KrzysztofeK 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 Witam, Mam dedyka z cPanelem, z tradycyjnym zestawem postfix+dovecot, ponad 200 skrzynek. Z jednego konta wyparowały wszystkie wiadomości z folderu odebrane (na serwerze jest to folder cur), które miały więcej niż 14 dni. Tylko z jednej skrzynki, osoba korzystała z poczty przez www - roundcube. Inne foldery własne zostały nie ruszone, np z dzisiaj rana jeszcze są wiadomości. Stało się tak na początku listopada - wtedy przywróciłem backup, poszło się walić kilkanaście wiadomości bo backup miałem z wcześniejszego tygodnia. Dzisiaj stało się znów to samo, zostały wiadomości od 15 grudnia, reszta, ponad 1GB wyparowały... Sprawdzałem czy nie ma jakiegoś porządkowania włączonego, ale no nie ma, nikomu nie ucieka poczta tylko z tego maila nawiała. W którym pliku logów znajdę operacje na skrzynce tj. usuń itd? Co to może być? Był bym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam, Krzysiek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 Jak cPanel to raczej chyba exim? :-). Stawiam, że user ma dodaną tą skrzynkę na smartfonie albo w programie pocztowym i tam jest aktywna funkcja kasowania starszej poczty.Logi dovecota w razie czego są w /var/log/maillog. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PapaSmerf 497 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 Jak cPanel to raczej chyba exim? :-). Z tego co pamiętam, to w WHM jest opcja wyboru serwera poczty. Nie mylę się? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
malu 460 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 Z tego co pamiętam, to w WHM jest opcja wyboru serwera poczty. Nie mylę się? Jest możliwość wyboru serwera pop3/imap, a nie MTA. (Courier/dovecot) MTA to zawsze exim w przypadku cpanelu. Jak wspomniał patryk sprawdź czy ta poczta nie została po prostu usunięta. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KrzysztofeK 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 No to w logach dovecota nie ma nic, prócz logowań bo już je przeglądałem. Faktycznie, Exim jest... Przepraszam z błąd, z rozpędu napisałem Skrzynka nie jest nigdzie dodana, tylko przeglądana przez RoundCube przez www. Tam nie mogłem znaleźć żadnej opcji czyszczenia itd. może nei zauważyłem... Można wybrać pomiędzy mailserver Dovecot i Courier. Serwer poczty mam Exim. @maul W którym pliku logów znajdę informacje o tym usuwaniu? W maillog nie ma nic na ten temat. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 w pliku log-a dovecota (sprawdź w konfiguracji dovecota gdzie loguje) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 Poczta sama nie znika tylko albo ktoś ja usuną albo podpięty jest jeszcze inny zewnętrzny webmail, tak jak regdos napisał powinieneś znaleźć tam informację na ten temat. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KrzysztofeK 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 (edytowany) Z komputerami mam do czynienia nie od dziś i dokładnie wiem, że nic się samo nie dzieje, dlatego tutaj napisałem. Problem polega na tym, że do loga dovecota doszedłem zanim tutaj napisałem, /var/log/maillog no i tam są tylko informacje o logowaniu, rozłączeniu itd, nic co by pomogło, przewalałem to i nie ma nic co by mogło wzbudzić jakieś podejżenia. Webmail jest tylko i wyłącznie RoundCube, no chyba, że przemiła Pani nie pochwaliła się, że kiedyś coś zrobiła, ale w to wątpie, no i było by coś w tych logach. Dyski twarte - sprawdziłem smart, są ok. Wychodzi na to, że nie ma logów usuwania plików? Edytowano Grudzień 29, 2014 przez KrzysztofeK (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bybunny 540 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 14 dni to jakaś podpowiedź określająca że dane pliki/zawartość jest usuwana względem uprawnień. Webmail o którym wspomniałeś (roundcube) nie posiada takich. Wynika z tego że za tę czynność odpowiada źródło zewnętrze czyli jakaś wspomniana aplikacja w formie webmail, urządzenie mobilne itp. Jedynie skoro znasz datę kiedy wystąpił ten problem (+/- 1 dzień) nie pozostaje tobie nic innego jak prześledzić adresy IP w logach exim i samym dostępie do twojego webmail. Nikt nie mówi że to będzie łatwe zadanie ale z doświadczenia wiem że czasem nasze drogie "panie" korzystają z dobrodziejstw technologicznych bez zbadania ich skutków. Powodzenia Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PapaSmerf 497 Zgłoś post Napisano Grudzień 29, 2014 (edytowany) Może być to Thunderbird: http://scr.hu/3udl/8mhfv. Domyślnie opcja nie usuwania wiadomości (drugi checkbox) jest odznaczona, co znaczy, że wszystkie wiadomości starsze niż 14 dni będą usuwane. Moim zdaniem, może być to trop. PS. Sorry za mały screen, ale nie chcę za bardzo ujawniać konfiguracji skrzynek Znajduje się ta opcja pod: <account> => Server settings (Ustawienia serwera poczty lub coś podobnego w wersji polskiej). Edytowano Grudzień 29, 2014 przez pedro84 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KrzysztofeK 0 Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2014 Thunderbird na pewno nie, bo sam go instalowałem jej wczoraj na kompie i konfigurowałem, ale dziękuje za informację Skoro twierdzi, że nic nie uruchamiała to może jej zmienie hasło i nawet jeśli na jakimś kompie przypadkiem coś jej pamięta to program się nie połączy i tyle, będzie tylko Thunderbird znał hasło. Wezmę się za te logi exima jeszcze i dam znać. Dziękuję Panowie za rady. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PapaSmerf 497 Zgłoś post Napisano Grudzień 30, 2014 Thunderbird na pewno nie, bo sam go instalowałem jej wczoraj na kompie i konfigurowałem, ale dziękuje za informację Może inny klient? Jakiś Outlook czy aplikacja mobilna? Nie wiem, z tymi akurat doświadczenia nie mam, bo od lat jadę na Thunderbirdzie. Skoro twierdzi, że nic nie uruchamiała to może jej zmienie hasło i nawet jeśli na jakimś kompie przypadkiem coś jej pamięta to program się nie połączy i tyle, będzie tylko Thunderbird znał hasło. Wezmę się za te logi exima jeszcze i dam znać. Dziękuję Panowie za rady. Tylko tak, skoro wyparowała poczta dla jednego konta, to jednak stawiałbym coś po stronie klienta. PS. Dovecot czasem nie powinien logować prób logowania? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach