outmc 1 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 Witam Sprawa wygląda w ten sposób : 04.10 kupiłem na raty przedmiot - szafka , wpłaciłem zaliczkę na konto sklepu a reszta jest finansowana przez bank. Sklep w ramach regulaminu deklaruje termin realizacji zamówienia od 7 do 21 dni. Kontaktując się ze sklepem powiedziano mi ( i zaznaczono w zamówieniu na stronie ) że termin wydłuża się do 12.11 i nie wiadomo czy będzie w tym czasie zrealizowany. Ustaliliśmy , iż jeśli termin kolejny raz bedzie zmieniony rozwiązujemy umowę. Po rozmowie z bankiem i przedstawieniem całej sytuacji gdy zamówienie nie będzie zrealizowane muszę napisać wniosek o odstąpienie od umowy , a odstępuję od umowy z winy sklepu oczywiście. Pytanie moje jest takie : jak napisać takie odstąpienie od umowy i zaznaczyć że to z winy dostawcy a nie z mojej ?? ( w umowie kredytu jest informacja iż mam prawo odstąpić do 14 dni ale sytuacja jest wyjątkowa - tak mi powiedziano w banku ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
geekboy68k 20 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 (edytowany) Czy w umowie dostawy wyznaczono nieprzekraczalny termin realizacji? Takie rzeczy zawsze powinny być zapisane, bez klauzul w stylu "wykonawca zastrzega sobie możliwość obsuw ze względów niezależnych od niego". Co do dokumentu, wzoru konkretnego nie ma. Coś w stylu: Miejscowość, data, Dane kupującego i sprzedającego, Treść: W związku z niewywiązaniem się z umowy dostarczenia [...] w dniu [...] za cenę [...] zł oświadczam, że na podstawie art. 635 Kc, odstępuję od umowy i wzywam do niezwłocznego zwrotu, wpłaconej wcześniej na poczet zaliczki, kwoty w wysokości [...] zł. W przypadku braku zwrotu powyższej kwoty w terminie [...] dni, od dnia otrzymania niniejszego pisma, sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego. wysłane ZPO i będzie ok. Edytowano Październik 29, 2014 przez geekboy68k (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
outmc 1 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 to wyciąg z regulaminu sklepu : Kupujący rozumie i akceptuje, że oferta sklepu internetowego nie jest tożsama z ofertą stacjonarną i składa zamówienie na oferowane produkty.Zamówienia na produkty, których nie ma w danej chwili w naszym magazynie realizujemy w terminie do 14 dni roboczych, jeśli są dostępne w hurtowniach lub na magazynie dostawcy/importera. W przypadku gdy któryś z produktów wykonywany jest na zamówienie klienta lub wymaga dłuższego czasu dostawy - klient jest informowany o tym na karcie produktu (dotyczy to m.in. aluminiowych pokryw oświetleniowych, akwariów OptiWhite oraz szafek oraz wszystkich produktów na indywidualne zamówienie).Większość produktów jest dostępna w ciągłej sprzedaży, jednak może zdarzyć się, że ze względu na dużą sprzedaż lub nieprzewidzianą sytuację (opóżnienie ze strony dostawcy, przerwy świąteczne, święta narodowe), mogą wystąpić chwilowe braki lub opóźnienia w dostawie, wtedy czas oczekiwania może się wydłużyć. W takim przypadku Klient zostaje o tym poinformowany droga elektroniczną na stronie informującej o statusie zamówienia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
geekboy68k 20 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 To jakaś kpina. Termin się wyznacza i jeżeli pasuje on obu stronom, to umowa zostaje zawarta, a jak nie to nie. Zapisy w stylu "to nie z naszej winy, przykro nam" czy też "termin zostaje wyznaczony po złożeniu zamówienia" winny zapalać czerwoną lampkę - dla mnie to brak profesjonalizmu i fuszerka. Technicznie możesz odstąpić od tej umowy. Sugeruję wcześniej wystosować do nich inny list, także ZPO, w którym na podstawie tego samego artykułu wzywasz do wykonania umowy, pod rygorem nieważności, w terminie 7 dni. Jeżeli się nie wywiążą, to leci już kolejne pismo - jak napisałem wcześniej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
outmc 1 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 zrobiłem zrzut ekranu na ktorym jest status zamówienia , jest data zamówienia , termin realizacji ktory sklep wyznaczył na samym początku czyli od 7 do 21 dni i jest tez przewidywany termin realizacji na 12.11 wkurza mnie to, bo raty kredytu musze płacić a towaru nie mam i nie wiadomo czy termin wyznaczony przez sklep zostanie dotrzymany - info od pracownika Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
geekboy68k 20 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 Zrobiłbym tak, jak mówię - dziś wysłał pismo z tygodniowym terminem na realizację, a potem drugie z rezygnacją. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
outmc 1 Zgłoś post Napisano Październik 29, 2014 Dobrze, z sklepem sobie poradzę. jak rozmawiać z bankiem o odstąpieniu od umowy ? ewentualnie jakie dokumenty przygotować Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach