Skocz do zawartości
Desavil

Rozliczanie VAT od usług elektronicznych w 2015r. - system MOSS

Polecane posty

Witajcie, pytanie głównie skierowane do właścicieli firm hostingowych oraz zajmujących się sprzedażą elektroniczną.

 

Czy słyszeliście, Wasze księgowe informowały Was o czymś takim jak MOSS, który obowiązuje od tego roku? Ładnie zostało to opisane tutaj (pkt .4) - http://sebastianbobrowski.natemat.pl/129351,zmiany-w-przepisach-podatkowych-6-najwazniejszych-od-poczatku-2015-r

 

M.in.

 

Do końca 2014 r. miejscem świadczenia usług elektronicznych był kraj, w którym działał (miał siedzibę) sprzedawca. Teraz miejscem świadczenia takiej usługi jest państwo kupującego.

 

Ponadto:

 

Co to oznacza dla polskiego przedsiębiorcy? Konieczność wyboru jednej z dwóch możliwości:

 

1. Rejestracji do VAT w każdym kraju, w którym ma się klienta (osobę prywatną, która nie prowadzi działalności gospodarczej).

2. Rejestracji w systemie MOSS (z ang.mini one stop shop, czyli mały punkt kompleksowej obsługi).

 

I tutaj pojawia się tajemniczy system MOSS, bo przecież nikt nie zarejestruje sobie firmy w każdym kraju na świecie... O ile dla UE jest to w miarę proste - taki dokument można podpisać jeden zbiorczy, dla wszystkich krajów UE to już z innymi będzie problem, bo w myśl tego systemu wychodzi na to, że taką umowę trzeba zawrzeć osobno z każdym krajem, w którym macie klientów - przecież to jakiś absurd !?

 

Teraz kwestia techniczna, przychodzą nam przecież zautomatyzowane mechanizmy płatności takie jak np. payu, przelewy24, transferuj, paypal, płatności kartą kredytową. Z wymienionych metod płatności, tak naprawdę może skorzystać każdy i byłoby ciężko technicznie zezwolić na wpłaty tylko z wybranych krajów, a wręcz chyba jest to nawet nie możliwe - jeżeli chodzi np. o kartę kredytową, a w szczególności paypal. Z automatu klient otrzyma usługę, a później bawić się w zwroty, bo jak inaczej, bez umowy wpłaty takiej nie można zaksięgować..?

 

 

Słyszeliście może o tym systemie? Jak planujecie to rozwiązać u siebie?

 

Pozdrawiam!

Edytowano przez Desavil (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do MOSS rejestrujesz się tylko raz i dzięki temu nie musisz tego robić w każdym kraju.

Co do wdrożenia to zmiany w systemie fakturującym (różne stawki VAT) a reszta po stronie księgowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ta rejestracja "zbiorowa" nie dotyczy tylko krajów UE? A dla pozostałych to z każdym krajem spoza UE trzeba podpisać osobną umowę? Po rozmowie z księgową takie coś właśnie wywnioskowałem, dlatego też chciałem Was dopytać, bo jeżeli tak faktycznie to wygląda, to byłby to jakiś totalny absurd, gdyż tak naprawdę nie wiadomo w naszej branży z jakiego kraju będzie klient (dokona płatności).

Edytowano przez Desavil (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

...to byłby to jakiś totalny absurd,...

 

A co w tej "kochanej" unii nie jest absurdem? Nasi "wybrańcy" tworzą te przepisy, za które sowicie im płacimy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej przecież też musiałeś się zarejestrować w tych krajach (teoretycznie), więc tu się nic nie zmieniło. Tylko dla UE. VAT płacony w usłudze przez mieszkańca danego kraju nawet poza nim, wraca do jego kraju.

Tylko trochę spóźniłeś się z rejestracją, jeśli chciałeś korzystać od początku roku - rejestracja była do końca 2014.

Wiele firm niestety nadal jest nieświadomych wprowadzonych zmian.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dopiero wczoraj o tym zostałem poinformowany, moje biuro rachunkowe gdzieś to przeoczyło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej przecież też musiałeś się zarejestrować w tych krajach (teoretycznie), więc tu się nic nie zmieniło.

Aby przed 2015 r sprzedawać usługi do innych krajów Unii nie trzeba było być wszędzie zarejestrowanym, wystarczył vat ue, deklaracje.

 

Tylko trochę spóźniłeś się z rejestracją, jeśli chciałeś korzystać od początku roku - rejestracja była do końca 2014.

Też takie informacje widziałem w sieci ale wystarczy podać na formularzu od kiedy zacząłeś sprzedaż do innych krajów Unii (jest do tego osobne pole, nie jest powiązane datą wypełnienia). Dla pewności radzę skontaktować się z II urzędem skarbowym Warszawa Śródmieście.

 

Właśnie dopiero wczoraj o tym zostałem poinformowany, moje biuro rachunkowe gdzieś to przeoczyło...

Od dawna było o tym wiadomo, zmien biuro zanim ponownie Cię wprowadzą w maliny.

To oznacza, że są w plecy z zmianami w przepisach.

 

oj to tera biura rachunkowe popodwyższają stawki

jak mają rozliczać zamiast wszystkiego razem, każdy kraj oddzielnie

powiedzmy od każdego kraju po 100zł xD

Oraz dodatkowe miejsca pracy:)

Nie mówiąc też o nagłym wzroście zakupów elektronicznych podpisów, wpłat za pełnomocnictwa do US (po 17 PLN sztuka) :)

Edytowano przez Mixer (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Z wymienionych metod płatności, tak naprawdę może skorzystać każdy i byłoby ciężko technicznie zezwolić na wpłaty tylko z wybranych krajów, a wręcz chyba jest to nawet nie możliwe

 

Zablokuj po prostu rejestrację klientów z innych krajów jak przestawienie się (koszty) jest dla Ciebie nieopłacalne. Często jest tak, że tych klientów jest garstka i szkoda zachodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby przed 2015 r sprzedawać usługi do innych krajów Unii nie trzeba było być wszędzie zarejestrowanym, wystarczył vat ue, deklaracje.

 

Była mowa o innych krajach niż UE.

 

 

Dla pewności radzę skontaktować się z II urzędem skarbowym Warszawa Śródmieście.

 

Oczywiście, to będzie najrozsądniejsza opcja.

 

 

Edytowano przez Hekko.pl (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moja firma jest zwolniona z VAT i tak myślę, czy mnie to faktycznie też dotyczy...

Nie wiem dlaczego księgowa usilnie twierdzi, że dla krajów SPOZA UE też się coś zmieniło i z tymi krajami też trzeba mieć jakieś umowy o ten podatek i tutaj już nie ma czegoś takiego jak zbiorowy MOSS dla krajów Z UE. W efekcie czego przyjdzie, że nie wiem jak, ale będziemy musieli zablokować wpłaty dla osób SPOZA UE...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, MOSS dotyczy tylko osób prywatnych ? Kiedy kupuje jako firma nadal będę otrzymywać fakturę z odwrotnym obciążeniem ? A co kiedy kupie usługi hostingowe poza unią np w usa ?

Edytowano przez t9omek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×