Misiek08 285 Zgłoś post Napisano Kwiecień 29, 2014 Witam! Szukam pomysłu (lepszego niż mój aktualny) na zapisywanie danych o graczu. Potrzebuje zapisać współrzędne na których znajdował się gracz i chcę to mieć zapisane jako historię x ostatnich pozycji. Aktualnie wpadłem, by na każdą postać tworzyć tabelę w MongoDB jako "capped collection". Limit rozmiaru ustawiam kosmiczny, a limit dokumentów (opcja max) na zadaną wartość (100 000). Jest jakaś baza, która będzie lekka, będzie miała klientów w PHPie, node.js i najlepiej C++ i będzie obsługiwała klastrowanie (nie musi być master-master, potrzebuje tylko mieć możliwość zapisywania bez martwienia się o rozrzucanie danych po node'ach). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Miłosz 2311 Zgłoś post Napisano Kwiecień 29, 2014 Może PostgreSQL? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek08 285 Zgłoś post Napisano Kwiecień 29, 2014 Czy to będzie lżejsze niż Mongo? Ogólnie chciałbym zrobić to w taki sposób, żeby nie martwić się o te "stosy". Wiem, są triggery Czekam na dalsze propozycje, a przy okazji (za jakiś miesiąc) przetestuję PostgreSQL, bo do takiego zastosowania nie widziałem jego kandydatury. Myślałem też przez chwilę o TokuMX i TokuDB. Jest sens? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
elcct 159 Zgłoś post Napisano Kwiecień 30, 2014 Testowałem TokuDB kiedyś właśnie do podobnego zastosowania, ale nie zdało to egzaminu. Nie pamiętam już szczegółów, ale powyżej x milionów rekordów było tak samo powolne jak InnoDB. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek08 285 Zgłoś post Napisano Kwiecień 30, 2014 Właśnie myślę o tym, żeby zrobić bazę nie do końca poprawnie, ale po prostu tworzyć tabelę dla każdego profilu. Wtedy mam maksymalnie 100 000 rekordów w 1 tabeli, a do tego TokuDB teoretycznie zajmuje mniej miejsca niż innoDB. Pytanie czy MySQL poradzi sobie z 30 000 tabel? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach