Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
gadeawzuki

Serwer VPS, a może raseller?

Polecane posty

Witam.

 

Właśnie jestem na półmetku mojego autorskiego projektu gry internetowej. Słowem wstępu i wyjaśnienia powiem, że gra polega na technologi HTML5, czyli canvasy oraz metoda AJAX w którą wyposażone jest jQuery.

 

Projekt przy małej ilości osób testowany jest na najzwyklejszym hostingu o niskiej cenie, jednak to nie wystarczy gdy będzie on udostępniony dla graczy.

 

Moje pytanie jest następujące: na co zwracać uwagę przy wyborze odpowiedniego serwera dla mojej gry. Nadmienię, że gra odbywa się po stronie klienta, jedynie są przesyłane dane ze sporą częstotliwością i pobierane. Pytam jako zupełnie zielony w temacie. Czy ram, ilość procesorów ma jakieś znaczenie przy takiej grze, czy może jednak najważniejsze jest łącze i jego przepustowość? A może nie ma to znacznie i wystarczy mi zwykły raseller?

 

Proszę o odpowiedzi na moje pytanie i ewentualne oferty firm które posiadają konta odpowiednie dla mnie. Z góry przepraszam, że zawracam głowę, jednak tak jak wspominałem jestem w temacie zupełnie zielony.

 

Gdyby mój temat był umieszczony w złym dziale, bardzo proszę moderatorów o jego przesunięcie.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Reseller odpada na dzień dobry. Nie potrzebne Ci to - potrzebny Ci główny serwer Twojej gry, a nie obsługa klientów.

 

 

Każda gra ma inne wymagania, po samym fakcie, że jest to na technologii HTML5 wnioskuje, że to coś na kształt gry przeglądarkowej, takiej trochę "lepszej". W tym wypadku najważniejsze będzie przede wszystkim łącze i procesor, oraz dobra konfiguracja serwera www. Ram też będzie potrzebny, ale nie aż w tak dużych ilościach.

 

Na start weź sobie jakiś średni serwer VPS, zatrudnij administratora, który Ci ładnie zoptymalizuje serwer www i całą konfigurację, a następnie mierz ruch. Jeśli VPS nie będzie wystarczał po jakimś czasie to będzie można dalej myśleć. Nie mamy żadnych danych o obciążeniu, nie wiemy jak mocno serwer oberwie od tej gry. Ruch nie tworzy się "z dnia na dzień*", jest to długotrwały proces przez który można planować i dochodzić do wniosków "aha, już procesor ledwo daje radę i dochodzi do 80%. Warto będzie coś z tym zrobić".

 

* No chyba, że DDoS ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×