Skocz do zawartości
Gość thetox

Odstąpienie od umowy internetu

Polecane posty

Gość thetox
Odstąpienie od umowy internetu jeśli usługodawca się nie wywiązuje, nie daję tego w pełni za co się płaci, jak to wygląda? można taką umowę zerwać bez ponoszenia konsekwencji jakieś dowody?

Zostało mi jeszcze 2 lata umowy na internet, gdybym chciał zrezygnować to kara.


Ale ostatnio internet dobija mnie do szału mam zaniżona prędkość ping nawet 2000

Moja faktyczna przepustowość łącza to 4Mb/s za 51zł miesięcznie, z czego np teraz według strony speedtest, pokazuje mi nawet nie 1Mb/s, na kilka innych stron wchodzę aby sprawdzić czy pobiera z pełną przepustowością łącza, i nie pobiera własnie czyli oszustwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A składałeś reklamację lub próbowałeś dogadać się po ludzku jeśli to mały ISP? Czasami tak byłoby najlepiej.

Od umowy nie możesz odstąpić, możesz obecnie ją tylko wypowiedzieć. Napisz jaki to dostawca.

 

A może problem jest u Ciebie? Jaki to net? ADSL, DSL, radiówka, po kablu, gsm czy coś innego?

Sprawdzałeś na innym OS albo komputerze? Może masz jakiegoś syfa w kompie?

 

Postaram się pomóc.

Edytowano przez Aimer (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Na 3 komputerach jest to samo nie ważne czy są uruchomione naraz czy tylko jeden z nich, internet przez router oczywiście, ale to tez nie ma znaczenia, bo jak podłącze bezpośrednio jeden tylko komputer do modemu nie przez router to jest to samo nadal.

Syfu nie mam używam Windows defender oraz malwarebytes nic nie znalazły.

 

Nic nie składałem dzwoniłem wczoraj sprawdzą było parę godzin oki dziś znowu wariuje internet znowu zadzwoniłem pani powiedziała ze kolega dalej sprawdza.

Internet mam stały po kablu nie żaden radiowy żadne gsm, internet mam z elektrowni wodnej w żarnowiec http://www.ewz.gda.pl/ już z 7 lat u nich ale to są chyba jacyś pośrednicy bo moje ip wskazuje na

 

TASK Academic Computer Centr
Gdansk University of Technology
ul. Narutowicza 11/12
80-952 Gdansk
Poland

 

A do Gdańska od domu mam z 74 km, a do Czymanowa 7km i wszelkiego rodzaju opłaty problemy rozwiązuje w Czymanowie

 

A jak bez problemowo odstąpić niby od umowy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie parametry SLA masz zawarte w umowie? Masz maksymalne wartości dla pinga w umowie? Może prędkość łącza masz DO 4 mbps? Twój sprzęt sieciowy jest napewno sprawny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
W umowie mam miedzy innymi taki zapis:

Na podstawię Umowy Operator świadczy na rzecz Abonamenta Usługę w opcji:
Łącze ETHERNET o przepustowości:
Stały Dostęp do Internetu 4 MB/s
Z godnie z Cennikiem z dnia 01.09.2011 roku.

 

 

Oraz kawałek regulaminu:
Umowy zawierane są przez Strony na czas nieokreślony lub czas określony.
2. Umowa zawarta na czas określony po upływie okresu jej obowiązywania ulega przedłużeniu na
czas nieokreślony, o ile Abonent nie złoży na piśmie przeciwnego oświadczenia woli w terminie
najpóźniej 30 dni przed upływem terminu obowiązywania Umowy.
3. Umowa zawarta na czas nieokreślony lub przedłużona na czas nieokreślony może zostać
rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia ze
skutkiem na ostatni dzień miesiąca kalendarzowego poprzez złożenie pisemnego oświadczenia

 

 

Nic tu nie pisze o karze rozumiem to tak jak bym mógł rozwiązać bez ponoszenia opłat.

Edytowano przez thetox (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie ma literówki w umowie, to masz zapis o 4 MB/s (słownie czterech megabajtach na sekundę), czyli o 32Mbit/s!
Nie ma zapisu "do", więc masz prawo egzekwować prędkość. Jeśli support nie rozwiąże umowy, poproś na piśmie zaświadczenie o braku technicznych możliwości świadczenia usługi i załącz to do wypowiedzenia umowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie kontaktowałeś się w tej sprawie z usługodawcą to radziłbym to zrobić. W przypadku braku reakcji jakiekolwiek pisemne wezwanie do wypełnienia warunków umowy stanowiłoby jakąkolwiek dodatkową podstawę do rozwiązania umowy. Co do literówki MB/Mb to raczej wątpię aby to przeszło tym bardziej, że w cennikach na stronie wszystko jest poprawnie. Wiem, że umowa umową ale mimo wszystko wątpie żeby to przeszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musiałby się sądzić z nimi i to nie wiadomo z jakim skutkiem. Napisz wpierw e-maila i zgłoś usterkę, jak nie będzie reakcji np. do wtorku to zadzwoń i pomęcz. Jak nie to tak jak Miłosz pisał, wystosuj wezwanie do doprowadzenia usługi do zgodnej z umową, po poradę możesz się zgłosić do rzecznika praw konsumenta - jest to bezpłatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

No i nic wczoraj mieli to sprawdzić dzisiaj dalej sprawdzali bo dzwoniłem rano, teraz już do dzwonić się nie mogę bo pracują do 15 a w soboty i niedziele nie pracują a internet jak działa tak działa bardzo źle, ja tam za dzwonie w poniedziałek i powiem ze to zgłaszam do UOKiKi czy gdzie to tam się zgłasza bo tak dalej nie może być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

UOKiK takie sprawy nie interesują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

A gdzie można zgłosić tego typu sprawy nazwa organizacji?

 

Ja już nawet rano do nich napisałem odpisali mi przed chwilą

 

Szanowny Panie,

niestety nie jest możliwa jednoznaczna odpowiedź bez analizy umowy, jaką zawarł Pan ze swoim operatorem i aneksu, na podstawie którego została ona przedłużona.

Pierwszym krokiem w przypadku nienależytego wykonania usługi przez operatora, jest złożenie do niego reklamacji.

Choć reklamację można złożyć również telefonicznie, najlepiej zrobić to pisemnie (wysłać pocztą listem poleconym za potwierdzeniem odbioru) lub przez e-mail.

Reklamacja powinna zawierać:

  • Pana imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • określenie przedmiotu reklamacji i reklamowanego okresu,
  • przedstawianie okoliczności uzasadniających reklamację,
  • Pana numer ewidencyjny (znajdzie go Pan na rachunku, albo w umowie),
  • podpis (jeśli zgłosi Pan reklamację pisemnie).

Ponieważ wypowiedzenie umowy przez okresem na który została zawarta, może się wiązać z koniecznością zapłaty kary umownej, zalecam szczególną ostrożność przed podjęciem jakichkolwiek kroków związanych z wypowiedzeniem umowy. Przede wszystkim proponuję przygotować umowę oraz ewentualną korespondencję z operatorem (reklamację i odpowiedź na nią), a następnie udać się do oddziału Federacji Konsumentów w Pana województwie, gdzie może Pan otrzymać bezpośrednią poradę - opartą na analizie dokumentacji, gdzie konsultant będzie mógł dokładnie zapoznać się z Pana sprawą i udzielić odpowiedzi na temat możliwości wypowiedzenia umowy bez konieczności zapłaty kary umownej, ze względu na przyczyny leżące po stronie operatora. Adresy oddziałów znajdzie Pan tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org.pl/topics.php?top=19 .

 

 

Edytowano przez thetox (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedzą Ci, że interwencji nie będzie dopiero jak byłoby wiele skarg to coś zrobią. Prędzej do UKE, ale to nic Ci nie da.

Podejdź do urzędu gminy, miasta czy starostwa i zapytaj o Panią/Pana rzecznika praw konsumenta, oni są od takich spraw. Pomogę napisać reklamację, wezwanie i nie zapłacisz za to nic.

Zadzwoń na 800 007 707 i popytaj tam ludzi.

Edytowano przez Aimer (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Z tydzień ale wczoraj to nie wytrzymałem i zadzwoniłem.

Ja tu w sumie nie mam co skakać bo i tak żadnej innej sieci za bardzo to nie ma, mieszkam na wsi więc nie mam co wybrzydzać jak nie ma innych usługodawców :( jest jeszcze jedna firma ale ona oferuje radiowy, i na tym radiowym zaczynam się cały czas zastanawiać, tylko nie wiem jak to działa jak będzie jeszcze gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czemu tak agresywnie? Weź też pod uwagę, że niektórych usterek nie da się naprawić w 5 minut biorąc pod uwagę możliwość uszkodzenia linii. Tydzień nie działa Ci dobrze internet, firma sprawdzała jak piszesz dopiero 2 dni a Ty już do UOKIK piszesz? Śmiały ruch jeśli to Twój jedyny w okolicy dostawca internetu. Radziłbym się trochę uspokoić i zacząć się z nimi częściej kontaktować aż do załatwienia sprawy. Przecież nie zignorują faktu, że są techniczne problemy z łączem tylko w końcu będą musieli to naprawić.

Edytowano przez Inferno (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

A mnie to nie obchodzi ze nie da się naprawić w 5 minut klient płaci za działające usługi, 51zł za śmieszne 4Mb/s gdzie w innych firmach za 51zł to można dostać 20Mb/s ale oni wykorzystują ten fakt ze nie ma konkurencji dla tego tak drogo, po prostu zwykłe naciąganie ludzi.

A jak internet nie raz nie działał np przez cały weekend bo padł wieczorem w piątek, a w soboty niedziele nie pracują to nikt mi nie zwróci za to nawet złotówki, raz kiedyś była konkretna burza to internetu nie było cały dzień i nikt mi nie zwrócił grosza za to, ja się nie sram jak baba i nie dzwonie do nich z każdą pierdołą, ale mnie te ich śmieszne drogie usługi już zaczynają poważnie denerwować, usługa ma działać w tedy kiedy chce tego klient a nie kiedy usłudze się za chcę to działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Naucz się, że nie każdy usługodawca jest gigantem typu TP'sa czy Netia. Zapłać za przyłącze światłowodowe parenaście tysięcy i wtedy będziesz sobie Panem i władcą. Nic dziwnego, że na wiosce nie opłaca im się rozwijać z prędkościami bo co z tym później zrobią? Rozdzadzą po 50 PLN bo nikt nie będzie chciał więcej płacić? Po co? I nie dramatyzuj tak bo ty chyba nie widziałeś cen wywindowanych jeszcze. Na wioskach ludzie biorą 13 Mbps i dzielą na 130 osób radiowo do tego za skandaliczne pieniądze i wtedy jest kicha. Trzeba było podpisać umowę z SLA a nie swoje żale na forum wylewać. Chcesz to zaczynaj swoją wojnę ale my za Ciebie jej nie będziemy prowadzić.

Edytowano przez Inferno (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Inferno jak się jest firma, jak się jest konsumentem to każdy dba o własny tyłek a ty tego nie rozumiesz widocznie tyle ci powiem ;)

 

Tak zwanym Żarnowieckim ;)

Edytowano przez thetox (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A mnie to nie obchodzi ze nie da się naprawić w 5 minut klient płaci za działające usługi, 51zł za śmieszne 4Mb/s gdzie w innych firmach za 51zł to można dostać 20Mb/s ale oni wykorzystują ten fakt ze nie ma konkurencji dla tego tak drogo, po prostu zwykłe naciąganie ludzi.

A jak internet nie raz nie działał np przez cały weekend bo padł wieczorem w piątek, a w soboty niedziele nie pracują to nikt mi nie zwróci za to nawet złotówki, raz kiedyś była konkretna burza to internetu nie było cały dzień i nikt mi nie zwrócił grosza za to, ja się nie sram jak baba i nie dzwonie do nich z każdą pierdołą, ale mnie te ich śmieszne drogie usługi już zaczynają poważnie denerwować, usługa ma działać w tedy kiedy chce tego klient a nie kiedy usłudze się za chcę to działa.

 

Z tego co pisałeś jesteś u nich 7 lat i teraz dopiero zaczołeś narzekasz na firmę, nie rozumiem czemu wcześniej nie reagowałeś na to co się działo.......

Jeśli nie masz zbytniej opcji na zmianę operatora to nie warto robić sobie wrogów. Internet radiowy to dno i żadna firma nie będzie Ci w stanie zagwarantować takiej jakości jak po kablu, chyba że nadajnik jest u sąsiada ale wtedy to jedynie mogę Ci zdrowia życzyć.

Ceny no cóż uzależnione są od tego jakie kontrakty się podpisuje na dostawę łączy. A jeśli nie leci w miarę blisko Twojej miejscowości świetlik to nie masz zbytnio co liczyć na poprawę warunków dlatego zamiast ryczeć do słuchawki lepiej czasami się dogadać jak człowiek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

A jeszcze jedno czy bez problemu mogę zmienić internet bo dostawca np blokuje porty? Coś musieli zmienić bo w żaden sposób nie mogę zagrać battlefielda 3 czy crysisa 3 wcześniej dało się normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy reguluje umowa. Jak coś nie tak, to reklamuj. Umowę możesz zerwać jeżeli doszło do ciężkiego naruszenia warunków umowy - takie sprawy reguluje kodeks cywilny. Jednak firma zapewne obarczyłaby Cię karą umowną w postaci zwrotu ulg i swoje racje musiałbyś w sądzie udowodnić. Jeśli czujesz się na siłach to droga wolna. Mam w sądzie jedną sprawę i procesują się już blisko rok, a mogę przegrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość

Ale internet działa już git od soboty i teraz ;) za dzwoniłem i powiedziałem ze nie mogę grać bo prawdopodobnie zablokowaliście porty,

i gościu mówił ze jakieś ataki były i musieli tam co nieco poblokować mówił ze z administratorem się skontaktuje i od dzwoni, oddzwonił odblokowali ale mogą być problemy bo mają ataki i to badają.

Edytowano przez thetox (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale internet działa już git od soboty i teraz ;) za dzwoniłem i powiedziałem ze nie mogę grać bo prawdopodobnie zablokowaliście porty,

i gościu mówił ze jakieś ataki były i musieli tam co nieco poblokować mówił ze z administratorem się skontaktuje i od dzwoni, oddzwonił odblokowali ale mogą być problemy bo mają ataki i to badają.

 

Skoro naprawili Ci internet i to w sobote w dzień który nie pracują bo tak zrozumiałem z tego co pisałeś, to i porty odblokują. A na pewno nie zablokowali ich by Ci uprzykrzyć życie ale raczej żeby chronić Cię przed atakami, więc wychodzi na to że firma wcale nie jest zła tylko klient jakiś taki nerwowy ;)

 

Wyluzuj bo na pewno odblokują Ci te porty jak się tylko uporają z atakami, które mogły iść na Twoje ip.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×