Astea 0 Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 Witam , Mam wykupioną domenę w pewnej firmę i za 11 dni kończy mi sie jej ważność z racji tego że znalazłem tańszego rejestratora to chciałbym przenieść domenę . Po napisaniu do obecnej firmy o wydanie kody authInfo dostałem odpowiedź że czas wygaśnięcia mojej domeny wynosi mnie niż 14 dni i nie można zostać wytransferowana. A teraz pytanie ; czy istnieje jakiś przepis że nie można wydać kodu authInfo jak ważność domeny jest mniejsza niż 14 dni ? PS: w regulaminie firmy nic o tym nie doczytałem . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 Ograniczenia systemu Registry NASK dotyczące możliwości zainicjowania transferu: - najwcześniej 5 dni po dacie ostatniego transferu lub rejestracji nazwy domeny, - nie później niż 6 dni przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego. ps. nie napisałeś o jaką domenę chodzi więc wybrałem "defaultową" w tym kraju. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Astea 0 Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 domena to .pl znalazłem takie coś - http://www.dns.pl/porozumienie/FAQ.html#3 PS: doczytałem też że kod authInfo jest dostępny od ręki ? Jak to z tym jest bo ja w tych sprawach to ja zielony jestem . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Artix 34 Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 Nie wiem czy dobrze mówię, ale chyba każda firma zazwyczaj sama sobie ustala takie terminy (no chyba, że jakoś podlega pod NASK). Powinieneś sprawdzić w regulaminie firmy, u której masz domenę co oni o tym tam napisali. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 To co znalazłeś dotyczy domen utrzymywanych w NASK, a nie u partnerów NASK. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
megi 358 Zgłoś post Napisano Październik 1, 2012 Ograniczenia systemu Registry NASK dotyczące możliwości zainicjowania transferu: - najwcześniej 5 dni po dacie ostatniego transferu lub rejestracji nazwy domeny, - nie później niż 6 dni przed końcem bieżącego okresu rozliczeniowego. ps. nie napisałeś o jaką domenę chodzi więc wybrałem "defaultową" w tym kraju. Jest tak, jak pisze nrm. Możliwy jest też myk pod tytułem "transfer z przedłużeniem" czyli sekundę po wygaśnięciu domeny nowy rejestrator może zrobić równocześnie transfer i przedłużenie - nie trzeba domeny opłacać u obecnego. To jest kiepsko udokumentowany "ficzer" NASKu i robiliśmy tak kilkukrotnie dla domen, które klienci chcieli przenieść, gdy do wygaśnięcia było już mniej niż 6 dni. Mówimy jednak o samym transferze, czy NASK pozwoli go wykonać czy nie, nie wydaje mi się, żeby rejestrator mógł z tego powodu odmówić wydania authinfo, bo to nie jego sprawa co z nim zrobisz. Jeżeli nie ograniczają Cię żadne zapisy umów to się kłóć o swoje M. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Astea 0 Zgłoś post Napisano Październik 2, 2012 Dziękuje wszystkim za opinie i porady co mam zrobić. Napisałem dziś rano (7.30) do firmy o wydanie kodu i nadal nie odpisali. Troszkę to dziwne . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Październik 2, 2012 A czy ta firma jest rejestratorem? Czasami jest tylko parterem większej firmy. Sprawdź we whois, jeśli jako registrar widnieje inna firma, wal do nich po kod. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Astea 0 Zgłoś post Napisano Październik 2, 2012 Sprawdzałem we whois i domena jest na tą firmę ;/ . Z tego też co znalazłem to ta firma widnieje na liście partnerów - http://www.dns.pl/porozumienie/partner.html (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ?) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Październik 2, 2012 W tym wypadku to ta firma powinna Ci wydać kod authinfo bez zbędnych ceregieli. Nawet jeśli domena wygasa, wygasła czy jest zarejestrowana w promocji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Astea 0 Zgłoś post Napisano Październik 2, 2012 Jeszcze raz dzięki za porady . Udało się uzyskać kod authinfo . Pozdrawiam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
grzeznik 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2013 (edytowany) Witam, Mam problem z transferem domeny. Zamówiłem ok rok temu domenę w firmie hostingowej, razem z hostingiem. Wszystko rejestrowałem na jeden e-mail - tak sądziłem. Teraz chciałbym uzyskać kod authinfo. Jednak nie jest to możliwe. Mail na który zakładałem konto hostingowe nie jest autoryzowany i rejestrator nie może mi wydać kodu authinfo- wymieniłem z nimi chyba z 30 maili. Napisałem do firmy hostingowej i odpisali żebym napisał prośbę z adresu z którego była zamawiana usługa, gdy wyjaśniłem że tak zrobiłem to napisali mi żebym się jeszcze raz z nimi skontaktował - teraz nie powinno być problemów z uzyskaniem kodu authinfo.. Jednak to nie pomogło. Rejestrator twierdzi że firma hostingowa się z nimi nie kontaktowała w mojej sprawie. Mogę teoretycznie zmienić dane abonenta, no ale nie mam CSA Abonenta. Więc wynika na to że domena jest moja ale nie mam do niej dostępu. Moje pytanie brzmi, co mogę w tej sytuacji zrobić? Edytowano Styczeń 15, 2013 przez grzeznik (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Hekko.pl 239 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2013 Sprawdź dobrze ten e-mail Z wiadomości wynika, że rejestratorem jest ConsultingService. Czasem się pomylą i źle sprawdzą, a CSA poda Ci firma hostingowa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
grzeznik 0 Zgłoś post Napisano Styczeń 15, 2013 Mail sprawdzałem, wysłałem z 3 maili i żaden nie jest odpowiedni, a prawidłowego nie mogą ujawnić bo ochrona danych. Z rejestratorem wymieniłem ponad 30 maili. A firma hostingowa- kontakt oporny, żeby nie powiedzieć żaden. Dziś tylko wysłałem 2 maile-wcześniej chyba 3, to mi dziś odpisali że kontaktują się z rejestratorem. Szkoda że ja we tym czasie wymieniłem ok 15 maili od wczoraj(od momentu zasygnalizowania problemu ok 22), a firma hostingowa dopiero zauważa problem. podejrzewam że podczas rejestracji podany został adres email firmy hostingowej, tylko nie rozumiem czemu zatem firma hostingowa nie poda mi kodu uzyskanego od rejestratora. Nie może? Szczerze mówiąc zmiana danych to skład mnie ostateczność. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach