jasne 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 31, 2012 Hej Mam serwer na Centos + DA i Exim. Problem w tym ze jakies 20% wysyłanych maili nie dochodzi wcale do odbiorców. Nie dostaje nawet zadnej zwrotki.... Tak jak by mail przepadł. Jak mógłbym zacząc sprawdzać ten temat ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość patrys Zgłoś post Napisano Sierpień 31, 2012 Logi ? tail -n300 /var/log/exim/mainlog do pliku .txt Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Sierpień 31, 2012 - sprawdź z jakiego IP i hosta wychodzą maile i czy w DNS-ach host = IP i posiada revDNS IP = host - sprawdź czy w DNS jest wpis SPF, taki że dla domeny z której wysyłasz maile jest wpisane IP z punktu powyżej - dla konkretnych odbiorców, do których nie dochodzi poczta sprawdź w logach czy poczta poprawnie wychodzi z Twojego serwera - poproś kogoś do kogo nie dochodzi poczta żeby sprawdził folder spam i jak tam jest mail to go poproś o żeby Ci napisał dlaczego został zakwalifikowany jako spam (zadziała Ci to tylko ze spamassassinem bo on wstawia reguły punktowania, jak to jest gmail, wp, onet, itp. to tam tego nie znajdziesz) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jasne 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 31, 2012 (edytowany) konfiguracja dns dla domeny x.pl ftp A 94.23.X.X x.pl. A 94.23.X.X localhost A 127.0.0.1 mail A 94.23.X.X pop A 94.23.X.X smtp A 94.23.X.X www A 94.23.X.X x.pl. NS 94-23-X-X.ovh.net. x.pl. NS sdns1.ovh.net. mail MX 10 x.pl. TXT "v=spf1 a mx ip4:X.X.X.X ~all" gdzie 94.23.X.X = IP domeny X.X.X.X = IP SERWERA maile wychodza z naglowkami: Received: from localhost ([127.0.0.1] helo=x.pl) by nsXXXX.ovh.net with esmtpa (Exim 4.69) GDZIE nsXXXX.ovh.net to nazwa hosta serwera Edytowano Sierpień 31, 2012 przez jasne (zobacz historię edycji) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
regdos 1848 Zgłoś post Napisano Sierpień 31, 2012 W konfiguracji exima masz dyrektywy: primary_hostname - tutaj wstaw host serwera czyli primary_hostname = nsXXXX.ovh.net interface (jest w transporcie, który służy wysyłce poczty na zewnątrz i powinien być to remote_smtp) i podaj tam IP serwera czyli interface = X.X.X.X oczywistym jest że host nsXXXX.ovh.net ma dać odpowiedź IP X.X.X.X a host X.X.X.X ma dać w odpowiedź host nsXXXX.ovh.net. Dzięki takiej konfiguracji masz pewność, że maile nie będą odrzucane lub klasyfikowane jako spam z powodów złego odwzorowanie host/IP, IP/host i SPF-a. Sprawdź czy IP Twojego serwera nie jest na jakimś RBLu http://www.anti-abus...lti-rbl-check/. Jeżeli przy mailach z odbiorcami, do których nie dochodzą maile masz w logach coś podobnego do (istotne to C="250 ok..."): 2012-08-31 13:08:17 1T7P4x-0000cX-BS => mail_dbiorcy@wp.pl F=<mail_nadawcy@xxxxxxx.pl> R=lookuphost T=remote_smtp S=1535347 H=mx.wp.pl [212.77.101.4] X=TLSv1:AES256-SHA:256 C="250 ok 1346411305 qp 25276" 2012-08-31 13:08:17 1T7P4x-0000cX-BS Completed oznacza, że mail z powodzeniem opuszcza twój serwer i musisz się dowiedzieć co się dzieje u odbiorcy. Albo ląduje w spamie albo jest wywalane całkowicie bo osiągnęło duże prawdopodobieństwo spamu, powodem może być jakaś błędna konfiguracja, IP serwera na liście RBL lub sama treść wiadomości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach