Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
smooglerpl

Zarządzanie zasobami serwerów? Jak ? Cz. 2

Polecane posty

Witam. Ostatnio stworzyłem temat podobny do tego, jednak nie otrzymałem satysfakcjonujących odpowiedzi. Było to spowodowane też tym, że nie potrafiłem zadać konkretnych pytań gdyż cały projekt był w fazie planów. Teraz staje się jak najbardziej realny.

 

Mam kila pytań na które nie potrafię znaleźć odpowiedzi a są one bardzo istotne dla projektu. Pytałem wielu osób i niestety nikt nigdy nie miał styczności z tego typu zagadnieniami toteż kieruję moje pytania do was na forum.

 

Małe wyjaśnienie. Planuję stworzyć automatyczną serwerownię gier. Ktoś na stronie kupuję moją usługę, skrypt automatycznie tworzy odpowiedni rodzaj serwera i uruchamia go itp. Wszystko jest banalnie proste do momentu w którym maszyna hostująca nie wyczerpie swoich zasobów. Wiadomo dobrze że serwery gier są zasobożerne. Z naszych obliczeń wynika, że bardzo szybko jedna maszyna może nam nie wystarczyć. Teraz pojawia się główny problem na który niestety ani ja, ani żaden z moich towarzyszy nie potrafi odpowiedzieć.

 

Następuje sytuacja, w której maszyna pierwsza jest 'pełna'. Trzeba uruchomić drugi serwer i tu pojawiają się komplikacje.

 

Chcemy aby dokładanie serwerów było płynne i nie powodowało problemów. Wiadomo że skrypt obsługuje jeden serwer w dodatku ten, na którym jest uruchomiony, więc co z drugim.. trzecim... piątym ?

 

Teraz pytanie (a w zasadzie prośba o komentarz do naszych pomysłów):

 

1. Zastanawiamy się czy jest możliwość łączenia serwerów w jedną maszynę tak aby nie trzeba było kombinować z kodem, tylko w razie potrzeby dokupić kolejną maszynę i tym samym zwiększyć dwukrotnie moc obliczeniową serwera?

a) Jeśli takie rozwiązanie jest możliwe to czy jest wydajne i opłacalne?

b) Czy ovh świadczy takie usługi?

c) Co w przypadku jeśli jeśli jedna maszyn wysiądzie? Czy nie wpłynie to na działanie pozostałych maszyn? Jak wygląda wtedy sprawa usunięcia takiej usterki?

 

2. Druga opcja to stworzenie przez nas specjalnych programów. Każdy program byłby odpalany na konkretnej maszynie i łączył się z maszyną główną wysyłając odpowiednie informacje do serwera głównego. Co sądzicie o takim rozwiązaniu?

a) Takie rozwiązanie może spowodować niepotrzebne dodatkowe obciążenie serwera i dodatkowy niepotrzebny ruch a więc może być nieefektywne i niewydajne.

b) Napisanie tego zajmie nam sporo czasu gdyż jesteśmy w fazie teoretyzowania, żaden z nas nie miał z tym styczności więc trzeba się będzie z tym sporo napracować.

 

 

To na razie wszystko. Jeśli coś więcej przyjdzie mi do głowy napiszę. Póki co proszę o odpowiedzi i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak robi większość paneli - na każdej maszynie jest 1 daemon, z którym łączy się panel. W momencie kupna serwera panel sprawdza gdzie jest miejsce na kilka sposobów: pyta pokolei maszyny ile mają wolnych zasobów dopóki nie znajdzie miejsca na serwer tej gry lub na podstawie wpisów w bazie przydziela serwer do danej maszyny bez względu na używane zasoby, ale do limitów określonych podczas dodawania maszyny do panelu lub zostawia w kolejce w bazie, a maszyny wyciągają z kolejki serwery gier np. sprawdzając co minutę i instalują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej poprostu zainteresować się gotowym panelem jak np NOZO.pl albo Revogames (czy jakoś tak)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panel to jedno, za samym panelem musi stać "mechanika", która niejako rozdzieli obciążenie na maszyny fizyczne.

W kwestii maszyn zapraszam do kontaktu pomożemy w doborze rozwiązania.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

kont 696 021 304

www.sprintdatacenter.pl

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrys
Panel to jedno, za samym panelem musi stać "mechanika"

 

to dość ciekawe, mógłbym prosić o rozwinięcie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@patrys - no właśnie chodzi o jakiś algorytm rozrzucający serwery gier po maszynach. Chcieli, żeby zabrzmiało to profesjonalniej i bardziej tajemniczo, żeby klient się akurat nimi zainteresował. Normalne.

 

Mechanika kwantowa, te sprawy, przeliczanie zasobów serwerów dedykowanych komputerem kwantowym, obliczanie pogody, a na jej podstawie temperatury przy serwerach z dokładnością do 1*10^-33, dzięki czemu znasz dokładnie wydajność procesora i możesz określić ile zostało mocy.

Edytowano przez Misiek08 (zobacz historię edycji)
  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę że "na start" nie ma co się bawić w autorskie panele. W dobrych cenach można kupić np jak wyżej pisałem NOZO.pl - zrobi za ciebie wszystko...

Może kiedyś jak będziecie "duzi" będziecie mogli pomyśleć nad czymś autorskim (patrz - pukawka), ale myślę że na początku to nie ma sensu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszelkie informacje. W końcu wszystko jasne. Widzisz Kszysiu co do NOZO.pl to odstraszyła mnie już ich strona. Nie wiem na jakich przeglądarkach testowali ale style dla checkboxów mają skopane bo się nie podświetlają. Taka drobnostka ale bardzo na starcie razi już przy rejestracji. Druga sprawa to gdzie tam szukać jakiegoś demo, zdjęć czy filmu prezentującego możliwości ? Zero konkretów a być może byłbym zainteresowany. RevoGames natomiast daje bardzo małe możliwości konfiguracyjne. Napisanie własnego panelu w ładnym designie to mały pikuś, gorzej z tą 'mechaniką' bo nigdy nie miałem przyjemności tworzyć czegoś takiego. Z tego co już zdążyłem się zorientować to takie deamony tworzą głównie w Pythonie. Schody zaczynają się na tym etapie gdyż nie znam tego języka. Trzeba będzie poświęcić trochę czasu na zapoznanie się z nim.

 

Nie mniej jeśli ktoś ze zgromadzonych ma jakieś bardziej obszerne informacje o nozo niż te, które zawarto na ich stronie to byłbym wdzięczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@autor - to nie jest ani "mechanika" ani nic strasznego. Po prostu ustawiasz sobie np. limity slotów dla danej maszyny, czy ilość ogólnie serwerów. Jak masz 1 maszynę pod różne typy to możesz sobie to zrobić systemem punktowym, czyli np. serwer ma pojemność 8192 pkt, a 1 slot danej gry zajmuje x pkt (64pkt/slot MC, 30pkt/slot CS 1.6). Potem sprawdzasz przy zamówieniu czy jest wystarczająco miejsca dla serwera i tyle.

 

Jak już się rozwiniecie to na pewno znajdziesz programistę, który zrobi daemon analizujący zużycie serwerów i dokładniejsze/optymalniejsze rozrzucanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na gamehostingtalk.pl masz temat o ich panelu (w dziale panele administracyjne) gdzie sami się na jego temat udzielają. Wszyscy tam ten panel chwalą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×