Marek607 655 Zgłoś post Napisano Wrzesień 23, 2015 Źle rozumiesz albo masz słabą pamięć. Leci delete jeśli autor nie podaje usługi - w tym wypadku strony www. Przypadków naście albo dziesiąt i taka sama procedura. W tym "hekko/my/inne firmy" Najpierw kontakt z osobą, którą napisała opinie, inaczej out. Nie no Marek poleciałeś teraz ostro z tym "prawdziwa czy nie - to już by ocenili klienci". Właśnie rolą WHT jest moderowanie tego kto dodaje opinię i czy jest ona prawidłowa. W tym przypadku było zgodnie ze sztuką - kontakt z klientem, wręcz rozmowa bo były odpowiedzi - brak chęci dodania adresu strony = out. Nie mogłoby być inaczej bo udowodniliście jak szybko takie rzeczy wychodzą. jak dla mnie rolą wht ( czy działu opinie ) jest umieszczanie opinii i każda powinna tu zostać - tu klient podał że chodzi o s8. jeśli s8 działało bez zarzutów można to napisać jako odpowiedź, można też napisac do klienta i poprosić o wyjasnienie/unieważnienie opinii i rodem z allegro niech będzie przekreślona i nie liczona w rankingu - ale niech będzie. Usuwanie opinii robi właśnie takie niedomówienia czemu czegoś nie ma a było. To samo jest w tematach na wht - jeden da rękę obciąć za usługi w BH, a drugi nie cache nasz znać i też to szanujemy, sprostujemy i poprawiamy się, ale nie zgłaszamy wszystkiego do usunięcia Zróbcie np żółty kolor opinii niezautoryzowanej, nie liczcie ich w rankingu i będzie git - wilk syty i owca cała Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Wrzesień 23, 2015 @tgx: narzekać umiesz tylko nie bardzo coś sensownego zaproponować. jak dla mnie rolą wht ( czy działu opinie ) jest umieszczanie opinii i każda powinna tu zostać - tu klient podał że chodzi o s8.jeśli s8 działało bez zarzutów można to napisać jako odpowiedź, można też napisac do klienta i poprosić o wyjasnienie/unieważnienie opinii i rodem z allegro niech będzie przekreślona i nie liczona w rankingu - ale niech będzie.Usuwanie opinii robi właśnie takie niedomówienia czemu czegoś nie ma a było. Jak widać opinia nie jest usunięta, użytkownik został kilka razy poinformowany co odnotował, a opinia została Ukryta (miękko usunięta). Nic nie zniknęło i każdy moderator miał w to wgląd. To samo jest w tematach na wht - jeden da rękę obciąć za usługi w BH, a drugi nie cache nasz znać i też to szanujemy, sprostujemy i poprawiamy się, ale nie zgłaszamy wszystkiego do usunięcia Chcesz tutaj o firmach gadać czy o opiniach? Zróbcie np żółty kolor opinii niezautoryzowanej, nie liczcie ich w rankingu i będzie git - wilk syty i owca cała Czyli jak, wystawię tragiczną opinię i wrzucam dowolną stronę z Waszych serwerów i mówisz, że jest ok? To ma wisieć? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MikeJones 25 Zgłoś post Napisano Wrzesień 23, 2015 Ja tam ogólnie nie popieram modułu opinii i tego, że w top3 najlepiej ocenianych firm są "marki" o których w większości nikt poza forum nie słyszał.. a opinie maja dlatego, że dostaje się za nie bonusy... wpisy futurehostu na zasadzie "transakcja przebiegła pomyślnie" są tutaj najlepszym przykładem... a ta zalinkowana opinia o zenboxie jest imho całkiem wyważona, nie widzę tutaj jechania personalnego jak np. w jednej o po hekko, a że zenbox nie jest idealny to wystarczy wejść na ich fb i poczytać, zresztą nikt nie jest i nie ma sensu się na takowych kreować Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Marek607 655 Zgłoś post Napisano Wrzesień 23, 2015 Czyli jak, wystawię tragiczną opinię i wrzucam dowolną stronę z Waszych serwerów i mówisz, że jest ok? To ma wisieć? robisz ją na zółto z opisem że nieautoryzowana, domyślnie zwinięta i nie liczy sie w rankingu i tyle. Nikt nie wystawia negatywnej opinii bez powodui nie mówimy tu o przypadkach 15 opinii naraz z jednego ip. To że moderatorzy widzą to nie wiem, ja i reszta "normalnych" uzytkowników ją widziała i nagle znikła stad to zamieszanie, to samo zreszta bylo przy wczesniejszych opiniach ktore znikały i pewnie pojawialy sie później tylko na stronie firmy, a nie w bocznym pasku jako najnowsze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Wrzesień 23, 2015 robisz ją na zółto z opisem że nieautoryzowana, domyślnie zwinięta i nie liczy sie w rankingu i tyle. Nikt nie wystawia negatywnej opinii bez powodui nie mówimy tu o przypadkach 15 opinii naraz z jednego ip. Tylko co to zmieni, jak ktoś będzie chciał robić walki to i tak będzie robił, taki już nasz charakter, nie idziemy na około tylko prosto bo to my Polacy. Swoja drogą tu przyznam rację, opinia nie powinna zniknąć z rankingu bo bardzo źle to wygląda i takie "tłumaczenia", że opinia była w weryfikacji itp. nie maja sensu, nikt w to teraz nie uwierzy. Opinia nie dotyczy postronnej firmy, tylko firmy "skojarzonej" z WHT, więc tym bardziej powinniście uważać na takie zagrywki, bo to jak z rządem, wszyscy patrzą wam na ręce. Z modułem nic się nie wymyśli moim zdaniem, bo praktycznie nie ma poprawnego systemu weryfikacji takich opinii, nigdy nie będzie (no chyba, że trzeba będzie listownie z numerem dowodu). Rozwiązaniem może byłoby zrobienie swojego rodzaju komisji z kilku firm, którzy nadzorują takie negatywne wpisy (ale chyba i to by nie zadziałało, zawsze jest ryzyko stronności), z ludzi mających trochę honoru na sercu, nie hejterów do zabawy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Wrzesień 24, 2015 Ok, dodam do TODO aby do czasu wyjaśnienia była jakoś unieważniona tak jak zaproponował Marek. Ireneusz: dziękuję za przypomnienie, że zenbox jest najbardziej na świeczniku, ale generalnie nie da się o tym zapomnieć Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Filip Nowacki Zgłoś post Napisano Wrzesień 24, 2015 Jak już temat poruszony to proszę również o rozpatrzenie kar w rankingu dla firm, które prowadzą nieuczciwą politykę "napisz pozytywny komentarz a dostaniesz +3msc usługi gratis" jak to robi taka pewna firma - widać po ilości opinii... Ludzie na ślepo wystawiają opinie, bez podawania adresu i to jest ok? Ile razy były przypadki, że opinie były wystawiane ze świeżych kont, bez postów o nickach Klient151251 i inne randomowe cyferki? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Wrzesień 25, 2015 Nie będzie takich kar gdyż nie ma możliwości aby duża liczba klientów (setki) wystawiła pozytywną opinię za 3 miesiące gratis kiedy nie jest zadowolona. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blfr 225 Zgłoś post Napisano Wrzesień 25, 2015 Ale wiesz, jak jest: zwyczajny zadowolony klient nie wystawi najczęściej żadnej opinii, więc firma, która doda bodziec do wystawiania opinii, będzie wyglądała wyjątkowo korzystnie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Wrzesień 25, 2015 Jest dokładnie jak blfr napisał, tylko, że myśmy już to dawno przerabiali, tu nie ma jak na razie rozwiązania na ten problem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Wrzesień 25, 2015 Zrezygnować z opinii pozytywnych a zostawić tylko negatywne. Wtedy im mniej opinii ma dana firma tym lepiej. Analogicznie jak ma dużo znaczy się ze coś jest nie halo. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Wrzesień 25, 2015 Zrezygnować z opinii pozytywnych a zostawić tylko negatywne. Wtedy im mniej opinii ma dana firma tym lepiej. Analogicznie jak ma dużo znaczy się ze coś jest nie halo. Tyle że wtedy premię dostają firmy małe, nowe, nieznane Łatwiej zebrać negatywną opinie obsługując 20 tys klientów niż 200 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Panowie 5 x why co chcemy osiągnąć? Chcemy osiągnąć ranking, który oddaje rzeczywistość. Nie chcemy rankingu samych negatywów czy samych pozytywów, chcemy rzeczywistej sytuacji. W większość firm globalny wynik jest zdecydowanie pozytywny, rynek w Polsce jest dojrzały i praktycznie całe top100 jest ok. Klient, który szuka chce zobaczyć czy ta firma jest ok, czy nie trafia na firmę krzaka albo taką, której podejście do klienta jest inne niż by chciał i to jest cel rankingu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Klient, który szuka chce zobaczyć czy ta firma jest ok, czy nie trafia na firmę krzaka albo taką, której podejście do klienta jest inne niż by chciał i to jest cel rankingu. Tak, tylko taki klient nie ma zielonego pojęcia o tym, że część opinii jest pisanych przez troli, część na podstawie jakiś promocji,a negatywy niektórych firm ukrywane. Zawsze zdarzy się jakiś idiota (przepraszam za słowo), któremu się nie podoba polityka firmy i żąda zmian tylko i wyłącznie dla niego, bo jak nie to zaraz negatyw. Pozytywy są ok, raczej moim zdaniem nie są żadnym problemem, nawet jak firma oferuje za to jakieś zniżki itp, problem jest z negatywami, bo konkurencja (przynajmniej w Polsce ) jest ogromna, koszty prowadzenia firmy są dość duże i szanse wybicia się małej firmy są znikome, więc negatyw dla takiej firmy to w zasadzie gwóźdź do ... Może najpierw rozważmy czy społeczność chce takich opinii, bo być może na siłę uszczęśliwiacie ludzi. Większość znanych firm praktycznie nie ma żadnych opinii lub ma ich tylko kilka i działa bardzo dobrze, zresztą takich opinii w necie jest pełno, po co powielać to, czy nie lepiej wykorzystać miejsce na coś innego?. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
is_wm 287 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Sprawa jest do rozwiązania w banalny sposób. Zamiast weryfikacji przez klikanie w link, każda opinia powinna mieć załącznik - fakturę VAT. Opinię zatwierdzaliby moderatorzy (dla pełnej przejrzystości - nie ci pracujący w firmach, których dotyczy opinia - tutaj trzeba by dopisać moderatorowi z jakiej jest firmy). I tyle. Dopisałbym też np. że każda operacja (usunięcie/zatwierdzenie/edycja) musiałaby się odbyć przez np. 3 różnych moderatorów (tak jak odpalanie rakiet nuklearnych w USA ), no ale trudno zabronić używania phpMyAdmin przez właściciela forum Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Bartosz Gadzimski Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Ja bym jeszcze dodał osobistą wizytację w domu bądź w siedzibie firmy i wywiad środowiskowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
www.mzone.uk 1200 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Ja bym jeszcze dodał osobistą wizytację w domu bądź w siedzibie firmy i wywiad środowiskowy. Najlepiej w środku nocy, by nie było niedomówień Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniack 403 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 (edytowany) . Edytowano Wrzesień 9, 2017 przez maniack (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
patryk 451 Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 My tu pitu, pitu, a się w opiniach któryś miesiąc miniaturki nie wyświetlają . Top100 zresztą też za bardzo nie działa i sypie błędami. A co do samej istoty modułu opinii trochę zgadzam się z mzone - mają je głównie firmy, które daja jakieś bonusy dla userów. Fobi zaraz napisze, że oczywiście przecież każda firma może tak zachęcać ludzi i jest to prawda, tylko myślę, że jeśli komuś jeszcze zależy na WHT to powinniśmy zadbać o to, żeby userzy przychodzili tutaj dyskutować, a nie tylko wpisać pozytywną opinię za żniżkę, albo ew. negatywa pod wpływem złości. Niestety po przeniesieniu opinii z forum właściwego na moduł, ruch tutaj zamarł. Co do pomysłów is_wm, to nie widzę tutaj powodów do nabijania się. Na Ceneo czy Allegro wystawia się opinię po właściwiej transakcji. Jeśli to ma być sensowny ranking to jakaś weryfikacja by się przydała. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Wrzesień 27, 2015 Proszę jeszcze zwrócić uwagę na jedną - moim zdaniem - dość ważną rzecz. Chodzi mi o punkt widzenia potencjalnego klienta który nie jest do końca wprowadzony w temat i nie ogarnia pewnych spraw. Mamy kilka firm, niech będą one jako A, B, C i D, bez wskazywania paluchem kto jest kim i bez dziwnych aluzji. Firma A jest raczej duża i ma opinie w większości pozytywne ale trafiają się czasem negatywne. Firma B również jest raczej spora ale posiada tylko opinie pozytywne. Firma C posiada raczej opinie negatywne. Firma D nie posiada w ogóle opinii. O firmie A piszą wszyscy, albo się ich kocha albo nienawidzi jak dwie największe partie w kraju. O firmie D nie pisze nikt a mają ciekawą ofertę, są solidni, nie kosztują majątku ale też nie oferują wszystkiego po "pińć złotych". Co pomyśli sobie potencjalny klient o firmie D? Nie mają żadnych opinii, nie wiem co to jest, może jakiś krzak, pójdę do firmy A albo B bo C to jakieś nico. Tym samym firmy nieposiadające żadnej opinii a które świadczą usługi dobrej jakości tracą klientów na rzecz tych o których pisanie i dyskusja jest w modzie czy na topie. Jak komuś bardzo zależy to niech podaje rzeczywiste odpowiedniki firmy A, B, C, D, dam znać czy dobrze celujecie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
is_wm 287 Zgłoś post Napisano Wrzesień 28, 2015 mają je głównie firmy, które daja jakieś bonusy dla userów. Nie zapomnij o przynajmniej dwóch firmach, które same sobie piszą opinie Już kiedyś pisałem jak to działa (i to wcale nie tylko w przypadku hostingu): - pozytywy wystawiają firmy sobie same/na zamówienie lub dają profity za nie; - negatywy wystawiają sfrustrowani ludzie, którzy albo mają ku temu powód (wyczerpali wszystkie drogi do kompromisu) albo zaspakajają w ten sposób swoje chore ambicje. Oczywiście generalizuję i mam na myśli ok. 95% przypadków, pewnie te 5% mają inne podłoża. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Filip Nowacki Zgłoś post Napisano Wrzesień 29, 2015 Jak dla mnie pomysł is_wm na "niezależny trybunał weryfikacji opinii" w postaci grona niezależnych osób jest całkiem ok. Do tego wymagać by do każdej opinii była dołączana faktura na min. 3msc i wszystkie problemy znikną łącznie z - pozytywy wystawiają firmy sobie same/na zamówienie lub dają profity za nie; Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Wrzesień 29, 2015 OK ale powyższe koniecznie z opcją oznaczenia opinii jako "sami nie wiemy co o niej mamy myśleć". Czyli jeżeli jakaś opinia wydaje się być nie do końca pewna to jest oznaczona jako niepewna i każdy użytkownik sam sobie rozważy jej zawartość po swojemu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
m.arcin 0 Zgłoś post Napisano Październik 9, 2015 (edytowany) niepotrzebnie sie przejmujecie tym rankingiem, tak jakby niewiadomo ile osob sie nim sugerowalo. @Samu zawsze zostaje ślad w internecie - niestety w obecnej formie nie jest to w zaden sposob weryfikowany. Jezeli skladasz opinie negatywna w opineo (przynajmniej bylo tak kilka lat temu) - musisz przedstawic dowód zakupu. Dzięki temu można zweryfikować zgłoszenie czy opisana sytuacja ma faktycznie miejsce - w chwili obecnej opinie wht to hejt. Wysmarowanie firmy w opineo jest możliwe tylko pod warunkiem, że udowodnisz że masz racje - w przypadku wht - właściciel firmy musi udowadniać, że nie jest wielbłądem. Edytowano Październik 9, 2015 przez m.arcin (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Pokuć Zgłoś post Napisano Październik 11, 2015 Taki jeszcze jeden pomysł właśnie mi wpadł przy okazji czytania opinii o jednym z liderów Obecnie użytkownik wybiera opinię pozytywną bądź negatywną, pisze słowem pisanym oraz daje gwiazdki. Ma to sens aby zmienić wybór opinii pozytywna/negatywna na zasadzie zliczania gwiazdek? Wiadomo że jeżeli klient da po jednej gwiazdce wszędzie to mamy ultra negatyw, jak da wszędzie pięć to znaczy że jest najwierniejszym klientem. Pozostałe czyli cały środek musiałby być odpowiednio zliczany. Trzeba by zajrzeć do starych ksiąg, wyszukać odpowiedni algorytm, zarzucić odpowiednim zaklęciem ZEN żeby działało to w sposób jak najbardziej sprawiedliwy. Na koniec jeszcze podgląd opinii to jest co wyszło z tych gwiazdek do potwierdzenia przez klienta. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach