Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
jasne

[Exim] poczta nie dochodzi

Polecane posty

Hej

 

Mam serwer na Centos + DA i Exim. Problem w tym ze jakies 20% wysyłanych maili

nie dochodzi wcale do odbiorców. Nie dostaje nawet zadnej zwrotki.... Tak jak by mail przepadł.

Jak mógłbym zacząc sprawdzać ten temat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

- sprawdź z jakiego IP i hosta wychodzą maile i czy w DNS-ach host = IP i posiada revDNS IP = host

- sprawdź czy w DNS jest wpis SPF, taki że dla domeny z której wysyłasz maile jest wpisane IP z punktu powyżej

- dla konkretnych odbiorców, do których nie dochodzi poczta sprawdź w logach czy poczta poprawnie wychodzi z Twojego serwera

- poproś kogoś do kogo nie dochodzi poczta żeby sprawdził folder spam i jak tam jest mail to go poproś o żeby Ci napisał dlaczego został zakwalifikowany jako spam (zadziała Ci to tylko ze spamassassinem bo on wstawia reguły punktowania, jak to jest gmail, wp, onet, itp. to tam tego nie znajdziesz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

konfiguracja dns dla domeny x.pl

 

ftp A 94.23.X.X

x.pl. A 94.23.X.X

localhost A 127.0.0.1

mail A 94.23.X.X

pop A 94.23.X.X

smtp A 94.23.X.X

www A 94.23.X.X

x.pl. NS 94-23-X-X.ovh.net.

x.pl. NS sdns1.ovh.net.

mail MX 10

x.pl. TXT "v=spf1 a mx ip4:X.X.X.X ~all"

 

 

gdzie 94.23.X.X = IP domeny

X.X.X.X = IP SERWERA

 

 

maile wychodza z naglowkami:

 

Received: from localhost ([127.0.0.1] helo=x.pl)

by nsXXXX.ovh.net with esmtpa (Exim 4.69)

 

 

GDZIE nsXXXX.ovh.net to nazwa hosta serwera

Edytowano przez jasne (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W konfiguracji exima masz dyrektywy:

primary_hostname - tutaj wstaw host serwera czyli primary_hostname = nsXXXX.ovh.net

interface (jest w transporcie, który służy wysyłce poczty na zewnątrz i powinien być to remote_smtp) i podaj tam IP serwera czyli interface = X.X.X.X

 

oczywistym jest że

host nsXXXX.ovh.net

ma dać odpowiedź IP X.X.X.X a

host X.X.X.X

ma dać w odpowiedź host nsXXXX.ovh.net.

 

Dzięki takiej konfiguracji masz pewność, że maile nie będą odrzucane lub klasyfikowane jako spam z powodów złego odwzorowanie host/IP, IP/host i SPF-a.

 

Sprawdź czy IP Twojego serwera nie jest na jakimś RBLu http://www.anti-abus...lti-rbl-check/.

 

Jeżeli przy mailach z odbiorcami, do których nie dochodzą maile masz w logach coś podobnego do (istotne to C="250 ok..."):

2012-08-31 13:08:17 1T7P4x-0000cX-BS => mail_dbiorcy@wp.pl F=<mail_nadawcy@xxxxxxx.pl>  R=lookuphost T=remote_smtp S=1535347 H=mx.wp.pl [212.77.101.4] X=TLSv1:AES256-SHA:256 C="250 ok 1346411305 qp 25276"
2012-08-31 13:08:17 1T7P4x-0000cX-BS Completed

oznacza, że mail z powodzeniem opuszcza twój serwer i musisz się dowiedzieć co się dzieje u odbiorcy.

 

Albo ląduje w spamie albo jest wywalane całkowicie bo osiągnęło duże prawdopodobieństwo spamu, powodem może być jakaś błędna konfiguracja, IP serwera na liście RBL lub sama treść wiadomości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×