Suspect121 53 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 axix, nie jest to prawdą, serwery Minecraft obsługują bez problemu kilka rdzeni procesora. To jest w standardzie bez wprowadzania żadnych zmian. Prawdopodobnie Twój problem tkwi w javie. Mam kliku klientów których serwery czasem połakomią się nawet na 2-3 rdzenie procesora. Prowadzę hosting serwerów Minecraft więc jestem nieco wtajemniczony Tak więc najrozsądniej będzie odnaleźć przyczynę Twojego problemu niż tak kombinować. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
axik 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 Przyklad: http://www.spigotmc.org/threads/more-cpu-cores-less-tps-wtf.463/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Suspect121 53 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 (edytowany) Działają u mnie serwery na Spigocie i nawet w tej chwili widzę w top-ie, że użycie procesora jednego z nich wynosi 200% (2 rdzenie). Testowo możesz zmienić silnik na Bukkit aby sprawdzić czy nie jest to problem związany ze Spigotem którego używasz. Edytowano Sierpień 29, 2013 przez Suspect121 (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 (edytowany) del Edytowano Sierpień 29, 2013 przez Kszysiu (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Yaneek 13 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 A nie lepsza będzie chmura do tego rozwiązania? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 To chyba budżet by musiał przez 10 albo 15 przemnożyć Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 odezwij sie do chlopakow tiktalik.com Teoretycznie ich uslugi ograniczaja sie do chmury, ale nie boja sie wyzwan i moze cos wymysla. Tyle ze cena pewnie bedzie adekwatna do wymagan... mysle ze dobrym rozwiazaniem bedzie zbudowanie samemu czegos z prockiem i5/jakims xeonem pod standardowy socket(serwerowe plyty maja oc w konfiguracji biosu?), zamontowanie na to jakiegos dobrego chlodzenia i podkrecenie do 4 - 4.5ghz... no i gdzies to na kolokacje... ale mysle ze 500mb/s rurki wyjdzie baaaardzo drogo... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 Przy serwerach kręcenie procka jest bez sensu chociażby z tego powodu że są i tak dużo bardziej wydajne niż zwykłe domowe a ich cena jest zbyt duża żeby używać je w sposób skracający ich żywotność. Z tego co wiem to chyba nie ma opcji kręcenia prockiem bezpośrednio z biosu (przynajmniej na starych dellach ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ritchey 91 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 Tak czasem bywa że pewne aplikacje/moduły działają jednowątkowo i w zasadzie (o ile sami nie jesteśmy autorami kodu) nie można ich "zrównoleglić". W tym przypadku potrzebujesz nie tyle CPU o największym zegarze w GHz, ale o najszybszym pojedynczym rdzeniu. Zerknij więc na ten ranking: http://www.cpubenchmark.net/singleThread.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Pan Kot 1535 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2013 @Kamikadze Nie są. Można bez problemu znaleźć serię i7 z generacji 4, które dorównują wydajnością najnowszym xeonom. To po prostu jest nieco inny target i nieco inna technologia, ale wydajność jest na zbliżonym poziomie tylko z niewielką przewagą dla xeonów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chmuri 89 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 http://gaming.stackexchange.com/questions/104527/how-can-i-run-a-minecraft-server-on-multiple-cpu-cores to rozumiem nie dziala? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 (edytowany) kamikadze z tego co slyszalem to procesory serwerowe sa zazwyczaj jedna generacje za procesorami desktopowymi. powod? procesory serwerowe musza byc bardziej przetestowane od desktopowych - musza wytrzymywac nieprzerwana prace, trzeba przetestowac jak sobie radza z dlugotrwalym dzialaniem ciepla, jak szybko sie zuzywaja i czy sa w stanie pracowac bez przerwy latami. Nigdzie lepiej sie tego nie sprawdzi niz na zwyklych uzytkownikach.;-) mysle ze najwieksza wydajnosc beda mialy podkrecone i5 (i7 beda sie gorzej krecic bo maja ht, po wylaczeniu podobno kreca sie jak i5) szkodq tylko ze desktopy obsługują tylko do 32gb ram... Edytowano Sierpień 30, 2013 przez Kszysiu (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ToFFiK 33 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 Mieliśmy w strefieserwerów serwery Minecrafta i nie było problemów z tym że używały tylko jeden rdzeń, stawiałbym raczej na to że masz złą wersje Javy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 aktualizacja javy na bierzaco duzo daje. warto tez sprawdzic ktora w twoim przypadku zadziala lepiej - ta od oracle czy openjdk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Infinity Tech 8 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 Najwidoczniej nie potrafisz tego zrobić ... osoby które Ci dały podpowiedzi się znają w tych tematach a Ty nawet żadnej argumentacji nie podałeś eh Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
axik 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 To moze powtorze jeszcze raz. Minecraft (gra i serwery) sa przystosowane do dzialania tylko na 1 rdzeniu procesora, jesli serwer chce sie postawic na kilku rdzeniach, to po prostu nie dziala on dobrze i jest jeszcze gorzej jakby chcialo sie go postawic tylko na 1 rdzeniu. 1 rdzen = wiecej mocy, kilka rdzeni = mniej mocy. Tak zostala napisana gra i tego nie da sie zmienic, flagi javy przy tym nie pomoga. @ToFFiK, mieliscie serwery i nie bylo problemow, czemu? Moze nie mieliscie duzo graczy by utrzymac serwer, wiec nie bylo tych problemow? U siebie mam 400 osob online, a czasem i o wiele wiecej. W tym (tak jak juz pisalem wielokrotnie) 4 osobne serwery polaczone w jeden, by kazdy serwer uzywal osobnego rdzenia. Javy uzywam od jdk, najnowszej, nie ma z nia problemow. Tutaj chodzi o hardware, nie software.. Szukacie winy w tym co zrobilem, a w cale nie jest powiedziane, ze cos zle zrobilem. Po prostu aktualny sprzet nie spelnia moich wymagan i szukam lepszego, ale jak na razie go nie widze. Wy wiecie jak dzialaja serwery dedykowane i caly sprzet, a ja wiem jak sie zachowuje ta gra i umiem z nia sie obslugiwac by dzialala jak najlepiej. Dla tych co mieli kontakt z ta gra, powiem, ze nie jest to serwer majacy 10 graczy, ani 100, tylko 400+, nie jest to tez beznadziejnie skonfigurowany serwer ktory ma 5-10 TPS przy uptime 1 godziny. Nie, Serwer ma sie dobrze, ale brakuje miejsca na rozwijanie sie. TPS po 24h wynosi 18,9 przy 400 graczach online. Niektorzy wlasciciele tej samej maszyny (wiem, bo sie nia chwala na swoich stronach, lub mi o tym mowia) mimo ze maja tylko 50 graczy, potrafia miec 4x gorsze statystyki pracy serwera niz ja. A "najwieksze" Polskie tego typu serwery w tej grze, mimo ze maja 500-700 graczy online, potrafia miec takie lagi, ze zeby cos zrobic w grze, musze to czasem powtarzac 20 razy by sie udalo. Nie chce tego miec u siebie, ale jak nie zmienie maszyny, to prawdopodobnie tak moze sie stac. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theONE 526 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 Pytanie jedno, ile realnie zużywasz transferu na tym serwerze? Jaki masz budżet miesięczny? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
axik 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2013 Ciezko powiedziec ile transferu, na OVH mam bez limitu i nigdy nie musialem tego sprawdzac. Budzet? Hm.. im mniejszy tym lepszy A tak na serio, to mysle ze gdzies do 1200zl. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chmuri 89 Zgłoś post Napisano Wrzesień 2, 2013 Czemu nie chcesz zakupic sprzetu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek08 285 Zgłoś post Napisano Wrzesień 2, 2013 @axik - używasz JDK. Spróbuj jednak uruchomić to na JRE lub z zalinkowanego tekstu wrzucić flagi dla JDK. 400 osób to może być za duży dla 1 maszyny, bez względu na moc. Może czas uruchomić po prostu 2 serwery fizyczne i dorzucić do Bungee kolejne 4 serwery? Przytykać Ci się może procek w komunikacji z RAMem i resztą podzespołów. Jak 4 serwery MC z taką ilością graczy cały czas mielą I/O to może już nie być miejsca fizycznie na serwerze na więcej komunikacji sprzętowej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chmuri 89 Zgłoś post Napisano Wrzesień 2, 2013 Dlatego jakby pomyslal o maszynie na revo dyskach nie bylo by problemu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach