Skocz do zawartości
MEXXIO

Problem ze stablonością VPS

Polecane posty

Od dwuch dni mam problem ze stabilnością ponieważ od tych 2 dni i o jednej praktycznie godz ulega awarii i o tej samej odzyskuje sprawność, aby pokazać tu mam link:

 

http://public.serwerstatus.pl/index.php?id=584


może ktoś coś doradzić? Dużej styczności z serwerami nie miałem, jest to serwer specjalnie kupiony na rzecz klanu, jest na nim stronka i TS3. Nie wiem czy coś się wgrało wirus, coś co wyłącza serwer i włącza o danej godz.

Dodam że serwerm mam w firmie biznes-host.pl

Edytowano przez MEXXIO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie, a czy ten zły jest? ;) Bo rozmawiałem z chłopakami na ts to mówili właśnie że padł i po 6 odzyskał sprawność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poproś firmę żeby przenieśli Cię na inną matkę.

Ja w bh miałem podobnie nie było dnia aby serwer w nocy nie padał właśnie między godzinami 2-6 rano;)

Przenieśli mojego vpsa na inną maszynę problem znikł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem logi z dnia 17.02.2013 i 18.02.2013 lecz nic tak nie widzę i nie ma tych godz w których niby nastąpiła awaria. I jak widzę logi się powtarzają.

Edytowano przez MEXXIO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie sugerowałbym się tym jakie wyniki podaje serwerstatus.pl

 

Kilka razy już widziałem sytuację, że serwer ma uptime 100% a serwerstatus.pl pokazuje 50%, bo dostał bana na IP serwerów monitorujących z powodu skanowania portów.

 

Problem z serwerstatus jest w tym, że IP monitorujących jest mało, a userzy mogą dowolnie zdefiniować monitorowany port - przy darmowej usłudze zawsze znajdzie się ktoś, kto poda port za który IP monitora zostanie zbanowane.

 

Usługa całkiem spoko biorąc pod uwagę, że darmowa, ale jeden troll wystarczy, żeby wszystkie IP zostały pobanowane.

Edytowano przez kix (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I dlatego właśnie preferuję usługi zdalne do skanowania po ping'u + ograniczenie ICMP do 1/s per IP, a monitorowanie usług lokalnie w obrębie tej samej maszyny/infrastruktury ;).

 

Sprawdź czy plik /var/log/syslog nic nie mówi o tych przerwach godziny 02:28, na 100% powinien coś powiedzieć, a jeśli rzeczywiście jest tam totalna cisza to wystarczy, że sprawdzisz uptime takiego TS'a chociażby i będziesz miał wyniki jak na tacy. Jeśli uptime TS'a się nie resetuje to winą definitywnie jest łącze/brzegówki datacenter, jeśli natomiast się resetuje to winą jest sam VPS bądź serwer-matka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I d że sprawdzisz uptime takiego TS'a chociażby i będziesz miał wyniki jak na tacy. Jeśli uptime TS'a się nie resetuje to winą definitywnie jest łącze/brzegówki datacenter, jeśli natomiast się resetuje to winą jest sam VPS bądź serwer-matka.

 

 

uwielbiam takie diagnozy ;)

 

od vps do brzegówki daleka droga i co najmniej kilka rzeczy po drodze mogących mieć wpływ, z czego wiele w zasięgu samego użytkownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro usługa stabilnie stoi bez resetu ani kontenera VPS ani maszyny matki, a jednak pomimo tego jest niedostępna z zewnątrz to rzeczywiście ciekawe czego to jest wina, pewno usera który w tym momencie śpi ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Archi na TS uptime się nie zmienił, a w logach nic nie ma właśnie w tych godzinach gdzie właśnie serwer rzekomo pada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro usługa stabilnie stoi bez resetu ani kontenera VPS ani maszyny matki, a jednak pomimo tego jest niedostępna z zewnątrz to rzeczywiście ciekawe czego to jest wina, pewno usera który w tym momencie śpi ;).

 

 

Stwierdziłeś jednoznacznie z wielką pewnością że winna jest brzegówka lub łącze operatora, nie mając oczywiście dostępu ani do VPS, ani do serwera matki, ani tym bardziej dalej, ale zapewne problem jest na brzegówce bo co innego może być...

 

 

Nie mamy nawet pewności, że pada bo nikt nie raczył zrobić tracertu w momencie down

Edytowano przez tgx (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po co mi dostęp do VPS czy serwera matki skoro nawet autor Ci potwierdził, że uptime serwera się nie zmienił, a skoro się nie zmienił to nie ma w ogóle opcji restartu VPS'a czy maszyny matki, bo w tym wypadku raz że by się linux zrestartował, a dwa uptime zresetował.

 

Skoro usługi działają, w logach nic nie ma, a uptime twardo się trzyma to oświeć mnie, bo serio nie mam pojęcia w tym wypadku - jaki może być inny problem, jak nie łącze? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra chłopaki dzięki za odpowiedzi, nie ma co się kłucić każdy pomógł jak umiał ;) Ja już się skontaktowałem z supportem i panowie z BH w nocy mają wykonać tzw. tracert. Więc zobaczymy co będzie.

 

#Edit: Chciałem dodać że nie jestem wstanie siedzieć do 2-3 w nocy aby przeprowadzić samemu test.

Edytowano przez MEXXIO (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Ustaw sobie na noc mtr na serwerze do jakiegoś wp czy onetu i zobaczysz.

 

 

Co do mojej aplikacji to nie wiem czy widać:

 

 

19-02-2013 / 02:28 - 19-02-2013 / 06:55
18-02-2013 / 02:28 - 18-02-2013 / 06:38
17-02-2013 / 02:27 - 17-02-2013 / 06:35
 

 

Co oznacza że serwer był niedostępny każdego dnia +/- od godziny 2:28 do 6:40 (+/-)

 

Jak by firewall blokował to by miał uptime na poziomie 0-1 % :)

 

 

Sam biznes host miał ostatnio jedną 3 minutową awarię (restart switchy / routera o ile dobrze pamiętam)

 

http://public.serwerstatus.pl/index.php?id=455

 

 

Popatrz również na statystyki pingu. Serwer niedostępny w tych godzinach.

 

Męcz Marka ile się da hehe :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ustaw sobie na noc mtr na serwerze do jakiegoś wp czy onetu i zobaczysz.

 

 

Co do mojej aplikacji to nie wiem czy widać:

 

 

19-02-2013 / 02:28 - 19-02-2013 / 06:55
18-02-2013 / 02:28 - 18-02-2013 / 06:38
17-02-2013 / 02:27 - 17-02-2013 / 06:35
 

 

Co oznacza że serwer był niedostępny każdego dnia +/- od godziny 2:28 do 6:40 (+/-)

 

Jak by firewall blokował to by miał uptime na poziomie 0-1 % :)

 

 

Sam biznes host miał ostatnio jedną 3 minutową awarię (restart switchy / routera o ile dobrze pamiętam)

 

http://public.serwerstatus.pl/index.php?id=455

 

 

Popatrz również na statystyki pingu. Serwer niedostępny w tych godzinach.

 

Męcz Marka ile się da hehe :)

No przynam trochę męczę pana Marka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I wyszło na to jak w kolegą sprawdziliśmy że problem jest po stronie BH. Jak będzie potrzeba to bardziej przybliżę problem. Czekam na odp teraz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Napisz do supportu i poproś o przeniesienie na inną maszynę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może sprawdzają wszystko dlaczego tak sie dzieje zawsze warto poczekać kiedyś miałem w BH serwery i pomagali mi nawet jak nie mialem uslugi administracji zawsze warto poczekać

 

'ps; najlepiej i najlatwiej dla usera jest aby przeniesc go na inna matke ale problem i tak zostaje jak nie ty to ktos inny zawsze warto wszystko sprawdzic dlaczego tak sie dzieje i daj biznesowi czas albo zadzwon i sie zapytaj jak sytuacja wyglada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisz do supportu i poproś o przeniesienie na inną maszynę

 

 

Problem w tym że nie odp od wczoraj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×