Skocz do zawartości
TheKrzysztofa

Rejestracja Portalu jako Czasopisma w sądzie.

Polecane posty

Witam,

Chciałbym się dowiedzieć na jakiej zasadzie i jak można zarejestrować portal internetowy jako czasopismo według prawa prasowego w sądzie rejonowym.

Jakie dokumenty są wymagane, co jest dokładnie sprawdzane i jakie są opłaty w celu rejestracji.

Dodatkowo chciałbym się dopytać jak takie pismo powinno wyglądać.

 

Pozdrawiam

 

 

Edytowano przez TheKrzysztofa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego, portal rejestrujesz tak samo jako czasopismo. Idziesz do właściwego sądu w Twojej okolicy, który prowadzi taki rejestr, prosisz o wniosek, wypełniasz.W trakcie składania wniosku oświadczasz, że jestem obywatelem Polski :) , musisz mieć dowód, wskazujesz wydawnictwo, redaktora naczelnego. Jako nazwę podajesz adres portalu + tytuł (możesz, ale nie musisz).
Kolejny krok to opłaty, żeby Pani z okienka przyjęła wniosek trzeba wykupić znaczki skarbowe, kwota chyba z 20-30zł i po sprawie. Po 1-2 tygodniach dostaniesz potwierdzenie rejestracji, jeżeli sąd nie znajdzie przeciwskazań.

 

Co nam daje taka rejestracja?

Możemy formalnie działać jako redakcja ze wszelkimi prawami, które przysługują mediom i dziennikarzom. Jako redaktor naczelny możesz wystawiać legitymacje swoim dziennikarzom i starać się o akredytacje dziennikarskie. Nawet w dobie ostatnich wydarzeń, w TV padało pytanie co z dziennikarzami, którzy tworzą portale internetowe, czy im też przysługuje prawo do tajemnicy dziennikarskiej itp. Oczywiście, że przysługuje, o ile redakcja jest zarejestrowana jako redakcja, inaczej sprawa nie jest taka oczywista.

Edytowano przez K_M (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz się też starać o numer ISSN - http://www.bn.org.pl/programy-i-uslugi/issn/informacje-ogolne/ .

Ale to zależy już od publikowanych treści i sposobu publikacji. Publikacja musi występować w sposób ciągły.

 

Cytat: "Zasób ciągły - publikacja na dowolnym nośniku, publicznie dostępna, wydawana sukcesywnie bez określonego z góry zakończenia, zazwyczaj w następujących po sobie lub aktualizowanych częściach, przeważnie oznaczonych numerycznie i/lub chronologicznie."

 

Potraktuj to jako dodatek, najważniejsze, aby być zarejestrowanym w sądzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Blogi też podlegają rejestracji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz się też starać o numer ISSN - http://www.bn.org.pl/programy-i-uslugi/issn/informacje-ogolne/ .

Ale to zależy już od publikowanych treści i sposobu publikacji. Publikacja musi występować w sposób ciągły.

 

Cytat: "Zasób ciągły - publikacja na dowolnym nośniku, publicznie dostępna, wydawana sukcesywnie bez określonego z góry zakończenia, zazwyczaj w następujących po sobie lub aktualizowanych częściach, przeważnie oznaczonych numerycznie i/lub chronologicznie."

 

Potraktuj to jako dodatek, najważniejsze, aby być zarejestrowanym w sądzie.

Ciekawa opcja jednak tutaj weryfikacja będzie ciągła bo to biblioteka narodowa :)

 

 

Blogi też podlegają rejestracji?

 

Z tego co dowiedziałem się każdy portal, blog, forum oraz strona internetowa na której informacje są przekazywane w sposób ciągły muszą być zarejestrowane inaczej właściciel podlega karze grzywny lub karze ograniczenia wolności.

Jednak nikt nie sprawdza stron bo nigdy o takim incydencie nie słyszałem (chyba?), natomiast chce zarejestrować portal celem stworzenia sobie legitymacji dziennikarskiej. Niby mogę sobie wydrukować w każdej chwili lecz bez potwierdzenia numerem nadanym z sądu nic nie jest warta, tylko mogę sobie kłopotów narobić. Dzięki takiej legitymacji łatwiej jest dostać akredytacje dziennikarska na imprezy masowe bo jest potwierdzenie że faktycznie ktoś coś prowadzi i jest to zarejestrowane, a te kilkadziesiąt złotych za taki papier :)

 

 

A jak to jest z Copyrightem? Jak i gdzie zarejestrować nazwę / znak towarowy tudzież logotyp?

Edytowano przez TheKrzysztofa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każda nazwa jest chroniona prawem autorskim pod pewnym względami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Każda nazwa jest chroniona prawem autorskim pod pewnym względami.

Jasne jednak chciałbym uzyskać papiery na nazwę oraz logotyp. Chociaż grafika jest moją własnością i ja jedyny posiadam pliki źródłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

A ja mam pytanie jak jest z kosztami rejestracji takiego czasopisma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie jak jest z kosztami rejestracji takiego czasopisma?

 

Dla Warszawa Praga Północ 40 zł (pewnie reszta tak samo ma).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasne jednak chciałbym uzyskać papiery na nazwę oraz logotyp. Chociaż grafika jest moją własnością i ja jedyny posiadam pliki źródłowe.

 

Trwa to ponad rok, a koszty idą w tysiące zł... Na początek bym się tym nie przejmował...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastrzeżenie logo i nazwy trzeba zrealizować sobie oddzielnie. Oczywiście, tak jak HaPe pisze, dzieło jest chronione prawem autorskim, ale jak ktoś użyje Twojego logo to i tak trzeba udowadniać, kto od kogo ściągnął. Przy zastrzeżonym znaku sprawa jest prostsza, wiadomo od razu, od kogo ściągnięto ;) To tak w uproszczeniu oczywiście, u nas i tak wszystko ciągnię się latami :(

 

Zastrzeżenie np. nazwy/znaku towarowego trzeba zrealizować przez rzecznika patentowego. Często są przy uczelniach ulokowani lub w ramach kancelarii prawniczych, podrzucam link do artykułu z kosztami: http://wyborcza.biz/biznes/1,100897,14129158,Ile_kosztuje_zastrzezenie_nazwy_w_Urzedzie_Patentowym_.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Bardzo ciekawy temat. Widzę, że użytkownik K_M orientuje się w temacie więc jeżeli będę mógł uzyskać odpowiedź to świetnie.

 

Przykładowo chcę zarejestrować portal o grach. Napisałeś o wskazaniu wydawnictwa - czyli będąc osobą fizyczną, która posiada jedynie swoją stronę internetową co mam/mogę tutaj wpisać (muszę dodatkowo coś rejestrować/zakładać - czy wystarczy wpisać np. TwojaNazwa)?

Jak wygląda sprawa z redaktorami? Jeżeli zatrudnię/przyjmę nową osobę muszę gdzieś to zgłaszać (aby w przyszłości móc im wystawić legitymację)? Jeżeli tak, to co w wypadku jeżeli redaktorem zostaje osoba niepełnoletnia (charytatywnie - otrzymująca jedynie jakieś gadżety/gry do recenzji co jakiś czas)?

 

Co w wypadku zawieszenia działalności portalu? Muszę to zgłaszać w celu wypisania mnie ze spisu?

 

Posiadasz wiedzę z jakiego powodu najczęściej odrzucane są wnioski?

 

Dodam tylko, że na samym początku portal funkcjonuje i jest prowadzony non-profit.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez Groszeq (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podajesz nazwę portalu.

Osoba niepełnoletnia według prawa prasowego nie może zostać "legitymowanym" dziennikarzem.

W wypadku zawieszenia działalności musisz to zgłosić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym zgłoszeniem to do końca nie wiem czy trzeba zgłaszać, jak nie wydasz przez rok żadnego artykuułu i nie wniesiesz o przedłużenie rejestracji to ulega wykreśleniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U nas te prawo jest takie pokręcone, że szkoda gadać. Masa ludzi rezygnuje z jakiej kolwiek działalności chociaż mają ogromny potencjał tylko dlatego, ze nie mają czasami głowy do idiotycznych przepisów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×