Skocz do zawartości
Macsch

1&1 przejmuje Home.pl

Polecane posty

O pierwszych sygnałach sprzedaży tego największego dostawcy usług hostingowych informowaliśmy Was pod koniec marca. Wtedy wycena Home.pl oscylowała w granicach 500 milionów zł. Dziś okazuje się, że proces sprzedaży dobiegł końca i nabywcą został United Internet znany z marki 1&1, która też od kilku lat dostępna jest w Polsce.

http://antyweb.pl/niemiecki-gigant-hostingowy-11-przejmuje-home-pl/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak myślę, że to chyba tylko początkujący tam kupują, a z czasem otwierają się oczy

ja w sumie też na poczatku ovh, domena i hosting
ale szybko hosting ovh przestał wystarczać ze względu na brak funkcjonalności i ograniczenia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak myślę, że to chyba tylko początkujący tam kupują, a z czasem otwierają się oczy

ja w sumie też na poczatku ovh, domena i hosting

ale szybko hosting ovh przestał wystarczać ze względu na brak funkcjonalności i ograniczenia

 

 

Takich początkujących to będzie wg mnie połowa albo i więcej internetu.. A na nich sporo da się zarobić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Takich początkujących to będzie wg mnie połowa albo i więcej internetu.. A na nich sporo da się zarobić..

 

Myślę, że więcej. Ostatnio często sobie sprawdzam losowo gdzie leżą takie zwykłe, proste strony. Ponad 90% to home/nazwa. Dopiero bardziej rozbudowane strony są na czymś ambitniejszym (niekoniecznie droższym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo te hostingi są bardziej reklamowane, nawet w telewizji. Nie znając aż tak internetu przykładowy Jan Kowalski nie będzie wiedział, że można coś lepszego zdobyć za bardziej przystępną cenę, a nawet nie będzie wiedział, że są firmy alernatywne do home.

 

Z tego co pamiętam były problemy w 1&1 z domenami, a bardziej z przedłużeniami. Nadal te problemy istnieją? - to coś dotyczyło promocji, czyli domen za darmo na rok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Bo te wszystkie masówki powinny mieć wspólne hasło reklamowe - Łowcy jeleni.

Fakt, są znani i mają dobry marketing. Tego nie można im zarzucić, ale to były są i będą hostingi dla wizytówek i ewentualnie mniejszych stron. Duże albo niestandardowe zawsze lecą, wystarczy poczytać to forum... :)

Odnośnie Jana Kowalskiego... Nie musi się na tym znać, ma do tego święte prawo ale gdyby ruszył od czasu do czasu cymbałem to by poszukał czegoś innego, poczytał opinie etc. A tak pierwszy link z Google pod frazą "tani dobry hosting z darmową domeną" i wyskakuje mu Home.pl. A potem jest płacz że coś nie działa. To taka błędna pętla ale trzeba społeczeństwo uświadamiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli home.pl ma pozostać osobną niezależną marką, to nie mam nic przeciwko. Jednakże jeżeli zdecydują się przerzucić klientów bezpośrednio pod skrzydła 1&1, to w uciekam z tego pier**lnika w podskokach.

 

Już mi podpadli migrując domeny globalne z Tucows do Keyweb.

Edytowano przez Insider (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Podejrzewam że 1&1 ich nie wchłonie jako osobnej marki. Najwyżej zmienią nazwę na Hausen.pl/ .de :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tu bardziej chodzi o to, że home jest synonimem hostingu. Klient-laik myśli "hosting?" i odpowiada "a to home". Podobne przywiązanie do marki mają Słowacy - tam też na ulicach większość to Skody, mimo że to od dawna VW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zarówno jedna, jak i druga firma jest dobra w łowieniu jeleni, ale każdy szanujący się klient prędzej czy później się na nich pozna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
każdy szanujący się klient prędzej czy później się na nich pozna.

Może i każdy, ale większosć z tych każdych (na podstawie tego, co słyszę od ludzi, którzy mają hosting w home) uważa coś w stylu "wiem, że płacę krocie i mógłbym mieć za ułamek tej kwoty to samo lub więcej gdzieindziej, ale tu mam już coś co znam i nie chce mi się przenosić". Tak to działa niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze warto poruszyć jedną ważną kwestię, mianowicie to że różnego rodzaju oszuści, złodzieje etc siedzą na nazwie i home. Ktoś kopiował treść z mojej strony, a nazwa wymagała pisma prawnego za które trzeba zapłacić 500zł, przecież mi się to zupełnie nie opłaca. Podobnie jest chyba z home skoro cshacked bez żadnego problemu tam funkcjonuje. Hostingi te idą właśnie w stronę ochrony klienta i nie przejmują się tym że może on łamać prawo. I nie rozumiem dlaczego oszustów się chroni, a nie z nimi walczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ktoś kopiował treść z mojej strony, a nazwa wymagała pisma prawnego za które trzeba zapłacić 500zł, przecież mi się to zupełnie nie opłaca.

Hipotetycznie to tak twierdzisz ty. Druga strona może twierdzić, że to ty skopiowałeś od nich i się jeszcze rzucasz. Sorry, operator nie jest biegłym w zakresie weryfikacji kto od kogo coś skopiował.

Natomiast operator jest odpowiedzialnym za poprawne świadczenie usługi i jeśli zablokuje swojemu klientowi usługę bo ktoś "na krzywy ryj" złożył jakiś donos, to jak najbardziej może zostać pociągnięty przez tego swojego klienta do (m.in. finansowej) odpowiedzialności za straty jakie poczyniła ta deaktywacja. Nie dziw się więc, że chcąc podjąć jakieś działania żąda stosownych dokumentów.

Edytowano przez kafi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żaden operator nie zablokuje swojemu klientowi usługi bez prawomocnego nakazu ze strony policji/prokuratury. Operator może co najwyżej na życzenie osoby z zewnątrz przeprowadzić małe dochodzenie, co leży w jego dobrej woli, a nie żadnym obowiązku.

 

Takie rzeczy składa się do właściwych organów, a nie nęka się operatora, który świadczy usługę.

 

Wyjątkiem jest sytuacja, w której operator odnosi szkody finansowe, które mogą m.in wyniknąć z rozsyłania przez serwer spamu, rozprzestrzenianie wirusów czy używania strony do phishingu.

Edytowano przez Archi (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wielu operatorów zablokuje. W przypadku wiarygodnego zawiadomienia o naruszeniu praw autorskich mają nawet taki obowiązek.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zablokuje, ale dlaczego ja mam płacić za pismo prawne skoro to i tak ja jestem poszkodowany. Niektórzy usługodawcy do takich spraw podchodzą bardzo rygorystycznie i dość szybko reagują, niestety gigancie jak nazwa czy home kładą na to lachę. Skoro mam niezbite dowody to ciężko jest usługodawcy napisać do klienta, że jeżeli nie zaprzestanie takich praktyk to jego konto zostanie zablokowane, a dane personalne trafią do odpowiednich służb. Kiedyś też pisałem do zenboxa to kazali mi pisać do właściciela strony, tyle że jeżeli ten nie zachce nic zrobić w tej kwestii to też mam sobie radzić samemu.

Po prostu pragnę zauważyć jeżeli nie stać mnie na prawnika to jestem totalnie w dupie i ja mam płacić za to że ktoś mi kradnie treść. Z resztą też akurat mój przypadek był o tyle perfidny, że dana strona kradła treści z kilkunastu innych portali, w tym z mojego, no ale na szczęście się już uspokoili, bo zgłaszanie takich przypadków do google niewiele daje jeżeli ktoś ruch uzyskuje z fb.

Edytowano przez protoplasta (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć

Provider/usługodawca nie jest sędzią i nie może wydawać wyroków - musi się stosować do wytycznych rodzimego prawa które udaje że reguluje różne kwestie. Zablokują komuś jakąś stronę, trafią na prawników niż ich i leżą... Prędzej napiszą do obu stron maila z prośbą o wyjaśnienie tego między sobą (czyt. odpeer się od nas i załatwcie to między sobą). Przerabiane kilka razy tu i ówdzie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wielu operatorów zablokuje. W przypadku wiarygodnego zawiadomienia o naruszeniu praw autorskich mają nawet taki obowiązek.

 

Wskaż mi podstawę prawną, która definiuje stwierdzenie "wiarygodne zawiadomienie" i zmusza operatora świadczącego usługi hostingowe do zablokowania klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bo te hostingi są bardziej reklamowane, nawet w telewizji. Nie znając aż tak internetu przykładowy Jan Kowalski nie będzie wiedział, że można coś lepszego zdobyć za bardziej przystępną cenę, a nawet nie będzie wiedział, że są firmy alernatywne do home.

 

 

Niestety tak to wygląda w praktyce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesteś krUlem odkopów z bardzo szybkim zapłonem a do tego ekspertem w pisaniu długich i zwięzłych zdań

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesteś krUlem odkopów z bardzo szybkim zapłonem a do tego ekspertem w pisaniu długich i zwięzłych zdań

 

Dziękuję za uznanie zasług!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ani jedni ani drudzy nie powalali jakością, a cenowo jednak byli z górnej półki.

Nie sądzę, żeby to u nas przetrwało - bardzo jestem ciekawy aktualnych wyników finansowych.

Są publiczne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×