SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Witam, mam problem z rejestracją domeny. Cała sprawa wygląda następująco. Domena została nieopłacona, wygasła, została zarejestrowana przez automat. Następnie znów się zwolniła. Zarejestrowałem domenę: 21-02-2015 19:22:08 Opłaciłem ją: 2015.02.23 11:05:12 Po 2 tygodniach dostaję maila: Witam, Niestety ale nie możemy zarejestrować zamówionych domen: dietazesmakiem.pl, radosnadieta.pl. Ten nazwy są zajęte. Został wykonany zwrot wpłaty za oba zamówienia. Sprawdzam domenę i widzę, że została zarejestrowana też przez tego samego rejestratora (OVH) ale 2015.02.23 11:05:12 (2 dni później). To samo się tyczy kolejnej domeny, obie są przez OVH i te są osobę zarejestrowaną! Była jeszcze trzecia domena ale z nią nie ma problemu a cały proces rejestracji był identyczny jak pozostałe dwie. Jak to jest możliwe? Dzięki za wyjaśnienie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
NetMat 107 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Ja tak miałem tylko raz (w OVH) zarejestrowałem domenę, opłaciłem ją, następnie dostałem maila z OVH że domena nie może zostać zarejestrowana z powodu rejestracji przez innego operatora - wtedy oddali mi 3x tyle ile zapłaciłem za domenę do skarbonki OVH. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Ciekawe podejście OVH, ten sam rejestrator rejestruje domenę w odrębnym czasie. Napisałem do nich maila z wyjaśnieniem, ciekawe czy w ogóle odpiszą Domeny były mi potrzebne do projektu, który będzie startował ... nie bardzo mi się uśmiecha zwrot za coś co zarejestrowałem... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
HaPe 242 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Od niedawna druga z kolei próba rejestracji domeny w Nask NIE powoduje jej rezerwacji. Kilka miesięcy temu Nask po prostu zmienił pewne procedury. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Od niedawna druga z kolei próba rejestracji domeny w Nask NIE powoduje jej rezerwacji. Kilka miesięcy temu Nask po prostu zmienił pewne procedury. Abym dobrze zrozumiał, to w jaki sposób najpewniej rejestrować domenę ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
OneDistrict 12 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Skoro myślisz, że OVH podbiera te domenki dla siebie (chyba, że źle zrozumiałem) to po prostu zarejestruj tam, gdzie masz pewność, że Ci zarejestrują bez problemów, a potem wytransferuj do OVH - nie przeniosą praw do domeny na siebie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Skoro myślisz, że OVH podbiera te domenki dla siebie (chyba, że źle zrozumiałem) to po prostu zarejestruj tam, gdzie masz pewność, że Ci zarejestrują bez problemów, a potem wytransferuj do OVH - nie przeniosą praw do domeny na siebie. Źle zrozumiałeś. Jeśli wystąpił błąd/problem w rejestrowaniu domen/domeny to dlaczego OVH nie poinformowało o tym fakcie, co najśmieszniejsze w tym to po prawie tygodniu opłaciłem fakturę jaką wystawili. Przy opłacaniu nie było żadnego problemu, aby wykonać przelew. Brak informacji itp. Nigdy nie miałem problemów z OVH - ale takie podejście jak by nic się nie stało trochę jest niepoważne... Jeśli rozpoczęto proces to wypadało by poinformować klienta o wszelkich zmianach - chyba, że się mylę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
OneDistrict 12 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Źle zrozumiałeś. Jeśli wystąpił błąd/problem w rejestrowaniu domen/domeny to dlaczego OVH nie poinformowało o tym fakcie, co najśmieszniejsze w tym to po prawie tygodniu opłaciłem fakturę jaką wystawili. Przy opłacaniu nie było żadnego problemu, aby wykonać przelew. Brak informacji itp. Nigdy nie miałem problemów z OVH - ale takie podejście jak by nic się nie stało trochę jest niepoważne... Jeśli rozpoczęto proces to wypadało by poinformować klienta o wszelkich zmianach - chyba, że się mylę. We własnym zakresie NASK informuje klienta o poprawnym zainicjowaniu rejestracji domeny na wskazany e-mail. Nie wiem jak się zachowuje ICANN czy EURid, ale wydaje mi się, że w ramach zaksięgowania wpłaty powinno dojść do automatycznej rejestracji domeny, więc jeśli w ciągu dłuższego czasu dalej nie figuruje w bazie whois (co sprawdzisz choćby na http://who.is/- polecam oczywiście), a masz obawę, że ktoś inny ją przechwyci to warto by też się upewnić przez rejestrację także u kogoś innego. Kto pierwszy, ten lepszy - ta zasada do dziś obowiązuje. Swoją drogą, NASK w ramach procedur od razu rezerwuje domenę, nawet mimo braku zaksięgowanej wpłaty. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 (edytowany) Żebyśmy się dobrze zrozumieli... W pierwszym poście napisałeś, że została zarejestrowana przez automat (na rok) i wygasła? Czy masz na myśli, że została zarezerwowana przez automat ("oczekuje w kolejce do rejestracji" przez 14 dni) i wypadła z tej kolejki (czyli NIE została zarejestrowana). Jeśli to drugie, to po 14 dniach rezerwacji domena *.pl przechodzi w stan "BOOK_BLOCKED", jest usunięta z kolejki, nie można jej rezerwować, ale można ją zarejestrować. Wcześniej ten stan trwał 5 dni, ale od niedawna wydłużono okres do 90 dni. Jeśli domena jest w takim stanie, a osobiście chciałbym mieć pewność jej rejestracji, to wybrałbym rejestratora, u którego istnieje tzw. "skarbonka" (i który oczywiście ma możliwość rejestracji domen w stanie "BOOK_BLOCKED", bo nie wszyscy mogą), najpierw doładowałbym konto odpowiednią kwotą, a dopiero potem w jakimkolwiek formularzu (innym niż formularz "whois") wpisał nazwę domeny, pokładając nadzieję, że opłacenie ze "skarbonki" będzie natychmiastowe i nie będzie czasu, by ktokolwiek mógł domenę "podebrać". Podobnie postępowałbym w przypadku domen *.com/*.net itp., bo tu rezerwacja nie obowiązuje, kto wcześniej zapłaci, ten ma domenę. Ale inna sprawa to taka, że jeśli faktycznie wykonałeś płatność wskazanego dnia o wskazanej godzinie i dokładnie w tym samym momencie nastąpiła rejestracja, ale NIE na Ciebie, to coś jest nie tak. W takim przypadku - przy idealnym zgraniu w czasie - upewniłbym się w rozmowie z obsługą OVH, czy aby nie wystąpił jakiś błąd po ich stronie. Edytowano Marzec 7, 2015 przez Piotr GRD (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Domena istniała ale nie została przedłużona. Następnie automat, ją zarezerwował jak napisałeś na 14 i wypadła. Po czym ja ją zarezerwowałem i opłaciłem. Zerknąłem na mój pierwszy post i zauważyłem, że się pomyliłem w kopiowaniu. Domenę zarezerwowałem jak napisałem: 21-02-2015 19:22:08 ale (tu pomyłka przy kopiowaniu) opłaciłem: 27-02-2015. A jakimś dziwnym trafem domena została 23-02-2015 zarejestrowana przez inną osobę. Teraz daty się zgadzają. Wcześniej (pierwotnie - przez osobę, która nie opłaciła) domena nie była w OVH utrzymywana jeśli to istotne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Piotr GRD 608 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 (edytowany) Jeśli była zarezerwowana i po 14 dniach wypadła, to przez 90 dni NIE mogła zostać ponownie zarezerwowana (chyba, że odczekałeś te 90 dni, wówczas powinna zostać normalnie zarezerwowana). W takim przypadku Twoje zamówienie w OVH 21-ego lutego nie niosło za sobą żadnych faktycznych konsekwencji dla domeny, nadal była w stanie możliwym do rejestracji (ale NIE do rezerwacji) i zarejestrowana została przez tę osobę, która wcześniej dokonała wpłaty. Osobną sprawą jest to, że rejestrator wiedział o Twoim zamówieniu, a pozwolił też złożyć zamówienie komu innemu (albo kto inny wcześniej złożył zamówienie, a pozwolił też złożyć zamówienie Tobie). Będzie to trochę nieetyczne, ale formalnie nic zarzucić nie można. Jeśli nie istnieje dla domeny rezerwacja - a nie istnieje dla *.com, *.net oraz dla *.pl "BOOK_BLOCKED" - to domenę ma ten, kto pierwszy zapłaci, nie ten, kto pierwszy złoży zamówienie. Edytowano Marzec 7, 2015 przez Piotr GRD (zobacz historię edycji) 1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
SevenSoft 0 Zgłoś post Napisano Marzec 7, 2015 Dzięki Piotrze za objaśnienia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach