Skocz do zawartości
Gość Kamikadze

SerwerStatus.pl

Polecane posty

Cześć Emil, powiedz mi czy jeżeli użytkownicy sprawdzają status w odniesieniu do domeny i ta domena wskazuje konkretny adres IP a idąc dalej takich użytkowników jest np 100. Czyli 100-u użytkowników posiadających np usługę na tym samym adresie powoduje wygenerowanie 100-u krotnie tego samego testu? czy jest to w jakiś sposób zgrupowane do jednego? Zaczyna mnie to męczyć bo ostatnio zauważyliśmy generowanie tego typu testów dla usług w przedziale cenowym od £1 do £2. Te właśnie usługi generują najwięcej ruchu , tz zbędnego ruchu który prawdopodobnie wytniemy albo przekierujemy gdzie indziej. To zaczyna być po prostu trochę męczące :) zwłaszcza że jasno mamy określoną dostępność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O nie pomyślałem o tym. Da radę coś takiego myknąć.

 

To tylko takie małe spostrzeżenie ale zauważalne na statystykach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to jaki macie tam ruch skoro zauważalny jest monitoring?

Niekoniecznie jest to odpowiednie miejsce by o tym pisać. Jak to mówią rób swoje i nie koniecznie musi być o tym głośno. Każdy ma swoje sposoby by monitorować pewne sytuacje podobnie jak każdy stara się utrzymać uptime na poziomie 100%. Czy nam się to udaje czy nie doskonale wiedzą o tym nasi klienci. Ci nowi często stosują różnego rodzaju usługi , które są po prostu zbędne i wykrywane zdecydowanie przez nas ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

proszę o dodatkową wartość predefiniowaną: port 80 + ping

aby mieć tę kombinację trzeba wybrać opcję: "21, 22, 53, 80, 3306, PING"

a z nią już kilka serwerów ma uptime 0% w podsumowaniu, mimo że działają: gbzl, sixwishlist, fivhost

 

 

all_54a34935196cd.png

 

Coś w ten deseń się nada?

 

Ustawiasz sobie porty (domyślnie lub własne - 5 max) + jedna osoba jakiś czas temu podsunęła prośbę o dodatkowe kontakty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. za długie w pionie, trzeba w poziomie rozłożyć

2. pola portów są zbyt szerokie na te kilka cyferek

3. coś za dużo razy te "włączony"
a) może przy nie zachaczonym pole będzie poszarzałe, mniej wyraźnie
b) w sumie pole select też by złe nie było
mail / GG / SMS / mail+GG / mail+SMS / GG+SMS / mail+GG+SMS

 

 

w sumie to chyba padło coś, bo te statystyki jakieś dziwne, pokazuje wylacznie uptime miesięczny

post-12601-0-92014100-1420016371_thumb.jpg

Edytowano przez kori (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

1. za długie w pionie, trzeba w poziomie rozłożyć

2. pola portów są zbyt szerokie na te kilka cyferek

 

3. coś za dużo razy te "włączony"

a) może przy nie zachaczonym pole będzie poszarzałe, mniej wyraźnie

b) w sumie pole select też by złe nie było

mail / GG / SMS / mail+GG / mail+SMS / GG+SMS / mail+GG+SMS

 

 

w sumie to chyba padło coś, bo te statystyki jakieś dziwne, pokazuje wylacznie uptime miesięczny

 

Na razie układ formularza jest do dyskusji bo to wersja robocza. A te włączony / wyłączony bedzie troszkę inaczej i będziesz mógł sobie dodać / wyłączyć monitorowanie dodatkowych portów i dodać / usunąć kontakty (czyli dodatkowe maile/gg/telefony do powiadomienia w razie awarii).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

swego czasu robiłem coś podobnego ale jak to ja znacznie bardziej zminimalizowanego, powiadomienia tylko mailowe

sprawdzałem nie czy serwer odpowiada ale czy dana strona zawiera określony fragment ktory wpisywało się na końcu

dzięki temu wiedziałem że strona faktycznie działa, a nie tylko czy serwer odpowiada

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

swego czasu robiłem coś podobnego ale jak to ja znacznie bardziej zminimalizowanego, powiadomienia tylko mailowe

sprawdzałem nie czy serwer odpowiada ale czy dana strona zawiera określony fragment ktory wpisywało się na końcu

dzięki temu wiedziałem że strona faktycznie działa, a nie tylko czy serwer odpowiada

 

Dzięki, że mówisz, zawsze się zastanawiałem czy robiłeś coś podobnego w przeszłości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Tak, jest złe kodowanie w bazie chyba po konwercie jakimś.

 

Ten moduł i tak nie będzie rozwijany zapewne w nowej wersji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej Emil

 

Pamiętam ,że chciałeś wdrożyć powiadomienia SMS o statusie. Może zainteresuje ciebie projekt ,który wykorzystuje mój klient: https://smsmega.pl/ Przepraszam ze dopiero teraz o tym napisałem ale ilekroć sobie przypomniałem zawsze coś mi wypadło.

  • Upvote 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Skontaktuję się z nimi ;)

 

Na razie dużo testuje różnych rozwiązań i rozmyślam z kartą i długopisem jak to ugryźć optymalnie bo baza mi się robi gigabajtowa co mija się z celem ;)

Edytowano przez Kamikadze (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ale to tylko informacja na tak zwane później :P No a sprawa bazy danych to chyba było do przewidzenia i każdy ma tak samo przy tego typu projektach. Gdzieś te wszystkie statystyki zapisać trzeba lub zrobić opcję przechowywania np do 12 miesięcy i jeden dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

No testuję i rozważam różne praktyki pod tym względem. Chcę znaleźć przyszłościowy i optymalny patent na to żeby później już nie grzebać. Dlatego też panel jest pisany od nowa ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

połowa maili łącznie ze spamem to już chyba drugi dzień maile z tej strony

nie wiem czy to problem z serwerami testującymi

czy też z algorytmem wysyłania maili

 

chyba nie musi powiadamiać o każdym minutowym padzie a za minutę o powrocie

może dopiero po kilku minutowych padach lub po jednym dłuższym

może jakiś max maili na godzinę? lub tylko mail zbiorczy informujący o awariach w ostatniej godzinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

połowa maili łącznie ze spamem to już chyba drugi dzień maile z tej strony

nie wiem czy to problem z serwerami testującymi

czy też z algorytmem wysyłania maili

 

chyba nie musi powiadamiać o każdym minutowym padzie a za minutę o powrocie

może dopiero po kilku minutowych padach lub po jednym dłuższym

może jakiś max maili na godzinę? lub tylko mail zbiorczy informujący o awariach w ostatniej godzinie

 

Nie widzę abyś kontaktował się w tej sprawie żadnego maila.

 

W poprzednich wersjach była opcja ustawienia opcji powiadomień o awarii dłuższej niż X czasu, ale zrezygnowaliśmy z tego. Obecnie jest to około 2 minut. Conajmniej dwa testy w odstępie minuty musza wskazywać na awarię z 3 różnych lokalizacji jednocześnie. Obecnie aruba może mieć problemy i z tego co widzę od przyszłego miesiąca trzeba zainwestować w coś lepszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×