Skocz do zawartości
  • 0
Gość

HomeCloud.pl - Nowe dziecko od Home.pl

Pytanie

153 odpowiedzi na to pytanie

Polecane posty

  • 0

 

 

Pytanie zasadnicze - czy klient mający tyle użytkowników rzeczywiście powinien używać VPSa...kwestia moralno-finansowa

 

Po pierwsze, ograniczanie wykorzystania VPSów jedynie do serwowania serwisów WWW z daną ilością UU jest dużym uproszczeniem. Wystarczy wszak zrobić sobie małego CDN'a na czymś takim z najcięższymi plikami do pobierania i osiągnięcie 300-500Mbps nie stanowi problemu. W firmie utrzymujemy w ramach hobby pewien serwis, który na takim VPSie by się spokojnie zmieścił a osiąga ruch pomiędzy 50-200Mbps 24/7... Możemy go sobie zmigrować za te 30zł/m-c?

 

I wspomniana kwestia moralno-finansowa... Nie rozumiem... Znaczy się klient ma nie przesadzać z transferem, bo mało płaci za opcję no-limit i duży transfer by was zabolał? Budujecie ofertę no-limit bazując na moralności klientów? Według mnie wasza oferta to typowy overbooking, a opinie na temat waszych usług pokazują jedynie, że jest to duży overbooking.

 

 

 

W sporadycznych (tak sporadycznych, że jeszcze nigdy się nie zdarzyły) przypadkach gdy klient naprawdę mocno "żyłuje" transfer - mowa tutaj o naprawdę wysokich wynikach idących w dziesiątki TB i wyżej -, gdy ktoś otworzy na najniższym pakiecie serwis z milionem UU dziennie) kontaktujemy się z nim i szukamy rozwiązania do optymalizacji

 

Powyższe jedynie ten overbooking potwierdza. Rozumiem, że w przypadku braku porozumienia z klientem w sprawie "optymalizacji" wykorzystania pasma w ofercie "no-limit" zagryzacie zęby i żyjecie z tym faktem czy zamykacie usługę?

 

Nikt wam nie broni reklamować się tak a nie inaczej, ale jesteśmy na forum branżowym i wciskanie nam bajek, które przygotowujecie dla nieświadomych klientów jest trochę nie na miejscu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0
Gość l3szcz

l3szcz - podaj ID swojej subskrypcji lub konta. Przyśpieszę sprawę.

 

Poszło PW.

 

W przypadku "kwestii moralno-finansowej" i tak dojdzie w końcu do limitów, niestety wysycenie łącza przez klienta VPS wyjdzie negatywnie dla całej maszyny matki

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

 

 

W moim przypadku rzeczywistość wygląda tak:

 

Upload: 4.89 Mbit/s

Przez to rozumiem więc, że jeśli taką prędkość jestem w stanie uzyskać na testowym serwerze to na serwerach produkcyjnych również taką będziecie oferować. Chyba, że się mylę? Bo jeśli tak, to stosowanie takiego limitu na testowych VPS'ach jest trochę bezsensowne, w końcu po one są, żeby przetestować każdy aspekt usługi w tym również łącza.

 

 

Na serwerach produkcyjnych oczywiście upload będzie większy :) Uroki testowania są takie, że właśnie dzięki Tobie natrafiliśmy na małego buga, który do danego planu ograniczał upload. Także, przy okazji serdeczne dzięki :) Podaj tylko numer subskrypcji to zniesiemy ograniczenie.

 

Oskar,

 

W firmie utrzymujemy w ramach hobby pewien serwis, który na takim VPSie by się spokojnie zmieścił a osiąga ruch pomiędzy 50-200Mbps 24/7... Możemy go sobie zmigrować za te 30zł/m-c?

 

Jeżeli mieści się w granicach polskiego prawa (czyli nie jest zwykłą torrentownią), to zapraszam. Z ciekawości zapytam - na czym obecnie utrzymujecie ten serwis? (nie musisz podawać nazwy firmy, zwyczajnie chodzi o rodzaj platformy).

 

 

Znaczy się klient ma nie przesadzać z transferem, bo mało płaci za opcję no-limit i duży transfer by was zabolał? Budujecie ofertę no-limit bazując na moralności klientów? Według mnie wasza oferta to typowy overbooking, a opinie na temat waszych usług pokazują jedynie, że jest to duży overbooking.

 

 

Wiem o co Ci chodzi i widzę, że zawsze w tego typu rozmowie wychodzi argument overbookingu :) co jest w zasadzie już tradycją, nawet pomimo braku dowodów. Bo jak coś nie zadziała przez kilka minut w skali miesiąca to jest to już wina "overbookingu", którego - notabene - w homecloud nie stosujemy. Opinie o których wspomniałeś mają się nijak do obecnej sytuacji bo dotyczą najczęściej usług współdzielonych na osobnej platformie. homecloud to inny "ekosystem", osobne maszyny i osobne rozwiązania technologiczne. Wracając jednak do meritum...

Klient może korzystać z usługi na określonych zasadach w ofercie oraz regulaminie. Wiesz jednak doskonale, że zdarzają się sytuacje które przypominają dziki zachód i jako usługodawca musimy dbać również o stabilność i poprawne działanie. Na chwile obecną nie doszło jeszcze do sytuacji w której klient został przez nasz "wyniesiony" ze względu na transfer - a uwierz mi, mamy użytkowników ( i nie chodzi tutaj o 4-5), którzy połykają wysokie wartości co miesiąc na VPSach, ale nie wysyłaliśmy do nich żadnych wiadomości.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Home.pl

 

Serwis utrzymujemy we własnej serwerowni, dysponując własnymi łączami i serwerami. Wszystko zgodne z prawem, żadne torenty etc. Spokojnie, nie będziemy nic migrować ;), chciałem jedynie zaznaczyć że wysycenie o którym pisałem może mieć miejsce i nie jest niczym nadzwyczajnym w obecnych czasach. Czasem udostępnienie 1 pliku mającego kilkanaście MB na średnio obleganym portalu w komentarzach pod artykułem (1 duże zdjęcie czy animowany GIF) powoduje skoki transferu o takie ilości na długi czas.

 

"Wynoszenie" klientów, którzy zagrażają stabilności działania sieci czy platformy to standard zapisywany w umowach czy regulaminach. Natomiast overbooking zawsze istnieje, bo jeśli pozwalacie się klientowi rozpędzić na łączu do prędkości portu 1Gbps, to nie wierzę że macie tylko 30 klientów po 30+zł którzy finansują wam łącze 30x1Gbps=30Gbps :) Ten "no-limit" to czysty marketing podparty statystykami i nie ma się co tu czarować, że jest inaczej. To jest prosta matematyka i o ile jest dobrze skalkulowana, nie ma powodu aby się jej wstydzić.

 

Nie byłoby pewnie tej dyskusji, gdyby była mowa o "łączu do 1Gbps bez limitu transferu", a "no limit". Użycie słowa "do" odzwierciedlałoby realną sytuację i ofertę. Z drugiej strony, niestety, kto komu zabroni używania takich a nie innych haseł reklamowych... UKE tego nie reguluje :)

 

Jak już napisałem, jest to w jakimś sensie forum branżowe, więc piszmy o realnych parametrach naszych ofert. Osobiście chętnie poczytałbym o wspomnianym ekosystemie homecloud "od kuchni" :)

Edytowano przez Oskar (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Wygląda na to, że maszyny mają podpięte pod karty 10 gbps

 

Hosted by NETIA S.A. (Warsaw) [0.58 km]: 1.478 ms
Testing download speed........................................
Download: 2622.86 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 99.59 Mbit/s

 

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

 

Misiek08, w przypadku Pro Clouda wszystko masz opisane w parametrach z linka który podałeś:

 

Ruch przychodzący/wychodzący – za 1 GB

0,015 zł

 

Co do VPSów, nie stosujemy żadnych "lejków". To prawdziwy no limit. Nie ograniczamy pasma, ani nie rozliczamy dodatkowo za transfer.

 

Polecam atrybut HTML colspan, bo teraz wygląda tak, jakby ruch przychodzący był płatny, a wychodzący darmowy. No i skoro za przychodzący się też płaci, to współczuję tym, którzy z tego korzystają.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

czy do tych VPSów można dodawać certyfikaty SSL zakupione w innych firmach (bez opłat)?:)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Wygląda na to, że maszyny mają podpięte pod karty 10 gbps

 

Hosted by NETIA S.A. (Warsaw) [0.58 km]: 1.478 ms
Testing download speed........................................
Download: 2622.86 Mbit/s
Testing upload speed..................................................
Upload: 99.59 Mbit/s

 

 

Z ostateczną konfiguracją sieciową jeszcze się wstrzymujemy do czasu premiery :) Jak wspomniałem - Cloud VPS jest w okresie testów więc wartości w próbkach speedtest mogą się okresowo różnić.

 

trif,

 

czy do tych VPSów można dodawać certyfikaty SSL zakupione w innych firmach (bez opłat)? :)

 

 

Jak najbardziej. Twój VPS, twoja zabawka, to jaki certyfikat tam instalujesz i w jaki sposób (czy przez SSH czy przez Pleska) to już Twoja decyzja :)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Dobrze to poproszę dokładniejsze informacje typu :

jaki jest limit ilości plików na serwerze vps ,

jaki typ wirtualizacji,

jak limitujecie przepustowość łącza , ( nie ma opcji bez limitu ) chodzi mi bardziej o bezpieczeństwie ilość sesji z ip itp.

co z atakami ddos ( jaką ochrone oferujecie ).

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

podepnę się pod pytania dext'a ze swoimi:

- jaka jest polityka backup'u obrazów maszyn, zarówno kontenerów jak i pełnej wirtualizacji

- czy udostępniacie jakoś dodakowy storage do VPSa via iscsi/nfs lub jest możliwość dokupienia dużego dysku (np. 200GB) na składowanie danych w niższej cenie od systemowego?

- czy VMy są utrzymywane na platformie HA?

- jest dostępna obsługa snapshotów? jeśli tak, to ile takowych można wykonać?

- z czego korzystacie jako storage pod obrazy maszyn, macierze FB czy może Ceph lub podobne rozwiązania?

 

Obiecuję nie czepiać się odpowiedzi, jestem jedynie ciekaw jak to wszystko macie technicznie poukładane, jeśli to nie tajemnica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Dobrze to poproszę dokładniejsze informacje typu :

jaki jest limit ilości plików na serwerze vps ,

jaki typ wirtualizacji,

jak limitujecie przepustowość łącza , ( nie ma opcji bez limitu ) chodzi mi bardziej o bezpieczeństwie ilość sesji z ip itp.

co z atakami ddos ( jaką ochrone oferujecie ).

 

 

 

Już służymy odpowiedziami:

 

1. Limity plików w poszczególnych planach przedstawiają się następująco:

  • Micro (1,6mln),
  • Basic (3,2mln),
  • Standard (4,7mln),
  • Professional (6,3mln)

2. Stosujemy wirtualizację Virtuozzo, więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj - https://homecloud.pl/technologia/oprogramowanie/parallels-virtuozzo/

3. Nie stosujemy tutaj metod typu hard-limit np. max 5-10 TB w miesiącu. Do każdej usługi i klienta podchodzimy indywidualnie i monitorujemy ruch przychodzący/wychodzący. Jeśli okaże się, że działania wpływają negatywnie na stabilność samej platformy lub w perspektywie czasu mogą wyrządzić szkody - podejmujemy próbę kontaktu i proponujemy odpowiednie rozwiązania. Jeżeli klient nie odpowie na prośbę, lub podejdzie do propozycji negatywnie wówczas zgodnie z regulaminem sieci możemy zmienić administracyjnie parametry usługi na takie, które przywrócą bezpieczeństwo sieci. Uprzedzając dodatkowe pytania z tym związane - nie, nie jesteśmy w stanie podać dokładnych wartości "krytycznych". Jest to zależne od całokształtu działań klienta jak i samej bieżącej sytuacji na platformie. Nie doszło jednak jeszcze do takiej sytuacji, aby któryś z klientów został przez nas limitowany, mimo, że przekroczył x połączeń, sesji czy x TB transferu w miesiącu.

4. Sieć jest stale monitorowana przez całodobową pracę zespołu administratorów, w momencie odnotowania masowego ruchu na platformę ruch jest odpowiednio filtrowany, blokowany. Dodatkowo każdy klient może w panelu ustawić własnego firewalla i wyciąć dostęp do maszyny np. całych klas adresowych.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0
Gość

Rdzeń rdzeniowi nie równy. Na ogólną wydajność wpływa wiele czynników.

 

Rodzaj i predkość pamięci, typ dysku, rodzaj raid, model procesora i ile go faktycznie masz przydzielone.

Udostępnij ten post


Link to postu
  • 0

Tak z ciekawości w jaki sposób zostało wyliczone:

Już od
0,03 zł netto/godz.
0,04 brutto/godz. 

(https://homecloud.pl/uslugi/pro-cloud/#oferta)

 

edit,

 

już znalazłem błąd na ich stronie, w innym miejscu mają źle przecinek ustawiony dlatego mnie to zmyliło :)

Edytowano przez lord101 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×