Skocz do zawartości
ksenonlogin

Problem z prawidłowym ustawieniem MX w PDNS: strony działają natomiast poczta nie działa....

Polecane posty

Witam

 

Po długich próbach, dzięki temu forum udało mi się skonfigurować i ustawić własny serwer DNS na PDNS.

Do dodawania domen wykorzystuję Poweradmin, wszystko ładnie było by gdybym miał działająca pocztę, jednak tu jest problem, jaki? tego nie wiem, a oto moje ustawienia:

 

Przykład na podstawie domeny witryneo.pl

Serwer DNS:

Serwer DNS jest to oddzielna maszyna o prywatnym IP

post-17212-0-99413600-1355859545.png

 

Serwer Cloud (serwer stron/poczty)

Serwer ten jest oddzielnym serwerem mającym jedno IP i pełni funkcję serwera stron jak i poczty

post-17212-0-55181000-1355859549.png

 

Sprawdźcie i powiedźcie co jest źle...

Edytowano przez ksenonlogin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak brzmi problem?

 

[milosz@oxygen ~]$ host witryneo.pl

witryneo.pl has address 217.160.109.208

witryneo.pl mail is handled by 10 mail.witryneo.pl.

[milosz@oxygen ~]$ host mail.witryneo.pl

mail.witryneo.pl has address 217.160.109.208

 

Wygląda OK. Co jest nie tak z tą pocztą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem może zapewne tkwić tutaj:

kafi@work:~# telnet mail.witryneo.pl 25
Trying 217.160.109.208...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection timed out

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym:

 

Jak wysyłam maile na email (email@witryneo.pl) to nic nie dociera do serwera, jednak co jest dziwne że nie otrzymuję żadnego komunikatu błędu, tylko informację iż wiadomość została wysłana. Dodatkowo jak próbuję wysłać wiadomość z email@witryneo.pl to manager zgłasza mi informację że nie może wysłać wiadomości.

 

Sprawdziłem ustawienia za pomocą www.intodns.com/witryneo.pl i rzeczywiście coś jest nie tak z ustawieniami MX, tylko nie rozumiem tego komunikatu.

 

@patrys co dokładnie mam poprawić? (pytam tak dla kosmetyki, bo TXT chyba nie ma wpływu na rekordy MX? oczywiście mogę się mylić)

 

 

 

@kafi tak, ale jak z tym sobie poradzić, to jest tylko skutek, ponieważ coś jest nie tak w ustawieniach, albo w czym innym leży problem...

Edytowano przez ksenonlogin (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to jakby Twój serwer SMTP/ESMTP w ogóle nie działał na serwerze o adresie IP: 217.160.109.208. Ponieważ z twoich wpisów w DNS"ach wnioskuje, że serwer WWW i POCZTY znajduje się pod tym samym adresem - czyli 217.160.109.208.

Edytowano przez Czakoszek (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość patrys

Nie masz tego rekordu, jest niepoprawny: wklep coś ala: "v=spf1 a ~all" i powinno wystarczyć w tym ustawieniu.

Druga kwestia, że jak @kafli napisał nie odpowiada Ci serwer smtp ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK, dziś przeprowadzę ponowną instalację - możliwe że coś źle zrobiłem i sprawdzę dla domeny podpiętej bezpośrednio jak i dla domen skierowanych przez mój DNS...

 

W razie problemów będę pisał ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Działa, rzeczywiście coś nie tak było z instalacją serwera poczty, a usługa SMTP całkiem stała i nie mogłem jej uruchomić.

 

Dzięki wszystkim za pomoc i wytrwałość ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×