Skocz do zawartości
MaciekPaluch

[Java] Problem z napisaniem funkcji

Polecane posty

Dzień dobry!


Mam prosty program w Javie który ma za zadanie połączyć się z serwerem i wysyłać z terminala liczby.

Chciałbym przerobić program by liczba była wysyłana po wciśnięciu przycisku.

Tutaj obsługa przycisku który po wciśnięciu wywołuje metodę wyslijLiczbe



/* tworze przycisk */
JButton b1;
b1 = new JButton("Wyslij");
b1.addActionListener(this);

/* obsługa ActionListenera */

public void actionPerformed(ActionEvent zdarzenie)
{
Object zrodlo = zdarzenie.getSource();
if (zrodlo == b1){
wyslijLiczbe(jakasliczba)
}
}



Tutaj pozostały kod, do niego potrzebuje dopisać metodę wyslijLiczbe




import java.io.*;
import java.net.*;
import java.util.*;

public class Client
{
private Socket socket;

/* Konstruktor próbuje połączyć się z serwerem */
Client()
{
try {
socket = new Socket("localhost", 2020);
System.out.println("Klient dziala");
}
catch(IOException e) {
System.out.println("Uruchom serwer");
System.exit(1);
}
}

void uruchom() throws Exception
{
PrintWriter out = new PrintWriter(
new OutputStreamWriter(
socket.getOutputStream()),true);

BufferedReader in = new BufferedReader(
new InputStreamReader(
socket.getInputStream()));

Scanner czytacz = new Scanner(System.in);

/* 2. Działanie klienta */
String liczba, odSerwera;
while(true) {
System.out.println("Podaj zgadywaną liczbę: ");
liczba = czytacz.nextLine();
out.println(liczba);

odSerwera = in.readLine();
System.out.println(odSerwera);
if(odSerwera.equals("Zgadłeś")) break;
}
/* 3. Czynności po zakończeniu współpracy z serwerem */
socket.close();
}//koniec funkcji uruchom()

public static void main(String args[]) throws Exception
{
Client client = new Client();
client.uruchom();
}
}



Próbowałem tak:




void wyslijLiczbe(String zmienna)
{
out.println(zmienna);
}


Niestety nie działa.Wie ktoś jak to wykonać?


Bardzo proszę o pomoc.


Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nie printuje do konsoli tej liczby? Jesli tutaj już nawala, to popatrz w typ zmiennej w parametrze tej metody.

A jeśli nie - to musisz dodać w metodzie wyslijLiczbe() elementy do uruchomienia obiektu klasy Client. I tam stworzyć metodę z parametrem, w którym będziesz trzymał liczbę do wysłania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×