Skocz do zawartości
maly90

License has expired

Polecane posty

Cześć, posiadam w freecast.pl DirectAdmin Internal dożywotnią i po opłaceniu VPS-a (z opóźnieniem) wyskakuje mi komunikat

 

"

License has expired

 

Current Server Time: Fri Sep 14 21:31:13 2012"

 

Mam teraz pytanie jak to interpretować, oczywiście ticket poszedł do hostingodawcy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Mam teraz pytanie jak to interpretować, oczywiście ticket poszedł do hostingodawcy

 

dożywotnia powiadasz...zostało Ci jeszcze 6 żyć ;)

 

Przyczyn może być wiele, spróbuj może najpierw ją przeładować

/usr/local/directadmin/scripts/getLicense.sh

i restart da

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na Lifetime raczej nie miałbyś takiego komunikatu.

Licencja nie została przedłużona w i jest zawieszona przez Directadmin.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doraźnym rozwiązaniem jest zmiana czasu systemowego aby DA ruszył, czy nie masz przypadkiem licencji od freecast ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam od freecast a coś nie tak, bo jak tutaj takie przekręty robi to będę się domagał zwrotu pieniędzy a tą licencje niech sobie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Np u Miodka były takie akcje z licencjami, że licka była na kilku serwerach jednocześnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na Lifetime raczej nie miałbyś takiego komunikatu.

 

 

Jesteś pewien, że lifetime się różni czymś oprócz czasu licencji?

Zmień IP takiej licencji, zobaczysz że wygaśnie i komunikat będzie taki sam

 

Co ciekawsze lifetime != bez terminu ważności ;)

 

Product Type

Internal Bulk Lifetime (Approved Accounts Only)

Operating System

 

Active

Y

Verified

Y

Start

May 11 2010

Expiry

Jan 18 2038

Updates Until

Jan 18 2038

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jesteś pewien, że lifetime się różni czymś oprócz czasu licencji?

Widać nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi zbyt dobrze. Oczywiście, że przy zmianie IP przy kolejnym update będziesz miał taki sam komunikat.

Jednak jak napisał autor postu, spóźnił się z płatnością i ma serwer zawieszony. Tylko jaki to ma związek z licencją typu "Lifetime" i zmianą IP dla tej licencji?

 

Przy licencjach miesięcznych taki komunikat pokazuje się jeśli Directadmin nie otrzyma płatności i licencja jest zawieszona.

Edytowano przez www.mzone-net.eu (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jaki powód może być takiego komunikatu? Powiem jeszcze ze kiedyś takie coś tak samo się pokazało mimo ze serwer był online.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Przy licencjach miesięcznych taki komunikat pokazuje się jeśli Directadmin nie otrzyma płatności i licencja jest zawieszona.

 

A także gdy serwer nie może skontaktować się i pobrać/zweryfikować licencji ;)

 

Niemniej po "odnowieniu" tej licencji wiecznej przez freecast w panelu będzie widać jakiego typu ona jest :P

Więc nabywca w każdej chwili może sprawdzić co kupił i ile to jest warte ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już miałem u freecast taki problem,pod mój ip wpisali inny , z tymże ja sprawdziłem 3 dni wcześniej zanim w panelu wymagała odświeżenia i zrobiłem kopie licencji więc miałem do czego wrócić.

Nasunęła mi się myśl iż moja licke komuś sprzedali , tłumaczyli się iż przez pomyłkę zmienili ip , ale odkręcili teraz działa.

Moja licencja była - lefetime

Podeślij na pw nr licencji porównamy może to maja ten sam nr ?

Edytowano przez sshd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Muszę sobie przypomnieć nr licki no chyba ze podasz mi komendę odpowiednią aby wklepać w putty i zobaczy się nr licencji itp. Kiedyś taki sam miałem incydent tylko ze mi usuneli bez mojej zgody licencje (pracownik został "zwolniony" niby) fakt odkupili mi ją a może dali jakiś shit jak się teraz okazuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

Na Lifetime raczej nie miałbyś takiego komunikatu.

Licencja nie została przedłużona w i jest zawieszona przez Directadmin.

Niekoniecznie. _CZASAMI_ DA lifetime dostaje świra i wywala "expired". Dlaczego? Nie wiem. Panowie Kanadyjczycy... tez nie wiedzą (OMFG). Tymczasowym rozwiązaniem problemu są dwie proste czynności:

 

cd /usr/local/directadmin/scripts
./getLicense.sh CID LID
service directadmin restart

gdzie CID=ClientID LID=LicenseID

 

Tymczasowe bo... za jakiś czas znowu szlag to trafia. Co ciekawsze mam to tylko i wyłącznie na jednej starej maszynie (na szczęście).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tymczasowe bo... za jakiś czas znowu szlag to trafia. Co ciekawsze mam to tylko i wyłącznie na jednej starej maszynie (na szczęście).

 

a jak wywalisz

 

0 4 * * * root echo 'action=check&value=license' >> /usr/local/directadmin/data/task.queue

 

 

z crona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie. _CZASAMI_ DA lifetime dostaje świra i wywala "expired". Dlaczego? Nie wiem. Panowie Kanadyjczycy... tez nie wiedzą (OMFG).

W życiu nie miałem takiego problemu na lifetime. Czy ktoś poza *nrm* zauważył takie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie miałem takiego problemu na lifetime. Czy ktoś poza *nrm* zauważył takie coś?

nigdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi też się nie zdarzyło.

 

Nie wiem czy zauważyliście ale przy nowych internalach lifetime licencja może być porcjowana (Portioned) czyli licencja jest ważna przez 1 miesiąc i co miesiąc jest odświeżana pomimo, że naprawdę jest lifetime.

 

Choć ten liftime w wykonaniu DA kończy się 03:14:07 UTC, 19 stycznia 2038 ja doliczy się INT 32 do końca oznaczający liczbę sekund od 1 stycznia 1970 roku (czyli zwykły koniec unix timestampa)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

W życiu nie miałem takiego problemu na lifetime. Czy ktoś poza *nrm* zauważył takie coś?

Sugerujesz, że kilka razy do roku mam "pomroczność jasną"? ;)

 

Nie wiem czy zauważyliście ale przy nowych internalach lifetime licencja może być porcjowana (Portioned) czyli licencja jest ważna przez 1 miesiąc i co miesiąc jest odświeżana pomimo, że naprawdę jest lifetime.

Dokładnie tak jest. Może raz na jakiś czas coś się wywali w czasie sprawdzania i stąd te problemy.

Dodam, że na forum DA od czasu do czasu pojawi się ktoś z identycznymi problemami.

 

Cóż, TTTM. Ten Typ Tak Ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy zauważyliście ale przy nowych internalach lifetime licencja może być porcjowana (Portioned) czyli licencja jest ważna przez 1 miesiąc i co miesiąc jest odświeżana pomimo, że naprawdę jest lifetime.

 

Tak mam u siebie.

 

Zapewne ludzie lecieli na jednej licencji na kilku maszynach i wyłączali w cronie sprawdzanie co miesiąc ważności , więc aby zwiększyć sprzedaż i wyeliminować takie działanie postanowili jak wyżej ;)

Edytowano przez sshd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak mam u siebie.

 

Zapewne ludzie lecieli na jednej licencji na kilku maszynach i wyłączali w cronie sprawdzanie co miesiąc ważności , więc aby zwiększyć sprzedaż i wyeliminować takie działanie postanowili jak wyżej ;)

mam w sumie to samo

Nazwa w Licencji IT Consulting ID Licencji XXXXXX ID Użytkownika XXXXXX Typ Licencji INTERNAL LICENSE -- To jest specjalny typ licencji, która nie może być odsprzedawana oraz transferowana. Tylko dla użytku wewnętrznego Datacenter. Pomoc techniczną świadczy sprzedawca serwera. Proszę zgłaszać nieautoryzową odsprzedaż na adres: sales@directadmin.com Ważna od Wed Sep 30 19:23:09 2009 Ważna do Mon Sep 17 19:23:09 2012 Obecny czas serwera Fri Sep 14 23:48:30 2012 Pozostały czas 2 dni, 19 godzin i 34 minut Ostatnio uaktualniona Tue Sep 4 13:36:19 2012

Ale nigdy mnie nie zawiodła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że kilka razy do roku mam "pomroczność jasną"? ;)

Nic nie sugeruję. Tylko się dziwię, bo nigdy nie miałem podobnego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic nie sugeruję. Tylko się dziwię, bo nigdy nie miałem podobnego problemu.

 

 

Nam się zdażyło j/w. 2-3 razy, pobranie licencji ponownie i przeładowanie DA naprawiło problem.

Także nie tylko nrm miał taki przypadek ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nrm

@belle: sprawdź jaki masz typ licencji. Na tych starych faktycznie nie ma co się spsuć nawet. Na nowych masz co miesiąc moment w którym może się cos wykrzaczyć i... czasami się wykrzacza ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×