Skocz do zawartości
outmc

wzór odstąpienia od umowy

Polecane posty

Witam

Sprawa wygląda w ten sposób :

04.10 kupiłem na raty przedmiot - szafka , wpłaciłem zaliczkę na konto sklepu a reszta jest finansowana przez bank. Sklep w ramach regulaminu deklaruje termin realizacji zamówienia od 7 do 21 dni.

 

Kontaktując się ze sklepem powiedziano mi ( i zaznaczono w zamówieniu na stronie ) że termin wydłuża się do 12.11 i nie wiadomo czy będzie w tym czasie zrealizowany.

 

Ustaliliśmy , iż jeśli termin kolejny raz bedzie zmieniony rozwiązujemy umowę.

Po rozmowie z bankiem i przedstawieniem całej sytuacji gdy zamówienie nie będzie zrealizowane muszę napisać wniosek o odstąpienie od umowy , a odstępuję od umowy z winy sklepu oczywiście.

 

Pytanie moje jest takie : jak napisać takie odstąpienie od umowy i zaznaczyć że to z winy dostawcy a nie z mojej ?? ( w umowie kredytu jest informacja iż mam prawo odstąpić do 14 dni ale sytuacja jest wyjątkowa - tak mi powiedziano w banku )

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy w umowie dostawy wyznaczono nieprzekraczalny termin realizacji? Takie rzeczy zawsze powinny być zapisane, bez klauzul w stylu "wykonawca zastrzega sobie możliwość obsuw ze względów niezależnych od niego".

 

Co do dokumentu, wzoru konkretnego nie ma. Coś w stylu:

  • Miejscowość, data,
  • Dane kupującego i sprzedającego,
  • Treść: W związku z niewywiązaniem się z umowy dostarczenia [...] w dniu [...] za cenę [...] zł oświadczam, że na podstawie art. 635 Kc, odstępuję od umowy i wzywam do niezwłocznego zwrotu, wpłaconej wcześniej na poczet zaliczki, kwoty w wysokości [...] zł. W przypadku braku zwrotu powyższej kwoty w terminie [...] dni, od dnia otrzymania niniejszego pisma, sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.

 

wysłane ZPO i będzie ok.

Edytowano przez geekboy68k (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to wyciąg z regulaminu sklepu :

 

 

 

Kupujący rozumie i akceptuje, że oferta sklepu internetowego nie jest tożsama z ofertą stacjonarną i składa zamówienie na oferowane produkty.

Zamówienia na produkty, których nie ma w danej chwili w naszym magazynie realizujemy w terminie do 14 dni roboczych, jeśli są dostępne w hurtowniach lub na magazynie dostawcy/importera. W przypadku gdy któryś z produktów wykonywany jest na zamówienie klienta lub wymaga dłuższego czasu dostawy - klient jest informowany o tym na karcie produktu (dotyczy to m.in. aluminiowych pokryw oświetleniowych, akwariów OptiWhite oraz szafek oraz wszystkich produktów na indywidualne zamówienie).

Większość produktów jest dostępna w ciągłej sprzedaży, jednak może zdarzyć się, że ze względu na dużą sprzedaż lub nieprzewidzianą sytuację (opóżnienie ze strony dostawcy, przerwy świąteczne, święta narodowe), mogą wystąpić chwilowe braki lub opóźnienia w dostawie, wtedy czas oczekiwania może się wydłużyć. W takim przypadku Klient zostaje o tym poinformowany droga elektroniczną na stronie informującej o statusie zamówienia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakaś kpina. Termin się wyznacza i jeżeli pasuje on obu stronom, to umowa zostaje zawarta, a jak nie to nie. Zapisy w stylu "to nie z naszej winy, przykro nam" czy też "termin zostaje wyznaczony po złożeniu zamówienia" winny zapalać czerwoną lampkę - dla mnie to brak profesjonalizmu i fuszerka.

 

Technicznie możesz odstąpić od tej umowy. Sugeruję wcześniej wystosować do nich inny list, także ZPO, w którym na podstawie tego samego artykułu wzywasz do wykonania umowy, pod rygorem nieważności, w terminie 7 dni. Jeżeli się nie wywiążą, to leci już kolejne pismo - jak napisałem wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem zrzut ekranu na ktorym jest status zamówienia , jest data zamówienia , termin realizacji ktory sklep wyznaczył na samym początku czyli od 7 do 21 dni i jest tez przewidywany termin realizacji na 12.11 :)

 

wkurza mnie to, bo raty kredytu musze płacić a towaru nie mam i nie wiadomo czy termin wyznaczony przez sklep zostanie dotrzymany - info od pracownika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, z sklepem sobie poradzę.

jak rozmawiać z bankiem o odstąpieniu od umowy ?

ewentualnie jakie dokumenty przygotować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×