przemoc 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Witam forumowiczów WHT! Ostatnimi czasy nie śledziłem rynku VPS-ów i chciałbym prosić o Waszą pomoc. Za maksymalnie 300 PLN brutto/rok (może być taniej, oczywiście) płacone jednorazowo chciałbym znaleźć VPS trzymany w Polsce o następujących parametrach: CPU: 1,5 GHz gwar. Dysk: 20480 MB przestrzeni, gwar. 50 MB/s per VPS RAM: 1024 MB gwar. / 1536 MB max (nadwyżka burstowa wykorzystująca niewykorzystaną pamięć innych VPS-ów na serwerze-matce jeżeli to możliwe lub w najgorszym wypadku trzymana w swapie na szybkich dyskach SSD/RAID z przepustowością przynajmniej 200MB/s per VPS) Adres IPv4: 1 (mile widziane 2) Łącze: 100Mbit/s (mile widziane dobre transfery poza Europą, tj. z/do USA jak i Azji) Transfer: 256000 MB/m-c Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu) Backup: nie rzadziej niż co 15 dni z dostępnością co najmniej ostatniego miesiąca i nie mniej niż 2 ostatnich snapshotów OS: Debian Wheezy 32-bit Uwaga: Wszędzie powyżej MB jako 1024^2 B (nie żadne 1000^2 B) Inne istotne kwestie: - Możliwy dostęp SSH poprzez serwer matkę (na wypadek błędu w konfiguracji sieciowej, etc.) - Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach. - Polepszanie parametrów VPS-a jeżeli takowe zabiegi zachodzą także w standardowych konfiguracjach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. - Odpowiedzialne limitowanie zasobów. Mam dość gdy inne VPS-y tak ubijają serwer-matkę, że:- logowanie po SSH trwa 10s lub - na wynik komendy `ls` w danym katalogu czekam 10s lub - wysłanie 3MB pliku do obiorcy [z łączem 25Mbit/s] trwa 10s - itd. - Jak najrzadsze restartowanie serwera matki i tym samym VPS-ów (mile widziane: rzadziej niż raz na miesiąc). - Mailowe informowanie przynajmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem o każdym planowanym restarcie maszyny z podaniem przyczyny. - Mailowe informowanie o każdej wykrytej awarii i planowanym czasie niedostępności. - Mailowe informowanie bezpośrednio po przywróceniu działania usługi po każdej nieplanowanej niedostępności. Oczekiwałbym także: - Rekompensata z powodu niespełnienia uptime'u, w której długotrwałe przerwy są bardziej kosztowne. Przykład: Każdy rozpoczęty kwadrans niedostępności ponad ustalone 4h w skali miesiąca przekładałby się na 2 dni przedłużenia ważności usługi, a jeżeli niektóre takie kwadransy następowałyby po sobie, to rekompensowany za nie okres byłby mnozony przez (0,5 + ln N) [gdzie N to liczba kolejnych rozpoczętych kwadransów] i zaokrąglany w górę. Przykłady dla lubiących twarde liczby: - 16 krótkich przerw (< 15 min) ponad dozwolone 4h: 32 dni - 8 półgodzinnych (15-30 min) przerw ponad dozwolone 4h: 39 dni - 4 godzinne (45-60 min) przerwy ponad dozwolone 4h: 61 dni - 2 dwugodzinne (105-120 min) przerwy ponad dozwolone 4h: 83 dni - 1 czterogodzinna (225-240 min) przerwa ponad dozwolone 4h: 105 dni Bez tego typu rekompensat usługodawcy najczęściej mają "gwarantowany" uptime w głębokim poważaniu. - Mailowe informowanie o sumarycznym wykorzystaniu VPS-a na koniec miesiąca: średnie użycie CPU, średnie i maksymalne użycie RAM-u, średni i maksymalny load (1 min, 5 min, 15 min), minimalna, maksymalna i obecna (na koniec miesiąca) zajętość dysku, średni transfer w czasie transmisji, wykorzystany transfer, okresy niedostępności, sumaryczny czas niedostępności i przysługujące z niego rekompensaty, jeżeli był odpowiednio wysoki. Da radę coś takiego znaleźć? Jest w stanie ktoś zaoferować taką szytą na miarę ofertę? Z góry dziękuję za wszelkie oferty. W przypadku ofert firm proszę o nieodsyłanie do stron firmowych, w których praktycznie zawsze brakuje detali takich jak podałem powyżej. Interesują mnie jedynie rzetelne oferty. Drobne odstępstwa od oczekiwań są dopuszczalne (także na minus), ale proszę o ich wyraźne podanie. Jeżeli nie chciało Ci się przeczytać całej wiadomości, nie odpisuj! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
d.v 1409 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Chciało mi się przeczytać całość. Uważam, że jesteś mi winien kilkadziesiąt sekund, żądam ich zwrotu, bo piszesz totalne bzdury. Jak przynajmniej podwoisz budżet, to oczekuj poważnych oferta, w cenie, którą podałeś dostaniesz "budżetowe" rozwiązanie, które z gwarancjami opisanymi przez Ciebie niewiele będzie mieć wspólnego. Za 25 zika brutto miesięcznie nikt nie będzie się z Tobą tak cackał. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tgx 575 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Wymagania pasujące bardziej do 300PLN/mies niż rok Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość bolek10 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Humor na wieczór poprawiony Kup sobie dedyka, postaw tam vps'a i cuduj do woli. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość nrm Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 - Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach. Tego nawet w erze nie mają Dobre Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)może wyjadę z ofertą firmy trochę nieadekwatną do tego co wymagasz ale: http://biznes-host.pl/?s=plany_vps2 W pakiecie drugim Za maksymalnie 300 PLN brutto/rok mieści się w cenie CPU: 1,5 GHz gwar. Dysk: 20480 MB przestrzeni, gwar. 50 MB/s per VPS RAM: 1024 MB gwar. / 1536 MB max ...... Adres IPv4: 1 (mile widziane 2) Łącze: 100Mbit/s (mile widziane dobre transfery poza Europą, tj. z/do USA jak i Azji) Transfer: 256000 MB/m-c kwestia dogadania się żeby było 100mb z limitem zamiast 10mb bez limitu ale tu też się mieści. nie rozumiem gwarancji 50MB/s - wymagasz żeby ci dysk z taką prędkością dane przerzucał? Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu) niby mają 99.9% gwarantowany - osobiście ci powiem że mój vps przekroczył uptime 150dni - w tym czasie był niedostępny kilka minut (ddos). - Możliwy dostęp SSH poprzez serwer matkę (na wypadek błędu w konfiguracji sieciowej, etc.) jeśli dobrze myślę to jest coś takiego w panelu. - Gwarancja zachowania ceny w kolejnych latach. tego to ci chyba nikt nie zagwarantuje;p - Polepszanie parametrów VPS-a jeżeli takowe zabiegi zachodzą także w standardowych konfiguracjach, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. chodzi ci o przechodzenie na wyższe pakiety? Chyba to jest wszędzie możliwe:P - Odpowiedzialne limitowanie zasobów. To tak jak byś napisał że chcesz serwer od dobrej firmy:P Mam dość gdy inne VPS-y tak ubijają serwer-matkę, że: - logowanie po SSH trwa 10s lub - na wynik komendy `ls` w danym katalogu czekam 10s lub - wysłanie 3MB pliku do obiorcy [z łączem 25Mbit/s] trwa 10s - itd. Z takim czymś w moim vps się nie spotkałem więc chyba u nich to nie występuje;p - Jak najrzadsze restartowanie serwera matki i tym samym VPS-ów (mile widziane: rzadziej niż raz na miesiąc). Jak pisałem - ja dobiłem uptime 150 dni - Mailowe informowanie przynajmniej z kilkugodzinnym wyprzedzeniem o każdym planowanym restarcie maszyny z podaniem przyczyny. - Mailowe informowanie o każdej wykrytej awarii i planowanym czasie niedostępności. - Mailowe informowanie bezpośrednio po przywróceniu działania usługi po każdej nieplanowanej niedostępności. - Rekompensata z powodu niespełnienia uptime'u, w której długotrwałe przerwy są bardziej kosztowne. no jak z tym to nie wiem... - Mailowe informowanie o sumarycznym wykorzystaniu VPS-a na koniec miesiąca: średnie użycie CPU, średnie i maksymalne użycie RAM-u, średni i maksymalny load (1 min, 5 min, 15 min), minimalna, maksymalna i obecna (na koniec miesiąca) zajętość dysku, średni transfer w czasie transmisji, wykorzystany transfer, okresy niedostępności, sumaryczny czas niedostępności i przysługujące z niego rekompensaty, jeżeli był odpowiednio wysoki. te wszystkie opcje (oprócz uptime) masz w panelu do którego możesz sobie zaglądać o każdej porze dnia i nocy. do uptime zazwyczaj się używa zewnętrznych aplikacji. pozdrawiam Kszysiu Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
MikeJones 25 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Czy to jest prowokacja? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość finlandia Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Uptime: 99,45%/m-c (max 4h niedostępności w miesiącu)może wyjadę z ofertą firmy trochę nieadekwatną do tego co wymagasz ale: http://biznes-host.pl/?s=plany_vps2 W pakiecie drugim mieści się w cenie kwestia dogadania się żeby było 100mb z limitem zamiast 10mb bez limitu ale tu też się mieści. nie rozumiem gwarancji 50MB/s - wymagasz żeby ci dysk z taką prędkością dane przerzucał? niby mają 99.9% gwarantowany - osobiście ci powiem że mój vps przekroczył uptime 150dni - w tym czasie był niedostępny kilka minut (ddos). jeśli dobrze myślę to jest coś takiego w panelu. tego to ci chyba nikt nie zagwarantuje;p chodzi ci o przechodzenie na wyższe pakiety? Chyba to jest wszędzie możliwe:P To tak jak byś napisał że chcesz serwer od dobrej firmy:P Z takim czymś w moim vps się nie spotkałem więc chyba u nich to nie występuje;p Jak pisałem - ja dobiłem uptime 150 dni no jak z tym to nie wiem... te wszystkie opcje (oprócz uptime) masz w panelu do którego możesz sobie zaglądać o każdej porze dnia i nocy. do uptime zazwyczaj się używa zewnętrznych aplikacji. pozdrawiam Kszysiu Krzysiu, czemu pakujesz biznes-hosta w takie gów*o? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kszysiu 136 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 finlandia w sensie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
nesti 67 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 Śmieszne wymagania, dla mnie 25zł miesięcznie to praktycznie rozwiązania budżetowe na pewno nie ta kategoria cenowa. Kup sobie kimsufi za niecałe 80zł miesięcznie będziesz miał większą gwarancję zasobów itd. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PapaSmerf 497 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 finlandia w sensie? Podejrzewam, że w takiego "klienta". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
przemoc 0 Zgłoś post Napisano Sierpień 29, 2012 @d.v Ja tylko zapytałem, a Ty mi wyjeżdżasz z bzdurami. Zwolnij trochę... Nie ma głupich pytań, ale bez wątpienia są głupie odpowiedzi. Wiesz czemu dałem tę uwagę o czytaniu całości? Bo prawie od zawsze na WHT.pl pojawiały się oferty dodane pośpiesznie, bo ktoś przeczytał nagłówek, może jeszcze wyrywkowo parę słów i myślał, że to wystarczy. Nie wątpię, że przy podwojeniu a tym bardziej potrojeniu budżetu znalazłbym w pełni satysfakcjonującą ofertę. Ale tak się składa, że szukam do 300 PLN, będąc świadomym, że z paru wymagań raczej będę musiał zrezygnować. Oczekiwałem jakiejś elastyczności usługodawców z ofertami, tak jak to było za dawnych lat tutaj. Jakie cackanie? Jedyna rzecz trudniejsza w realizacji to gwarancja przepływności IO na pewnym poziomie i na to faktycznie liczyć nie mogę w tym segmencie cenowym. Jeżeli odnosisz się do maili ze statystykami, to wszystkie tego typu dane są i tak trzymane na rzecz generowania wykresów w panelach, więc zrobienie skryptu, który by ostatni miesiąc przeleciał, podsumował i wysłał raport użytkownikowi nie jest niczym szczególnie trudnym. Jak usługodawca udostępnia stosowne API, można to zrobić samemu, a jak nie, to zawsze można postawić sara. Jeżeli natomiast chodzi o maile z awariami czy planowanymi restartami, to od tego typu spraw usługodawca i tak powinien mieć swój wewnętrzny system ticketowy/rejestracji zdarzeń, który wymagałby tylko podpięcia mailowania wszystkich posiadaczy VPS-ów z serwera matki, który był dotknięty danym problemem. Skoro jest gwarantowany uptime, to powinien być też wewnętrznie śledzony, czyż nie? @tgx, bolek10, MikeJones, nesti Nie ma to jak posty na temat, szczególnie użytkowników, którzy nie spędzili na forum nawet jednego roku... @nrm Zdziwiłbyś się, że w niejednym miejscu dostaniesz zapewnienie o stałości cen przynajmniej w najbliższych kilku latach i nie jest to czcze gadanie. Vide wspomniany chociażby biznes-host.pl. @Krzysiu Dzięki za wskazanie oferty jak i opis własnych doświadczeń. Skontaktuję się z nimi w sprawie możliwości modyfikacji tego pakietu. @finlandia Opamiętaj się człowieku. @Krzysiu, pedro84 Myślałem, że mądrzejsi użytkownicy potrafią zignorować zaczepne i pozbawione jakiejkolwiek kultury posty... --- Tak ogólniej już na koniec. Życie uczy, żeby brać oferty z zapasem (często nawet sporym). Tym bardziej, że z doświadczeń wynika, że to nie ja, a inni "klienci" zarzynają serwery matki, czyniąc np. pracę po SSH zwyczajnie niemożliwą. Inny przykład: zapis parokilobajtowego pliku konfiguracyjnego powodujący przycięcie się VPS-a na parę sekund - nie jest to coś, co ułatwia pracę. Stąd próba poszukiwania oferty, w której tego typu patologie nie będą występowały akurat-wtedy-gdy-potrzebuję-skorzystać-z-VPSa. Jeszcze co do jakości większości dotychczasowych wypowiedzi. Cóż, nie takim WHT.pl pamiętałem, ale chyba wszystko zmienia się na gorsze. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
beliq 442 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2012 Oczekiwałem jakiejś elastyczności usługodawców z ofertami, tak jak to było za dawnych lat tutaj. Serio? Byli tu tacy, którzy dawali rabaty 10000% na usługę z uśmiechem na twarzy? No i od kiedy sprzedaż znacznie poniżej kosztów jest definicją elastyczności? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Adam Szendzielorz Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2012 [...] Tak ogólniej już na koniec. Życie uczy, żeby brać oferty z zapasem (często nawet sporym). Tym bardziej, że z doświadczeń wynika, że to nie ja, a inni "klienci" zarzynają serwery matki, czyniąc np. pracę po SSH zwyczajnie niemożliwą. Inny przykład: zapis parokilobajtowego pliku konfiguracyjnego powodujący przycięcie się VPS-a na parę sekund - nie jest to coś, co ułatwia pracę. Stąd próba poszukiwania oferty, w której tego typu patologie nie będą występowały akurat-wtedy-gdy-potrzebuję-skorzystać-z-VPSa. Jesteś jak typowy klient Amber Gold Wiesz że w tej cenie, usługi o dobrej jakości nie otrzymasz, a mimo wszystko liczysz na oferty z sensem. Dlaczego na poprzednich VPSach przycinało połączenia? Bo z racji taniości oferty hostingodawca musiał zapewne oszczędzać - głównie na dyskach, a także pakując jak najwięcej klientów na jedną maszynę. W budżecie który proponujesz będzie dokładnie to samo. Jeżeli chcesz dobrego i taniego VPSa - musisz kupić dwa - jeden będzie tani, drugi może dobry Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PapaSmerf 497 Zgłoś post Napisano Sierpień 30, 2012 Jeszcze co do jakości większości dotychczasowych wypowiedzi. Cóż, nie takim WHT.pl pamiętałem, ale chyba wszystko zmienia się na gorsze. Najbardziej to podejście "klientów". Płacę więcej za niektóre konta współdzielone, a takich kosmicznych wymagań jak Ty, firmom nie stawiam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach