Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
stmn

restarty vps

Polecane posty

Od 3 dni na vps zdarzają się kilkukrotne restarty o różnych porach. Dodam, też, że jestem amatorem w sprawach administracji serwerem, a moim największym osiągnięciem było zainstalowanie fail2ban. ;)

Serwera niemal nie eksploatuje, stoi na nim jeden serwis.

W statystykach użycia nie znalazłem anomalii (procesy, pamięć, otwarte pliki)

 

Jedyne co znalazłem w logach to takie kawałki: (przed i po nie znalazłem nic powiązanego):

 

1. httpd-error.log

[Fri Aug 10 14:44:32 2012] [notice] caught SIGTERM, shutting down

 

2. messages

Aug 10 21:15:18 stmn syslogd: exiting on signal 15

stty: stdin isn't a terminal

Setting hostname: stmn.xx.xxx.pl.

ifconfig: ioctl (SIOCDIFADDR): permission denied

ifconfig: up: permission denied

Starting Network: lo0.

lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> metric 0 mtu 16384

options=3<RXCSUM,TXCSUM>

Flushed all rules.

 

Co mogę zrobić w tej sytuacji? Czy powyższe fragmenty mają jakąś wartość, poszukać czegoś więcej, jak znaleźć przyczynę, a może jest ona poza moim zasięgiem? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że coś powoduje restarty vps. Może to być także wina restartu przez dostawcę, np. całej matki.

W auth.log nie masz dziwnych wpisów? /var/log

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że raczej chodzi mu o restarty serwera www. Ale dla pewności daj wynik polecenia uptime.

Jeśli pada ci www, to albo sie wysypuje, albo coś go restartuje, np. jakiś soft do monitoringu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne o www. Poczekajmy na jego zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały vps restartuje, bo zeruje się uptime. W Auth nie widzę nic niepokojącego. Czyli rozumiem, że taka sprawa nadaje się do zgłoszenia administracji, staram się po prostu używać tej opcji jako ostateczności, w tym momencie postanowiłem napisać na forum przed tym, chyba nie potrzebnie, więc sorki. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisz do dostawcy, co najwyżej odrzuci reklamację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Kamikadze

Jeżeli gwarantuje SLA to zacznij go monitorować - jeżeli spadnie znacznie czyli np. będą dłuższe przerwy (nie restarty a pady całkowite) w tedy go ciśnij ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×