Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Astea

Transfer domeny

Polecane posty

Witam ,

Mam wykupioną domenę w pewnej firmę i za 11 dni kończy mi sie jej ważność z racji tego że znalazłem tańszego rejestratora to chciałbym przenieść domenę . Po napisaniu do obecnej firmy o wydanie kody authInfo dostałem odpowiedź że czas wygaśnięcia mojej domeny wynosi mnie niż 14 dni i nie można zostać wytransferowana.

A teraz pytanie ; czy istnieje jakiś przepis że nie można wydać kodu authInfo jak ważność domeny jest mniejsza niż 14 dni ?

 

PS: w regulaminie firmy nic o tym nie doczytałem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Ograniczenia systemu Registry NASK dotyczące możliwości zainicjowania transferu:

- najwcześniej 5 dni po dacie ostatniego transferu lub rejestracji nazwy domeny,

- nie później niż 6 dni przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego.

 

ps. nie napisałeś o jaką domenę chodzi więc wybrałem "defaultową" w tym kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze mówię, ale chyba każda firma zazwyczaj sama sobie ustala takie terminy (no chyba, że jakoś podlega pod NASK). Powinieneś sprawdzić w regulaminie firmy, u której masz domenę co oni o tym tam napisali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ograniczenia systemu Registry NASK dotyczące możliwości zainicjowania transferu:

- najwcześniej 5 dni po dacie ostatniego transferu lub rejestracji nazwy domeny,

- nie później niż 6 dni przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego.

 

ps. nie napisałeś o jaką domenę chodzi więc wybrałem "defaultową" w tym kraju.

 

Jest tak, jak pisze nrm. Możliwy jest też myk pod tytułem "transfer z przedłużeniem" czyli sekundę po wygaśnięciu domeny nowy rejestrator może zrobić równocześnie transfer i przedłużenie - nie trzeba domeny opłacać u obecnego. To jest kiepsko udokumentowany "ficzer" NASKu i robiliśmy tak kilkukrotnie dla domen, które klienci chcieli przenieść, gdy do wygaśnięcia było już mniej niż 6 dni. Mówimy jednak o samym transferze, czy NASK pozwoli go wykonać czy nie, nie wydaje mi się, żeby rejestrator mógł z tego powodu odmówić wydania authinfo, bo to nie jego sprawa co z nim zrobisz. Jeżeli nie ograniczają Cię żadne zapisy umów to się kłóć o swoje :)

 

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za opinie i porady co mam zrobić.

Napisałem dziś rano (7.30) do firmy o wydanie kodu i nadal nie odpisali. Troszkę to dziwne .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy ta firma jest rejestratorem? Czasami jest tylko parterem większej firmy. Sprawdź we whois, jeśli jako registrar widnieje inna firma, wal do nich po kod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku to ta firma powinna Ci wydać kod authinfo bez zbędnych ceregieli. Nawet jeśli domena wygasa, wygasła czy jest zarejestrowana w promocji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z transferem domeny. Zamówiłem ok rok temu domenę w firmie hostingowej, razem z hostingiem. Wszystko rejestrowałem na jeden e-mail - tak sądziłem. Teraz chciałbym uzyskać kod authinfo. Jednak nie jest to możliwe. Mail na który zakładałem konto hostingowe nie jest autoryzowany i rejestrator nie może mi wydać kodu authinfo- wymieniłem z nimi chyba z 30 maili. Napisałem do firmy hostingowej i odpisali żebym napisał prośbę z adresu z którego była zamawiana usługa, gdy wyjaśniłem że tak zrobiłem to napisali mi żebym się jeszcze raz z nimi skontaktował - teraz nie powinno być problemów z uzyskaniem kodu authinfo.. Jednak to nie pomogło. Rejestrator twierdzi że firma hostingowa się z nimi nie kontaktowała w mojej sprawie. Mogę teoretycznie zmienić dane abonenta, no ale nie mam CSA Abonenta. Więc wynika na to że domena jest moja ale nie mam do niej dostępu. Moje pytanie brzmi, co mogę w tej sytuacji zrobić?

Edytowano przez grzeznik (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dobrze ten e-mail :) Z wiadomości wynika, że rejestratorem jest ConsultingService. Czasem się pomylą i źle sprawdzą, a CSA poda Ci firma hostingowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mail sprawdzałem, wysłałem z 3 maili i żaden nie jest odpowiedni, a prawidłowego nie mogą ujawnić bo ochrona danych. Z rejestratorem wymieniłem ponad 30 maili. A firma hostingowa- kontakt oporny, żeby nie powiedzieć żaden. Dziś tylko wysłałem 2 maile-wcześniej chyba 3, to mi dziś odpisali że kontaktują się z rejestratorem. Szkoda że ja we tym czasie wymieniłem ok 15 maili od wczoraj(od momentu zasygnalizowania problemu ok 22), a firma hostingowa dopiero zauważa problem. podejrzewam że podczas rejestracji podany został adres email firmy hostingowej, tylko nie rozumiem czemu zatem firma hostingowa nie poda mi kodu uzyskanego od rejestratora. Nie może? Szczerze mówiąc zmiana danych to skład mnie ostateczność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×