane na komputerze klienta wyglądają jak zwykły folder/foldery czy inaczej pisząc katalogi. Zapis dokumentu odbywa się wprost do takiego katalogu do którego mają również dostęp inni użytkownicy pracujący w danej grupie. Niby proste! a jednak nie ponieważ konfiguracja np na systemie Windows wymaga wiedzy.

 

Tak będzie praktycznie z każdym oprogramowaniem które ma spełnić zadanie dotyczące synchronizacji danych i pracy w grupie.

 

Może warto pójść w narzędzia jakie oferuje google? Skoro osób pracujących nad danym dokumentem jest tylko kilku to kwota za utrzymanie usługi nie powinna być duża. Tym bardziej że aplikacje od google są wspierane przez Microsoft i stworzone w taki sposób by maksymalnie były przyjazne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Synchronizacja to jest właśnie problem ponieważ elementarny brak wiedzy w tym zakresie może powodować błahe problemy lecz automatycznie trudne do rozwiązania dla klienta końcowego. Czysto teoretycznie pisząc są usługi oparte o standard DAV , są również aplikacje które ten standard wspierają. Dane na komputerze klienta wyglądają jak zwykły folder/foldery czy inaczej pisząc katalogi. Zapis dokumentu odbywa się wprost do takiego katalogu do którego mają również dostęp inni użytkownicy pracujący w danej grupie. Niby proste! a jednak nie ponieważ konfiguracja np na systemie Windows wymaga wiedzy.

 

Tak będzie praktycznie z każdym oprogramowaniem które ma spełnić zadanie dotyczące synchronizacji danych i pracy w grupie.

 

Może warto pójść w narzędzia jakie oferuje google? Skoro osób pracujących nad danym dokumentem jest tylko kilku to kwota za utrzymanie usługi nie powinna być duża. Tym bardziej że aplikacje od google są wspierane przez Microsoft i stworzone w taki sposób by maksymalnie były przyjazne.

szczerze mówiąc to z pierwszego akapitu niewiele zrozumiałem. W dropboxie nie muszę się znać na kofiguracji. Potrzeba więc podobnego rozwiązania- nie tak kosztownego jak dropobx dla firm i ewewntualnie posiadającego inne cechy, np. kalendarz współdzielony. To powinno być albo na serwerze w firmie hostingowej gdzie mam pocztę i domenę albo na innym. Koszty. Owszem, jeśli mam płacić 12$ za miesiąc za użytkownika to jest to za dużo. Jest co prawda db pro za 99$ za rok ale chyba nie jest przeznaczony dla firmy tylko prywatnego użytkownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przesył danych będzie szyfrowany jak ustawisz certyfikat SSL.

Najlepiej dorwać jakiegoś małego dedyka i tam szyfrować całość ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czy dane tam są szyfrowane? jest różnica między owncloud.com a .org ? dwie różne strony.

I czy podobne rozwiązanie daje https://hubic.com/pl/offers/ Tam jest konto 100GB i chyba w każdej ofercie jest szyfrowanie.. pomocy!

 

Hubic jest tani i to bez dwóch zdań! ,lecz jest tylko do przechowywania danych, ty chcesz się nimi dzielić i ewentualnie wspólnie edytować/zmieniać/dodawać pliki. Na ile hubic jest elastyczny w tym temacie i jak realnie to działa z rozłożeniem tych zadań na użytkowników trudno powiedzieć. Na pewno nie jest to usługa dla biznesu i nie posiada kalendarza o którym również wspomniałeś. Sprawa bezpieczeństwa ma swoje podstawy i myślę że zapewnienia od OVH mają swoje pokrycie.

Mimo wszystko poszedł bym w temat od google jeżeli naprawdę poważnie myślisz o ułatwieniu pracy bo dostarczają dobrą platformę ,która tak naprawdę nie jest droga biorąc pod uwagę jej uniwersalność i możliwości technologiczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Hmm, która z wymienionych usług to jest OneDrive (Microsoft), Google Drive (Google), HubiC (OVH), DropBox wydaje się najbezpieczniejsza pod względem szyfrowania, wycieku danych etc?

Jeżeli chodzi o najtańszą usługę z pojemnością 1TB to OneDrive wychodzi najtaniej ~30 PLN miesięcznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadza się. jest i kalendarz i dysk. Obecnie mam 20kilka GB danych i 30GB osiagnę niebawem. 4Euro za użytkownika przełknę ale 8 to jest już całkiem sporo. Czy znacie to rozwiązanie, które podałem za przykład wcześniej? Mam na myśli OHV. I pozostaje to rozwiązanie, które u mnie niby jest ale nie funkcjonuje, open source Pydio. Może to wszystko to samo , również w kwestii bezpieczeństwa? Odnośnie OHV- hubiC to testowałem właśnie rozwiązanie 25GB za free i upload jest na poziomie od 30 do 130kB. To chyba trochę powolna ta sync..

 

 

Przesył danych będzie szyfrowany jak ustawisz certyfikat SSL.

Najlepiej dorwać jakiegoś małego dedyka i tam szyfrować całość ;)

 

a jaki to koszt i gdzie to zrobić? Mam obecnie pocztę i www w zenbox. Mogę mieć u nich usługę premium storage 10GB za 10zł. Ale to chyba nie mały dedyk tylko zwykła usługa przechowywania danych na dysku współdzielonym.

 

Hubic jest tani i to bez dwóch zdań! ,lecz jest tylko do przechowywania danych, ty chcesz się nimi dzielić i ewentualnie wspólnie edytować/zmieniać/dodawać pliki. Na ile hubic jest elastyczny w tym temacie i jak realnie to działa z rozłożeniem tych zadań na użytkowników trudno powiedzieć. Na pewno nie jest to usługa dla biznesu i nie posiada kalendarza o którym również wspomniałeś. Sprawa bezpieczeństwa ma swoje podstawy i myślę że zapewnienia od OVH mają swoje pokrycie.

Mimo wszystko poszedł bym w temat od google jeżeli naprawdę poważnie myślisz o ułatwieniu pracy bo dostarczają dobrą platformę ,która tak naprawdę nie jest droga biorąc pod uwagę jej uniwersalność i możliwości technologiczne.

ja nawet ten kalendarz odpuszczę bylebym miał coś co jest bezpiecznie ulokowane i pozwoli na dostęp do tych samych danych przez kilka osób. Nie zajmujemy się projektami, gdzie w kilka osób JEDNOCZEŚNIE mamy mieć dostęp do danego pliku. Mamy mieć określoną dostępność- jeden użytkownik przydziela pozostałym, ograniczając tam gdzie to niezbędne.

 

 

Hmm, która z wymienionych usług to jest OneDrive (Microsoft), Google Drive (Google), HubiC (OVH), DropBox wydaje się najbezpieczniejsza pod względem szyfrowania, wycieku danych etc?

Jeżeli chodzi o najtańszą usługę z pojemnością 1TB to OneDrive wychodzi najtaniej ~30 PLN miesięcznie.

 

30zł m-c na użytkownika czy całość? 1TB to hoho, 100GB by póki co wystarczyło. A pod względem wycieku danych?

Też nie chce być jak ten paździoch z Twoje stopki ale chyba można znaleźć coś w rozsądnych kosztach. Pytanie czy rozwiązania open-source to rozwiązanie dla firmy( pydio).Z drugiej strony pydio jest wynalazkiem firmy chwalonej tu za bezpieczeństwo..

 

coś za dużo pododawało mi się tekstu. przepraszam

Edytowano przez Herer (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś będzie potrafił się włamać czy to na Google Drive, czy na Dropboksa, czy na OneDrive, to Twoje dane będą daleko w kolejce, bo tam jest wiele ciekawszych celów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu jakiś folder współdzielony na zasadzie że będzie widoczny w komputerze jak lokalny dysk. Łatwo i przyjemnie się na tym pracuje ponieważ wszystko co się robi zostaje zapisane właśnie tam. Podzielić to na kilka podfolderów z podziałem na użytkowników i po kłopocie. Gorzej z nadawaniem praw do takiego zestawu. Mamy taką usługę webdysk/poczta ,która również posiada kalendarz ale tylko dla naszych klientów korzystających z usługi hostingowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu jakiś folder współdzielony na zasadzie że będzie widoczny w komputerze jak lokalny dysk. Łatwo i przyjemnie się na tym pracuje ponieważ wszystko co się robi zostaje zapisane właśnie tam. Podzielić to na kilka podfolderów z podziałem na użytkowników i po kłopocie. Gorzej z nadawaniem praw do takiego zestawu. Mamy taką usługę webdysk/poczta ,która również posiada kalendarz ale tylko dla naszych klientów korzystających z usługi hostingowej.

generalnie to ja potrzebuje miejsca na którym mogę przechowywać foldery a nich pliki. Wydawało mi się, że sprawa jest prosta. Przecież niemal każda firma gdzie ktoś korzysta z utworzonych/zmodyfikowanych plików innego użytkownika, musi mieć jakąś platformę do takiej pracy. A co znaczy, gorzej z nadawaniem praw do takiego zestawu? Dla kogo gorzej?

 

Czy bylibyście tak uprzejmi i odpisali na mój wpis z wczoraj z godz. 14?

 

Dziś sprawdzałem panel klienta zenbox. Wśród domen www jest też strona doc...pl która jest bazą MySQL. I tam właśnie zlokalizowany jest ta aplikacja pydio. Gdyby na tym popracować- usprawnic żeby działało to może nie musiałbym szukać innych rozwiązań...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×